Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Brzdy na omege
Mam zase mensi problem s mojou omegou. Ked rano nastartujem, prejdem na koniec ulice, mam obcas problem zabrzdit. Pedal ide tazsie stlacit, a auto horsie brzdi, potrebujem dlhsiu drahu na zabrzdenie. Stalo sa mi to uz 2krat. Potom uz auto bzrdi normalne. Je to dost neprijemne. Neviem ci to suvisi so zimou. Viete nieco o takomto probleme? -
« Vectra '91
Nazdar Oplaci. Rodice se chystaji na koupi Vectry '91 1.6, tak se chci zeptat, kdo s ni mate jake zkusenosti. Mel jsem ten motor v Astre '92 a tam mi prisel v pohode. Staci to na Vectru - na "rodinne" jezdeni? Co spotreba? Tak diky za info a vse nejlepsi do noveho roku. -
« Re: Ruční brzda
A ještě k té ruční brzdě - závada byla odstraněna :-) Celý problém je v tom, že prachovky na konci bovdenů brzdových lanek časem steří a jdou do kytek. Veškerý prach a hlavně voda vesele teče do bovdenu a v zimně to pak zmrzne. Než abych platil takové prachy za pitové lanka, tak jsem je vyndal - není to nic složitého, jen se musí povolit středová část výfuku, aby bylo možno se dostat do zakrytované částu středového tunelu, a u zadních kol se jen vyháčknout válečky ze spojky - oprvadu jednoduché. Pak ale nastává otrocká práce. Do svěráku upnout konce bovdenu přes jejich uchycení a injekční stříkačkou valit olej do bovdenu za neustálého popotahování. Použil jsem olej na šicí stroje a ještě jsem tomu pomohl, když jsem bovdeny nahřál hořákem. Jakmile to proteklo - trvá to minimálně čtyřicet minut na jedno lanko :-( tak jsem konce opatřil grafitovou vazelinou a vše namontoval změt. Zamozdřejmně je nutno vizuálně zkontrolovat, jestli bovden není někde proražen či prorezavěn - stačí izolepa na utěsnění. U vectry je uchycení bovdenu trošku neštastné, protože stačí trošku vykřivený poslední držák u zadních kol a lanko je prohnuté směrem dolů z pod karoserie a voda, která se do bovdenu vždycky nějak dostane tam pak zustává a nevytíká ven. Stačí použít plastové ztahovací pásky (ty kterými se uchycují kabely) a trošku si pomoci s uchycením bovdenu tak aby byl spádován směrem ke kolu. Byla to sice práce tak na čtyři hodiny, a bez místa z kanálem, kde jde pod auto pohodlně vléz bych si to nedovedl představit, ale myslím si, že to stálo za to. Lanka jsou v podstatě neopotřebována, takže s tímto promazáním vystačím dalších pár let :-))) -
« Re: Kola na Vectru
I když je tady přes svátky docela mrtvo, tak jen pro úplnost Všem diskutujícím oznamuji, že pasují disky z VW 6Jx15 ET35 4x100 na Vectru 97´. Doposud jsem však nemněl možnost zjistit, zda-li při maximálním zatížení nevadí posun 14mm osy pneumatiky směrem ven - jestli nedrhne plášť o blatníky. To zjistím až v létě. Jen jsem ověřil velikost náboje a celkové usazení na talíř :-) -
« Re: Kola na Vectru
Jeste k tem kolum, az ted jsem si vsiml ze byla rec o 4x100mm a ne 5x.... To meni situaci. Zde je roztec naprosto stejna. Rozdil je ale ve stredovem otvoru. To ET by melo byt O.K. V krajnim pripade by mohlo lizat vzadu o lem nebo plastovou vypln podbehu. V predu urcite ne. -
« Re: Kola na Vectru
K ty brzde: V zimne radeji pouzivam minimalne!!!
Stejne ten integrovany buben v kotouci moc nebrzdi. Ty desticky ty nemuzou primrznout, protoze na ty se rucni brzda nevztahuje, pouze a jen na pykny v bubnu uprostred zadniho kotouce.
Ta roztec. Opel ma 5/110mm, takze pouziti kol z Octavie ci Passatu je nesmysl!!! -
« Kola na Vectru
Jetš mne napadlo, jestli někdo z Vás netuší, zda-li by bylo možno použít ocelové kola z VW Passat na Opel Vectra. Jde o 6Jx15 čtyřděrové s roztěčí 100mm, což je u obou shodné, Vectra má předespáno ET49 a VW má ET35, což by snad nevadilo, že kola budou "vyčuhovat" 14mm směrem ven z karoserie, ale nezjistil jsem průměr nábode na VW a Oplu. Nemáte někdo katalog? Není to možno zjisti někde na webu? Díky :-) -
« Ruční brzda
V předvánočním čase zdravím všechny "opláky". Minulý týden se mi přihodil takový husarský kousek - totálně mi zamrzla ruční brzda. Myslel jsem, že jsou přilepené destičky, avšak bylo to lanko v bowdenu. Nějak se to podařilo v průběhu rozehřívání vrátit do původní polohy, ale teď na ni ani nešáhnu. Má význam demontovat lanko a hodit to do olejové lázně, nebo rovnou kupovat nové...udajně to vyjde tak něco přes 1000,- Kč. nemáte nějakou fintičku, třeba něco vstříknout do bowdenu vzadu u kol jak jsou prachovky? Díky za tipy :-) -
« Re: RDS a čas
Radia R100(R2001), CAR200(CAR2002), nemaji RDS, jenom prijem bazirujici na RDS. Cas nestrovnavaji.
Od CAR300(CAR2003), CAR400(CAR2004), CDR500(CDR2005), CCR600(CCR2006), CCRT700(CART2007) a CCR800, CCRT2008 maji RDS a funkci srovnani casu. Jde jen o to jak je Techem tato funkce spustena do displeje.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!