FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Fotky
No ten volant tam myslim celkem sedne,ale je pravda ze na tech fotkach to tak nevypada,ale fakt je jedna vec, s jinym volantem by se zatacelo velice spatne, je treba jej porad pevne drzet obema rukama, a hlavne je dulezie ze je vysazeny hodne dopredu.. a s tema pojistkama-to jsem rad:o)) je to docela neprijemna zavada:o( -
"-- skrytý --" 04.09.01 12:34
« Re: Předstih + plyn
Jo jo, je to určitě předstih. Pokusim se to nejak dat dohromady sam, uvidime. Myslis, ze i to zozdeni za plynem muze byt prstihem???? Jinak rozvodak je fakt blbost, to by chrastilo porad a uplne jinak, motor je pak jen hlucnejsi. Apropo, menil jsem ho pred 5000 km. Dikas -
« Re: Předstih + plyn
je to predstihem. najlepsi je zajet nekam do servisu, nejlepe k nekomu soukromemu, at stroboskopem zjisti kolik tam predstihu je a at ubere tak 2-3 stupne. a pokud to buzde "zvonit" dal, tak ubrat jeste.... jinak, muzes to ubrat i sam. Rozdelovac se toci po smeru hod. rucicek, takze kdyz stojis pred autem a povolis sroub na kominku rozdelovace a rozdelovac uvolnis, pootacenim vlevo predstih ubiras, vpravo pridavas, ale pzor, jedna se o pootaceni radove o milimetry, a maly kousek!!!!! je to primitivni metoda,ale muze pomoct, jde o to najit polohu kdy je predstihu nejvic, ale jeste to nezvoni (neklepe...) a rozvodak to neni urcite, to je pena volovina. -
« Re: Předstih + plyn
POkud to chrasti mohli by to byt uz i rozvody kolik mas na nich najeto do vymeny retezu? ventili by ti svrlikali trebas pri tojce do kopce kdyz bys dal plnej. jinak ten pokles o tech 400 ot muze byt taky svincikem v karburatoru , favam krapet vic rozmim par jsme jich doma poskladal :-)) je to stejnej motor jako na 120 jen s vetsim obsahem vlastne 130 :-)) -
"-- skrytý --" 04.09.01 09:53
« Předstih + plyn
Prosím o pomoc, mám asi špatně seřízenej předstih, když prošlápnu plyn, tak to tak kolem 2500 ot/min s plynem na podlaze pěkně chrastí. Jako by chrastily ventily. Poraďte jak na to a jestli to může mít spojitost s tím, co jsem tu popisoval. Zpoždění za plynem při rozjezdu z volnoběhu.... Díkas -
« Re: Ogre
V podstatě je to pouze nepříjemné, nejvíce při jízdě z kopce, kdy se dobržďuje před zatáčkou. Po delším čase by se to mohlo projevit i nějakým poškozením podvozku. Cena těchto dílů ve škodovce je cca 1 700,-Kč u neoriginálních přijde tak napolovic, s rizikem že se tato závada po čase může znovu objevít. -
"-- skrytý --" 31.08.01 17:06
« Re: Favo Favo
Fakt mi ver, rovinka, dva lidi bezvetri - dle tacho 170. Opravdu ostatni proti tomu couvali.
Je to 135Ls karburator. Ted by to melo mit snad 61Kw, ale 160 to zvladalo hrave i pred tim. Nekecam. Dle tacho 160 slo. Na lo ted ostrejsi vacku, slicovany saci a vyfukovy potrubi, upraveny trysky a ventily. Ale jak rikam, zvladalo 160 i pred tim. Relativni zrychleni ve dvou lidech na rovince a bez vetr 0-100 13,6s. -
"-- skrytý --" 31.08.01 08:14
« Re: Favo Favo
Asi jsemblazen, ale s favem, ma trochu tvrdsi podvozek jezdim bezne na okreskach 120 - 130 a na dalnici 150 - 170 a v pohode. A to uz hodne dlouho. Da se a celkem slusne, brzdy brzdej taky pomerne dobre. Ne jednou jsem na dalnici delal 160-0 a bez problemu. Tak nevim. Jezdim i se silnejsima masinama, ale jde to i s Favem. -
« Rychlost + problem
Zdarek lidi, byla tady hlaska ze s favem pres 100 km/h jezdej nom sebevrazi, ja jezdim s Favem z 89' 46 kW(ma nalitano 157000km) a s Favem z 94' 50 kW(ma nalitano 300000km) a prijde mi to docela stejny, zatacky se s tim rezou stejne, ta 94 je o neco pohodlnejsi a moc neskace, 89 myslim ze sedi o trosku lip. Obe jedou 140 km/h, 89 jde lehce pres 150 km/h (tachometricka rychlost)*******************************… /> Posledni dobou mam malej problem u ty 89, kdyz jedu, zhruba po 20 kilometrech jizdy a zabrzdim, tak se mi rozklepe volant a palubovka, auto nijak neskace ani nelita do stran, jenom se neprijemne klepe volant, nevim cim to je a tak prosim o radu co zkontrolovat a co kde pripadne dotahnout, minulej rok se mi rozsypal symering u praveho predniho tlumice, aspon tak me definoval zavadu tata kdyz prijel ze servisu. Diky za radu -
"-- skrytý --" 30.08.01 11:46
« Zpoždění za plynem
Čauky lidi, mam favo 92 karbec. zacalo to delat takovy podivny veci. proste, mam teplej motor a kdyz slapnu na plyn, tak motor proklouzne a jakoby spadne tak o 400 ot/min a pak normalne tahne. Cim to je?? Co s tim?? dik PS volnobeh je docela vysoko -
"-- skrytý --" 29.08.01 09:09
« Re: Tunning CMT
Aaaaa, cauky. No, jsem z toho docela na prasky, jsu to blbosti, ale jsou. Mam se rozepsat sem, nebo na Tvuj email??
