FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: gshock-serizeni sklonu svetel
Hadičky jako takové jsou opravdu neporušené - kapalina se odpaří většinou trhlinkami (já jsem je měl na nátrubcích u válečku co se zacvakává do reflektoru). Neznám nikoho komu by se to podařilo opravit tak, aby to alespoň chvíli vydrželo a současně to taky fungovalo. Jedině koupit nové, nebo nějaké slušné na vrakáči. Pokud jsi trochu šikovný výměnu zvládneš sám (musí se měnit celý komplet). -
« Re: gshock-serizeni sklonu svetel
Vypada to, ze ty hadicky jsou prazdne. U jineho Favorita je videt v hadickach modra kapalina. Nevim ale, kde to mohlo vytect, zadne louze jsem si nevsim a hadicky v motorovem prostoru vypadaji neporusene. Do servisu se me s tim moc nechce. Da se to naplnit i doma? Popr. jak a cim naplnit? Asi budu muset vymontovat ten mechanismus s ovladacim knoflikem na pristrojovce. Delal to uz nekdo? -
« Re: Problém s teplotou ??
>to Phoenix< : Dík za radu s tím chlazením, pro jistotu jsem dolil kapalinu na max, promačkal hadice, abych vymačkal případné bubliny. Nevím jestli tohle pomohlo, ale zatím je to OK. Já měl kapalinu skoro na minimu, a před tím, než to takhle začalo zlobit, tak jsem to v dost velký rychlosti musel zadupnout a brzdit na "krev" ,takže jsem si myslel jestli při tom zhoupnutí auta si to necuclo vzduchu do chlazení.
Nicméně teď je to v pohodě, to víš těsnění pod hlavou, nebo jiná vážnější závada by mně nepotěšila. Snad se to zas neobjeví. Zdar.
-
« serizeni sklonu svetel
prestalo me u favorita fungovat serizeni sklonu svetel podle zatizeni auta. Kdyz jedu sam, sviti to na tlumeny asi 20 m. Pri otaceni tim knoflikem vlevo od volantu se nic nedeje. Cim to muze byt a na jakym principu to vubec funguje? Ty hadicky ke svetlum se zdaji bejt v poradku. -
"-- skrytý --" 07.11.01 11:21
« Re: Problém s teplotou ??
To uz je dost extremni pripad. Pozna se to po demontazi hlavy pohledem na to tesneni. Staci lehka odfouklinka a uz to zblobi. Pokud nehodlas jet zadnou dalku tak, bych to zatim pozoroval - jak se to bude vyvijet. Jinak, pokud mas v poradku termostat (a pripadne ceropadlo) tak to asi bude chtit otevrit - coz prijde na cca 2000 Kc. Tesneni se po otevreni bude muset vymenit v kazdem pripade a hlava se bude muset prebrousit (srovnat) take. Jinak o tesneni zn. AKUZA mi v servisu tvrdili, ze je pomerne nekvalitni a muze byt potencialni pricinou problemu. Dali mi tam tusim TEMAX, nebo tak nejak... Tohle mam tedy z doslechu, expert na kvality tesneni nejsem :-)))) -
"-- skrytý --" 06.11.01 14:29
« Re: Problém s teplotou ??
Jo chovalo se to tak. Teplota jde nahoru, ale jenom v hlave kde je zrovna cidlo a protoze dojde ke zavzdusneni jednak parou a jednak vzduchem z valcu, tak voda neobiha a chladic i chladic topeni jsou za chvilku studeny. Pak ten vzduch bud vcas odbubla do nadrzky a teplota se vraci (voda opet obiha), nebo ne a pak je to totalne uvareny :-((. Presne tohle mi to delalo na moji S136R. Vareni jsem zabranil docasne vickem na pretlak 0.25-0.3 MPa (normalne je 0.1MPa), ale teplota litala opravdu divoce. Proste "kdyz to zaclo" tak chladic i topeni byly studeny zatimco motor byl "v cervenem". -
« Re: Problém s teplotou ??
Mate mě na tom ten výkyv s topením, když jde teplota na teploměru nahoru, topení přestává topit a naopak. Chovalo by se to takhle při špatném těsnění pod hlavou ? Ještě to zkusím nějak odvzdušnit, jestli tam nejsou nějaké bubliny. Je u fava nějaký ventil na odvzdušnění? Dík za odpověď. -
"-- skrytý --" 06.11.01 13:32
« Re: Problém s teplotou ??
Termostat je OK. Dle meho nazoru bude spis zanesenej chladic.Necistilo se to co se auto koupilo, v 92 a buh vi,co jsem do toholili. Jo,s tim tesnenim mas pravdu,ale opravdu mi todela jen pri velkejch teplotach a v kolonach a tak. A je to takovy to klasicky vareni,ale jeste jsem nevaril,vzdy jsem to nejak zazehnal. Termostat spina slusne. -
"-- skrytý --" 06.11.01 13:28
« Re: Problém s teplotou ??
