FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Ostrekovače
To pravda je, rodiče kdysi měli Formana Excelent a ten to měl, no po cca 40km v zimě byla nádobka prázdná, k těm světlům to teče dost. Nicméně exportní verze kamsi na sever Evropy (Finsko myslím) měli toto řešené jinak, ostřikovač světlometů se ovládal tlačítkem, tak leda by se povedlo zjistit co je potřeba na to sehnat a jak to propojit, nebo narazit na něco doveženýho ze severu. Nicméně, ty ostříkovače světel na mnoha vozech nejsou, a určitě by ses jich pořídil zbavit. -
"-- skrytý --" 12.03.06 23:48
« Ostrekovače
V blízkej dobe sa možno stanem majiteľom Formana :P
Ale k veci: Dopočul som sa, že keď pustím ostrekovače na sklo pustia sa zároveň aj ostrekovače svetiel (ak ich má samozrejme :P ).
Je to pravda? A ak ano da sa tomu nejak zabrániť?
Diky moc ;-) -
"-- skrytý --" 12.03.06 13:29
« Re: Re: Výkony
tak dik, ale furt mi neni jasny proč zrovna ja musim mít jenom 40kW. :'-(
tyjo měl bych zajet do tý Mladý Boleslavi abych se na toho formana šel podivat, když si představim, že bych měl takový "žihadlo" :-!
S tou zbraní máš recht myslím, že kolem dvouset by to docela mělo problém udržet se na silnici... :)
A nevíte v kterejch letech se co montovalo??? (myslim motory) -
« Re: Výkony
přesně tak a navíc můžu dodat, že v muzeu v Mladé Boleslavi je vystavený zajímavý forman s motorem Škoda 1,6 a pokud mě paměť neklame s uvdávaným výkonem 90 koní, udávaná rychlost asi 200, bohužel se ale nedostal do sériové výroby-i když možná to je dobře, byla by to už asi zbraň -
« Re: Re: Prsi - chcipa nestartuje
to zednar: Souhlasím s možným řešením problému ohledně izolace vodičů (nečistoty na povrchu - i mikroskopického charakteru a nežádoucí příměsi v materiálu izolace mohou skutečně změnit izolant na vodič, byť mizerný), to je možné, ale Rosta píše, že kabely měnil. Spíš mě zajímá co myslíš tím, že nemáš žádný modul? Asi to není správný název toho zařízení (pole dílenské příručky se to jmenuje spínač elektronického zapalování, tak promiň), ale to tam určitě musí být, jak na stříkačce, tak na karburátoru, je to ta krabička na podběhu vedle zapalovací cívky. Jestli to tam není, zajímalo by mě co máš za verzi favorita. Dodávám že můj Favorit 136L z roku 1990 to má, kamarádova 135L z roku 89 to má, dědova 135LS z 92 to má, , kamarádova 135L z roku 92 to má taky, všecko to jsou karburátory. -
"-- skrytý --" 11.03.06 18:59
« Bez nadpisu
Jo moc dík za rady....
Na ten termostat se budu ještě muset podívat, teď chci totiž s autem jezdit, tak je to nutnost :-)
Ještě bych se chtěl zeptat jaký měli výkony favority v různých letech??? (objevují se totiž různé údaje 40kW, 43kW atd.) -
« Re: Prsi - chcipa nestartuje
za deště a vlhka mi to také , ale jen občas nastartuje až po usilovném točení startérem, z toho to ale jiný den chytne za toho samého počasí na drc. Když už to ale nastartuje, tak to nikdy nemá snahu chcípnout. Čili příznaky podobné až na jeden detail - mam 92-43 kW-karburátor,žádný modul!!! Co jsem konzultoval s elektrikářem, tak se údajně nekvalitní izolace vodičů (stává se prý i na vozech ze současné produkce) stává časem částečně vodivou (!) a při vlhku se výkon oslabuje a místo na svíčce se vybíjí na kostře - nedovedu to tak přesně popsat,jak on to řekl, ale princip zůstává. -
"-- skrytý --" 10.03.06 16:41
« Oki, ale mam další problém
Jo byla to svíčka...
