FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Vibracie
Jde o to jakou mas tu poloosu. Jestli mas na te poloose vybrani pro dynamicky tlumic, tak protaceni neni problem a ani se to nijak neresi, protoze to v podelnem smeru drzi to vybrani na ose. Pokud to vybrani neni, tak se to na poloosu lepilo, aby to po ni nejezdilo. Urcite mas prvni pripad, protoze kdyby ti to klouzalo po ose, urcite by ti to nejak rozbilo veci kolem motoru.
Zkus si zkontrolovat tlumice a rizeni, i to muze byt problem, stejne jako volne loziska na zadni naprave. -
« Re: nenastartovani ....
U takových věcí jako je víčko rozdělovače a podobně bych nešetřil a koupil originální. Já mám sice stříkačku takže jiné víčko ale original mě stál 130Kč v autorizovaném servise škoda a ještě mi ho bez poplatku vyměnili a byli velmi ochotní. Stejně tak raménko a zapalovací kabely. Já myslím, že někdy těch pár ušetřených korun je kontraproduktivní. -
« Jaký motorový olej
Budu měnit těsnění motorové vany na Formanu rok výroby 1992 najeto 40000km, za rok najedu cca 8000-10000km. Jakou značku (výrobce) minerálního motorového oleje doporučujete použít? Doposud tam byl MADIT 15W/40. Nechci tam lít žádnou polosyntetiku ale kvalitní minerální olej v ceně do 500,-Kč za 4litky. Někde jsem četl že lze z usazenim v motorové vaně zjisti jak je na tom motor. Je možné někde zaslat tento vzorek a pokud ano kolik to stojí? Předem děkuji za odpověď. -
« nenastartovani ....
Radim , ale sebe som asi neporadil ...
po vymene rozdelovaca a nastaveni motora pred emiskou som zacal mat probelmy so
startovanim.. raz to islo super potom zase seria bez nastartovania ...starter
motorom toci avsak nechytne ...
mam dost pocit ze to suvisi s tym rozdelovacom.. je sice novy ale v inom servise
sa tvarili ze neni dobry ale v tom co som bol naposledy mu premeral cievku
a povedal ze je o.k.
Hmm. tak zrejme asi neni ... bol to daky divny rozdelovac bez
oznacenia vyrobcu iba so katalogovym cislom suciastky a nizkou cenou... udajne
ceskej vyroby ... nestretli ste sa niekto s tym??? A vyraba vobec PAL este
rozdelovace na Facka -karbec ???
-
« Cukání motoru u BMM
Teď jsem řešil problém cukání auta, které bylo horší čím teplejší byl motor a další problém byl v tom, že jsem nevyjel z myčky :-((. Favorit GLXi stříkačka rok výroby 1994. Řešení problému je následující:
1) Vyměnit svíčky (225 Kč)
2) Zapalovací kabely (478 Kč)
3) Raménko rozdělovače (135 Kč)
4) Víko rozdělovače (136 Kč)
5) Cívka (nová cca 3000 Kč na vrakáči 500 Kč)
Pokud máte problém po myčce tak se koukněte na cívku to byl problém u mě. Ta ochranná guma byla totálně zpuchřelá a kontakty "krásně" zelené. Problém cukání (vynechávání a to hlavně v záběru) motoru je v rozlámaných kabelech zapalování (no a protože se železo teplem roztahuje tak pochopitelně čím teplejší tím horší). No a když už v tom budete tak zjistíte, že víčko rozdělovače a raménko taky stojí za h...o no a když už to člověk všechno vymění tak tam dá i nové svíčky.
No a pak se nestačíte divit jak to zase najednou „jezdí“. :-)))
-
« Re: Vibracie
Dynamický tlumič by měl být na poloose pevně. Ale jde to i bez něj - starší Fávoše ho neměly vůbec a taky to šlo. Pokud se to ani potom nezlepší vypadá to na kloub poloosy vnitřní nebo vnější. Když chytneš za poloosu v blízkosti u kloubu tak by měla mít vakl z osy tak max.1-2 mm. Pokud je to znatelně víc je v háji ten který kloub. -
« Re: po cvili chcipne
HMM... TAK TAKA RADA BY ZAUJIMALA AJ MNA ... inak mal som podobne problemy s favom 92 .. /ako aj kopec inych este stale mam s vypadavajucou elektrikou / bud to bude rozdelovac, ak nie tak prezri pojistkovu skrinku .. ten tistak je vo favoritoch uplne nahovno a byvaju poprepalovane kontakty .. a toto mozu sposobovat ... -
« Vibracie
Potrebujem poradit v takomto probléme. Pri jazde pri určitých rýchlostiach začne celé auto (nie iba riadenie) vibrovať tak akoby som šiel po hrboľatom asfalte. Zistil som že dynamický tlmič na dlhšom klbovom hriadeli sa voľne otáča okolo osi. Môže byť to na príčine ? Teraz si neviem spomenúť či ten tlmič má byť pevne uchytený na hriadeli a či sa má takto otáčať. Prosím poradte. -
« Jakej převodovej olej
Zdravím všechny co maj tohle auto !
