FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Topeni u Favorita ...
Este jednu poznamku. Skontrolujte si nastavenie otvorenia ventilu kurenia na vymenniku. Na vacsine tychto aut nieje dobre nastaveny, v lete to kuri /topi/ a v zime chladi. Pred zaciatkom je potrebne vybrat akumulator.
Vase podakovanie posielajte prosim na advan@orangemail.sk -
« Re: Upresneni
jinak jeste taky pokud je profouknuty tesneni pod hlavou, tak se to prej pozna taky tak, ze kdyz se nastartuje a parkrat se prida plyn a pak se sahne na hadice chladiciho systemu... pokud jsou tvrdy a natlakovany, tak je to tesneni pod hlavou blby... jsem slysel... -
« Kopec jsem zkousel
To s tim cumakem do kopce jsem zkousel, ae najako se to zase zavzdusnilo. Co jsem zjistil tak mam asi praskly tesneni na sani vzduchu, pri studenym potoru a seslapnuti plynu se ozyva takove piskani... jako sani a trochu to skripe... S tim topenim fakt nevim, protoze kdyz jsem to promackal byla vsude voda, korm topeni, pak kdyz jsem to promackal znovu, zdalo semi ze mackam chvili vzudh i v ty hadici od termostatu do chladice. Jeste to budu chvili prubezne s provozem mackat a pak uvidim. Jinak co udela praskly tesneni pod hlavou, muze se tim zavzdusnovt chladici system?? Kdyz mi prasne tesneni pod hlavou tak se mi snad zacne ztrcet voda a nebo se z oleje dela emulze... -
« Blinkry z Felicie
Vážení kolegové Favoritisti. Slyšel jsem, že je tady plno lidí, schopných a ochotných poradit. Máte někdo zkušenosti se zástavbou bočních (malých) blinkrů z feldy do favorita? Pokud ano, zkuste mi tady tuto operaci popsat, prosím. Odměnou vám bude dobrý pocit, že jste pomohli zase jednomu blbci:-) Díky. -
« Jsme nasel chybu
No mam malou zavadu, nejako nemam v tech hadicich k topeni asni slzu vody, proto to topeni chladne jakmile sndam nohu z plynu, ja jsem mackanim myslel ze jo, pak je jeden znamej mackal a prisel s tim ze tam proste vzduch neni, ze ty hadice jsou v tech mistech kolem akumulatoru prazdne, nekapistuju jakto ze musou bejt prazdny obe, to se jako ta voda vyvari?? Druha vec, muze Fridex penit?? Kdyz promackam tu hadici od chladice k termostatu tak mi skrze hadici k vyrovnavaci nadrzce strika do vyrovnavaci nadrzky chlad kapalina a na ni se tvorej bubliny...
Voda nikde neunika, ted dolejvam asi tak 0.2 litru na 1000 km, proste jenom dvoudecku destilky za takovy 1-2 mesice. Neni tady nekdo z z Pce kdo by mel cas na to mrknout?? -
« Re: Tlumiče pérování
mam asi rok Sachs na Formanu vepredu i vzadu, pred tim nejake buhvijake-asi Skoda. Je to hodne tvrde, na rozbite silnici nebo nerovnostech bych urcite privital "mekci". Mozna je to lepsi na suchu v zatackach, ale s timhle autem zavodit nezkousim :-). -
« Rozpostedlo usazenin
Caute, to rozpostedlo je zalozeny na tom, ze se vybpusti fridex, naleje destilka, pak se tam doleje tenhel rozpoustec a zahreje se to na provozni teplotu, pak se to necha trosku zchladnout a voda se vypusti, mozna ze je dobry to parkrat opakovat. Pak to kdyztak jeste propalchnout vodou pro uplny vyplaveni usazenin, problem je ze znamymu to aasi rozpustilo chladic, protoze mu zacal tyct... Uvidime, zkusim to az bude cas a spolu s tim vymenim ten termostat, zavad je ze mi otvira driv/zavira dyl nez by mel, takze se motor schladi uz na volnobeh v krizovatce s pustenym topenim... proste to co si preje vetsina ldii s 1000 - 125, kdyz se z pod kapoty objevuje para. Mejte se fajn -