nevim, že mě takováhle blbost nenapadla předtim :-)
Svíčku jsem vyměnil nastartoval napoprvý, prostě krása...Projel jsem se i kousek po dálnici, táhne absolutně krásně (zastavil jsem se až na 150 km/h, škoda že jsou jenom tachometrový :-) )
Ale teď ten problém ta potvora mi uprostřed jízdy přestala topit!!! a co víc začala klesat i teplota... zahřálo se to až potom co jsem chvíli stál na místě se zapnutým motorem. Osobně bych neřek, že je taková zima aby se to tolik chladilo... nevim jestli je v čudu termostat či co, ale teď vidím, že stání tomuhle autu moc neprospělo :D -
"-- skrytý --" 10.03.06 14:27
« Bez nadpisu
A nepovolilo ti těsnění pod hlavou? Motor pak někdy jede jakoby na 3 válce, protože se do jednoho dostala voda-třeba, mrkni do nádržky na vodu ,jestli neubyla a není v ní cítit olej, pokud ne je to jiný problém- svíčka- kabely rozdělovač atd. atd. ;-) -
"-- skrytý --" 10.03.06 13:04
« "Malý" problém
Ahoj mám malý problém s Formanem 135 LX (93), poslední tři měsíce stál akorát před domem a jen občas jsme s ním vyjeli. Asi před týdnem jsme chtěli vyrazit pryč, ale přišel první problém :-(
nejdřív vůbec nechtěl naskočit, a když už se to povedlo znělo to jak když jede jenom na tři válce (tzn. nepravidelný chod+dávalo to rázy do kastle) ale jelikož jsme potřebovali odjet, vyrazili jsme na cestu.
Motor se ani během jízdy neuklidnil a zněl pořád divně. Nejdříve jsme si mysleli že to je kvůli tomu, že měl málo benzínu a dlouho stál na jednom místě, ale ani přibrání benzínu nepomohlo....
potřeboval bych poradit co s tím je, a kdyžtak jak to opravit...
Doteď to pro mne bylo fajnové auto a nebyl s ním žádný problém...(vlastním ho poslední 4 roky)
předem moc dík za radu... -
« Re: Re: Re: Re:
Do toho moc vidět není, ale když to trochu provizorně utěsníš nějakou páskou (asi by stačil i igelitovej pytlík) nebo něčím dle fantazie tak to můžeš zkusit, předtím bych ji doma nechal v teple aby vyschla případná vlhkost a uvidíš, třeba to bude tím. Taky k tomu zapalování vedou nějaký dráty, to by mohlo stát taky za prověření. Ale možná to je ještě někde jinde, jestli máš stříkačku (a to asi jo když píšeš rok 94), je tam asi i nějaká další elektronika, tu ale neznám, mám karburátor. -
« Re: Re: Re:
No prave ze mam tu plechovou krabicku. V opravne rikali ze by to mohlo byt tim, ale ze vlastne nevedi. Ale rikam si kdyz koupim novou tak ta voda tam bude strikat porad a nikde jsem zadnou skulinku kudy by tam mohla jit nenasel a ani jsem nevidel ze by to bylo nejak mokry/navlhly. -
« Re: Re:
Nic podobného se mi nestalo, ale jestli ti to rezazí, napadlo mě, že by se mohla nějakým otvorem dostat voda do zapalovacího modulu co je přišroubovanej na podběhu, třeba to je blbost, ale jestli máš takovou tu plechovou krabičku (existuje ještě hezčí, černý modul, celý to je zalitý v umělý hmotě), tak ta zrovna dobře utěsněná není a vyrazatělá díra by mohla způsobit že se tam dostane voda. Třeba to pomůže, ale možná to je taky pěkná kravina. -
« Prsi - chcipa nestartuje
Ahojky, mam takovej problem. Kdyz necham auto stat na desti tak se mi ho nedari nastartovat. Baterka v poho, auto startuje ale nenaskoci. To same to dela kdyz jedu nejakou dobu v desti/ nebo kdyz snezi, pak zacne auto cukat - ztrati vykon az se uplne zastavi. Jednou jesm stacil zastavit a slysel jsem pod kapotou jak to hazi jiskry. To znamena ze tam musi byt nekde zkrat, ale kde ???? Vymenil jsem snad vse - kabely od rozdelovace ke svickam, palec atd.