Řeším malej problémek.Koupil jsem Favorita a vše bylo v pohodě do doby ,než začla zima.Jde mi o to,že jakmile teploty klesnou pod nulu tak jde hodně blbě řadit dvojka,trojka.Sranda je v tom,že pokud je teplo tak v podstatě o tom nevím a dá se říct ,že je to v pohodě.Vyměnil jsem olej a dal přísadu Ekolube a trošku to pomohlo,ale furt to není ono.Myslím ,že hodně by vyřešilo dát do převodovky řídší olej,protože pokud se auto zahřeje tak v poho.Nevím zda ,ale tímto zásahem se nemůže něco stát.Poraďte jaké máte zkušenosti.Díky Tom
-
« po cvili chcipne
Ahoj,
prosim o radu. Karburatorovy Forman z 1992:normalne nastartuji, jedu tak 10-15km a potom, většinou při jizdě do dlouheho a většiho kopce motor chcipne a nejde nahodit. Tak po 10 minutach zase normalně nastartuji a pokračuji v jizde. Napada me vycistit karburator, overit zatku nadrze, ma nekdo jeste nejaky dalsi tip? Diky. -
« Re: palubka
dekuji ti, musim vymenit ridici jednotku od centralu, protoze mi dela problemy tim, ze se mi auto samo od sebe odemykalo-"vyborna vec" :-( a ces od casu mi to rozhoukavalo alarm.. nejsips rid. jedn. vysilala alarmu blbej signal, aspon si to myslim a v patek jsem to natvrdo odpojil a vcera mi nekdo behem 5 minut vybral auto.... super den, jen co je pravda -
« Re: palubka
Začneš tím, že vyndáš kastlík před spolujezdcem (povolit šrouby, který jsou vidět, když ho otevřeš a odmontovat panty na kterých se to otvírá, pak ho musíš vypáčit, je tam zacvaklej) Potom vypáčíš oba panely se spínači po stranách štítu, který kryje budíky a rozpojíš konektory. Tím se dostaneš ke šroubům, které drží štít, povolíš, odšroubuješ náhon tacha a rozpojíš konektory, vyndáš štít ven. V náký fázi ještě sundáš celou kapličku kolem toho štítu, ale už si to nepamatuju. Pak už uvidíš šrouby, kerý drží celej ten velkej výlisek, pokud tuším, tak je ještě ze dvou částí, o víkendu jsem ho likvidoval. Jde to celkem intuitivně. -
« Re: Sytič
NEDOPORUČUJU! Měl jsem to tam od dřívějšího majitele a dělalo to neplechu. Tak jsem se jednou nas... a dal to ho háje. Co jsem slyšel nejsem zdaleka jediný, který to dával pryč. Jinak dřív se na to prodávala taková sada a bylo to za pár kaček. Jestli se to dá ještě dneska koupit nevím. Ale jak jsem řekl - nedoporučuju to!!! -
« Re: Spatny mereni vzdalenosti
Ano, přesně tak to bylo. Už před týdnem jsem se ptal v prodejně, co prodávají na opravu tachometru, tak mi prodali v pytlíčku sadu, kde byly 2 malá umělohmotná kolečka a 1 mosazná hřídelka. Hned ten den jsem také to jedno kolečko vyměnil a bylo po problému. Při té opravě jsem zjistil že v tachometru se už někdy někdo hrabal (dle šroubku zamázlého barvou) - doufám, že předchozí majitel nepřestavoval najeté kilometry...
