Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Vectra B 2.5 V6
Sám jsem před půl rokem prošel podobným rozhodováním a vybíráním auta, proto pár vlastních poznatků. Rozhodně doporučuji nechat otestovat řídící jednotku Vectry...vystřelení vaků atp. Pokud se auto kupuje z bazaru, nechat jej zkontrolovat v servisu v jiném městě. Servisáci jsou přeci jen lidi, a když vidí auto s podložkou SPZ-ky z toho či onoho autobazaru, tak tvrdí, jak je auto v bezva stavu. Já si vybral Vectru B 97' 1,8 16V caravan CD, nechal jsem ji projet na STK, emisích a zajel jsem na test řídící jednotky k autoelektrikáři (je to levnější než v originál servisu). Zespod nebylo po rzi na karoserii ani stopy, tak jak říkal campa, asi jde o neodborné opravy karoserie. U staršího auta je předpoklad výskytu stejné závady jako u mne, tzn. nečistoty na škrtící klapce (podrobný popis opravy je tady někde v historii). Jsem s ní spokojen nadmíru. Teď v zimně s popojížděčkama studeným motorem po měste se hýbu kolem 8,6 jinak při průměrně dlouhých cestách tak kolem 8-mi. Uvidíme co v létě, po obutí na nové gumy. S takovým motorem se nedá jezdit podle předpisů 90km mimo město, to je couračka :-))) Hodně štěstí při výběru :-)) -
« Re: Vectra B 2.5 V6
Jestli jsi uz uvazoval o 2,0 16V, tak bych uz sel spis do 1.8 16V. Mensi spotreba, povinne ruceni a dynamika srovnatelna. To nemluvim o 1.8 16V MR99, kde nema 85kW ale 92kW. Akorat se do 1.8cek nedaval TC (Traction control) a do jiz zmineneho roku mely jen 4srouby a mensi brzdy. Nejlepsi rozumna volby je podle me 1.8 16V 92kW MR 99.
Jinak V6 je upne jina liga. A na co si dat pozor?
No tak to je dlouhej seznam. Zacal bych kontrolkama airbagu a ABS, jestli se rozsviti a pak zhasnou. Projit poradne kastli, kde co nelicuje, kde je na laku pomeranc, stejkance stopy po plnici, zastrikane cerne plasty v podbezich barvou. Dale bych zkontroloval funkci vsech ovladacu, spinacu, podsviceni. Chtelo by to natlakovat chladici system, jestli nekudy netece voda, zkontrolovat tesnost motoru, prevodovky. Kouknout jak moc zdevastovanej je vyfuk. Jak jsou na tom kotouce na kontrolnich mistech. Poskozeni celniho skla, kompletnost klicu 2ks, servisni knizky. Jak vypadaj manzety kloubu, vule cepu, ulozeni ramen atd, atd. Nejlepsi je auto nechat za cca 500 Kc nechat zkontrolovat v servisu. Ono samotna koupe primo u prodejce neni taky 100% vyhra. Ale alespon se s nim "mozna" clovek pak nejak dohodne. -
« Re: Vectra B 2.5 V6
:( tak to ja myslel, ze celopozink uz maji vsechny beckove Vectry, no co uz, budu se o to muset trochu vice starat. Na co bych se tak mel nejvice zamerit pri kontrole tohoto auta? Rozhodoval jsem se mezi dvoulitrem a V6kou, ale asi pujdu do toho sestivalce. -
« Re: Vectra B 2.5 V6
Vectry maji celopozink prave az mod. roku 99 a zvysenou zaruku na proreziveni ze 6 na 10 let.
Astry G maji pro srovnani 12let. Nicmene ochrana i u starsich modelu Vectry B nebyla ochrana z nejhorsich. Pokud jsou nejake lemy hodne rezave, jedna se spis i neodbornou opravu nehody.
Predni naprava je uplne normalni. Pokud ma ale auto najeto 150000km, tak se musi neco vymenit na kazdym aute. Napr. Me na novem BMW 5 2.5 V6 odesly totalne predni tlumice v 80tis. km a na audine byly v limitu i po 210tis. km. Zato bylo ve 140tis. km v cudu ulozeni ramen. Proste stary auto = nejaka investice, chces-li mit auto tip top. Jinak co se tyka vybavy V6 tek, za priplatek bylo u modelu do MR99 radio 500,600, standard 400,
el. sibr, koule, kuze,vyhrivane sedacky a ostrikovace svetel. Jednu chvili se dala koupit i Vectra Sport V6, ale tusim ten motor se dal objednat jen do MR99. Takze v podstate V6 se = vybava CDX. -
« Re: Vectra B 2.5 V6
:) Ne ze by se mi vice nelibily Vectry po faceliftu v r.99, ale mam na to tak tech 200 klacku. Uvazuji o rocniku 96, 97, uz jich mam nekolik vyhlednutych, jen je musim poradne zkontrolovat. Zarazi me ale, jak hodne ty vectry rezavy. Myslel jsem, ze beckove vectry mely uz celopozinkovanou karoserii, ale ty zadni lemy, ty reznou jako blazen. Na techle V6kach se mi ale libi, ze jsou vsechny v plne palbe. Jo a jak je to s predni napravou, slysel jsem, ze je docela hodne namahana a rychle odchazeji cepy a silentblocky. -
« Re: Vectra B 2.5 V6
Mam 2.5 V6 petidver r.v. 99. Jsem moc spokojenej.