« termostat
Tak dneska jsem se nechal autem tim autem povozit, proste me na chvili prestalo bavit ridit, tak jsem si hral s topenim... kdyz to necham na volnobehu a pustim ventilator topeni na 2 tak jsem jenom koukal jak teplota vody v okruhu (na palubovce) polau ale jiste klesa z provozni na minimum, proste se to schaldilo, takze bych opravdu tipoval ze je to termostat, ze se zavira trosku dyl. Vnetil u topeni jsem menil pred rokem, nebyl to skoda original, ale minulou zimu to skvele topilo tak tim to asi nebude, druha vec je zaneseny topeni, koupil jsem nejakou plechovku co se leje do chladici kapaliny, ze to prej rozpusti usazeniny, problem je, kdyz se ty usazeniny rozpustej, tak zas aby nekde neco neprovedly, mate s tim nekdo zkusenosti?? -
« Re: Mam stejnej problem: netopi a kdyz uz tak vlznej vzduch
fava do roku 92 topi prdlajs, maj mensi radiator tusim, 93 a 94 topi ok, pokud je vse v poradku, ale treba pickup 93 co jsem loni jezdil, se zahrival normalne ale netopil, bud mel jeste topeni ze starsiho typu a nebo bylo kaput-to spis. moje favo 93 topilo vzdycky OK, akorat tak jednou za dva roky bylo treba vymenit kohout. nicmene vrele doporucuju topeni z feldy, topi vic, skoro hned, nema kohout atd atd, proste 100% lepsi -
« Re: Mam stejnej problem: netopi a kdyz uz tak vlznej vzduch
Když to čtu, tak mne napadá jedno radikálnější řešení: Odmontovat plastový kryt nasávání topení tak, aby se odhalil výměník. Pak po zahřátí zjistíte ohmatáním, jestli se výměník jako takový vůbec zahřívá nebo v opačném případě je to někde po cestě ucpané. Jinak jak jsemuž dřív zmínil, když začně Favo vařit tak první je že přestane topit topení, protože pára jde do nejvyššího místa. Přeju mnoho úspěchu. Já jsem s topením Fáva nikdy problémy neměl (krom prolínání kohoutu). -
« Mam stejnej problem: netopi a kdyz uz tak vlznej vzduch
Mam stjenej problem, dolil jsem vodu z min na ideal, stal a zahrejval to v kopci a promackaval trubky abyse to odvzdusnilo ale stejne nic. Vypada to ze budu menit termostat, druha vec je proplachnuti topeni v nejakym rozpoustedlem usazenin, jenze to je problem delat v tehlech mrazech, takze pockam az se otepli... a pak nebudu potrebovat topeni takze... zkuste nekdo vymenit ten termostat jeslti to pomuze, kdyztak to pak zkusim taky... Mejte se -
« Netopí to,netopí to,netopí to!
Favorit velmi špatně topí,když dám ventilátor na dvojku,fouká z toho maximálně vlažný vzdoušek.Jedině když se foukání vypne a po drahné chvíli znova zapne,tak 15 sekund z toho fouká něco teplého,co bych ale i tak označil za poruchu topení.Zároveň mi teplota motoru neleze tam,kam by měla,je to tak většinou nad polovinu,zřídka kdy ke 3/4 nečerveného rozsahu teploměru,a to jsem odpojil ventilátor a dal před chladič karton,který ho ze 2/3 zakrývá.
V domění,že to netopí kvůli tomu,že je pokaženej termostat,jsem i ten vyměnil,ale nepomohlo.
Může to být něco jiného než zanesený výměník v topení?
Ještě jsem zpozoroval,že když zmáčknu hadici,kšíká uzávěr retenční nédržky,ale mám za to,že tím to snad taky nemůže být,ne?