Diky moc za radu. Rosta. -
« Re: Únik kapaliny, olej
1.Nejspíš odešlo těsnění pod hlavou(bílý kouř z výfuku, víčko na dolévání oleje - šedá mazlavá hmota, v nádržce na chladící kapalinu mastnota).
2, může souviset s 1., nebo je v háji čidlo tlaku, nebo čerpadlo oleje. Neriskuj zadření a nech to opravit. Určitě to bude levnější, než oprava zadřeného motoru.
Špatné startování může souviset s těsněním pod hlavou - při stání zvlhnou svíčky -
« Únik kapaliny, olej
Ahoj, mám formana 94. Musím říct že byl doposud celkem spolehlivý až teď se začali objevovat závady.
1. První věc je chladicí kapalina. Utíká mi z gumové hadice co je pod rezervovárem. Vyměnil jsem tu gumovou hadici, ale nepomohlo to. Dal jsem tam pro jistotu dvě spony, ale také to nepomohlo. Nechápu jak to může utíkat přes dvě spony :-) Koukal jsem že víčko na rezervováru je po uvolnění natlakované. Je to normalní ? Je možné, že ten tlak je tak velký, že chladící kapalinu vytlačí ven ??
2. Další věc mi začala nedávno blbnout. Při volnoběhu mi začne svítit kontrolka, že motor nemaže. Oleje tam bylo na pul rysky. Pro jistotu jsem nalil nad rysku, ale nepomohlo to. Čim by to mohlo být ? Může být vadný měřák pro kontrolku ? Nemůžu zadřít motor ?
3. Motor nenastartuje. Sice startuje, ale motor nenaskočí. Je pravda, že se to stává jen když prší. Nechal jsem vyměnit komplet kabely k svíčkám, palec ( rozdělovač). Na čas to pomohlo, ale do měsíce to bylo zpět. Když přestane pršet a rozeberu víko od palce a očistím to tak to jede. Ale takhle to nejde dělat donekonečna :-) Nemá někdo s tímto zkušenosti ?
(svíčky byly taky vyměněny)
Jinak mi taky už začíná pěkně reznout, s čím se asi musí počítat :-) Ale ze spodu je netknutej :-)))
Díky moc za rady. Rosta. -
« Re: taktovací relé stíračů s časovačem
Nevím zatím podrobnosti o instalaci, ale mě to ovládání funguje jinak. Na záčátku je páčka v nulové poloze, když chci nastavit cyklovač, posunu páčku dolů a vrátím ji, tím dojde k jednomu setření okna, když chci znovu setřít okno, znovu posunu páčku do dolní polohy, ale už ji nevracím. Dobu mezi pohybem páčky si to pamatuje a podle ní to cykluje. -
« taktovací relé stíračů s časovačem
Koupil jsem si do svého F136L/1990 taktovací relé stíračů s časovačem. Mělo by stačit ho jen prohodit za tu propojku a .... A nic! Prý se sepne první poloha, nechají se jednou setřít, pak se do přepne na tu dolní polohu, kde si to nastaví čas podle toho, jak dlouho to v té dolní poloze nechá a pak se to přepne zpět na první polohu, kde by to mělo podle doby v dolní poloze nadále stírat. Nefunguje to. Proč? Nevíte někdo, jak na to? Nebo se musí upravit elektroinstalace? -
« Re: Re: Re: Re: Re: převodovka
Takže v příručce se uvádí:
množství náplně v převodovce: 2,4 l
převodový olej - celoročně (SAE) 80
- ČSSR PP80
- zahraničí BP Gear Oil 80EP
