FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.06  22:40

    « Bez nadpisu

    favo bylo v roce 2002 moje druhy auto po fieste. PC 25 000,- RV88. Po veskery udrzbe a upravach 89PS - zmereno na brzde (vacka, hlava karbec rozdelovac, remenice, tlumice, kola pneu atd) jsem v nem byl za 70 000,-. Sice to nejelo spatne ale chchi tady poradit omladine ktera ma podobny plany jako jsem mel ja. Nekupujte favo za 25 ze si ho za 50tis vymazlite. Vemte rovnou tech 50 a sezente si nejakou zachovalejsi e30 325ix a nemusite do ni dat ani korunu. 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.01.06  20:03

    « Re: Námraza oken

    Pravděpodobně to bude promočenými koberci a navlhlou protihlukovou izolací od motoru. Řešil jsem to důsledným používáním gumových koberců, ze kterých jde odstranit voda, led, sníh. Taky je potřeba zjistit zda nerosí guma čelního skla >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.06  15:04

    « tohle byly správný škodovky

  • 00 Reagovat !

    foto

    24.01.06  14:06

    « Námraza oken

    Zdravím všechny, mohl by mi prosím někdo říct,proč mi namrzají všechny okna u Favorita jen zevnitř a nejvíce čelní okno?Díky za radu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.06  13:06

    « Bez nadpisu

    na netu skoda-auto.cz v tech nabiídkách
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.01.06  20:16

    « Re: Re: Re: Re: kufor vo favorite

    Náhodou na svou dobu dobrý auto, nelze to samo srovnávat s dnešními auty. Kupoval jsem ho (F 136L, 46Kw) v r.1989 za 86400Kč, měl jsem štěstí, že většina dílů byla dovoz. Jen pro zajímavost japonská hlava, německý písty a kroužky, originál Pierburg karburátor. Naprosto bezproblémové auto. Za 16 let 2 poruchy, který mě nechaly stát - cívka a prasklý kloub. Jinak běžná údržba. Později s našimi díly to už bylo horší. Vloni jsem ho prodal za 45000 Kč, s minimální korozí. Měl upravený motor na 62kW(firma Motorexcel - doporučuji) - žádnej pochybnej chip tuning, ale poctivé úpravy hlavy, vačky, karburátoru, HP podvozek a kola 195/45 R15 (dobrá motokára), rozpěra. Centrální zamykání, pager. Ujel jsem s ním v pohodě Feldě 1,6 :-). Jelo to na doraz tachometru, čili více než 180km/h tachometrových (počítám cca 170 km/h opravdových).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.01.06  21:59

    « Re: Re: Re: kufor vo favorite

    tak nevim, zda je to jen spatna nalada, ale Favorit zase az tam spatny nebyl, vzhledem k dobe, moznostem a trhu jaky byl. V nabidce byly vetsi hruzy...treba Olcit
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.01.06  23:00

    « hm

    mrkněte na [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.01.06  20:09

    « Re: Re: kufor vo favorite

    PODLA MNA JE FAVORIT NAJVACSIA SRACKA CO MOHLI VTEDAJSI SUDRUHOVIA VYMYSLIET. NESEDI NA CESTE, JE VELMI PORUCHOVI, HRDZAVIE A JEDNYM SLOVOM JE TO SROT. TO JE MOJ NAZOR NA AKOZE AUTO SKODA FAVORIT.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.06  09:01

    « Re: kufor vo favorite

    Řešením je vozit dva klíče >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.01.06  21:23

    « Re: palubovka z felicie

    Palubovka z Felicie je z hlediska mechanické montáže naprosto totožná. Šrouby sedí přesně na díry. Z elektrického hlediska je to složitejší. Zapojení spínačů, ukazatelů a kontrolek. Nebudu to tady podrobně rozebírat, ale hlavní problém je nekompatibilita ukazatelů teploty motoru a paliva.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.01.06  21:05

    « Re: Re: Skoda Favorit s LPG

    Ohledně chcípání, zkus během jízdy na LPG přepnout do neutrálu (poloha přepínače 0), nech dojít plyn v karburátoru, setrvačností to ještě trochu pročistit a plyn opět zapnout. Mě to takhle vždy pomůže. Motor pak zase běží pravidelně :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.01.06  20:55