-
« Tlumiče pérování
Zdravím všechny na diskusi. Řeším dilema: čeká mě na Favoritu (r.v. 1990) výměna tlumičů a nevím, pro které se mám rozhodnout. Mám si vzít klasický olejový SACHS nebo plynový MONROE GASMATIC? Rozdíl v ceně je cca 150,- Kč/kus. Který si mám vybrat? Jezdím vesměs po městě a méně kvalitních silnicích. Poraďte, prosím. Díky. -
« Re: Jasne, ale kdyby to byla hlava
Určitě vyměň termostat. Pokud nemáš úbytky kapaliny tak by pak mělo být všechno OK. Systém chlazení nemá odvzdušňovák jako třeba u 120. Odvzdušňuje se to samo. Z vlastní zkušenosti, ale doporučuju auto postavit do nějakého prudšího kopce čumákem nahoru (stačí př. koly na obrubník a nechat proběhnout do zahřátí motoru (můžeš zkusit i promačkat hadice, aby se vyhnal všechen vzduch). Jinak s tím topením: Favo má topení hodně vysoko (je to nejvyšší místo okruhu - samozřejmě hned po nádobce), takže veškeré zavzdušnění se ihned projeví na topení. Třeba když Favo začne vařit tak ještě těsně předtím přestane topit (teda pokud je zapnuté topení). Právě proto že topení je tak vysoko je dobrý postavit auto čumákem výš. Jak říkám vyměň ten termostat a pak uvidíš jestli to bude OK. Hlavně ať ti termostat dají se správnou teplotou otevírání. Mě se tehdy na Fávu zpožďoval asi o 4 stupně a dělalo to cirkus, že si to nedovedeš představit. -
« Jasne, ale kdyby to byla halva
Caute, termostat vymenim jakmile bude vic jak 0°C, protoze v tomhle mrazu se neda nic delat, hadice promackavam, vzdycky, jednou dvakrat zmcaknu a pak cejtim ze se tam uz "hejbe" voda tzn. caka to do vyrovnavaci nadrzky... ale ptal jsem se kudyma se to da odvzdusnit?? Tesneni tam mam 3 roky, hlava pri vymene byla dobra. Ted se jeste ptam co me muze pri vymene termostatu prekvapit?? Odmontuju, vumenim + tesneni a primontuju... Doufam a jeste voda, fridexx je hodne jedovatej, ale nezvyde mi nic jinyho nez cekat co vytece skrze ten termostat, protoze pod to nemam kde lehnout a do servisu se mi to davat nechce... Dikas za rady -
« Re: Hadice vymeneny, je po prvnim problemu a mame problem 2.
Jednou se mi něco podobného stalo taky, cyklicky se mi za jízdy něco zavzdušňovalo, chvíli foukalo topení studeně a zároveň teplota lezla nahoru a pak najednou spadla a začalo to topit a tak pořád dokola. Výměna termostatu nepomohla, zkusil jsem ty hadice promačkat aby vybublal vzduch a bylo to lepší. Pak to časem přestalo samo. Někdo mě tenkrát strašil, že to může být těsnění pod hlavou, nebo v horším případě hlava, pak že profukuje do chlad. kapaliny a dělá v ní bubliny. -
« Hadice vymeneny, je po prvnim problemu a mame problem 2.
Caute, hadice byly obe KO, kdyz jsem je sundaval tak jsem je rozdrolil, proste uz to nebyla guma... krom toho se trhaly...
Ale ted mam druhej problem, prestalo to topit, resp kdyz zapnu vetrak tak nedriv fouka vlahej vzduch a pak zchladne az na studenej, to stojim na volnobeh. Pri jizde to docela jeste topi... Kdyz vypnu motor tak slysim probublavani udnekud z motoru... takze par dotazu... muze tam byt bublina > kudy se to odvzdusnuje?? muze to byt vadnym termostatem (to mi rika plno znamejch) krom toho motor se zahreje do provozni teploty tak po 3-5-10 km (ted bylo
-10°C takze se to zahralo tak po 12 minutach jizdy po meste, to se zahral jen motor, ne topeni, to az o trosku dyl), jeste tady byla jedna moznost a to vadna pumpa... jak to poznam?? kapaliny je dost a neubejva... Co stim, poradte... -
"-- skrytý --" 05.12.02 00:00
« Re: 3. brzdove z felicie
Už je to sice dávno a forman je už pryč ale - 1.světlo nesedí úplně přesně u skla jako ve Feldě - ty úhly jsou trochu jiné - to ale nevadí.
