FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Co to znamená?
clovece ja nevim, jezdil jsem taky se vsema motorama co se delaly a ten ekotronik se mi zdal nejhorsi. ale treba uz nebyl v dobrem stavu. k MPI - motor je blok favo, v tom streva z fabie, nejaka vacka, a mpi vcetne cele elektriky, palubky i s budikama, packama a volantem a taky ostrikovacema, motorkem steracu, topenim a buh vi cim jeste z Feldy, sw v RJ je na zakazku... -
« Re: Co to znamená?
Zdar vici, taky bych už rád zajížděl... nu což.. možná to ještě další dva roky vydržím... Fňuk, fňuk...až ti závidím. PS pozdravuj Zdenu a že na něj myslím kudy chodím. BTW pro ostatní, Zdena je sice chlap jak jste možná pochopili, ale je to ouplně jinak než si myslíte. -
"-- skrytý --" 11.06.03 07:41
« Re: Co to znamená?
Pokud funguje !!Jinak už jsem taky viděl ten motor s Eco.. dělat zajímavé věci. Nejde ani tak o opravy elektroniky - tady se snad nějaký bastlíř chytí ale myslím že po cca 10 letech je ten el.karburátor už dost odrbaný. U obyčejného (Pierburg nebo i česká kopie) je životnost udávaná 150 kkm. A určitě je jednodušší při výměně dát klasický karbec seřízený na katalyzátor než shánět nějaké díly z novějších šrotů na vrakáči nebo předělávat na MPI (MM je nahovno). Osobně mám s klasickým ty nejlepší zkušenosti (až na spotřebu ale za to může ten "inteligentní" sytič) takže to chce ruční. -
« Re: Co to znamená?
Je fakt ze normalni karbec jede lepe, s tim BMM 40kW uz bych to netvrdil. BMM 50kW to uz je neco jineho. Mam moznost jezdit se vsemi, tak to muzu tvrdit. Odzkouseno na testovacich usecich.
Jinak si nejsem jisty, jestli bych mel s karbem stejnou spotrebu.
To MPI by se mi libilo, to mas z Fabie??? -
"-- skrytý --" 10.06.03 16:23
« Re: Výměna chladiče
Cha, cha, shodou okolnosti jsem byl svědkem toho, že výměna chladiče u Fáva je trivka. Kámoš (laik) vyměňoval chladič poprvé a navíc v noci, v zimě, na ulici, pod uliční lampou. Natuty vím, že nic speciálního neměl. Nejpíš jen kleště. Byl jsem u toho, je to už 3 roky, byli jsme tehdy ve Frankfurtu. A v pohodě jsme dojeli domů a pokud vím, od té doby chladič OK. -
« Re: Co to znamená?
kdyz tam das normalni karbec tak to aspon pojede.. s motronikem taky... Karbec ma sve vyhody, BMM jich moc nema, MPI ma taky nejake. Tezko rict. Ale ekotronik je k nicemu, i kdyz souhlasim, ze pokud funguje tak ho tam klidne nechte:o)
Mimochodem, dodelal jsem favo 1,4MPI, zajizdi se, pak by to snad i mohlo nejak slusne jet:o) -
« Výměna chladiče
Zdravim, nevíte někdo, jak je složitá výměna chladiče? Dá se to zvládnout bez nějakého speciálního nářadí? Zjistil jsem totiž, že mohu hýbat žebry chladiče cca 3cm v horizontálním směru na dolní straně rámu chladiče. Ale zatím to všechno těsní ok. Nevíte někdo, jestli to tak má být, nebo je to jenom urezlý?
Mějte se. -
« Re: Co to znamená?
Nevím proč by tam měl místo toho někdo dávat normální karbec. Pokud Ekotronik funguje, tak s tím není žádný problém. Při poruše se aspoň na rozdíl od BMM ve Fa rozsvítí kontrolka a člověk aspoň ví že je něco špatně. Myslím že kutil na tom taky má šanci něco opravit. Taky jsem na tom měl závadu, za kterou v servisu chtěli cca 1500Kč a auto celý den. Nakonec jsem si ji spravil sám za 100kč. Spousta lidí na to nadává, ale přitom to v životě neměli.
Pokud za něco předělávat tak za MPI, jinak ne. -
"-- skrytý --" 09.06.03 09:57
« Re: Co to znamená?
