AAA AUTO PRAHA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Auto do 150 000 Kč
Mohl by mi někdo poradit, jaké auto koupit do 150000Kč. Asi tak 5-6let staré, takže asi r.v. 1997 nebo 1998. Potřebuji s ním tak týdně ujet asi tak 15km každý den+100-200 o víkendu=týdně asi 150 až 300km. Nejlíp abych to nemusel pořád opravovat. Rozmýšlel jsem nad fordem escortem,např.1,6 16V, nebo nad felicií-ale ta se mi nelíbí, nebo nad hyundai accentem-třeba 1,4 12V apod nebo nad peugeotem (ale autum nerozumím, a do bazaru se mi jít nechce, aby mě neoškubali a u prodejce peugeotu jsem nasel jen nejlevnejšího za 190000kc). Za auto chci dát tak 175000, ale počítám s tím, že ojetiny se lidi zbavujou, jak s ní začnou potíže, takže 25000 si nechávám na opravy. 5 dní v týdnu budu s autem jezdit v SRN, takže to nemůže být ani kradený nebo bouračka dovežená z německa. předem vám děkuju za rady..
-
"-- skrytý --" 13.05.02 17:00
« Re: Založte nový téma,
Já uznávám, že překupník (v pozitivním smyslu toho slova) musí nějak vytvořit zisk. Spíše mi šlo o bezmeznou důvěru zákazníků oficiálních autobazarů (hlavně na Západě), kterou chovají v kvalitu, odzkoušenost, "oservisovanost", prověřenost atd. prodávaných ojetin, zatímco za přímým prodejem (např. přes inzerát) každý tuší nějakou "kulišárnu"! Minule jsem se tak rozepsal právě proto, abych na konkrétním příkladu zdokumentoval, v jak hluboce zažitém omylu tihle kupující setrvávají. Ale možná je tomu v případě českých autobazarů jinak... Rozhodně bych nechtěl nikomu křivdit. Taky jsem se nechal napálit šikovným prodejcem, byť v oboru foto-kino ("když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají...").
PS: K minulému příspěvku pro úplnost dodávám, že moje bývalé auto bylo prodáno bez příslušenství, které jsem k němu "bazaristovi" přidal, tj. bez zimních pneu, nosiče zavazadel aj. Po třech letech jsem se totiž při výletě do míst přechodného působení čirou náhodou se "svým bývalým vozem" setkal a měl jsem dokonce příležitost mluvit s jeho novým majitelem. Mimochodem: nevěřil, kolik jsem já za to auto v bazaru dostal a bylo mu líto (rád věřím, že upřímně), že ho tehdy nekoupil přímo ode mne. -
« Re: Založte nový téma,
Ale jo, takhle to chodí, v každém obchod, a že to pkn naštve (to kdyby kupující takhle vždy znali nákupní ceny prodávajících, to by bylo). Jenže mnohdy prodávající také prodá pod nákupní cenou ležák a z
eho to kryje? Z dobYe prodaných aut. Levn nakoupit a draze prodat, jde jinak vytvoYit zisk? Nejde. Já se pYi prodeji vozu pYesvd
il o tom, že sta
í napsat magické slovo SLEVA a hned vám volá 3x více zájemco. -
"-- skrytý --" 09.05.02 18:54
« Re: Založte nový téma,
Dost dlouho jsem žil v zahraničí, vlastní auta pro soukromou potřebu jsem tam kupoval i prodával a přestože nejsem tzv. "od fochu", něco málo o autech vím (je to moje největší hobby). Jeden příklad za všechny: měl jsem ojetinu, kterou jsem už nemohl dále držet (druhé auto v rodině + absence parkovacího místa). Auto bylo tři roky staré, veškerý servis potvrzen v knížce, 100% stav, žádný škrábanec, navíc alarm, zimní gumy, nosič zavazadel a pár dalších doplňků. "Výkupní hodnota" podle EUROTAXu (nemusím snad vysvětlovat, o co jde) 8600,- "peněz" (snad je jedno, jakých), "prodejní hodnota" dle EUROTAXu 10600,-. Výkupní cena se mi zdála nízká, tak jsem si řekl, že to zkusím prodat "na vlastní triko" přes inzerát za baťovskou cenu 9900,- (vzhledem k naprosto bezchybnému stavu). Inzeroval jsem půl roku, šel s cenou až na 8900,-, vrazil do toho dost peněz a kromě jedné stařenky (volala asi 3x, aby si opakovaně vyslechla, že její požadavek na automatickou převodovku nemohu splnit, neboť prodávaný vůz má mechaniku...) se mi v podstatě nikdo neozval. Poté jsem ze zoufalství navštívil "renomované" výkupní místo, ale to jsem neměl dělat! Nabídli mi mizerných 4600,- a na můj argument o EUROTAXových tabulkách reagovali čímsi okolo zohlednění aktuálního stavu vozidla, potřebě vyčištění interiéru ("za hubičku" 1200,- z ceny dolů) umytí spodku (800,-) atd. atd., takže se po výčtu všech mínusových položek hravě dostali z 8600,- na oněch 4600,-! Navíc si mne zavedli do sdílené databáze, takže při návštěvě dalších výkupních míst se ohraná písnička navlas opakovala. Jen podotýkám, že nikdo z těchto "rádoby odborníků" se na auto nešel ani podívat (museli by vylézt z vytopených kanceláří), vše řešili "od stolu" jen na základě techničáku a servisní knížky! Když jsem pochopil, že tudy cesta nevede, zkusil jsem "nezávislé placy s ojetinami" a značkové garáže jiných firem (v té mojí mi nabídli vůbec nejmíň!!!). Zde to bylo o chlup lepší jak