FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Páčka směrovky
Stačí pouze výměna takového umělohmotného jazýčku. Kdysi to měli v servisní dílně PAL ve Kbelích a i u různých autoelektrikářských dílen. Celá ta sranda mě i s prací přišla kdysi (rok 90) na 29,-Kč. Teď už to asi bude víc. Ale výměna nutná není. Případně lze zkusit vrakáč. -
"-- skrytý --" 29.11.02 11:00
« Re: Presakovanie oleja
Určitě bych tam nic takového nenalíval. Sice to pomáhá, ale je nebezpečí že to ucpe i ty kanálky co mají zustat funkční a jsou moc malé.No a potom....? Raději silikon (motorový) na těsnění. Svého času jsem měl dobré zkušenosti i s Chemoprénem ale blbě se to pak rozebírá.Na AC pumpu u Š105 ale nic jiného nefungovalo a silikony tehdy soudruzi neprodávali. -
"-- skrytý --" 29.11.02 10:54
« Re: Uz vim odkud to tece
Pokud se nepletu tak při vlhkém vzduchu to u ryze mechanického karburátoru spíše jede líp (injekce vody a metylu u pístových leteckých motorů u stíhaček pro krátkodobé zvýšení výkonu - ve II.světový třeba).Podle toho co popisuješ už jsou ty hadice v takovém stavu že to saje víc vzduchu než benzínu a v momentě když se sytič vypne máš chudou směs.Mimochodem ten "sytič" u Pierburgu nehýbe s moc přímo s benzínem ale s množstvím vzduchu. -
« Re: FORMAN ´95- poslední model před
Tak to je klasika. Dělají to snad všechny Škodovky, které nemají skla zalepená do karoserie. Teče tam na 95% okolo těsnění zadního okna (kolem gumy). Na svém Favoritu jsem se s tím setkal v obou verzích. Teklo mi tam jak mezi sklem a gumou, tak i mezi gumou a karoserií (zadními dveřmi). Při tom zatékání je docela velké nebezpečí, že budou 5té dveře pod těsnící gumou docela dost rezavé. Asi nejlepším řešením je vysklení 5tých dveří, případné odstranění koroze a zasklení s novou těsnící gumou (!!! POZOR - nutno koupit originál - hlavně ne druhovýrobu !!!). Pokud tam poteče dál, tak už jedině zatmelit - nedoporučuje se silikon, údajně je lepší střešní tmel (osobně vyzkoušeno). Snad Vám to pomůže - mě i mým kolegům s Favoritem a Felicií to "zatím" pomohlo, víc ukáže delší čas. -
« Re: Presakovanie oleja
No problém přípravku je,že ucpe nejen místa průsaku oleje,ale i mazací kanálky.Tohle bych neriskoval.Vyměň všechny těsnění a pod víko ventilů a čerpadlo benzínu použij ještě nějakej těsnící silikon (Lukopren),ale opatrně.Už jsem viděl totálně ucpanej sací koš olejovýho čerpadla přebytečným silikonem. -
« FORMAN ´95- poslední model před "Feldou" :
Přeji hezký den! Prosím, týká se tato výměna zkušeností i majitelů "combi" - Konkrétně Formanů Special Line - model ´95 (=výběhový,před Felicií) ? Je naprosto perfektní a spolehlivý, ale přesto bych se rád na něco zeptal... Mám mokro v kufru,někudy tam musí téct:ale skoro kufr neotvírám ; jezdím denně, ale hlavně do práce+za hobby. Do kufru teče někudy,kudy jsem to dosudm nenašel. Stále se "rosí"zadní okno a mám zapnuté často odmlžování zad.okna, ale to snad tu podlahu kufru tolik zmáčet nemůže...Nebo se mýlím ? Díky předem. -
« Spotřeba Favoritu 136L (r.v. 1990)
Zdravím všechny na této diskusi. Prosím o radu ohledně spotřeby mého Favorita (viz titulek). V poslední době mám podle mého šílenou spotřebu - v městském provozu od 9,5 do 10,5 l/100km. Motor jsem nechal seřizovat, při jízdě zacházím s plynovým pedálem velice opatrně. Sytič mám na ruční ovládání a používám ho velice krátce a i přes to všechno se prostě níž nedostanu. Neřešil jste někdo něco podobného?
