Opel Vectra Club (problémy, servis, rady,apod.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > OPEL
-
« Re: k problemom
to Tony-p:Mas problem na tej 2000 s tym volnobehom
pri studenom motore.To ze motor skoro ma tendenciu zhasnut a potom vyleti na 2000ot a pomaly klesa na cca 1000ot to je nic ine ako stabilazacny zasah motronicu ked klesnu otacky pod
naprogramovanu min. hranicu "pre nieco".A to nieco moze byt normalne otocenie volantu(servo zatazi),zapnutie vyhrievania okna(alternator zatazi) alebo prudke uvolnenie spojky.Toto su normal priznaky.Vsimli ste si toto je 16V z dost ostrymi vackami,kde je aj dost vysoky volnobeh.
No a tie nenormalne priciny?Snazim sa to rozlusknut.Kazdu chvilu budem mat digital osciloskop a ked bude cas urobim komplet pin diagnostiku a nie campagnolo vravi ze staci ist do oplu na tech1.Ta ti je na H...vycita a zmaze iba obsah chyboveho registra a zobrazi nejake hodnoty.Podla mna je to zavada v priprave zmesi pri volnobehu.Ono mi to robilo napr.ked som mal odidenu lambda sondu pri teplom motore.
Neregulovala a klamala pocitac.Otacky spontanne lietali takisto ako tebe.Takze pre to myslim ze je chyba v tvorbe zmesi a nie v zapalovani.Dalsie podozrenie mam na regulator volnobehu(krokovy motor).Pri minus teplotach sa vlivom skondenzovanej vlhkosti pridiera supatko a skuste ho v zime odpojit s neho steker a nenastartujete vobec motor.Ja sa mam problem pohnut so studenym motorom a ked brnknem po plyne tak motor zadusi a trha,total bohata zmes.Dalsia
eventualita netesnost hadic alebo motora.Tento problem kvari aj inych oplakov na dvojlitroch,ked na to pridem pridem zverejnim,len to nie je hodinova zalezitost ale dnova a clovek musi aj zarabat.
-TIP na zly ukazovatel chladiacej kvapaliny:V prvom rade ople sa dlho v zime zohrievaju.
Odporucam v zime dat do pol chladica "papundekel" s kartonu.Co sa tyka samotneho ukazovatela uvedomte si ze ked rucicka sa odlepi od modreho pola teplota je 45, prvy dielik pod devadesiat je uz osemdesiat!Ta stupnica nezacina od nuly!No a dalsia pricina pod termostatom je cidlo ukazovatela nezamenit za cidlo teploty vody pre motronic s modrym dvojpolovym konektorom.Su dva.Vysroubovat ho,okefovat aby mal dobru kostru a prekonzervovat aj kontakt na ktory ide modry kabel.Ak sa nelepsi prekontrolovat cidlo podla Etzolda no a ak blbne aj ukazovatel paliva tak moze byt vadny stbilizator napatia v pristrojovke(vid Etzold).No a k tomu palivomeru.Dost castou pricinou byva opotrebovany alebo zaneseny necistotou potenciometer plavaku,ktoreho cena a demontaz je problem,nie je pristupny s kufra.Musi sa demontovat nadrz co je problem vsetko ide tazko(skorodovane) a spusta hadic a niekdo moze mat z toho hokej.-K servam.Ano aj ja mam problem s tym ople sa toho nezbavia asi.Mam volu a ked idem napr.220 tak sa riadenie prelieva a musim ho pevne drzat v rukach no a pri prejdeni nerovnosti mi v nom hrka.Je to vyroba ZF.Musim s nieco robit vymenim ho za ine.Poznam specialisu na repas, ale cena 7000. -
« Re: Re:jokr
Nostalgia - myslíš CD od Ivana Krale? Ale jo, tím jsem chtěl říct něco jako "Klobouk dolů". Také mám pocit, že musím vědět o každém šroubku v autě, ale omezuji se jenom na nutné. Jezdím s Opel Astra 1.4i, je docela v pohodě, ale motor 44kW teda nic moc. Chci ji prodat a koupit něco jako Mondeo nebo právě Vectru. Z pročítání těch různých příspěvků získávém pocit, že motory od roku tak 94 už nejsou "to co bejvalo". Nemám moc čas a ještě se ozvu, jedu do SRN - že bych dotahnul Vectru s nejsilnějším motorem.......ale který to je -
« Re:jokr
Vidim ze ti nic nehovori pojem nostalgia.Ja som si mohol z CH doviest lacnu B Vectru naburanu,pozliepat ju,povozit sa na nej a nestratit.Rok som zhanal dvetisicku v takom perfektnom stave.A co potom povies na kamarata blazna od ktoreho som ju kupil,ktoreho nakup vectry v D visiel v 95tom 12000DM,clo 110000,upravy 70000 a plus k tomu znackovy poctivy servis?!Samozrejme ze sa mu v opli smiali ze to stareho auta pcha peniaze.Ja som rad ze som za tie prachy kupil to auto v 100% stave.
