Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: Problém s centrálem
Tak uz jsem zjistil zavadu. Nebyl to ani spatny drat, ani nefunkcni motorek. Na motorku je uchyceno takove plastove ocko, ktere me vypadlo. Kdyz jsem odmontovaval oblozeni, tak jsem jej nasel a divil jsem se, co to je. To ocko jsem znovu nasadil a vse chodilo asi 10 minut, pak vypadlo znovu. Na motorku je plastovy drzak ocka, ktery mam na jedne strane nalomeny. Tak jsem jej provrtal malym vrtackem, nasadil ocko a znova zavrtal vrtacek a ten pak zlomil jako zarazku. Zatim ocko drzi, central funguje. Montaz a serizeni motorku jsem provedl podle Etzolda (nejhorsi je vyvleceni tech ruznych tahel - alespon poprve). Myslim ze dobry test, zda motorek funguje je otevrit dvere a zkusit zamknout s uchem na dverich, zda se ozve zvuk motorku. Treba moje zkusenost nekomu pomuze. -
« Rada při koupi ojete Vectry
Zdravím všechny ve spolek, potřeboval bych trošku poradit, uvažuji o koupi Opel vectry 98 s benzinovým motorem 1,6(16V) popř. 1,8(16). Je to obecně dobrá koupě (samozdřejmě to záleží auto od auta), na co si dát u tohodle auto majzla (který ročník, motor nebrat, kolik by se mela pohybovat cena za slusny kousek - na vybavu si moc nepotrpim, závady atd.) Budu vděčný ža každou radu. Dík dan -
« Re: Zahrivani kol
movk: Kdyz se meni kotouce a desticky, tak se
pistek zasune do brzdice. Jestlize byl hodne orezly,
tak se trebas zasekl a brzda "stale brzdi". Nebo je take mozne, ze se nove desticky vzprici v drazkach brzdice a nepohybuji se. Vetsinou
to ale po par desitkach km povoli o pak to je O.K.
(pistek a desticky se pak normalne pohybuji a vraci). Jestlize
ti to bude delat i nadale, tak je to na opravu (ocisteni, popripade vymena pistku).
Ted koukam, ze pises, ze na kole udrzis ruku.
Tak to asi neni nic moc teple, takze bych rekl, ze je to v pohode a asi
si to samo sedlo a tohle byl zbytek tepla. Uvidis, jak se to bude vyvijet dale. -
« Zahrivani kol
Ahoj, nedavno jsem nechal menit na aute (10 let stara Astra) predni brzdove kotouce a desticky. Po jizde jsem si ze zvedavosti sahnul na kola. Docela me prekvapilo, ze jsou teply (ne nijak moc, ruku na nich udrzim :-) - levy je o neco teplejsi). Je to normalni? Bohuzel nevim jaky to bylo pred vymenou brzd, protoze jsem na to nesahal. Mozna je to tim horkym pocasim. Zadni kola (tam jsou bubnovy brzdy) jsou podstatne studenejsi. Auto jinak brzdi dobre a nijak nespomaluje. Diky za odpoved.
-
« relé denních světel
Zdarec vespolek! Koupil jsem si relé denních světel cca. 1200,- Kč. Zasunul jsem na připravený konektor za pojistkovou skříňkou, doplnil pojistku č. 32 (10ku) a funguje to. Po nastartovaní a rozběhnutí motoru (po zhasnutí kontrolky mazání) se rozsvítí tlumená světla. Nesvítí ale přístrojovka a osvětlení SPZ. Což ve dne ani nemá smysl. Už se těším na zimu. Nebudu muset pořád hlídat jesli jsem rozsvítil nebo ne. Taky při normálním rozsvícení světel (ve dne) mi vadila nižšší úroveň podsvícení displeje. -
"-- skrytý --" 03.06.03 09:35
« 2008 & Bose v omege
vymienal uz niekto original CCRT 2008 za ine radio? Zda sa, ze genialna kombinacia siemens telefon a philips changer mi uz ide na nervy a nevadi mi, ze nebudem mat ovladanie na volante takze rad by som to vymenil za mp3/wma player ale neviem co urobi bose zosik? ma niekto skusenosti ako zosilovac ponechat v cinnosti (predsa len krmi subw) a menit iba radio? -
"-- skrytý --" 22.05.03 10:08
« Re: Spotreba oleja
U benzínu to rozhodně normální není. U tebe to znamená 5,5 litru na 15 tisíc km (135000-120000, chápu to dobře?) a to je fakt moc. V sousedním fóru o Astrách se v posledním příspěvku autor zmínil, že u jeho benzíňáku byla vyšší "spotřeba" (spíš únik) oleje způsobena povolenou olejovou vanou ... -
« Spotreba oleja
Zdravim vsetkych.
Mam B Vectru 1.6 16V roc. 97, momentalne mam najazdenych 135 tis., doteraz maximalna spokojnost az na to, ze za poslednych 30 tis. som zaznamenal zvysenu spotrebu oleja. Hlavne po prehliadke po 120 tisicoch som tam uz dolial 5,5 l oleja. To sa mi zda celkom dost aj ked podla Opla spotreba do 0,7 l na 1000 km je v norme. Troch sa ukludnujem, ze nejaky podiel na tom ma zima a viac jazdenia po meste. Pytal som sa v servise, nepovedali mi nic jednoznacne akurat, ze snad by sa mohlo urobit prekruzkovanie. Ale tych 20000 Sk sa mi dat nechce.
Ake mate vy skusenosti? Je to este v norme, alebo treba s tym nieco robit? Co tak pouzit nejake additiva do oleja? Dakujem vopred za vsetky skusenosti aj rady. -
« Re: Vectra 2.0 /A - r1991
Podívám se pod zátku na vzduchovém filtru, taky nevím jestli ta je. Ale poprvé to začalo blbnout, zhasl motor na křižovatce, když jsem odjížděl z emisí. nevěnoval jsem tomu pozornost. Poprvé a naposled jsem nebyl u toho, když to dělali. Na té stránce jsem se byl podívat, dobrý. Nechám to ale na víkend. -
« Re: Vectra 2.0 /A - r1991
Jedná se o teplotní čídlo na bloku motoru zezadu u alternátoru? Zkusím proměřit. Řídící jednotka žádnou závadu nehlásí. Kostry jsem taky zkontroloval, jako první. Jsem autoelektrikář, tak se v tom trocu vyznám, ale nemám diagnostiku na motor. -
« Re: Vectra 2.0 /A - r1991
Ještě pro kontrolu hodnoty odporu teplotního čidla: 0°C - 4,8..6,6kOhmu
20°C - 2,2..2,8kOhmu
40°C - 1,0..1,4kOhmu
80°C - 270..380Ohmu
Pokud hlásí ŘJ závadu tepl.čidla:
příliš nízké napětí, kód 14 ... špatná kostra
příliš vysoké napětí, kód 15 ... přerušený kabel
Pravděpodobně jde o tyto závady
U Kadetta blahé paměti mi seděla 1.6 (55kW?), u Vectry A jsem si nemohl vynachválit 2.0 8v (85kW) - v pohodě se s ní dalo svižně jezdit za 5,5l/100km.