Díky. -
« Uz vim odkud to tece
Caute, predem dikas za odpovedi
Jedna z tech hadic, presneji vraceci zpatky do nadrze je proste prerizla vejpul, konci hned za kovovou trubickou, ta druha, saci z nadrze je snad OK, ale budu menit obedve, jsou to jeste ty zeleny, spis ted uz cerny od bordelu..., jo co se tyce rucniho sytice, tak se mi pomalejc zahrejva motor (asi termostat KO) a timpadem bych jezdil vzime za neco kolem 15-16 l/100 (staci zapomenout vypnout rucni a je v nadrzi vejr). Co me ale ted sere, kdyz uz se to zahreje na provozni teplotu tak klesa vykon (max tocaku se posouva niz, coz je vyhovujici, ale motoru se nechce moc do otacek a prevodovka, spojka a vejfuk pak vydava i vetsi kraval... olej tam je, mam strach jestli neprokluzuje... jo to nasavani vzduchu skrze ty spukrely hadicky muze vest k poklesu vykonu?? resp kdyz se bude sat vlhko do nadrze pres tu prerizlou hadicku... projde pak i to vlhko do motoru tzn. pak klesne vykon?? -
"-- skrytý --" 13.11.02 10:03
« Re: Klepani z predni napravy
Vyměnil jsi jenom přední tlumiče nebo i horní axiální ložiska? Jestli ne tak je to určitě lepší vyměnit všechno(80000km!).No a potom co třeba silentbloky na předních ramenech - hlavně ten zadní dostává zabrat.Ty klouby spíš prskají při zatáčení ale vrtal bych do nich až na posledním místě. -
"-- skrytý --" 13.11.02 09:51
« Re: Odkud proboha ten benzin muze tyct
Já jsem měl problém mezi vyrovnávací nádobkou na karburátoru (končí v ní obtok)a karbcem - za mechanickým čerpadlem. Jak jsem jel a byl odběr tak jenom smrad ale nic nebylo vidět.Jak jsem zastavil a byl trochu menší odběr tak se najednou hadička orosila(i na volnoběh).Přišel jsem na to náhodou při otevřené haubně a zapnutém motoru.Byla úplně pórovitá.Asi by to chtělo při tomhle stáří auto vyměni všechny tyhle trubice automaticky a byl by klid.Je to jenom pár korun - než čekat kde to třeba zahoří.No a jestli máš ještě zelené hadice tak bych neuvažoval ani vteřinu. Ten sytič jsem si taky koupil ale jak jsem zjistil jak složitě se montuje a ještě hůř ovládá tak jsem se na něj vykašlal.Jakékoliv starty byly vždy bezproblémové. Mám ho nepoužitej ve skříni kdyby byl zájem. -
« Re: Odkud proboha ten benzin muze tyct
Ten sytič může mít problém i s nedostatkem paliva, pokud jsou hadičky zpuchřelé a přisává se vzduch. Jinak, pokud jsou tam ještě původní (zelené) hadičky, tak navrhuji okamžitě vyměnit za nové oboustranně pogumované. Ten sajrajt na nich svědčí, že prolínají. Mechanický sytič jsem měl taky a nakonec zkončil v popelnici. Úsporu paliva jsem nezaznamenal, spíš problém s ovládáním sytiče po určité době. -
« Klepani z predni napravy
Mel by tu na Vas odborniky jeden dotazek. Mam Formana z 93 najeto 80000km. Posledni dobou se obcas od prednich kol,kdyz se vjede na nejakou nerovnost, ozyva takovy kovovy klepani, ktery neni zavisly na rychlosti ani natoceni kol a pochvili zase prestane. Tlumice a spodni cepy jsou uplne novy. Mam podezreni ze to delaji ty homokineticky klouby u kol, ale to by se to klepani asi menilo s rychlosti nebo s natocenim kol??? Ono to dela at je zarazena rychlost nebo neutral. JInak je to uplne potichu, zadny huceni nebo tak. Diky Martin. -
« Re: Odkud proboha ten benzin muze tyct