Elektronicky řízený karbec (Pierburg) - vlastně jakýsi předchůdce Bosch MM. ŘÍZENÝ ! katalyzátor - má to Lambda sondu - motor je mechanicky dost podobný motoru pro MM - hliníkové tyčky atd. Pouze pro vývoz v době kdy Škoda začala s VW.Moc bych na to nekoukal je to dost složitý systém viz bedna s elektronikou za baterkou. Opravy jsou údajně velmi veselé a taky se "výborně" shánějí součástky. -
« Brzdy
Mám jeden dotaz: včera jsem si byl na Formanu změřit tlumiče a při té příležitosti jsem nechal změřit i brzdy. Tlumiče kupodivu prošly (přední jsem už chtěl měnit), ale u brzd mi naměřili na předku "Pasivní brzdnou sílu / ovalita" vlevo delta 31% a vpravo delta 32% což prý je špatné. Co to vůbec znamená (brzdná síla je v pořádku = 75%) a jak se to projeví? Po měření řekli, že to dělají zvlněné kotouče a že o tom musím vědět, protože při brždění se mi musí třepat volant. To však asi nebude ono, protože kotouče jsou rok nové a brzdí naprosto plynule bez vibrací. Spíš si myslím, jestli de do měření nepromítlo něco jiného – geometrie (auto táhne trochu doprava), vyvážení nebo posun kordů v pneumatikách (pneu jsou již staré a při určité rychlosti se mi zdá, že auto trochu vibruje). Děkuji za reakce. -
« Otáčkoměr
Zdravíčko, nedávno jsem byl se svým Formanem r.v.92 v servise a tam mi seřizovali otáčky. Když jsem do něj sedl, tak otáčkoměr ukazoval kolem 500 otáček. Na můj dotaz jsem se dozvěděl, že otáčkoměr ukazuje trochu méně, než je skutečnost a že je volnoběh nastaven na 800 otáček (těch 800 jsem skutečně viděl i na jejich měřiči). Protože jsem puntičkář a chci, aby vše fungovalo tak jak má, tak jsem rozebral přístrojovou desku a otáčkoměr trochu pošteloval, jenomže teď nevím, jestli ukazuje přesně, nebo je tam nějaká odchylka. Zkoušel jsem to přepočítávat na převody a obvod kola, ale nějak jsem se nedopočítal. Kolik vám to ukazuje u stejného typu vozu při určité rychlosti (já mám např. při 5 a rychlosti 80km/h otáčky 2500). Děkuji Leo. -
« Re: vrzani v oblasti predni napravy
V 90% tohle vrzání dělá kulový čep spodního ramene. Většinou stačí propíchnut manžetu čepu (ale opatrně aby tam nebyla velká díra kudy by tam potom do čepu tekla voda a sajrajt)a prostříknout WD s hadičkou, při tom zkontrolovat vůli v tom čepu, pokud by byla velká tak rovnou vyměnit čep, jelikož tohle odstranění vrzání je jen na kratší dobu a potom stejně čep odejde. -
« vrzani v oblasti predni napravy
zdravim vsechny, u sveho Formana '92 mi (asi v souvislosti s velice dukladnym mytim spodku vozu) zacalo daleko vic "vrzat" v oblasti naprav-tlumicu...? Prostriknul jsem WD kriticka mista (podle meho laickeho nazoru) v oblasti opreni tlumice o karoserii a trosku i zespodu vozu, malo se to zlepsilo. Mate nekdo zkusenost co s tim? V manualu se nic nepise. Dekuji.
Branislav Trnkocy -
"-- skrytý --" 19.05.03 07:36
« Re: Jaký motorový olej
To jo však taky fo Favo - vlastně Forman byl z roku 93 - poslední karbec.Ve své době to stačilo.Jak se objevil u Feldy motor 1,6 tak už to upravovat ztratilo význam.No ale jak tak koukám na ty dnešní "vynálezy" typu Junior 37kw apod. tak si myslím že to nejezdí špatně i na dnešní dobu. Nevím ale podle všeho vačka byla vyměněna taky -
"-- skrytý --" 16.05.03 10:36
« Re: Jaký motorový olej
Doporučuji pořádně vyčistit vanu( přál bych Ti vidět jak vypadala po "kvalitním" Castrol GTX3 + 44kkm + pravidelná "údržba" ve značkovém servisu Škoda). Přešel jsem tehdy na polosyntetiku 10W40 FINA Excel - v pohodě jsem se vešel do 500.-/4L.