    « Re: Re: Re: převodovka

    Přiznám se, že přesně nevím, co tam výrobce předepisuje za viskozitu (sám jsem to auto nikdy neměl). Ale když za mnou někdo ze známých přišel, že má problémy s řazením, zj. dvojky za studena, nalil jsem mu tam 75W-90 a každý konstatoval zlepšení. Bohužel to obvykle nefugovalo na pískání/hučení při zařazené pětce. Tříhřídelové pětikvalty pro Fabie už měly předpis 75W, ale to je úplně jiná konstrukce.
    Co by mohlo být původem oněch "neželezných map" ve vypuštěném oleji, to tedy opravdu netuším. Ale zhoršení řazení podle mého názoru rozhodně souvisí s použitím hustšího oleje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.01.06  20:13

    « Re: Re: převodovka

    ->Mitsi: Jaktože tam patří? Mockrát jsem četl, že do převodovek do Škodovek patří W80, W90 nebo 80W90, tuším, že i v manuálu byl uváděn jako doporučený olej. Co myslíš, že to bylo za olej? Je pravda, že když jsem ho vypouštěl, tak mi připadal řidčí než klasický motorový. Je možné, že to byla nějaká syntetika?
    Tu pětku bych ještě překous, ale co ten divný zvuk, když je auto studené? Je zajímavý, že tenhle zvuk se začal projevovat až když jsem olej vyměnil za 80W90. Taky je dost divný to křupnutí "přes zuby" když řadím dvojku. Že by odcházel synchron?
    Jo ještě jeden postřeh. Když jsem vypouštěl ten řídký olej, tak když jsem s ním míchal, tak tam byly takové lesklé stříbrné mapy, takový "perleťový" lesk. Myslel jsem, že to byly šupinky z vydřených kol nebo ložisek. Když jsem v něm "vyráchal" magnet, tak se na něj nic neusadilo. Jeden známý mi radil, že je to zbytek cínoolověné kompozice uložení kol, nebo ložisek, už nevím. Ale pořád mi nějak nejde do hlavy, co by v převodovce dělala cínoolověná kompozice (asi dos měkký materiál). Je to možné?
    dík za názor.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.12.05  14:09

    « Re: převodovka

    Ten řídký olej tam ale patří!
    Pokud jde o "pískající pětku", jde o problém letmého uložení soukolí pátého stupně (je "naroubováno" vně hlavní skříně převodovky - jejíž základ je pouze čtyřstupňový - pod samostatným krytem, tj. "pětka" je nikoli "mezi dvěma", ale pouze "za jedním z ložisek"), které nadměrně namáhá "koncová" ložiska obou hřídelů, což vede k předčasnému opotřebení provázenému zvukovými projevy.
    Kromě toho se stávalo, že se na konci jednoho z hřídelů povolila pojistná matice, a jelikož kolečka nejsou nasazena na tisícihranu hřídele (jak bývá obvyklé), ale pouze stažena touto maticí, celé ústrojí ze začalo na některých kvaltech protáčet. Možná je to prvotní náznak právě tohoto problému...
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.12.05  13:54

    « převodovka

    Ahoj všichni. Prosím o radu týkající se převodovky ve Favoritu. Mám ročník 93, přivezen z německa najeto 60tis. V poslední době mám problémy s řazením, především dvojky. Když řadím dvojku z trojky, tak je slyšet krátké "křupnutí" ozubených kol. Když jsem navíc na podzim vyměnil původní dle mého názoru překvapivě řídký olej a nahradil klasikou 80W90, je ještě navíc při zažazené trojce nebo čtyřce slyšet podivný zvuk (chrčení, dření) z převodovky. Tento zvuk zmizí po několika kilometrech až se auto zahřeje, nebo když žařadím zpátky dvojku (ozve se krátké křupnutí zubů a zvuk zmizí). Obecně ještě musím poznamenat, že dvojka a pětka jsou poměrně hlučné, je slyšet pískání v případě pětky hlavně z řadící páky. Četl jsem, že se tento je vyskytoval častěji díky špatnému zpracování, ale spíš si myslím, že převodovka je "vydřená" díky předchozímu velmi řídkému oleji. Prosím o Vaše rady a zkušenosti. Díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.12.04  11:30

    « Bez nadpisu

    hm, ja mam cenu 4 000 Kc, ale by v tom byt cena i za novou kapalinu a dalsi cypoviny. Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.04  13:50

    « Re: Re:

    No bolo to pred 5timi rokmi a robil mi to kamos za robotu 1000Sk plus okolo 1000 brusicovi a cena tesnenia.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.04  13:02

    « Re:

    kolik te to prosim stalo penez ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.12.04  07:32

