FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Schema
Ahoj lidi.
Minuly tyden jsem koupil Formana r.v.93, strikacka. Koukal jsem v ruznych priruckach, ale nikde jsem nenasel schema zapojeni na tento model. Vsude je jen do r.v.92. Shanim schema celeho auta a pristrojove desky. Nevite nekdo v jake publikaci ci kde na internetu se da najit?
Diky moc. prace@atlas.cz -
« Re: 75W
Jsem stoho blbej, tak nekde pisou ze pro Favorit do prevodovky se pouziva olej 80W a nekde zas 75W.Nemam od Fa. servisni knizku takze nevim presne co tam ma byt(GL4 nebo 5 ? ).
Druha vec je ta co si mislim, ze kdyz je motor vykonejsi mel by mit vizsi viskozitu(90)aby se netrhal olejovy film a prevodova by mela jet tisejc .Napiste nekdo jaky olej pouzivate do prevodovky. -
« Re: Předstih + plyn = brzdy
vici: i když rezavé brzd.potrubí bývá bolestí starších Favo a rádi je za to vyhazují z STK, tak si myslím, že nemohlo dojít k totálnímu prorezivění a tím i proděravění potrubí při případném zásahu při stříkání spodku, i když možné je všechno. Spíše bych to tipoval na váleček některého zadního kola, to Fava dělají. -
« Re: Předstih + plyn
lada:mysylis ze MTX umi jeste neco lepsiho? Ja sonduju kvuli brzdam, jestli neumi nake chlazene koutouce dopredu a mozna aj neco dozadu a za lepsi cenu nez Airdesign. Jo madla jsem se drzel to jako jo:o))) Jeste ze mam ty Recara. Pres vikend mi znamy strikal spodek a dutiny a nekde mi zrejme tak nejak neco udelal s hadici nebo trubkou, ztraci se mi brzdovka a to dost. *. Tak jsem sice chystal preventivni GO brzdy,ale hadam ze uz je to tady... zrovna kdyz nejsou penize navic. Co uz. Dam novy posilovac, valec, a co bude treba.......... *:o(( Jinak jede to docela dost dobre, jsem spokojeny parchant:o) -
« Re: facko
Jsem rád, že má někdo podobně dobré zkušenosti s fáčkem jako já. Asi se člověk musí starat, mít cit a pak to auto vydrží dlouho bez problémů. Není to sice výkřik techniky, ale svou službu udělá a pokud je v dobrém stavu, je pomalu to škoda za těch pár korun prodat. -
« Re: facko
Mel jsem rovnez Fa 1989,prodany loni se 130000.Jezdeny i v zime,koroze jen na podvozku-ramena ,naprava apod.,prubezne prilezitostne osetrena,jinak"plechy" O.K.Zavady:vymena prasatek-vlastnorucne- v zadnich brzdach-byl jsem prase a nemenil kapalinu,potom uz ano.Dale vymena zapalovacich kabelu asi po 100000-auto slo jak svazane a spotreba nahoru(promereni odporu kabelu).Potom vymena nahonu tachometru asi take v 100000-kmital ukazatel.Potom jsem take laboroval s rozdelovacem-obvykla nemoc favoritu 136 s vyssi kompresi-unavily se pruziny odstrediveho regulatoru a byly treba vymenit ,potom to opet slapalo bez detonacniho "klepani ventilu".2x vymena koncoveho vyfuku,nejdele vydrzel originalni-8let,pak uz to slo rychle.A to bylo ze zavad vsechno.Jinak jsem -opet svepomoci-3x vystrikal vsechny pristupne dutiny.Tlumice uz byly po te dobe mekci,ale porad to slo.Diky mensi pohotovostni hmotnosti(asi o 100 mene nez felicie a asi o 250 mene nez fabie)perfektni ve stoupani-zejmena v zime na horach a take velice dobry posaz v zatacce diky mensim odstredivym silam,i kdyz se naklanel-ale drzel.Nejvice osvedcene svicky champion-ale zadne specialni.Bylo znat,kdyz po 89 roce prisly na trh kvalitni oleje,mel jsem velmi dobrou zkusenost s Aralem(tehdy litr za 70 kcs),navic ten motor nevzal ani kapku.Nejnizsi celorocni spotreba u cca 80000:5,85,mereno od vypnuti pistole na zacatku a na konci roku(ale prevazne pri obsazeni 1-2 osobami).To auto jezdilo cim dal lepe, ale uz starlo.Pisu tak rozsahle proto,protoze jsem k nemu mel -tak jako ty -vztah.Spolehlivy ,usporny drzak-to je moje zkusenost. -