finančně, tak prakticky: kromě toho, zda jsem kuřák (nejsem), je ještě zajímal stav laku. Technická stránka opět nikoli, ale lak byl přece jako nový... Nejvyšší nabídky 7300,- jsem pak dosáhl ve značkové prodejně konkurenční firmy a obdobně u jednoho soukromníka, který prodával ojetiny opravdu v dosti primitivních podmínkách a převážně "na Východ". Oba se totiž byli s autem alespoň svézt. Na svých 7300,- jsem nakonec dostal šek od onoho soukromníka (jak se mi ulevilo, když jsem zjistil, že je krytý), poněvadž značkový konkurent na mě tlačil, abych si u něho koupil nový vůz. (Kdo to dočetl až sem, ať vydrží, pointa teprve přijde.) Auto se objevilo téhož dne "na placu" za 11800,- (jen ho zvenčí umyli, bylo tehdy časné jaro, tak jsem tam přijel se špinavým) a do týdne bylo pryč!!! Po měsíci za mnou přijde můj známý se žádostí o radu při koupi nějaké slušné ojetiny. Nakonec koupil za 12500,- něco, za co původní majitel určitě nedostal víc jak 6000,-. A takhle to ve světě byznysu s ojetinami prostě chodí...! -
« Re: Založte nový téma,
to je docela dost blbej nazor - kolik asi lidi je "odborniku" vetsina jsou uzivatele co s autama jezdej a moc jim nerozumej a proto aby si nemuseli uplne vsechno zkontrolovat chteji kupovat v bazaru - kteryz to ma udelat za ne jelikoz za to obdrzi jakousi pomernou cast ceny. Ve svete to tak funguje. U nas presne naopak - bazary na nevedomosti lidi vydelavaj - ze je to blbost?.... zajdete si koupit do AAAcek a zazijete to osobne. -
« Re: Založte nový téma,
oddie: To si jsem naprosto jist. Když jsem za komoušů přišel k chlápkovi, co přifrčel s dieselovým Oldsmobilem na myčku, tak jsem byl z toho auta celej pryč. A jak jsem byl nasranej na ty všechny žigulíky, škůdky a trabanty, tak jsem k němu přišel a řekl jsem mu: "Tohle auto bude jednou moje!" Netušil jsem, že tomu tak skutečně bude, dokonce několikrát! Taky jsem to tehdy nemyslel zrovna dvakrát vážně! On mi na to jenom řekl: "To je správnej názor! Byla by to nuda, jezdit do smrti ve stjný popelnici!" Ani on, ani já jsme nevěděli, že se milej socialismus půjde za 6 let do kytek a budeme mít možnost ty auta skutečně vyzkoušet skoro všechny. On byl totiž padlej na hlavu stejně jako já. -
« Re: Založte nový téma,
viggen: V áčkách jsem koupil celkem jedno auto (který už však, bohužel, nemám, ovšem ne z důvodů, že bych s ním nebyl spokojenej), jedno jsem jim nechal na protiúčet za jiný, který teda mám a asi mít dlouho budu. Ale syčáci mě podvedli, protože mi k němu nedali rádio :-)))), zato jsem dostal tyč na volant (libovou, žlutou, hned jsem ji komusi dal) a startovací kabely, který sice nejsou tak super ke startování, ale když jim ufikneš jeden konec, tak jsou dobrý k nabíječce :-)). A taky lahal, že všechno vyřídí do 15 minut. Ztvrdnul jsem tam 4 hodiny. :-( Až uvidím Leonu, tak si jí postěžuju :-) -
"-- skrytý --" 05.04.02 18:19
« Re: Založte nový téma,
viggen: ad otázka na Profa - myslím, že tu poměrně nedávno psal o tom, že cosi v AAA koupil. Zkus zalistovat zpátky... Ale myslím, že zrovna Prof s tím, co o autech ví, může jít nakupovat téměř kamkoliv, aniž by koupil namaskovanej předraženej vrak. Taky myslím, že daleko zajímavější otázka by byla, kolik aut už měl celkově, než kolik jich bylo z áček... Ale to je každého věc, jestli to řekne nebo ne. -
« Re: Založte nový téma,
Jasně, kdo si kupuje v bazaru auto, málokdy si uvědomuje, že kupuje starej vergl. Já jsem koupil auto od firmy a po třech tejdnech mi vyhořel alťas - mohla za to ta firma, co mi to prodala????? No asi ne. Ale bazar by za to samozřejmě mohl. Netvrdím, že áčka nebo ésa jsou charitativní sdružení. Prostě by si měl každý rozhodnout, zda má na to, aby si tam auto vybral a zkontroloval. Pokud mi mlátí poloosy, automat cuká, nebo klouže a z motoru se ozývají zvuky jak ze železářství asi to auto nekoupím ani přes ujišťování Engeho i s Machálkovou že je OK. A s tím souvisí to, že ze zásady neprodávám auta kamarádům, či příbuzným. Protože pak memusím někam jet v 6 am, abych poslouchal, co jsem to prodal za vraždu a pak zjistil, že tam dotyčný nemá benzín. -
« Re: Založte nový téma,
No a otec koupil v AAA bouraný auto (Citroen Saxo) a je v pohodě. Koupil ho jako druhé auto do města.
Auto když se kupuje musí se důkladně zkontrolovat. Nakonec vždy je to ojeté auto a u auto do 200 tis se musí počítat s 20% dalších investic.
Nejlepší je kupovat auto na inzerát. Dohodneš se s majitelem a když to jde tak dohodneš i lepší peníze, když přijedeš s hotovostí. No a když udělal nějakou boudu, tak máš vždy lepší šanci, že z něho něco dostaneš, než z AAA, tam dostaneš v lepším případě přes držku :-(