Zkus vyměnit obě hadičky (prdlajs vydrží), zkontrolovat těsnost plováku a spol. v nádrži a zkouknout gumovou hadici z hrdla do nádrže. Pokud je tohle všechno OK, tak to nemůže týct (pokud tedy není díra v nádrži). Ohledně toho chcípání těžko říct, ale není to právě v tom man. sytiči. Kdysi jsem ho měl taky. Byl namontován a zkonstruhován tak nějak divně a dělalo to neplechu. Tak jsem ho vyhodil a celých 6 let nebyl problém. Fávo startovalo studený za každýho počasí jako hodinky. -
« Odkud proboha ten benzin muze tyct
Caute lidi, ma mmalej problem, v nedeli jsem byl sousedem upozornen na to ze mi neco tece z auta, kuknu a vidim asi 70cm louzi benzinu pod nadrzi, problem je ze nevim odkud to tece, tece to z mista u vejfuku, ale ty dve hadicky nahode jsou OK (hadicka saci a vraceci). To auto bylo v patek na STK a proslo bez vyhrad, na hadicky jsem upozornoval a vsechny byly OK, v nedeli jsem to mel na prezuti na novy gumy a ty hadicky byly vlhky jako svina, predtim to prave udelalo tu 70cm kanku... Dneska jsem byl v tom servisu co mi delali STK a koukali jsme na to a hadicky byly OK, na nich byl benzin s bordelem (jako takova mazlava vrstvicka), ale jinak zadny roztrepeni za stahovaci objimkou... Proste jsem z toho vedle, nejsou na nadrzi jeste nejaky jiny hadicky krom tech u otvoru na plovak, kterym by se daly zkontrolovat bez sundani nadrze?? Jeste jedna vec, auto kdyz je studeny chcipe, tak po druhym, tretim nastartovani je to OK, mam manualni sytic..., kde muze bejt zavada?? -
« Re: Řazení
No, on to mozna myslel tak, ze Favo po tech X letech a nalitanych Y km UZ nema tu jednicku synchronizovanou, ne ? ;-)).
Jinak ta rada s vyslapnutim spojky je OK. Plyn se pridavat nemusi. Druha (mozna rychlejsi a pri opravdu spatnych synchronech i setrnejsi) metoda je dat tam napred dvojku a z ni pak jednicku. -
« UNI Pneumatiky
Caute, musim dat na predni napravu novy gumy, nejlip univerzaly, coz se nevyrabi, tak jsem se po dlouhem vybirani mezi TOYO, Obnova a Matadorem rozhodl pro Matador MP 08, je to stejny jako Barum Economy... Doufam ze delam dobre, rozpúoctem se potrebuju vejit do 2000 Kc. Jestli vite o lepsi volbe za podobny penize, tzn o gumach s kteryma v lete OK a vzime se vyhrabu i na hory (retezy mam) tak piste please na 604654063 Moc mi to pomuze -
« Řazení
Mám problémy se zařazením jedničky na formanu najeto 37000km. Pokud stojím a chci zařadit jedničku tak to jde ztuha, ale pokud auto jede alespoň truchu jde zařadit lehce. Ostatní rychlostní stupně jdou řadit bez problému. Poradí mi někdo včem to může být? V létě jsem vyměnil převodovy olej po a nalil tam MOGUL PP 75. Předem díky za pomoc. -
« Re: Topeni ... a chcipani
POriesil som to vymenou rozdelovaca,
len blbec som si necheckol nastavenie a pridelal som ho tam tak jak som povodny
vybral ...
kedze predstih bez stroboskopickej lampy nenastavim , tak som ho otacal
zhruba nast. odhadol na 7st. (mal uz pravidelny chod)
no motor ide pravidelne az na to ze po asi 2 minutach zacnu klesat otacky na
volnobehu a on chcipne ... da sa ale hned natocit(nie jak predtym) a po 2 min
urobi zase to iste ....
dufam, ze bude treba uz len donadstavit predstih .. ::::-() ... inak tu karu uz
vyhodim ..