« Re: Předstih + plyn
O tom co dělá metalex nevím nic, zkoušel jsem sehnat informace, když jsem koupil roadstera, ale byl to porod, v pražském metalexu na mě koukali jak z jara, pak jsem nějakou náhodou zjistil, že dílny jsou na Mělníku, mám tam kontakt na nějakého ing. Solfronka, můžu ti poslat číslo na e-mail. Já se tam chystám až na jaře příští rok, potřebuju nějaký prkotiny, různý plasty na ty uřezaný dveře, který už stářím popraskaly a tak. -
« facko
Vlastním fáčko od r.1989 a jsem s ním max. spokojený. Patrně proto,že jsem mělštěstí, nebo že dost dílů jsou originály (např. karbec-Pierburg, německý písty, hlava japonská,...). Dále jsem se o auto staral ( pravidelná výměna oleje, fridexu, brzdovky atd.). Mám najeto cca 90000 km (měnil jsem rozbitý tachometr). Za celou dobu jsem měl jen drobné závady, lehká koroze dveří (jezdím i v zimě). A nechalo mě to stát až teď, když odešel jeden vnitřní kloub u nápravy. Od r. 2000 jsem začal auto upravovat - plasty, podvozek, motor, interiér. A výsledkem je skvěle jezdící a vypadající fáčko. Můžete nahlédnout na www.autotuning.cz, člen č.227 (na fotkách exteriéru ještě některé drobnosti nejsou zachyceny). Po úpravě motoru (cca 63 kW, 120 Nm), podvozku (tvrdos a snížení), výměně brzdových trubiček (zkorodované), brzdového obložení se s tím nemusím bát jezdi rychle. Po rovině mám vyzkoušeno tachometrových 180 a ještě se to rozjíždělo. Takže je to slušné auto a člověk k němu za ta léta má určitý vztah. -
« Re: Předstih + plyn
Z urcitych duvodu jsem se byl jen podivat a nejak jsem do kolektivu nezapadl. Z a/ facko prece neni skodovka b/ asi jediny ja tam nejakych tech 110k a poradny kroutak mel, a nekecal ze mam... sel jsem se jen podivat a karu jsem nechal venku... Ale atmosferu pro cleny klubu tam meli super a urcite se jim to libilo, to uznavam. Nejsem tymovy hrac tak mi to nic nerika... -
« Re: Předstih + plyn
:o))) jo sem rad ze ji mam, to jako jo:o)) a ona bude mit brzy ve sve Skodovce 1450, kterou jsem doted jezdil, Zdena ji ted repasuje. Ty svicky kup takove jak jsem psal, 120 Kc+- za vsecky neni moc a udivis. Me fungujou bez problemu, lip nez Bosch Platin F6DP, ktera jedna stala 120. Jo klidne se stav:o) -
"-- skrytý --" 04.09.01 15:39
« Re: Předstih + plyn
Takovou pritelkyni a auto bych taky potreboval :-)) Ja se tu soji snazim naucit jezdit uz buh vi jak dlouho a bez vysledku. Jeste k tomu skubani, tedme tak napadlo, ze by to mohlo fakt bejt tema svickama. Kdyz jsem jel do Prahy, od Zdendy, tak jsem svaril jednu svicku. Komplet svareny elektrody :-) Kdybys ji videl, narez. Tak jsem tam dal svicku, ze sady, ktrey tam bylůy pred tim. Byly malo pouzity a je to stejnej typ, ale jinej vyrobce, myslim. Takze to by mohlo bejt mozna ono,ne?? Autem me jeste svezes, urcite se za Vama zase nekdy stavim. -