Doporučuji ještě vypouštět olej z dobře!!! zahřátého motoru a dlouho nechat vykapat.No a další výměnu pak udělat o polovinu dříve kvůli usazeninám.Žádné vyplachovátko jsem nezkoušel.Jezdil jsem ještě jeden rok na Castrol RS 10W60 - úplná balada ale ta cena!! Fina First 5w něco už byla pro ten motor řídká - hlavně v létě. Když šlo auto asi ve 140 kkm pryč tak byla spotřeba oleje minimální prakticky od výměny do výměny. Jinak to byl Sprint karburátor 58kW poctivý železný tuning - žádné prasárny v software - kdo to zná ví jak ten Fabiožrout jezdí (pokud ho někdo nesedře)
-
« Re: Favorit Felicia
no jasne ze to neni propastny rodil. to ani nahodou. ale znat to je... taky jsem odjezdil par felicii a fovoritu vcetne ruznych stupnu uprav a BMM nejelo nic moc, MPI lip a svete div se MPIs RJ od Motor-excelu jelo na pocit jeste lip. ale je to kus od kusu s tim +- souhlasim -
« Favorit Felicia
No to slovo znatelně bych tam nedával.Jede o trošku lépe ,ale rozhodně to není tak propastný rozdíl.V akceleraci tj. z 0-100km/h to skoro nezaznamenáš a je o něco lepší v maximálce a v mírných stoupání,ale záleží hodně kus od kusu.Jezdil jsem několika filckama a jedna jela dobře a druhá byla vysloveně zhnilá.Když přijde prudší a táhlejší kopec tak stžejně Ti to spadne i u té Felíci a pojedeš do kopce 110,nebo prostě přeřadíš ,ale rozhodně nezryhlíš pokud se bavím o 1.3.Osobně jsem měl Favorita a ten po rovince jel 160 a v kopečkách jsem bez problémů držel krok i s Felíciemi až se někteří divili jak jim to nejede.
Jak říkám je to kus od kusu a otom jak se kdo o auto stará tj. výměna oleje ,čistej vzduchovej filtr,svíčky a např. naturál98 je také dost znát.
-
« Re: Netahne
no MPicko Felda jede znatelne lip nez BMM. obe 50kW. a forman na tom mozna bude jeste trosku hur, oproti kratke verzi. ale zas maximalni zdechlina by to byl nemela. mas urcite 50kW?:o)) soucasti cisla motoru by mel byt i tym, je to druhy radek a Ty bys tam mel mit 136B to je 50kW.. -
« Netahne
Zdravim Mam Formana r.v.94 BMM 50Kw a mam takovy problem kdyz se obevi sebemensi kopec jakoby se prestalo chtit a zda se mi ze to vubec netahne a otacky klesaji podezdrele rychle. Pred fim jsem mel Filety r.v.98 a i se zapnutou klimou a provotu na LPG to do zminovanych kopecku jelo podstatne litp (Jenze tu mi nejaka ku*va ukradla :-( ) Mel jsem za to ze 50Kw BMM je na tom podobne ale opak je pravdou.
Diky za rady ppr. navrhy.
M. -
« Re: Střešní okno na Formana
Já bych se na vyprdnul. Osobně mám střešní okno na Feldě - koupil jsem ji jako starší to už s ním, ale kdyby tam nebylo tak bych byl raději. Dovnitř mi sice nezatýká (zatím), ale v závislosti na letním období okno více či méně povrzává a jediné co pomáhá - je stále promazávat gumové těsnění. Pokud jde o hvízdání tak když je dobře utažené a namazané těsnění tam mi nehvízdá ani při 180. Jinak je to tak do 140 OK - pak už to závisí na momentální náladě. -
« Re: Střešní okno na Formana
No, tchyne kdysi mela okno na favoritu, jednoho dne ho museli vyriznout a dat tam vetsi, tak to bylo kolem ohnile. Jak se to resi, kdyz uz vetsi nejni k mani, to vazne nevim. Znam par lidi, kterym tam tece, par kterym ne. Je to asi stejny, jako s tesnosti oken u Fa a Fel. Chce to mit kliku. -
« Střešní okno na Formana
Mám Formana r.v. 92 a chtěl bych si před létem nechat namontovat střešní okno. Mám z toho trochu strach, protože díra ve střeše je nevratná a taky jsem slyšel, že jsou problémy s těsností a že někomu při rychlejší jízdě okno "hvízdá". Máte prosím nějaké zkušenosti (kladné nebo záporné), popřípadě kolik to kde stojí (okno + montáž). -
« Re: Vibracie
Mám tam poloos s vybranim na ten tlmič. Ale už som to vyriešil a síce tak, že som ten dynamický tlmič zhodil dolu a jazdím bez tlmiča. Vymenil som totiž gumovú vložku za novú, tlmič sa už netočil na poloosi ale asi pri 80 km rýchlosti to strašne vibrovalo až sa to prenášalo do vibrácií karósérie. Tak som to zhodil dolu a odvtedy je auto oveľa tichšie, dokonca subjektívne je tichšie ako zo starým tlmičom. Odporúčam to zhodiť dolu každému. -
« řízení
Prosím o radu. Potřebuji vědět, jaký klíč potřebuji na povolení matic na konci tyče řízení, které drží axiální táhla na tyči. Je tam matice, v které je to pouzdro pro kloub a její kontramatka. Je to 32mm?? Chystám se opravit řízení synovcovi na favoritu a dávám si dohromady potřebné nářadí. Díky.