    « Bez nadpisu

    Mal som tiez Favorita s tym istym problemom (je to seriova chyba) tiekla mi voda do oleja. Hlavu rozozieral Fridex potom sa zacal pouzivat Alykol. Prebrusenie hlavy+nove tesnenie+Alykol+poctiva robota to vyriesili. Ta voda ti vyteka stale len na horucom motore sa to stiha odparit. Tych tvojich dvoch "mechanikov" by som asi nakopal do... asi tolko. Zdravim Vlado.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.04  23:14

    « Únik chladiacej kvapaliny

    Mám takýto problémom na mojom Favorite: Pred 1 mesiacom som dal vymeniť tesnenie pod hlavou a zarovnať hlavu - o 0,8 mm - bola vyžratá (tlakoval sa chl. systém a strácala sa chl. kvapalina). Odvtedy mi už dvakrát znova menili tesnenie pod hlavou ale problém sa stále nevyriešil a to taký že pri studenom motore vyteká chl. kvapalina popod hlavu na blok motora (zozadu od výfukového potrubia - na viacerých miestach kvapky chl kvapaliny na tesnení pod hlavou a mokrý blok motora). Po zahriati motora sa vytekanie chl . kvapaliny zastaví. Ale do rána po vychladnutí motora je na bloku motora zase voda. Je to normálne že i po vychladnutí motora je stále mierny tlak v nádržke chl. kvapaliny?
    V oleji som únik chl. kvapaliny nezistil. Obidvaja mechanici tvrdia že hlava je rovná, i presahy vložiek valcov sú v poriadku. Prosím poradťe.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.08.04  21:24

    « 135L manual

    Zdravim,
    nevite, jestli se na netu nekde nevali manual k 135L?
    Diky
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.08.04  12:05

    « Klempíř

    Neznáte někdo nějaké dobré autoklempířství v Praze (osobní reference). Předchozí majitel s mým favoritem boural na předek a teď to tam po dvou letech začalo velmi silně korodovat. Teď upadlo (urezlo) kus předního podběhu (jak je úchyt u nárazníku), takže věc už nesnese odkladu. Asi to bude chtít vyvařit či co.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.08.04  20:26

    « Re: Návod k obsluze

    Navod k obsluze? GARAZOVAT, minimalni teplota 15 stupnu, nejezdit v zime a za deste...
    ...jinak fajn auticko
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.08.04  14:44

    « Návod k obsluze

    Nevíte prosím někdo kde bych na internetu našel návod k obsluze na Favorita 135? Snad by nevadilo kdyby byl na jinou verzi ...
    Diky moc :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.04  15:02

    « Re: Posilovač řízení do favorita felicie

    Zapomen. servo mely 1,6ky od modeloveho riku tusim 97 a diesely. pak se delaly i 1,3 se servem za priplatek. ale nic z toho do fava nepujde..... a pokud jo tak to z 1,3 ale je k tomu treba tolik veci ze se nedoplatis......
    ve favu s normalnima kolam ajde tocit i na miste v pohode jednou rukou. maximalne si kup nejaky poradny volant........
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.07.04  22:12

    « Posilovač řízení do favorita felicie

    Felicie diesel a 1.6 snad měli posilovač a teń by měl jít do favorita i do ostatních felicií!
    Kde ho sehnat a za kolik?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.07.04  15:39

    « Re: rezonance

    tak to bude mozna strecha, skus ji uriznout uvidis, jesi to uz neuslysis tak to znamena ze to byla strecha a jesi to uslysis porad tak zkus sundat celou kasli, treba to bude lepsi :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.07.04  22:46

    « rezonance

    pořád mě na fávu rezonuje nějakej plech v určitejch otáčkách kde ho najdu sání vzduchu to neni tepelnej štít na vejfuk taky ne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.04  12:52

    « Re: TOPENI U FAVORITA - 100% funkcni

    Ale pane, Favorit se v pohodě odvzdušní sám, jen je třeba mít v pohodě vodní pumpu a víčko na vyrovnávací nádržce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.04  12:44

    « Re: Počítadlo kilometrů hodně proměřuje

    Máš ojetý mosazný ozubený kolečko v tachometru, rozebrat, vyměnit. Stojí asi 10 Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.04  12:34

    « Re: Zase si dela co chce

    Určitě těsnění pod hlavou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.04  12:31

    « Re: Za kolik?