OK. Nicmene to, ze mas nove tesneni neznamena, ze s nim nemuze byt problem. Pokud se pri vymene neprebrousi hlava a nepouzije se tesneni provotridni kvality nastava problem. Presne tak se mi to stalo... Temi "skoky" myslim to, ze teplota zacne z niceho nic splhat do cerveneho pole a pak se to, podle okolnosti, bud uvari, nebo teplota zase spadne nazpet. Cely cyklus trva 5-20 vterin, podle toho jaky mas aktualni vykon.... Ale pokud ti to jasne zavisi na zatizeni motoru, muze to byt (a spis asi bude) ten termostat. -
« Re: rozdelovac
K tomu chladiči: pročištění, nebo nový chladič pomůže dost zásadně, já musel dát nový, protože mi upadl takový plastový nátrubek, na kterém je napáskovaná hadice, a od té doby pohoda, za tři roky mi sepnul větrák tak asi jednou při pojíždění ve šnůře na dálnici. Až tedˇmám ty problémy, ale bude to asi ten termostat. -
"-- skrytý --" 06.11.01 11:10
« Re: rozdelovac
Jo,tak to fakt nevim,jestli se da tenhle rozdelovac sehnat po officialni ceste. Snazim se,ale nikde zatim nemaj. Musim to dat do kupy. To moje favo taky docela hreje, v lete dost. Nevim co s tim,pridelal jsem si vypinac na vetrak a zkusim asi procisti chladic. -
« Problém s teplotou ??
Teď mi u fava začala zlobit teplota: když se ohřeje na provozní teplotu, tak najednou vystoupá až pod červené pole teploměru, přestane foukat teplý vzduch z topení, pak najednou spadne na normál, topení začne topit, ručička začne zase stoupat, a takhle pořád dokola. Zatím se to nevaří, chystám se vyměnit termostat, je to podle vás termostatem? Dík -
« rozdelovac
cau
mam motor z fava ve skodarne742 ale mam tam rozdelovac ze 130, lidi mi rikaj ze je lepsi nez z fava {teda aspon an u pravenej motor}akorat ze potrebuju zrejme taky novej jak vas tady ctu, jinak zapalovani mam z fava doma v dilne tak nevim jestli to mam prahodit a koupit ten 136x rozdelovac. da se jeste vubec koupit normalne v obchodem nebo objedbnat?? diky karbi -
« Re: cukání motoru
Měnil jsem pouze rozdělovač, koupil jsem fungl nový za cca 2000 Kč, vyměnil dal jsem seřídit předstih. Mám tam mít bez podtlaku asi 30. Cukání zmizelo, ale i když byl benzín kvalitní (Shell) cvakaly ve vysokých otáčkách ventily. Trochu jsem ubral předstih a jede to jak pila. Výměnu jsem konzultoval se známým automechanikem a ten říkal, že tyto rozdělovače se rychleji opotřebují než ze Š120, protože prý některé části jsou z bronzu a vzniknou vůle, jejichž důsledkem je cukání v určitých otáčkách. Navíc mne v tom utvrdilo, že p.ing. Čepek v MOTOREXCELU, který motor upravoval mi říkal, že rozdělovač už je vyběhaný má vůle a doporučuje ho vyměnit. -
"-- skrytý --" 01.11.01 10:54
« Re: Předstih +benzin
Směs mam bohatou dost,naopak ji budu muset trochu "ošidit",alespoň svíčky se na to tvářej. Voda v benzínu - tim to nebude. Necukalo by to jen při 3500-3900 ot/min,ne? To by asi cukalo porad :-) Hladina v plovakovy komore se zda byt taky v normalu. Sazel bych na ten rozdelovac. -
« Re: Předstih +benzin
Mě to těď už nedělá nic,ale tys máš s tím problémy a nechtěl jsem abys zbytečně experimentoval,když to může bejt benzin.Jinak u 130ky ventily řvaly jako svině kdykoli jsem pořádně šláp na plyn třeba při 3500 ot/min(na čtyřku).Stroboskop má kámoš,takže no problem.K tomu cukání:jestli máš karbec zkus obohatit směs nebo zvýšit hladinu v plovákový komoře.Nemáš vodu v benzinu nebo ňákej sajrajt v palivovým vedení? -
« Servis na CHODOVĚ
Pokud byl myšlen Chodov jako část Prahy, tak vím, přesně o kterém je řeč. Dával jsem tam vždy moje bývalé Fáčko na seřízeni. Jde o firmu Lavička a syn. Tel. číslo teď u sebe nemám. Ale je to Praha 4 Chodov, ul. Starobylá č.13. Je to hned vedle prodejny potravin. Pokud bude zájem tak to číslo najdu a hodím ho tady do placu. -
« Re: cukání motoru
Ja mam rozdelovac novy, ze 136X, tak nevim. Ale me zas treba moje 1490 cukala pri cca 2-2500 a kdyz jsem vyhodil KN vlozku a dal tam novy papirak tak v pohode. Mozna to KNko bylo uz moc spinave..no uvidime az budu mit cas ho vycistit. Nekdy to taky hlavne na studenem motoru s vetsi vackou muzou delat svicky....