Kamarat majitel strednej firmy v D ma BMW 525i,89
najazdene 300000,poctivy servis a vzdy hovori sehr gut auto.Nechapes nasu mentalitu.
Vies preco lpiem tak na tej dvetisicke.Lebo uz nikdy nepojdu nove ople jak stare(emisne limity,spotreba)Ja by som musel vrazit do tuningu ecotecu 2.0 1200DM(ostrejsie vacky) len aby som sa dostal na mojich seriovych 150PS a nehovorim vyssie.To auto ma este aj po tych rokoch stale smrnc a vytriem pekac napr.A8 4.2.To auto ma muchy,len mna to bavy stale sa v nom rypat,zlepsovat.Ja som to uviedol motor nema v dvojlitroch nepreplnanych konkurenciu,vinikajuci podvozok...A nezartuj ze si mam poskladat z novych dielov Vectru.Ja si len udrziavam to co sa oplati udrziavat.Ano moja vectra ma trhovu cenu 150000Sk(pre podrbany 35Sk benzin),ale ver to auto ma dobre meno a su ludia ktory to este vedia ocenit,lenze ja nechcem to auto predat,chapes ma nie? -
« Vectra 2000 A
Zdravim zo Slovenska vsetkych zanietenych oplakov.
Som vlastnikom dvetisicky FWD uz druhy rok.Je vyrobena v r.91.Chcel by som sa podelit o skusenosti s touto znackou.
Motor C20XE mam tuningovany.Sanie Lexmaul,vzduch filter K&N,komplet Remus vykon 183PS(merane na stolici),podvozok -30mm,Eibach pruziny,Spax tlmice,obuta na 7.5x16.Maximalka 245 km/h(ani V6
bez tuningu nema sancu).
Tvrdim motor C20XE je motor motorov,nepoznam dvojliter ktory by bol na tej urovni a dodava sa aj do B vectier s inou hlavou,tupsimi vackami a s inym managmentom.Akurat je hlucny,co iste mi potvrdia aj iny majitelia dvolitrov.Na tomto motore je paradox spoteba a vykon(samozrejme ked je motor mechanicky v poriadku a elektronika ok).Moja spotreba mesto 8.5l az 10l podla nohy a mimo mesta pri dodrziavani limitov 6.5 az 7l(140 km/h) no a strop sportova jazda 12l a 183PS!
Co vy na to majitelia novych ECOTECOV 1.8 a 2.0 s vasimi utlmenymi motormi?
O podvozku z Calibry hovorim v superlativoch, akurat sa mu nepacia nase derave cesty, ale v Zapadnej Europe je to vynikajuce.Problem je s trakciou a hlavne v zime a este ked sa k tomu prida znizeny podvozok.K tomu vectry v zime?Podla mna by uvitali diferencial zo zvysenou svornostou a apropo ja budem mat lahucku napr.P 205D s dobrym obutim a stvavim sa ze po snehu nemate sancu ani s TC.Pomaha 4WD,ale Opel od toho upustil asi pre poruchovost.
Vytku na A vectrach si zasluzia brzdy su poddimenzovane.
Ked mozem porovnat Bckove Vectry s Ackovimi co sa tyka statistiky poruch.V zaciatkoch vyroby boli problemy s prevodovkami a ako citam pretrvavaju dodnes aj pri ovladani lanovodmi.Takisto moja F20
nie je na tom slavne,tiez jej musim pomoct medziplynom a chyba synchronizacia spiatocky.
Viem ze su problemy s rozvodovymi kladkami(pretoze su plastove na starej vectre je vsetko poctive kovove).