Mel jsem 1rok 2.0 16V. Zdala se mi lina a na to jak nejela moc zrala. Ta 2.5 jezdi normalne (podle predpisu)za 8.5, mesto 11-12,svizne kolem 9,5 az 10,5. Ale ten pocit jak zrychluje ve 180 je peknej. Umi jezdit i za 7.2. Zavady: Konektor bocniho airbagu zlobi jinak nic. Predchozi rocniky, hlavne 95 -98 meli "problem" s prevodkama rizeni(jakoby mala vule a lupani pri toceni volantem). Je hodne malo aut na nasich silnicich, kterym bys neujel. Dobre se s tim predjizdi i vic aut naraz. Proste nehodlam ho menit, byt s nim bohuzel moc nejezdim. Slusna 99 a 00 se da sehnat kolem 300000,- starsi modely do 2kil. Kup si ale nejakou s jasnou historii a serviskou. Usetris si neprijemna prekvapeni s neodbornyma opravama. PS za pul milose prodam tu
svou:-) najeto 27000km Kuze, xenon. -
« Vectra B 2.5 V6
Zdravim vsechny, mel bych takovy mensi dotaz. Uvazuji o koupi Vectry s sestivalcovym motorem. Vsichni z okoli mne od toho odrazujou, ze je to draha udrzba a ze dost zere. Zajimal by me vas nazor na tuto Vectru. A co lepe, pokud ji nekdo z vas ma, jestli by se se mnou nemohl podelit o sve zkusenosti s timto vozem. Diky vsem za rady. -
"-- skrytý --" 11.03.03 16:22
« Re: Dotaz na kotouče ATE Power Disc
Kotouče od Bremsy by měly jít koupit přímo (poštou) od výrobce, tedy pokud jim člověk poskytne číslo kreditky. V ČR výrobky této firmy (co je mi známo) nikdo neprodává. Upozorňuji jen na drobný nedostatek - ty kotouče nejsou z fabriky dynamicky vyvažovány, což může u aut s velmi citlivým řízením činit potíže. -
« Zkusenosti s kitem primeho sani
Nemontoval jste nekdo kit přímého sání do Opla? Konkrétně do Tigry. Vážně o tom uvažuju, ale zrazují mě problémy se sáním horkého vzduchu od motoru. Už teď v Tigře je sání vedeno přes chladiče. A místa tam moc není na vymýšlení jiné cesty pro vzduch. -
« Re: volnobezne otacky
To co popisuješ, způsobuje nejčastěji EGR ventil - recirkulace výfukových plynů. Nejčastější příčinou je karbon v palivovém systému, kdy ventil neotevírá tak jak by správně měl. Pokud to ještě není totálně zanešený, obvykle stačí demontovat, koupit Protec a nechat ho pořádně rozpustit. Občas se doporučuje nalít podobný přípravek přímo do nádrže, aby se vyčistil systém celý. Dobrý je i benzín Shell Power, který takové přísady obsahuje a protáhnout motoru brčka. Druhá méně obvyklá závada by mohla být ve váze hmotnosti vzduchu. S tou se bohužel nedá udělat nic a v peněžence je po ní slušnej průvan. Honza -
« Re: Help!
Pokud se pred tvou opravou kontrolka chovala normalne, t.j. pri otoceni klicem se rozsvitila a po nastartovani zhasla, pak je chyba bud v tom ze jsi nekde neco rozpojil a pocitac to vyhodnotil jako chybu a nyni se to musi vymazat Techem v Oplu. Je mozne ze nejaka chyba opravdu nekde shodou okolnosti nastala nezavisle na tvem zasahu. To spis ale vylucuji. Pak je tu jeste dalsi moznost, predtim byla z nejakeho duvodu odpojena (chyba) a ty jsi to ted zapojil a ono to zaclo svitit. No kazdopadne to vypada ze budes muset do oplu na tech - zjisteni chaby a jeji vymazani. -
« Help!
Zdar všichni,potřeboval bych radu.Mám Vectru 2.0 r.97.Včera jsem vymontoval přístrojovou desku (kvůli display) pak jsem ji bez problému namontoval zase zpátky,ALE od té doby mi začala svítit kontrolka airbagů.Chová se,jako by tam byla chyba,když nastartuju zhasne na dvě vteřiny a pak se rozsvítí a svítí pořád.Zřejmě to bude nějak souviset s mým "odborným" zásahem,ale do airbagů,jsem se samozřejmě nehrabal,jen jsem čistil kontakty na displayi..Nevíte někdo proč svítí?Díky moc.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!