FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Brzdy
Kotouč opotřebený pod 11,4 mm se vyměňuje, nový má 12,9 Destičky musí mít min výšku obložení 2mm. Destičky můžeš použít všechny které mají atest 8 SD Koupíš je běžně v prodejnách autodílů. Ale měly by být v souladu ( výrobce ) se zadním obložením. Ovšem pokud tento Favorit nebyl pravidelně servisován tzn. roční prohlídky, tak by to chtělo promazat i vodící čepy třmenů. Pokud tohle nezvládneš, tak to nechej radši udělat v dílně. Totéž platí pro ty ložiska zadních kol, pokud nebyl ten Favo pravidelně servisován, tak by to chtělo sundat náboje a vazelínu už vyměnit. Jinak stačí sundat to víčko a doplnit. -
« Re: Držák převodovky
Ještě jsem to neslyšel, ale když se to stane je to průšvih. Jedině snad nechat výztuhu ovařit, ale pak to tam začne víc reznout. Taky by šlo provrtat otvor až ke kolu a z podběhu to stáhnout přes velkou podložku. Jinak pozor šrouby a a zalisované matice mají atypické stoupání (myslím
M12 x 1.25 - normál jsou M12 x 1.5). -
« Držák převodovky
U fava 91 jsem zjistil že mi prasknul úchyt v kastli co je do něj přišroubované pouzdro silentbloku převodovky. Je to na třech šroubech, dva jsou zespodu a jeden z boku a jsou zašroubovány do takového nosníku nabodovaného na kastli. Zevnitř tam jou asi navařené matky, a právě ta boční se mi vyvaluje ven. Už se to někomu stalo ? Mám strach aby mi nepovolily i ty šrouby zespodu. -
« Re: Chlazení - odpověď
Termostat je pod tím víčkem, co je přidělaný těma třema šroubkama M6- tam co píšeš. Jenom si dej pozor při dotahování toho víčka při zpětné montáži, pokud ho dotáhneš moc, může se ta příruba-víčko zkroutit a poteče ti to. Jo a kup si k termostatu hned i nové těsnění. -
« Re: Chlazení - odpověď
Bude to určitě termostat - stačí když otevírá o nějaký stupínek později a je to - měl jsem to kdysi taky. Ohledně odvzdušňování u Fáva nic takového jako u 120 není. U Favorita se to odvzdušňuje samo za provozu. Protože výměník topení je proti nádržce dost vysoko je dobré při plnění dolít "co se vejde" a pak něco málo ujet a auto postavit čumákem do kopce, nechat to chvilku proběhnout a pak příp. ještě dolít tak aby to bylo OK. -
« Chlazení
Po ujetí několika kilometrů se muj forman zacne varit.
Predpokladam tyhle zavady:
1)Termostat(95%)
2)blbe odvzdusneni.
Mate jeste nekdo nejakej jinej napad?
Jelikoz nemam servisni knihu a mam ho teprve kratce,mam lamersky dotaz:Kde v aute naleznu termostat?
A kde krucinal je nejaka odvzdusnovaci hadicka,jako byla ve 120ce?Jakym zpusobem se to odvzdusnuje? -
« Re: Superchips
No,mozna,ze az tak nejsou,aspon u Fordaku jsem se s jinou znackou nesetkal ani na uk a de webech.Nabizi je i Engels.Mrkni na tuninglinx.com a engels-renntechnik.de.Ale nevim k tomu nic blizsiho.Kdyby nekdo vedel,uvitam kazdou zkusenost.Jo,je mi prd platny dat jiny vacky,sani a vsechno okolo,kdyz to seriovou jednotkou nenakrmim.Nebo mas recept jak na to? -
Diamant 25.03.02 20:27
« Re: sracka........
No neviem, ale Favorit kvitol (nebol nový), tak som ho nechal nastriekať. Mal som pekné auto, ale potom sa spodok otĺkol a tak som ho rýchlo predal. Teraz mám Felku a po štyroch rokoch nekvitne. Tak neviem. Ešte aj výfuk mám pôvodný. A minule som sa v servise díval na spodok Fabie a tá to má vyriešené úplne super. Žiadny plastizol, ktorý sa skôr či neskôr aj tak otlčie od kamienkov a soľ spraví svoje. Tam je na spodku naskrutkovaný plast ktorý sa len tak neotlčie a keď aj nejakým zázrakom áno, tak sa to dá kedykoľvek vymeniť. -
« sracka........
v dusledku vsecko co je Skoda stoji za *, 105-130 je * uplny, Facko o neco lepsi a Felda to same...... mechanicke poruchy bych jeste prezil ale ze to rezavi jak polite kyselinou a rozpada se to pred ocima, tak to me sere. Proste zlate ceske rucicky-ojebane co slo. Treba * 205ka nikdy nezrezne jak moje Facko z r.93....... ktere nove stalo 240 tisic......... -
« Bez nadpisu
To není přesné, já mám favorita r.v. 1989 a nemám žádné problémy. Najeto 115 000 km. Patrně proto, že dost součástek bylo použito z dovozu (hlava - japonská, písty německé, karbec - originál Pierburg atd.). Motor v pohodě (dal jsem ho v roce 2000 upravit).Poruchy - usměrňovač, snímací cívka v rozdělovači, zarezlá prasátka v zadních brzdách, výměna manžet na kloubech a řízení, a vloni odešel pravý vnitřní kloub. To je vše! Za 13 let to jde. Jinak drobná koroze karoserie. -
Diamant 16.03.02 21:29
« Re: šroub kola
Asi by som skúsil namiesto skrutky naskrutkovať závitovanú tyčku. Pokiaľ by to šlo, tak by som tam skúsil aj voľačo pridať do závitu (nejaké kovové konope, alebo niečo také, ab tý tička už nešla von) a potom by som disk priťahoval matičkou nasadenou na závite. Určite to nebude dosahovať pevnosť pôvodného riešenia, ale to nedosahujú ani bezpečnostné skrutky, ktoré tiež nie je možné natoľko dotiahnuť, ako bežné skrutky. -
« šroub kola
Při výměně pneumatik v autoservisu na podzim 2001 na FORMANU 135L mi prasknul šroub na pravém předním kole a po jeho odvrtání a přatažení závitníkem tam zůstal závit o délce cca 4mm. Po výměně kola a šroubu (nový) to vydrželo až do současnosti, kdy bude potřeba opět to přezout. Mám obavy že tentokrát zústatek závitu nevydrží utažení. Měnit celý unašeč kola se mi moc nechce. Má někdo z vás podobnou zkušenost a radu co s tím. Všem předem děkuji za jakoukoliv odpověď. Předchozí výměnu před prasknutím šroubu dělal tentýž autoservis. Mám podezření že ten šroub zašroubovali přes závit.
chcem sa opytat odbornikov na problem. Mam Fav. 1990 135LS, najazdenych 136 ts. Predvcerom zacal pocas jazdy vynechavat motor. Pri rychlosti 60 a viac motor kazdu chvilu sa zatriasol a stratil vykon, potom znovu zacal tahat. Na I a II prev. stupen vsetko islo dobre, volnobeh bol pravidelny. Po prudsom brzdeni zavada zmizla, ale na druhy den pri studenom motore cele auto sa triaslo a malo zvuk, akoby islo na tri valce. Pri zvyseni otacok vsetky 'cudne' zvuky a triasenie mizne. Je to v chybnom tesneni chlavy, alebo moze byt volaco ine, co sa da opravit aj svojpomoci. Dik.