Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« volnobezne otacky
Prosim o radu. Vectra 99, motor 2 l,dosud pravidelne servisovana. Koupil jsem pred nekolika mesici. Pri neprohratem motoru volnobezne otacky 900-1000, jak se ohreje tak obcas motor na krizovatce zhasne. Nejdrive otacky spadnou na 600, na chvili vyskoci pres 1000 a znovu spadnou, pak to zdechne. Myslel jsem spatny benzin, natankoval jsem Shell V-pover, poradne to protahnul a za par dni to zaclo zase. Nevite nekdo co s tim, nez pojedu do servisu Opel kde za "dobry den" necham petistovku? Dekuji za jakoukoliv radu. -
« Re: Brzdy na omege
Ja nevim - ten pedal se zda tvrdsi, protoze ridic automaticky zacne na pedal vic tlacit, kdyz neciti odezvu.
Ventilem by to samozrejme mohlo byt takove, ovsem jen okamzite po nastartovani - na konci ulice uz musi motor "vygenerovat" dostatecny podtlak. -
« Podsvietenie palubovky
Viete ako sa menia ziarovky na podsvietenie palubovky v Omege? Uz mi svieti iba jedna stredna :-( Mam to dat urobit v servise ? Alebo sa to da urobit aj doma. Zo spodu ziadny pristup nevidim, vraj na to treba ist priamo cez palubovku, teda nejako vypacit ten tenky plastovy kryt okolo aj s tym plexisklom. -
« Re: Brzdy na omege
To MHPlus: Problem je ze aj pedal sa spraval inak, bol tvrdsi, ako keby "nebol dostatocny tlak". Teda ja si to tak predstavujem. Ked vypnes motor a potom pouzivas brzdu, tak povedzme 3 krat este mozes zabrzdit, a potom ti pedal stvrdne, a uz nezabrzdis vobec. Pri tomto probleme, bol ten pedal taky "polotvrdy" Isiel tazsie stlacit.
Bol som s tym v servise, vymenili nejaky ventil na vzduchovom vedeni, Vraj ten ventil sa ma uzavriet, ked vypnes motor. Moc som tomu nerozumel. Neviem totiz ako funguje posilovac, nevedel som ze to ma nieco aj so vzduchom?! -
« Re: Vectra '91
Já nevím, i když 1.6 možná nejezdí špatně, Vectra je přece jenom větší auto.
I když se v té době do Vectry dávala i 1.4ka či nepřeplňovaný diesel 1.7 a áčko je celkem lehké, sluší jí podle mne větší motor.
Ač jsem auta střídal přesně po roce, Vectru '99 s motorem 2.0 jsem si nechal 3 roky a ten motor byl super. -
"-- skrytý --" 22.01.03 15:33
« Re: Znovu - Otacky volnobehu pri dojezdu -
Jak je to provedeno konkrétně o tohoto typu motoru, to opravdu nevím. Ale přesně takhle by se to mělo chovat, poněvadž s rostoucí teplotou mj. klesají třecí ztráty v motoru. K tomu přistupuje, zda člověk svítí nebo ne, zda má zapnuto vyhřívání zadního skla, zda mu zrovna náhodou nejede větrák chlazení, zda zrovna neotáčí volantem, zda brzdí nebo ne atd. atd. Tzv. plně elektronický (někdy se také říká "pružný") volnoběh si umí dokonce přidat hned, jak člověk začne otáčet volantem. Aby bylo jasno, o čem hovořím - nemám na mysli, že si to "dorovná" volnoběh poté, co poklesne odběrem výkonu přes čerpadlo posilovače řízení, ale ještě předtím, než k tomu odběru výkonu čerpadlem vůbec dojde! -
« Re: Znovu - Otacky volnobehu pri dojezdu -
Dekuji za vysvetleni. Tomu rozumim, ale zajimalo by me jeste, jak je to provedeno konkretne u motoru 1.4/16V v Tigre. Duvodem je to, ze otacky jsou nepravidelne v rozsahu 1200 - 1500. Cim teplejsi motor, tim jsou vetsinou vyssi. Dik -
"-- skrytý --" 20.01.03 12:28
« Re: Znovu - Otacky volnobehu pri dojezdu -
Většinou je na škrtící klapce pomocný servomotor, který ji "podrží" pootevřenou. Nebo je to uděláno "elektronicky ovládanými ventilky" přídavného vzduchu do sání (pak se jedná nikoli o spojitou, ale skokovou regulaci). A proč je to tak uděláno? Inu prostě proto, že i za jízdy na volnoběh člověk potřebuje, aby mu fungoval posilovač řízení, aby alternátor dodával dost proudu, aby náhlé sepnutí kompresoru klimy nezpůsobilo chcípnutí motoru atd. -
« Znovu - Otacky volnobehu pri dojezdu -
Uz jsem se jednou ptal,a le zkusim znovu. U motoru 1.4/16V v tigre se pri seslapnuti spojky pri dojezdu treba ke krizovatce drzi volnobezne otacky mezi 1200-1500. Teprve kdyz uplne zastavim , tak spadnou na 700. Je to normalni ? Diky