Zdravim Roznov!! PS Pekne me nakrklo to pocasi,byli jsme porad promokli na kost a takhle zablacenej jsem uz nebyl dlouho. Malinko me mrzi,ze jsi tam pote, co jsme odjeli uz nebyl, chtel jsem Te poprosit, jestli by jsi me nesvez v Ty svy 1500 :-) -
« To trepavwal
To favo je stejne stary, takze od nej necekam zadny zazrak. Co se tyce bezpecnosti tak mas uplnou pravdu, radeji jedu ve Fiatu 210 nez z fa 100 km/h. Nechapu, jak nekdo muze jezdit s favem vic jak 100 km/h - to musi byt sebevrah. Alespon ja se s nim bojim jezdit.
BTW strasne by me zajimaly tvoje poznatky s jizdou v Grand Cherokee. Jsem veliky priznivce tohoto vozu a doufam, ze si jej v dohledne dobe poridim. -
« To tea - 23.08.01
Jezdím 11 let starým Favoritem, který jsem dostal od otce a musím konstatovat, že přestože se jedná vůz z roku 1990 (tedy "akutně postsocialistický") a má najeto asi 80 000 km, přičemž od r. 1996 na něm najíždím ročně 10 000 km při denním provozu, kromě drobností ( při pravidelném servisu u "garážového automechanika")jsem na něm neměl vážnější poruchu a nemá tedy výraznější spotřebu náhradních dílů. Teď ho mám sice na opravě lemu LZ blatníku, který prorezivěl ( "díky" montáži plastového chrániče, pod kterým se držela voda), takže 12 let proti prorezivění by nesplnil, nicméně jsem s ním spokojen. Nevím síce, jak dlouho tak vydrží / tuším, že prototyp BK3 najezdil bez problémů 150 000 km, ale to jsou specifické testovací podmínky, které nelze srovnávat s běžným provozem/. Musím konstatovat,že jsem řídil již různé vozy - namátkou VW Vento, BMW 5 řady, Audi A8, Jeep Grand Cherokee, ale pro mě jediný nejdůležitější rozdíl shledávám v bezpečnosti. S Audi A8 jsem se na dálnici cítil ve 190 km/hod bezpečněji než s Favoritem při 130 km/hod. V městkém provozu však zcela bez problémů a z křižovatek odjíždím vždy první... Osobně považuji tento vůz na svou dobu a na podmínky vzniku za svým způsobem geniální konstrukci (např. při své výšce 194 cm mám ve Favoritu kolem pravé i levé nohy mnohem více prostoru, než ve Fabii) a věřím, že stejně jako mě ( a mé rodině) slouží dalším mnoha motoristům.
Spotřebu mám od 6 l na 100 km (léto, výlety s rodinou) do 11 l na 100 km (zima, odvoz dcery do školky, cesta po městě). Píši proto, že mám tento typ škodovky velmi rád a pokud si v budoucnosti koupím další auto, tak jen z důvodu vyšší bezpečnosti současných generací vozů. -
« Favorit
Favo, to je ale mrsina, zvlaste to moje. Koupil jsem jej pred 2 roky manzelce ojety, aby mela s cim jezdit s deckama a tak. Rikal jsem si mam Fiata na ktery kazdej nadava tak snad horsi to nebude. Opak byl pravdou, postupne jsem vymenoval vsechny nahradni dily tak jak vse postupne (po tydnu) odchazelo. Kdyz to ted pocitam ty ND a opravy tak zjistuju, ze ikdyz favorit najede 3x min km nez Fiat, tak ma stale 2 x vetsi naklady na opravy nez ten zatracovanej Fiat. Kdyz nepocitam straslivej komfort jizdy, tak je to absolutne nejporuchovejsi auto co znam. Mate taky s favority tak spatne zazitky nebo mam ten nejhorsi kus na svete?
BTW a nejhorsi je , kdyz uz je snad vsechno vymeny, tak se vysere elektrika (prepalenej tistak) ku..va. -
"-- skrytý --" 13.08.01 16:32
« Fanatik zo Slovinska
toto mi doslo mailom na klubovu stranku:
Hello!