2.je třeba přiměřit světlo ke dveřím, označit a vyvrtat dvě díry do plechu pro uchycení(samořezky) - felda už má předlisované otvory -jen se to tam zacvakne a dotáhne.(nevím jak Favorit novější než 93 ale je asi taky bez děr.
3.plusový drát (je to stejně jedno- svítí to vždy protože jsou tam žárovky) takže ten delší se připojí nejlépe lisovací plastovou svorkou v levém zadním světle na drát od brzd.Mohlo by to být i v pravém sloupku ale k tomu levému bylo blíž od gumového vlnovce který spojoval zadní dveře s autem - průchod kabelů k SPZ,stěrač atd.
Pozor na protržení.Jinak samozřejmě to jde jakkoliv jinak ale mně osobně se líbí když dráty moc nečouhají kolem.
4.a to je nejdůležitější.AŽ TO VŠECHNO UDĚLÁŠ A ZAVRĚŠ DVEŘE TAK ZJISTÍŠ ŽE dveře na fačku mají užší rám než na feldě a protože ty packy jsou na feldu tak se zavírají mezi gumové těsnění dveří a plech.Asi to není dobré ale někomu to nevadí - mně to vadilo a nakonec jsem jezdil s jiným světlem.Fakt že to z Feldy svítí moc pěkně. Takže záleží....... -
« Re: Páčka směrovky
Samozrejme že to ide i bez demontáže volantu aspoň na Fave r.v.93. Stačí odskrutkovať jednu skrutku a uvolniť spodný kryt, potom dvoma skrutkami uvolniť horný kryt stlpika volantu. Ďalšou skrutkou uvolniť celý prepínač. Ďalšími dvoma skrutkami uvolniť kryt prepínača a už si pri jazýčkoch. Je tam iba jedna pružina - pružný drôt ktorý spája obidva jazýčky. Ten vyberieš, nasadíš nový jazýček a založíš naspäť pružninu. Nič sa ti nemôže rozletieť. Postup montáže je opačný. Robil som to už 4 krát. Musí to zvládnuť každý. Nabudúce to dám robiť môjmu 11 ročnému synovi. -
« Re: Páčka směrovky
Nejlepší je srovnat kola a příčku volantu do vodorovné polohy. Pak už se nespleteš při opětné montáži. Jinak, jak už psali jiní je to opravdu snůška pružinek s jiných hejblátek, co se rozeskáčou jak blechy. Spíš bych se poptal v nějaký autoelektrikářský dílně, co by to stálo. Pokud nějak rozumně, tak bych zbytečně neriskoval. Je fakt, že ale vlastním přičiněním se to zas můžeš naučit. -
« Re: Páčka směrovky
Da sa kúpiť iba samotný jazýček - taká plastová sranda za 10 Sk. Ale pozor, smotanovobiely je nanič- vydrží jedno prepnutie a je v háji - krehký plast. Treba hľadať svetlobiely, skoro až priesvitný -ten je plastickejší. (Vlastná skusenosť s asi 5 kusmi)
PS: Rychle odvzdusneni se da provest take bez toho sroubku, jen vytahnout radiator z topeni, sklopit dolu, aby byli hadice nahore a jednu z nich jemne povytahnout od ventilu. Dobry kamarad pritom fouka do vyrovnavaci nadrzky pokud unika vzduch. Neni to na 100% odvzdusneno, ale zarucene to zacne topit. Take treba skusit odpojit hadici od karburatoru je jeste vys, nez topeni a pak to vsechno slozit.
Doporucuji ale vybrat cely radiator a proplachnout, je v nem husty svinstvo.