Castrol: Castrol EP 80;SMX;G 728(SAE 75 až 90)
Mobil: Mobilube GX 80, HD 80
Shell: Shell Spirax EP 80 W
Výměna náplně převodovky: 40000 nebo každý pátý rok
Informace jsou z I.vydání z roku 1989 k typům 135,136 s převodovým poměrem 3,895, novější informace nemám. -
« Re: Re: Re: Re: převodovka
Pokud mě pamět neklame, dílenská příručka uvádí olej SAE 80, doporučený olej PP80, měnil jsem nedávno, použil jsem 80W-90 a netrvalo ani týden a vypustil jsem ho, řazení šlo těžko, často s divným zvukem. Pak jsem na doporučení nalil olej s viskozitou 75W (tuším paramo) a je to bezvadný, když je teplo i když bylo -20°C řadí se krásně, žádný problémy, žádný divný zvuky nebo pískání. O víkendu se můžu podívat na přesné informace a opsat je sem. -
"-- skrytý --" 05.02.06 17:51
« 136-135
Nevím jestli se ptáš vážně nebo z recese, ale 136- byly ty první modely poháněné motorem o výkonu 46 kw, později přišla verze 135 - s výkonem 43 kw, ale jinak odstupnovanou převodovkou, takže se dala použít i 5-ka, jo a ta jezdila už na speciál, kdežto 136-chtěla jen super, konec historického filmu ;-) -
« Autorádio Favorit
Zdravím
Vyměnil jsem u favorita staré rádio za nové Sony MP30, kabely sedí, červený je dohromady s červeným a žlutým(paměť) a černý je na kostře, během 15 ti sekund to odpálilo pojistku, tak jsem si vyměnil, detto. První pojistka byla 3A, druhá 2A. Nějaká rada? Můžu použít napr. 5A pojistku? 5A se mi zdá dost na rádio. -
"-- skrytý --" 04.02.06 18:05
« Re: Gyrol 75W ve Fa
Ahoj, taky jsem vymenoval olej v predovoce a tim Gyrolem 80W-90 se napalil..tytez problemy. Pak jsem na doporuceni dal 75W a po pul roce pouzivani (30 000km) jsem plne spokojen. I ted v tech nejvetsich mrazech to radilo spickove lehounce. Vymen to co nejdriv nebo si ty synchrony odrovnas...
Mam Formana 94 BMM. -
« re: palubka z felicie
Cau nechci to tady rozebirat uz je to tady vomlety dost, ale ja ji tet vymenil a problem s teplomerem je jasnej, ale ta nadrz pry ji vymenit za feldackou? Ja mam favo z 94, takze prechod mezi favem a feldou. Podival jsem se na to a nejak jsem to zapojil a kupodivu mi ta nadrz chodi. Nemam to overeny, ale podle mne staci koupit novy plovak na favo a stim to snad bude chodit. -
« Gyrol 75W ve Fa
Ahoj, chci vyměnit olej ve Favoritu. V převodovce nyní mám Gyrol 80W-90, ale když je auto studené, tak jde řadit velmi ztuha, dokonce mám problém se synchronizací dvojky. Když se ohřeje je všechno ok. Chtěl bych tam dát nějaký řidčí - třeba Gyrol 75W. Četl jsem návod k favoritu a je olej 75W je uváděný jako jeden z doporučovaných. Zároveň jsem četl, že tenhle olej je určený spíše pro celoživotní náplně novějších typů (Felicia, Fabia). Má někdo s tímto olejem ve Fa zkušenosti. Jedná se o syntetiku, polosyntetiku, nebo minerál - nikde jsem to nevyčetl. Prosím o Vaše názory. Díky