Uvádíš, že hodně najedeš - neuvažoval jsi o LPG? Já mám favorita s karburátorem, tam je montáž LPG nejlevnější (cca. 11000,- Kč) a asi i nejbezproblémovější. Nádrž se případně dá dát (za příplatek) místo rezervy. Na plyn to startuje vždy i za velkých mrazů a spotřeba je jen asi o 0,5 litru větší než na benzín. A jede to taky dobře - od té doby, co tam mám nastavený trošku větší předstih a spec. svíčky na LPG, tak skoro ani nepoznám rozdíl v jízdě na plyn a na benzín. -
« Spatny mereni vzdalenosti
Caute, v jednom Favu mi to merilo blbe a v jednom vubec, kdyz jsem se v tom montoval tak jsem zjistil ze v rychlomeru, presneji v casti, kde jsou ozubeny kolecka je jedno praskly a neotaci se tak jak by melo, proste jakoby vynechava. To ozubeny kolecko jsem koupil snad za 6 Kc a je po problemu. Spis neni, ted kdyz vim kolik to auto denne najede, tak je mi ... a omezuju jizdy jen na nejnutnejsi. Cao -
« Divny cvrkot
Zdravim vsechny fandy Facek. Chtel jsem se zeptat, jestli nekdo nema zkusenosti s timto: Mam 135LXi 40kW BMM. Motor slape celkem v pohode, az na to, ze kdyz pridam plyn, tak se zacne z motoru ozyvat takovy divny cvrkot. Jako by se spatne nastavoval predstih? Nevim. Kdyz se to zacalo dit poprve, tak jsem zahybal s konektorem u snimace polohy skrtici klapky, cvrkot zmizel a motor celekm ozil. Ted se to po pul roce zacalo dit znovu, ale zahybani s konektorem uz nepomohlo. Tak jsem ho odpojil, vycistil a zkusil se projet s odpojenym snimacem. Bylo to samozrejme horsi, motor priserne cukal. Z toho usuzuji, ze to cidlo funguje normalne. Ale co teda je ten cvrkot? Navic, po dosazeni optimalnich otacek vzhledem k poloze plyn. pedalu to taky ustane. Cvrka to proste jen v dobe, kdy ma motor akcelerovat. Vsem diky moc, snad jsem to vyjadril jasne. Mne to moc jasne neni :-) -
« Re: Počítadlo kilometrů hodně proměřuje
Ja som už dávno zistil že na dialnici na kalibračnom úseku mi namiesto 1 km nameria 0,9 km. Neviem či je to v rámci tolerancie ale už som sa s tým zmieril. A samozrejme o tých 10% musí ukazovať i nižšiu rýchlosť na tachometri. Mal som celý mechanizmus prenosu na ručičku a počítadlo niekoľkokrát rozobratý ale nezistil som nič. -
« Počítadlo kilometrů hodně proměřuje
Zničehonic mi začalo proměřovat počítadlo kilometrů - např. na změřené 20 km trase mi napočítá jen 16 km. Jediné, co jsem udělal, že jsem zkontroloval náhon tachometru, zda je dobře uchycen v převodovce, i když jsem si od toho na 99% nic nesliboval, protože rychlost mi to ukazuje (asi) dobře. Nemáte s tím někdo zkušenost, čím by to mohlo být? -
« predlzovac osvitu interieru
Da sa niekde kupit predlzovac osvitu interieru do favorit rv 92. Niekde som to zatoial nevidel iba nejaku svorkovnicu na feliciu ktora sa zasunie do dverneho spinaca dveri. Nedala by sa nejako tato svorkovnica prisposobit popripade nema niekto schemu zapojenia tejto svorkovnice?
Vdaka -
« Doplnění oleje v převodovce
Dobrý den!
Mám takovej malej problémek.Nechal jsem si měnit olej v převodovce s tím ,že nebude náplň na max a bude možné dolít přísadu do oleje cca.2dc.
Pokud si vzpomínam tak olej do převodovky se mění tak ,že se povolí matice na náhonu tachometru na převodovce bovden se vyndá a může se dolívat tímto otvorem.
Přišel jsem dom povolil matici náhonu tachometru a zkoušel bovden vyndat.Bohužel bovden šel povytáhnout tak jeden centimetr a konec.Když jsem bovden pustil tak sám zajel opět do otvoru pro plněni převodovky.Prostě nelze vytáhnout a ikdyž se zabere tak je to jak kdybych se přetahoval kdo z koho.Opravdu jsem byl z toho překvapen a nevím jak dolít danou přísadu.Jedná se o škodu Favorit r.93