Dalej som zaregistroval problemy s riadenim,elek-
tronikou a elektrikou atd.Som schopny poradit(moja specilizacia autoelektronika),postupne
zareagujem, mam odbornu literaturu a konzultujem problemy so zamestnacami odborneho servisu.
Pre ilustraciu svoju vectru som rozobral doslova do sroubicky,proste ostal iba holy skelet,ktory som dal opieskovat,potom opravy hrdzavych mies(by ste sa cudovali kde mate vsade diery po tych deviatich rokoch(zadne lemy,zadny nosnik,predna cast podlahy,vnutorny zadny blatnik)a to moja vectra mala spickovy servis od prveho majitela a nebola nikdy burana.Proste antikorozna ochrana
pri A vectrach bola velmi slaba.Potom nasledovalo osetrenie specialnymi zakladnymi farbami abrazivnymi nastrekmi a voskami celkove 25kg chemie a znova poskladat.Nastriekat celu karoseriu emailom a znovu peclive poskladat.Stalo ma to 60000,styri mesiace roboty, ale ten pocit.Poviete blazon,ale to auto musi vydrzat dalsie roky.
Na zaver.Som rad ze som konecne vykopal stranku na internete kde sa stretavaju ludia spolocnej krvnej skupiny.V pripade nejakych dotazov kontaktujte ma na vectra2000@pobox.sk -
« Re: prosim o radu i o nazor
Vectra v zime. Jezdim na vikendy do Vrchlabi a Spindlu, tudiz zimu znam dobre. (vic jak deset let)
Jezdil jsem s Vectrou 1.8 16V r.v 98 (Pneu 175/70x14 Barum OR54 Polar), Vectra 2.0 16V Sport (Pneu 195/65x15 OR 60 Polaris) a ted jezdim s V6 2.5 a mam tam taky OR60 195ky)Posledni dve auta maji TC, ale nejak od toho nic necekam a ani se to moc neda. Kdyz vim ze je kluzko tak dam min plynu a je to, na to nepotrebuji TC. Na zmrzlim kopci se to stejne nerozjede. Jinak si na jizdni vlastnosti nemuzu stezovat. Nejlepsi kombinace je zimni guma a hlavne nova s ostrejma hranama. Je to gumama ne autem. Jo kty prevodce rizeni, vim ze je mnenili v zaruce ale tvrdili ze se to stejne bude opakovat, dela mi to i ty V6ce a to je auto vyrobeny v listopadu 99. U audiny v z roku 90 mi ani pri 200 000km rizeni podobny veci nedelalo. Jinak jsou podle me Vectry super auta vzhledem k cene, vybave a spolehlivosti.
Co mi u Vecter nesedi je vyssi posaz(od roku 98 pry uz je nizzsi ale moc znatelne to neni, o tom vypovida i fakt ze uz se nedavaj tmave pruhy na predni sklo, vyssi postavy koukali do nej), mala zpetna zrcatka (sice pekna ale ne do mesta, ted jsou vetsi ale zase neznatelne) a nic moc razeni.
U 96 a 97 "bouchal" v nadrzi benzin kdyz ho tam bylo pulka( pri brzdeni a rozjezdu). Od modelu 99 montuji u sedanu na pruzinu (pravou) tlumic aby se viko neodrazilo zpet(kufr). Jo bacha na zpetny zrcatka, zavadis pri couvani do vrat a LEGO je na svete. -
« Re: prosim o radu i o nazor
Dekuji za radu, to cvakani v rizeni, to bude asi ono,ale co se tyka odskakanych pneu, tlumice jsou v poradku. V servisu mi rekly, ze je to "moucha vecter" ale moc se mi tomu verit nechce. To sklo jsem dostal odkud to slo, ale porad kdyz pustim vetrak na plno z toho lita, nebo kdyz jedu do zatacky, tak obcas slysim jak se tam nekde presypa. Jeste se zeptam, jsou vsechny vectry tak nemozny na snehu??? -
« Re: prosim o radu i o nazor
Co se cvakani v rizeni tyka nevim presne co ti to dela, ale normalni u vecter je ze pri otaceni volantem to nekdy pusobi jako mala vule a spis nes slysitelne cvaknuti se to projevi drnknutim pres volant do ruky. Je to konstrukcni vec a maj to snad vsechny. Pokusili se to u novejsich verzi odstranit ale dela mi to i u 99ky. Je to neco v prevodce rizeni a nikdo to neodstrani a neni to pry provoz ohrozujici.
