FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
Diamant 07.12.01 22:15
« ABS
pir> ABS je vynikajúca vec. Nechcem ti však kaziť ilúzie, ale keby si predal Favorita a pridal k tomu investíciu za prestavbu brzdového systému, tak by ti to už mohlo stačiť aj na Feliciu s ABS. A to je už iné kafe. Ver mi. Mal som Favorita a teraz mám Felíciu. Aj medzi prvými a poslednými Feliciami je velikánsky rozdiel. Našťastie ja mám už tú s novou maskou :o) A samo aj s ABS a airbagom. -
« Re: Ventily
Ono je tam předepsaný těch 10 tis.hlavně kvůli oleji a současně je tam dělaly i ventily. Ale u Favo od r.v 93-94 se mění olej a seřizují ventily po těch. 15, takže pokud si to budeš dělat sám a používat dobrý olej 15W-40 tak můžeš klidně dělat po těch 15. -
« Re: Ventily
Ty ventily nebudou rozhodující. U Felicií se seřizují po 15tis.zároveň s olejem a ty motory jsou totožné. Takže není předpoklad, že by u Favorita po 15 tis. bylo něco v nepořádku. Jedině, že by se tam vyskytla nějaká závada, ale to by se projevilo, nějakým klepáním, případně sníženým výkonem, jako by to jelo na 3 válce apod. V zimě je vždycky větší spotřeba. Máš Karbec, nebo vstřikování ? Jestli karbec-odstavuje ti sytič ? Pokud pozdě vypíná může být dost vysoká spotřeba. -
« Re: ABS
Pokud máš tolik peněz a seženeš to všecno co potřebuješ vyměnit tak to nebude problém. Jde o to jestli máš vůbec ponětí co všechno bys musel vyměnit. Na STK nido nepozná, že tam máš ABS na černo a kdyby, tak se to dá zlegalizovat. Pokud bylo ABS děláno na vývoz, tak by se to mělo dát dopsat i do TP. -
"-- skrytý --" 03.12.01 20:31
« snimani polohy klikovky
Slysel jsem, ze formany mely reseno snimani klikovky pomoci dvou indukcnich cidel. Jedno pry snimalo zuby stervaku a druhe referencni znacku. Co je na tom pravdy, existovalo to nebo ne? Potreboval bych totiz takovahle cidla, ale ve vsech prodejnach ND na me koukaji jako na martana. -
« Re: Motor...chcíp
Je to karburátor? Koukni se na kablíky co vedou do zapalování (zvlášť na ty krajní) když je zatlačíš, motor pravděpodobně naskočí, když povytáhneš nepůjde. Bude-li to tak stačí zapalování odmontovat, sundat plechový kryt a přeletovat kontakty na tišťáku (jsou z výroby dost pochybně upevněný a když v zimě kablíky zmrznou celkem snadno se vylomí). Nechápu jak to může vůbec jezdit ;-))) -
« Re: Probijeni
Probíjelo to normálně na uchycení kabelu na káru,a o tom dobití když jedeš,jednou mi spadl řemen k alter.motor začal vařit a baterka skoro zdechla naštěstí jsem byl připraven a mněl nahr.řemen s posledních sil jsem to nahodil,dojel jsem domů(asi 2km) a bylo to v poho.jo ta kontrolka bliká za jízdy ostatní to nikdy nedělaj -
« Probijeni
Kde ti to presne chytalo kostru??
Predpokladam, ze to problikavalo pri vypnutem motoru (klicku pryc ze zepalovani) a nebo pri jizde (to trosku problikavaj vsechny kontrolky, mirne, chvilkama). Kdyz tam pichnu ampermetr tak je hodnota 0, takze to snad i nic nebere. Opravdu nevim proc to ze dne na den kikslo, jediny ceho jsem si vsiml, je to, ze chvilkama poklesl vykon na svetlech, ale po pridani plynu se to vzpamatovalo a bylo to OK, tohle to udelalo tak 3*4 kdyz jsem parkoval (nijak jsem to netocil). Jo mimochodem, jak dlouho s tom mam jet, aby se mi dobila batrak po nastarotvani na puvodni hodnotu?? -
"-- skrytý --" 30.11.01 08:44
« Motor...chcíp
Čus, včera se mi stala divná věc. Normálně celé odpo jezdim.Pak jsem na chvíli zastavit,típpnul motor. Po 5 min ho nahodim,ujedu 100m a motor najednou chcipne a uz nejde nastartovat. Startér toci,motor se toci ale proste nic. Zkontroloval jsem (opticky) alektriku,vse se zdalo sucha vpoho,svicky,kabely,vse snad OK. Odtlacil jsem auto do servisu a tam jsme se servisakem zkusili,jestli hazi svicka jisku,natocil jsem to a ejhle,motor naskocil. Cim to??? Nechapu a tesim se,az se mi to stane znovu... -
« Re: Topení z Feldy > vici
Na mokru je to dík stabilizátoru přední nápravy skutečně trochu přetáčivé.Na suchu zatím nevím, ale mělo by to být dobrý. Jinak to servo + MOTOR z toho dělá úplně jinou káru.
