Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Vectra - nezávislé topení
V Opel Omnitech v ČB zase známému přesvědčujícím způsobem tvrdili, že má jeho Sintra 2.2 16V v sání něco jako elektrický turbo, no prostě fraška. Že tam potom vozil auto s šesti závadami a odjížděl s osmi, to svědčí o tom, jakou práci tam odvádějí a do jaké míry jim lze věřit. -
« Velikonocni probuzeni
Tak jsem po zimnim spanku probudil svou Vectru B 2.5 V6 a odbyl s ni velikonocni navstevu rodiny. Auto jako vzdy jelo super. Predchazelo tomu jen nutne pripojeni baterie, naprogramovani elektrickych oken, zadani kodu radia a changeru, dojeti na STK (uz jsou to 4. roky co jsem ji poridil) a vymena zimnich kol za letni. Ani nevim proc tam vlastne na podzim davam ty zimaky. Asi aby nahodou v garazi neuklouzla >:D Vzdy na jare si pripadam jako ze jsem koupil nove auto. Vse fungovalo tak jak melo a spotreba byla 8.3 l/100km jizdou podle predpisu. Tak, ted jeste letni dovolena autem k mori, rozsirit tech ohromnych 34 000km co ma najeto a dam ji zase k zimnimu spanku. Uz ani nevim na co jsem ji tenkrankt kupoval :roll: Vsem preji prijemnou sezonu bez poruch a nehod!!! -
"-- skrytý --" 01.04.04 15:11
« Vectra - nezávislé topení
Kamarádce v servisu tvrdili, že má v autě z výroby namontovaný ale nezapojený nezávislý topení. Má Vectru B kombi, myslím 98. Je to možný? Mě to zní jako blbost, kdyby to tam přece jen v tý fabrice montovali, proč nezapojený? Prej to je pod tím černým plastem, co z něj lezou stěrače. -
« Re: Brzdy
To TomB: Samozrejme tie zimmermany co som ja pozeral maju povolenie na prevadzku na ceste. Pod pojmom *sportove* som si ja predstavoval lepsie chladiace vlastnosti, lepsie brzdenie za mokra. Ak maju mat vsak horsie brzdiace schopnosti za studena tak ich urcite nezoberiem, nie som ziadny pretekar, chcem aby sa tie brzdy spravali tak ako doteraz -
« Re: Re: Re: Brzdy
Otázkou ale je, jak moc "sportovní" ty vrtané Zimmermanny jsou... K destičkám Ferodo DS 2000 byly k dispozici teplotní charakteristiky, kde bylo zřejmé, že koeficint tření "nabíhá" okolo 80°C a drží konstantně do cca 700°C. K těm Zimmermannům jsem ale nic takového nenašel. :-( Na druhou stranu, ty kotouče by měly být schválené pro běžný provoz, tzn. že by neměly mít výrazně negativní vlastnosti jako závodní kotouče (nebrzdí za studena, skřípou atd.). A vzhledem k tomu, že do nich s nějvětší pravděpodobností půjdu, tak taky uvítám praktické zkušenosti s nimi. -
"-- skrytý --" 30.03.04 12:08
« Re: Re: Brzdy
Když si "navrtáš běžné kotouče", budou brzdit zřejmě úplně stejně (ne-li hůř...), jako "běžné kotouče". Ovšem sportovní odvrtávané kotouče nejsou sportovní ani tak tím, že jsou odvrtávané (to je jen "doplněk" kvůli fadingu), ale zejména pro jejich jiné fyzikální vlastnosti, které jsou jim dány do vínku při míchání slitiny, tepelné úpravě atd. -
"-- skrytý --" 30.03.04 09:18
« Re: Brzdy
errt: Sportovní kotouče (samozřejmě s příslušnými deskami) jsou prima, ale pokud nejsou dostatečně ohřáté, tak je brzdný účinek poněkud mdlý, nemluvě o vyšší hlučnosti, případně druhotné rezonanci v případě odvrtávaných/drážkovaných kotoučů. Kvůli té teplotní charakteristice je v zimě docela problém... -
« Re: Brzdy
Tak já tu o brazdách a včera jsem zjistil, že asi budu muset vyměnit přední kotouče.... 8-s Autorizovaní "odporníci" na podzim vyměnili destičky a kotouče nechali původní. No a na nich jsou okraje, takže destičky nedolíhají v plné ploše. Za originály VW chce 2.700,-/ks. Taky jsem hledal a našel jsem Bremba za cca 1.400,-/ks a vrtané i obyčejné Zimmermanny za cca 2.000,-/ks. Tak teď jen vybrat toho správného prodejce.... -
« Brzdy
Tak som tu pobehal nejakych dealerov plus internetove shopy a nasiel som 1.) sportove kotuce Zimmermann + dosticky Remsa asi za 170€ alebo 2.) komplet sadu od NK za 150€ Toto su dve najlacnjesie znackove ponuky co som nasiel. Opel Steiger ma *akciu* vymenu prednych brzdovych dosticiek len za 118€. Takze som sa radsej ani na cenu kompletu nepytal. Ta alternativa 1. sa mi vcelku pozdava , cenovy rozdiel je zandebatelny oproti 2. vraj sa sportove kotuce aj rovnomernejsie opotrebovavaju. Oplati sa tam dat teda tie sportove kotue alebo radsej zvolit tu NK alternativu? -
« Re: Neoriginální "brzdy"...
Tak zrovna Lucase nepovažuju za moc značkové destičky... A co se týká kotoučů Brembo, tak netvrdím, že jsou dokonalé, ale neměl jsem s nima problémy, ani při opakovaném brždění. Originály kotouče i desky (podle mě navíc silně podddimenzované - průměr 236 mm Astra 1,7 DTL) byly tragický. Při druhým brždění z cca 100 km/h se najednou utrhly a kola se začaly točit, jak když nebrzdíš. Proto jsem hledal náhradu za originál - a zrovna byly k dispozici kotouče Brembo(byl záměr i děrované Zimmermany), tak jsem zkusil věřit pověsti a desky jsem si nechal doporučit (ATX) Ferodo DS2000. Od tý doby jsem neměl sebemenší problémy s bržděním, včetně opakovaného. Jinak to poddimenzování kotoučů je myslím vidět i u G-čkové Astry - ne 16V motory měly menší kotouče, a u 16V měly tuším průměr kolem 280 mm. -
"-- skrytý --" 26.03.04 11:47
« Neoriginální "brzdy"...
Mně se zase použitím neoriginálních brzdových kotoučů (samozřejmě spolu s destičkami) od Bremba podařilo vyřešit letitý problém s neustálým kroucením originálních brzdových kotouců, které navíc stojí 2x tolik, co Brembo. Ono ani tak nejde o to, zda použít "origoš" či "aftermarket", ale v každém případě nutno dodržet princip "všechno od jednoho výrobce" (tj. jak kotouče, tak desky), jelikož jeden výrobce má obvykle vzájemně přizpůsobené charakteristiky obou těchto dílů.