    Tak 5000 kč, maximálně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.04  12:28

    « Re: Favorit - tuhé řazení

    Vyměnit šroub po řadicí pákou, stojí pár korun.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.06.04  12:27

    « Re: Zdravim vsechny skodovaky

    Ta kapalina ráda utíká kolem kohoutu topení. Ruční sytič je k ničemu, lepší je pořádně vyladěný automatický.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.06.04  16:08

    « Zdravim vsechny skodovaky

    Vlastnim favorit 135ls 1991, 43kw, jsem s nim velice spokojen na to jak je to stare auto jezdi opravdu dobre, teda skoro. Ztracela se mi chladici kapalina .....nechal jsem tedy vymenit tesneni pod hlavou a kapalina se ztraci stale.....___!!!???Co myslite ze muze byt za dalsi problem?.... Dale tam mam rucni sytic a neni to nic moc, predesly majitel chtel asi usetrit ale dle meho nazoru spise prodelaval, jelikoz to ma za efekt jedine to ze startovani musim podporovat plynem......nastartuji , naskoci na poprve a pak pekne alespon 2-3 minutky drzet pod plynem ???? Co s tim?????? Pak me trosku zacina trapit koroze, ale koho ne ze >:-[] >:D , prahy jsou s prominutim v *..., myslite ze ma cenu je nechat vyvarovat nebo to mam vesele nechat reznout dal????? Jo da se nejak bojovat proti korozi na bocnich dverich(presne myslim u stredniho sloupku v rohach dveri.....???? Nebo spise nejak tak da se vubec nejak ucinne bojovat proti korozi???, Dalsi vec je ta zda se da oddelat predni sedadlo jak u spolujezdce tak u ridice..... zadni jsou pulena a jdou bez problemu pryc, ale u prednich mi to nejak neslo........? Dalsi vec je ta ze pri jizde dokopcu se az podezrele auto zpomaluje, nevim ale na 4-5.rychlost kopce moc nevyjizdim.......je to normalni????? Jinak po vymene tesneni pod halvou my spotreba dela nejakych 8,5 l ve meste.......to si myslim ze je docela uchazejicui udaj...........__???
    predem moc dekuji za vsechny rady a pripominky a omlouvam se ze vas vsechny tak otravuju.....
    PS: posledni dotaz se tyka dobreho vrakoviste :-) , servisu, obchodu na skodovky v brne a okoli....
    Mejte se a okridlenemu sipu zdar
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.06.04  10:34

    « Favorit - tuhé řazení

    Máte někdo představu v čem je problém. Po delší jízdě ( cca 20min a víc) začně být řazení tuhé- páka se nechce vracet zpět na neutral a při jejím pohybu se ozývá někde z místa kloubu pod ní gumové vrzání. Za studena je všechno OK, hladké a tiché.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.06.04  08:06

    « startování

    Mám Favorit 92rok, má najetých 150tisíc, předělaný na LPG a mám tento problém:
    1. studený motor (ráno) na benzín nastartuje, po 2 minutách nedrží volnoběh (chcípne)
    2. teplý motor (do 15-ti minut po jízdě) na benzín nastartuje, drží volnoběh
    3. teplý motor (od 1 hodiny po jízdě) na benzín nenastartuje (to je ten největší problém, se kterým si nikdo neví rady) ani když se napumpuje benzín. Po roztlačení jede, drží volnoběh
    4. ráno na LPG nastartovat nejde (venku okolo 10°C), odpoledne ano (venku okolo 20°C)
    5. po nastartování na LPG nedrží volnoběh, dokud se nezahřeje motor
    Vyměnili jsme AC pumpu a vyčistili karburátor. Nic nepomohlo. Může být špatná vyhřívací cívka v karbecu, nebo špatný elekrtomagnet? Nebo čím to může být? 2 měsíce před tímto problémem byl motor kompletně seřízen na benzín i na LPG
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.06.04  15:15

    « Bez nadpisu

    Na namontovanie servomotorčeka je v zadných - piatych dverách už pripravený otvor takže s tým nie je žiadny problém - aspoň na Formane r.v. 93 je to tak. Jednoducho to tam priskrutkuješ a je to. Horšie to je s prívodom vodičov k nemu - je treba ich prevliecť cez gumovú chráničku a po strane batož. priestoru priviesť až ku vodičom centrálu v zadných dverách.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.05.04  22:05

    « Favorit + centrál na 5 dveře!!!

    Prosím o radu jak na centrál na 5 dveře pro Favorita. Mám zakoupeno od FA. Jablotron přimo pro Favorita. Bohužel podle návodu nevím proč to nejde namontovat může někdo poradit nebo zda to někdo montoval.Stačí jen fotka jak to má být umístěno. děkuji
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…