Nadšenci se musí podporovat,mimochodem ten nápad s topením je od kolegy z práce a ten to má od nějakého mechanika od policajtů z Přípotoční.
Felda je SUPER.Zatím je v záběhu takže jen dříme, ale s jarem se probudí v plné síle.
-
« Re: Topení z Feldy
A co je ti platne kratsi razeni, kdyz jde ztuha a ozyvaji se kovove zvuky..... tohle zatim mely vsechny Feldy ve kterych jsem jel. Je to docela skoda. Zkus zaradit v mem Facku, ma najetych 100 tisic a razeni jak po masle, kopu tam kvalty malickem a to dost rychle. Nicmene si myslim ze Felda je dost dobre auto, ale Facko az tak moc neprevysuje (myslim Facko 93-94), Felinacka palubka je podle me nejhezci palubka co ze Skodovky vypadla, Fabia ma misto palubky hnus... -
« Re: Topení z Feldy
Diamant: ja nemam nic proti Felde, ale vem to tak, pekne Facko v plne vybave koupis dnes za 80 tisic, Feldu v lepsi vybave a ne moc starou (MR98 a novejsi) tak za 200. Ale nikde ten rozdil za 120000 nevidim...a krome toho Felda s novou tvari je pekne hnusna,aspon podle me. No a nevim jestli Fabia je opravdu ten ridicuv sen..... Feldou MPI r.v.97 jsem docela pak tisic najezdil, ale ve 40 byly uplne na sracky tlumice, a ten motor k necemu je jen s upravenou jednotkou (zadnych 61kW, ale zmizi ta odporna "dira pod plynem" pak je z toho auto aspon k necemu. S mym podvozkem ja v zatacce s usmevem pridam a seriova Felcka uz bude davno ve skarpe. Taky mam nalitano dost hodne Pick-Upem 1.9D taky 97kou, taky slusne auto, ale zadny zazrak za ty penize. A ze Felicie nerezavi? Ale jo, a to i ty nove "pozinkovane.."....... nicmene Facka primo hnijou:o(( -
« Re: Topení z Feldy
Diamante: Já vím jaký je rozdíl mezi Favo 87-94 a Feldou 94-2000 Téměř každý víkend pod nějakým ležím. A tak můžu s klidem říci, že Felda je "převlečený" a vylepšený Favorit a jejich vývoj byl podobný tomu jak se z 1000MB stala 130. viciho jsem se ptal jestli má stabilizátory, proto že má sportovní pružiny a tlumiče, kola OZ a nízkopofilový gumy. Vezl mě ve svým autě a dobře mu to sedělo. -
Diamant 27.11.01 21:02
« Re: Topení z Feldy
Felicie, ktoré majú ťažké motory (1,6 a 1,9) alebo Felicie s ABS majú stabilizátor prednej nápravy. Lenže od modelu 96 je použitá nová nápravnica a až po tejto zmene sa tieto novinky zavádzali. Takže ak by ste chceli stabilzátory, tak novú nápravnicu a samozrejme aj nové trouholníkové vzpery, ktoré sú posilnené a majú samo aj otvory pre prechod a kotvenie stablizátorov. Ale inak celkovo je tá predná náprava Felicie oproti Favoritu paráda. Zadné lôžka vzpier sa už tak skoro nevytlčú a celkovo je to také robustnejšie a lepšie to znáša nerovnosti. Ale nech mi nikto netvrdí, že Felicia je len prezlečený Favorit. To nie je pravda. Viem to z vlastnej skúsenosti. Navyše aj medzi Feliciami MR 95 a 98 je dosť výrazný rozdiel (presnejšie radenie s kratšímu dráhami, lepšie odhlučnenie, ostrejší a úspornejší MPI motor s vyšším točivým momentom a zosilnenými ojničnými ložiskami, kratšie dráhy kľučiek, a čo ja viem čo ešte všetko - je toho dosť ...). Proste tiež skok vpred. Ja by som veru Favorita netunil a kúpil rovno Feliciu od MR 98.