I have a few questions:
Will a Skoda Favorit engine with compression ratio 1:10 run on a eurosuper 95 gasoline?
Which spark plugs do I have to use? Are they available in Bosch4?
Which oil do you recomend?
Thank you
V preklade je to par otazok na Favorit: 1. ci bude jazdit s kompresiou 1:10 jazdit na benzin eurosuper 95? 2. Ake sviecky ma pouzivat, ci existuju aj Bosch4? 3. Aky olej odporucate? Kedze sa vo favoritoch vobec nevyznam, prosim vas o radu. Dakujem. -
Diamant 04.08.01 23:00
« Re: Přístrojový štít Favo
Ja som to robil. Ale už dávno. Tie konektory na novom štíte majú iný tvar ale pasujú do toho aj tie staré špicaté (nové majú miesto čpicu taký zúbok). Samo niektoré vodiče bolo potrebné poprehadzovať a niektoré boli po prehodení dlhé len tak tak (lebo ičli na opačnú stranu prístrojového štítu, než predtým). Teplomer mi fungoval, ale palivomer som bohužiaľ nerozchodil. Bol vadný. Skúšal som ho aj prepojením káblov do novšieho favoritu na nádrž, ale on sa ani nepohol. Tak neposlúžim. Do novej dosky som implantoval starý palivomer (myslím, že som aj vŕtal nové dierky na dištančné stípiky) s novou čiernou stupnicou. Teoreticky by som ho bol presvedčil, aby ukazoval správne. Navyše už nepotreboval tretí vodič na rezervu. Tú si generoval sám a nyvyše nepoblikávala tá kontrolka. -
« Re: Přístrojový štít Favo
Tak už to mám, ten štít se nedá jen tak vyměnit, lepší je přehodit otáčkoměr a tacho do starého. Teploměr a palivoměr mají údajně jiný odpor a i jinak úmístěné uchycovací šrouby, takže to taky bez úprav nejde. Když se ale do starého štítu přehodí i krycí fólie kontrolek a černý rámeček okolo přístrojů, tak to vypadá dobře. Akorát dolní krycí fólie vodorovně umístěných kontrolek má vlevo jinou rozteč a počet kontrolek, musí se to vyměřit, aby to tam pasovalo, ale jde to bez problémů. -
« Přístrojový štít Favo
Nevíte někdo, jak se liší zapojení konektorů u přístrojového štítu jednotlivých ročníků výroby. Mám favo 91 s klasickým hnědým interiérem a na vrakáči jsem koupil komplet přístroje z černýho interiéru, ale ty tři konektory u tišťáku přístrojů zezadu jsou jinak umístěný a liší se počtem ,pinů´. Moje stará přístrojovka má konektory s počtem 10,8,6 a ta nová 10,8,8. Možná ale že by ty přístroje šly přehodit do starýho tišťáku? -
"-- skrytý --" 24.07.01 13:06
« Tunning CMT
Dobrej, lidi. Uvažuju o úpravě motoru 135 Ls karbič z fáva 92 sport line od CMT. Je to úprava za 7800 : Upraví se vačkový hřídel, bude vyleštěná hlava válců, kanálky, slícované se
sacím a výfukovým potrubím, upravené ventily, úprava karburátoru. Výkon bude
61 kW. Máte s tím někdo zkušenosti??? než se objednám. Díky!!! -
« Re: Tesneni pod hlavu
Tenhle problém mě taky zajímá. Dej sem prosím info, jak jsi pořídil.
to Commander: díky za tip s vrzáním zadní nápravy. Zkusím to ještě prověřit, ale mám dojem, že je to spíš zvuk jako kov o gumu. Zatím jsem všechny pohyblivé spoje prostříkal MD sprayem a mám pocit, že se to zlepšilo. Ale ještě jsem auto od té doby víc nenaložil, tak nevím... -
« Re: PROBLEMY S ELEKTRIKOU???
To: Vici ... tak som pozrel poistkovu skrinku .. nasiel som zopar "divnych spojov, preletoval ... vysledok . cast problemu vyriesena .. budiky idu ...Lenze .. auto ide v pohode a ked som dal smerovku doprava tak zdochol motor .. potom som teda zapol spinaciu skrinku do polohy 1 . budiky zasvietili a ked som dal smerovku doprava vsetko zhaslo a po 2 sekundach to vsetko zase nabehlo ...
Vsimol som si vsak, ze sa brutalne prehrieva relatko (spinajuce poistky 5,6,7) .. co to bude? este dakde inde zly kontakt?alebo skrat? -
« Re: PROBLEMY S ELEKTRIKOU???
hmm, relatko som dal nove a ešte raz som to cele pozrel nič som dokopy neprepajkoval .. rozmyšľam že to prejdem po kabloch, a skontrolujem spoje aj na plošnej doske na pristrojovke ...
Už začinam mať toho zasraneho auta po krk...robi si čo chce!
PS Fakt me zacina stvat, ze jsi me tou svoji patnactkou nesvez!!