"-- skrytý --" 04.09.01 15:22
« Re: Předstih + plyn
Drsne do me!!!! UZ TO CHAPU. NECHAPU PROC SE MI TAM TY VENTILY FURT SEROU. Delam ted pet veci najednou a tak koukam, pisu pekny kraviny. Vim, ze to ventily nejsou, proste fakt nezvladam. Myslim ze uz to chapu a snad to zvladnu. DIKAS za tpelivost :-o. -
« Re: Předstih + plyn
Jo a k tomu svezeni, jak jsi tu byl tak se s tim moc nemohlo, ted mam nalitanych asi 1700 a trosku to uz zacinam ucit jezdit:o)) Sice jak si na to zvyknes tak se ti zase zda ze to nejede, ale v nedeli ridila moje pritelkyne, mimochodem ridicka bez konkurence a jako spolujezdci se mi zdalo ze to jede jako krava:o)))) -
« Re: Předstih + plyn
a remenici se vubec nezabyvej, proste povol tu desitku sroub na kominku rozdelovace a to uplne at se kominek uvolni a rozdelovacem v nem jde tocit, a pak celym rozdelovacem otoc teda vlevo tak o ten 1-2mm. Pak zase zatahni sroub. Ale pozor at to cele nerozhodis, musis pootocit z puvodni polohy jen o ten maly kousek.... nevim jak lip to popsat...... -
« Re: Předstih + plyn
a po sto padesate rikam ze to nechrasti ventily, ale nejspis je tam moc velky predstih, kdyz tomu moc slapnes a pri velke zatezi tak dochazi k detonacnimu horeni - klepani, a to je ono. u tohohle upraveneho motoru je to o to vic mozne a jiste protoze ma zvyseny kompresni pomer. Proto uber ten predstih a uvidis..... -
« Re: Předstih + plyn
No u Facka s elektronickym zapalovanim jedine stroboskop, zarovka funguje jedine u kontaktniho zapalovani. Pootocis celym rozdelovacem tak o 1mm doleva. A uvidis. K tomu skubani nebo co to je, mohl jsi tak ynabrat spatny benzin a nebo mas kaput svicky, i to muze delat, kup nejake Brisky, tepelna hodnota 14!!!! budou Ti nabizet 15 nebo 17 ale Ty chces 14 a na tom trvej. A uvidis. Staci obycejne Brisky 14ky, za 30Kc jedna. -
"-- skrytý --" 04.09.01 13:53
« Re: Předstih + plyn
Hmm, chlape, tak ted jsem z toho jeste moudrejsi.... Proste to zkusim povolit a pootocit o stupen vlevo a uvidim. Metoda : remenice zarovka se mi zda nejaka zmatena. Bud jsem natvrdlej, coz je mozny, nebo nevim. Treba az se na to mrknu, tak pochopim. Co se tyka karburatoru, ten by mel bejt ok. Byl vyndanej a cistenej tak pred 300 km, teda pravdou jest, ze to od te doby dela. To je divny. Zkusim se na to mrknout. Jestli to vsude sedi apod. Tesneni jsou novy, takleda, ze by byl necim pricpanej. CO se tyka toho chrasteni, jasne tam chrastej ventily. Dela o ve strednich otackach, kdyz proslapnu treba do kopce tak na dvoujku trojku plyn na podlahu. -
« Re: Předstih + plyn
Karburator staci vyndat rozebrat a vyfoukat popr. vysistit benzinem a dat nove tesneni . U predstihu natacis zvolna rozdelovac je to slozitejsi. zacinas tim ze na klikovce mas stupnici (myslim remenici) a na bloku je znacka podle neho stelujes predstih udava ti ty stupne. pak povolis rozdelovac a zvolna snim otacis a napojis si drat se zarovkou a jak se rozvisti mas tam dany predstih co mas dole na stupnici, pak rozdelovac zpetne utahnes ale pozor at snim nepootocis. Ale nemyslim ze by predstih mel vliv na ten rachot pri seslapnutem plynu na zem a okolo tech 2500 ot delal by to bud cely prubeh , takhle by mozna mohlo byt i neco volneho nevim musel bych to videt.