Odskakana guma: snad tlumice?!?
Sklo odstranis jedine rozebranim a vysipanim, ale zkus predtim vyndat mrizky a strcit tam kam dostanes vysavac. -
« prosim o radu i o nazor
Mam Vectru z roku 1997 1,6 16,V uplny zaklad. Mam s tim nekolik problemu se kterymy bych potreboval poradit. 1)Po nehode mam sklo ve vetrakach a nevim, jak se ho zbavit. 2) Vzdy mam velmi brzo odskakane pneu na zadni naprave.3)spotreba - at se deje, co se deje porad mam spotrebu 10l. 4) Skoro pravidelne mi po pul roce odchazi cidlo oleje. 5) v rizeni obcas cvaka. Za vase rady predem moc dekuju. -
« Re: Problémy
Ke kontrolkam obecne. Pri zapnuti klicku zapalovani by se mela vetsina kontrolek rozsvitit (vcetne kontrolky rezervy paliva) a, pokud neni nejaky problem, po nastartovani pozhasinat. Takhle se vizualne da pred startem zkontrolovat jestli jsou v poradku zarovky. A to i v pripade, kdy model neni standardne vybaveny Check Control obvodem (ten testuje i obvody vnejsiho osvetleni a dalsi prkotiny). Ja jsem mel problem s kontrolkou ABS a osvetleni pristroju. Po rozebrani palubovky (byla to fuska ale v Petzoldovi to je popsano celkem dobre) nebyl problem ve zpalene zarovce ale v prerusene cesticce na plosnem spoji, kterym jsou pospojovany vsechny indikatory se vstupnima konektorama. -
« Re: Problémy
Dival jsem se do Etzolda na termoventil - teplota zacatku otvirani 92 stupnu, konec otvirani 107. Tech 92 asi sedi na konec modreho pole ukazatele - cili stacilo by zjistit, zda se chladic zacne ohrivat drive nez rucicka vleze do modreho pole (potom bude spatny termoventil). Asi se to taky pozna na horsim nabehu topeni v zime. Pri velke zime mi topeni u 1.8 nabiha taky 4-5km ale potom uz se rucicka drzi na konci modreho pole na pracovni teplote okolo 90 stupnu. -
« Re: Problémy
Kdyz je teplota na budiku vetsinou nizka jsou jen dve moznosti - bud ten budik blbe ukazuje nebo je v pytli termoventil. Budik se da zkontrolovat - kdyz to uvaris na miste: sahara ma sepnout v okamziku kdy je na budiku teplota okolo 105 stupnu. Termoventil lze vymontovat a zkontrolovat jeho otevreni varem ve vode v hrnci (teplotu otevreni z hlavy nevim - mohu zjistit z Etzolda). Nejpravdepodobnejsi asi bude vymena termoventilu za novy (lze i svepomocne). Elektrika bude spis zalezitost pro odbornika - muze zlobit regulace napeti alternatoru nebo bude spalena kontrolka rezervy? (sam jsem se nedostal ani ke kontrolce SRS - je tam blby pristup) -
« Problémy
Lidi mám Vectru 92 2.0 a mám problémy s tím, že mi
1. Neukazuje nesvítí rezerva
2. Při spuštění stěračů se mi otáčkoměr začne neuvěřitelně chovat a ručička skáče nahoru a dolu.
Je možné že mám něco podupané s elektrikou.
3. Ukazatel teploty mi i při dlouhé jízde stojí, nebo se dostane max do modrého pole. Jo kdyz tak jezdím v léte po Meste tak je vystoupne ale jinak stoji, nemuze to byt nejaky problem ? -
« Vectra 2.0 16V Sport
V patek mi odesel krokovaci motorek a auto ve volnobehu chcipalo. Odstraneno vymenou v zaruce, jinak by to bylo 4200Kc. Po pul roce v zaruce uz druha zavada!!!! Tesim se na to co prijde po zaruce!! Jinak me nove zazitky: Mam razeni lanovodama, v zime zatuhnou a radi se stim fakt blbe. Asi se prestehuju do Italie na Sicilii.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Najdolezitejsie je stastie.Ak rozmyslas o dovoze odporucam hladat a neburane,neukvapit sa.