Inak to kúrenie na Felicii je skutočne super. Radiátor je neustále teplý a aj keď stojíte s vypnutým motorom, tak ventilátor na I. stupni vie stále dodávať do interiéru teplý vzduch. Klapky sa ovládajú veľmi ľahko. Navyše aj ten otrasný stáletečúci ventil je preč. Pár vecí však u Felicie nedoriešili. V riadení sa stále ozýva také kovové buchnutie pri prejazde väčších nerovností, ako to bolo u Favoritu. Dúfam však, če čoskoro pokročím zase o veľký skok vpred a budem mať Fabiu. No a potom tie výduchy vo výške kolien stále ktovie ako nefúkajú. Ale inak si Feliciu oproti Favoritu skutočne veľmi chválim. -
« Re: Topení z Feldy > vici
Jo jo Felda je v dusledku kulate a mene hezke Facko:o))) Stabilizator mam nachystany dozadu, jen jeste neni na aute, predni je na Fackodost problem a za dalsi nevim jestli by to potom nebylo moc pretacive. No uvidime. Jinak za topeni a dalsi veci diky moc panu Trpisovskemu, ktery mi je nezjistne obstaral a jako neznamemu cloveku privezl pres pul republiky az domu, to se v dnesni * dobe celkem ani neda od nikoho cekat, sem moc rad ze takovi lide jeste nevymreli:o) Dik moc a at Felda dobre jede, mimochodem doufam ze sem na MC o tom neco napises!! :o) -
« Re: Topení z Feldy > vici
Jo presne tak, spodek palubovky, topeni+ovladani a pristrojovy stit je puvodni - Facko 93. Novy je jen vrch z Feldy. Vsecko na 100% pasuje. Mi to skoro pripadalo jako by ve Skodovce mysleli na to ze jednou nekdo bude davat palubku z Feldy do Facka:o) -
« Re: Topení z Feldy > vici
No jeste to nemam, topeni mi tak za hodinu dorazi z Prahy:o) Pry to tam pasuje uplne presne, a ovladaci panel pouziju original z Feldy, a protoze Felda ma stejny spodek palubky jako Facko tak by nemel byt zadny problem. Zbavim se toho pitomeho ventilu, budu mit vykonnejsi vetrak a ona Felda vubec tak nejak vic topi. Druhe dam do auta brachovi, ma ted Facko r.v.89 to netopi vubec. -
« dobijeni
Mam v aute 2 roky starou baterku, pred tim nez jsem ji dal do svyho byla v jinym facku, kdyz jsem ji prendal do svyho tak startovala jak blazen, ted po tejdnu je total KO a uz neotoci ani motorem, po otoceni klicku na 2 pozici (rozsviceni 2 policek na palubovce) klesne voltaz na 6V. Hledal jsem zavadu v dobijeni, protoze se mi zdalo ze trosku piska klinak, jenze dobijeni, 1000 otacek po 2-3 minutach 13.85V, po zapnuti vseho v aute a volnobehu 12.5V, po zvyseni otacek na 1000-1200 to vylitne na 13.3V, kdyz budu mit zapnuty jenom svetla tak to ma 13.7V. Kdyz chvipnu motor tak klesne voltaz na 12.9 a klesa dolu (tohle jsem meril s 6 let starou baterkou Akuma 12 V 40 Ah). Proste to nechapu, nejdriv to staruje a po tejdnu je to v haji, normalne to dobiji, jedine ze by to nekdy dobijelo a nekdy ne. Co mam jeste promerit a nebo kde hledat zavadu?? -
« Re: gshock-serizeni sklonu svetel
Já měl u Favorita (r.v. 1990) tu kapalinu bezbarvou - nešlo určit, jestli v tech hadičkách je. Zvedání světel mi nefungovalo (vyhodili mě z technické), ale když jsem vyndal z reflektoru ovládací pístek (to co je na konci té hadičky), tak fungoval OK = při otáčení ovladačem na jednu stranu vyjížděl a opačně zajížděl. Ten pístek byl jen krátký a nedosáhl uvnitř reflektoru na mechanismus zvedání světla. Jednoduše jsem ho prodloužil (tenkrát jakousi trubičkou) a vše bylo OK. Nechápu, jak to mohlo někdy předtím fungovat?