Inak k tej perlicke nieco podobne som zazil, ked typek v servise premeral a
povedal, ze vse je O.K.
-
« Re: Montáž repro do dveří
ja tam mam nejaky sony ale moc nehrajou, musi se jim hodne pomahat ekvalizerem na radiu... pokud nekdo mate nejakou dobrou kombinaci, tak se pochlubte... taky jsem koukal po nejakem radiu, ktere by co nejlepe ladilo s palubkou (cerne se zeleny podsvetlenim) a nasel jsem nakamichi, ale s cenou 20kkc do fava to teda ne... takze zustavam u sveho plne digitalniho modrocerveneho vanocniho stromecku Daewoo z hyposky za 1999,- ;) -
"-- skrytý --" 31.10.02 09:18
« Re: Topeni ... a chcipani
Zdravím.Koukám že budu muset oprášit staré zkušenosti. Ta cívka v rozdelovači se dá opravdu vyměnit přímo na autě dokonce se nezmění nastavení předstihu samozřejmě pokud jsou šroubky na rozdělovači přístupné bez jeho otočení. Je tam akorát několik tvarovaných podložek na které se musí dávat pozor.Cívka má mít odpor asi 5000 Ohmů (měřeno digitálem)- doufám že si to pamatuji dobře) ALE POZOR diagnostika závady spočívala v tom že při mačkání civky mezi prsty docházelo ke skokové změně odporu (proto ten digitál).Nová stála (2001) asi 350.- až 400.-Kč.Motor se choval jako blb chvíli jo chvíli zas ne většinou po zahřátí (kratkém - ne motoru ale té cívky zkolaboval).Je prý to u karbce dost typická závada. Perlička - mechanik v servisu po otevření kapoty (Forman 93 - SPRINT 75) s nezbytným dnes již kabelem od servisního compu v ruce koukal jako puk a prý : jé to nemá počítač, tak to nevím, to asi nepujde atd...)Nakonec jsem si to spravil sám na dvoře toho servisu protoře mě tam dotáhli a neměl jsem dalšího tahouna.Ještě byli rádi že se zase něco dozvěděli.Ale já nejsem automechanik. Jenom mě za ty roky ŠKODA trochu vyučila. Jak to nemá comp, tak jsou chlapci v prd***.Ale i s compem často taky.S tím ventilem topení jsem taky něco nacvičoval takže jestli je ještě zájem tak se tady ozvěte - už mě bolí ty moje dva psací prsty.Ahoj. -
« Montáž repro do dveří
Pánové, máte někdo zkušenost s montáží repráků do dveří Favoritu (r.v. 1990)? Jde mi o to, jaký maximální průměr se dá použít (tuším max 13cm), ale hlavně jaká maximální hloubka repráku, aby šlo otevírat okno. Nechce se mi to předem rozebírat, ale tipuju tak max 5cm hloubka.
Poraďte prosím, kdo jste si tam repráky už dával....
Díky -
« Re: Topení chcípaní
Ano takovou podobnou závadu jsem poznal, bylo to na našem služebním Favo 91. Bylo to podobné, jenom s tím, že motor šel nastartovat po chcípnutí tak za 2-3 minuty jako u tebe, ale po cvíli chcípnul zase a neše vůbec až za ty 2-3 min a zase chcípnul a pořád dokola. Napřed jsem myslel, že by to mohla dělat pumpa, ale byla to ta cívka. Ten ventil vyměníš bez demontáže topení. Jenom vyděláš baterku aby jsi měl lepší přístup k tomu ventilu. -
« Re: Topeni ... a chcipani
Taky jsem měl u Fa92 takovou záhadu, nepravidelný chcípání (žádná jiskra). Rozebral jsem zapalování (hranatá krabička na pravým blatníku, vedle cívky). Pod krytem je tišťák a na něj, velmi nevhodně naletované ploché kontakty kablíků k rozdělovači a cívce, jeden byl vylomený ;-)))