FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka

  • 00 Reagovat !

    foto

    17.02.00  11:39

    « Re: pocítadlo kilometrov a cyklovac

    Nefungovanie pocítadla kilometrov je pomerne castý problém už od Š105-120. Spôsobujú ho ozubené kolieska v tachometri, ktoré sú z plastu, alebo kombinované plast/mosadz. Obycajne sa uvolní spoj kolieska s hriadelou, takže koliesko najskôr prešmykuje a nakoniec sa úplne zastaví. Tachometer nie je treba nikde posielat, lebo tento problém sa dá opravit velmi lahko. Kolieska sa bežne predávajú (stoja asi 20,-Sk). Demontáž prístrojovky je pomerne jednoduchá a vybratie tachometra je otázkou odskrutkovania niekolkých skrutiek. Pri kúpe koliesok je treba dat pozor, lebo len u Favorita existujú asi 3 rôzne typy podla roku výroby.
    Nefunkcnost cyklovaca môže byt spôsobené ešte iným problémom. Doska s plošným spojom, v ktorej sú poistky a relátka, je dost zle robená (velmi mierne povedané). Niekedy Škoda používala zlý materiál, takže niektoré kontakty postupne odchádzali a bolo ich treba bud prespájkovat, alebo vymenit celú dosku s pl. spojom.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.02.00  18:58

    « Re: cukani

    Bych řek že se ti ucpala tryska.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.02.00  16:21

    « Re: cukani

    Diky moc za radu, opravdu me to povzbudilo, svicky jsou tam relativne nove a kabely se mi jevi taky ok, takze nezbyde, nezli to sverit odbornikum. Ten podpaleny saci ventil by asi nebyla zadna sranda .... alespon me jako absolutnimu neodbornikovi to zni strasne ... To cukani se projevuje zatim sporadicky, co je asi horsi tak jen pri zahratem motoru. Tak jeste jednou dik za radu!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.02.00  12:19

    « Re: cukani

    To muze byt vsechno mozne, pocinaje svickama a konce podpalenyma sacima ventilama.


    Zkus zkontrolovat svicky, kabely, vubec serizeni, vypucuj karburator apod. a kdyz to bude delat porad, tak zmer komprese. Kdyz se podpali saci ventil a fouka to do sani, tak to skube pri urcitych rezimech docela dost.

  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.00  10:17

    « Bez nadpisu

    Nejak nam ty kary starnou ... Na jare to musi jit na poradny upgrade vsech poruch...
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.02.00  10:15

    « cukani

    Vcem muze byt pricina, kdyz na 136L, 1989, 100 000 km najeto, pri plnem plynu od 3000 otacek auto cuka. Subjektivni dojem je jako kdybych proslapl plynovy pedal. Otackomer se pritom nehne a je citit, ze sila z motoru prevadena na kola ma vypadek. Muze to byt v karburatoru?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.02.00  06:59

    « Re: Chipman - cyklovac

    Zrejmne se jedna o uplnost elektroinstalace a jeji pripravu pro ruzne prvky vybavy, vetsinou pouzivali jednu spolecnou kabelaz, stim ze nepouzite prvky bylo mozno doosadit. Pokud tomu tak neni je potreba sehnat schema elektroinstalace a najit zapojeni ty patice a promerit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.02.00  13:44

    « Chipman - cyklovac

    Niekdo mi hovoril, ze u prvych favoritov sice je patica na zasunutie cyklovaca, ale ze "vo vnutri" chyba nejaky kabel, a ze preto ten cyklovac nemusi fungovat. Nevies nahodou, o co by mohlo ist?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.02.00  07:13

    « Re: Elektrický stahovani oken u Facka

    Jakejkoliv distributor Jablotronu by mel mit jejich univerzalni stahovani, koukni na www.jablotron.cz (vyrobce), [odkaz] (clanek o el.stahovani).
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.02.00  04:15

    « Elektrický stahovani oken u Facka

    Chci se vas zeptat chtel bych si do Formana dat elektricky stahovany okna - nevite nekdo kde levne sehnat nakou universalni sadu?
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 28.01.00  06:50

    « Dažďový senzor

    Ešte môj postreh. Ako je známe, používam aj Golf IV v plnej výbave a 110 koníkmi papajúcimi naftu pod kapotou. Je tam aj dažďový senzor. Lenže tie stierače aj napriek istej možnosti nastavenia cyklu, keď netreba stierajú, keď treba nestierajú. Ak na chvíľu prestane pršať a stierače zastanú, už sa nerozbehnú a treba ich zapnúť znova. Preto považujem klasický pamäťový cyklovač za omnoho hodnotnejší a použitelnejší vynález.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 28.01.00  06:46

    « Re: kufor vo Favorite

    Páčku som dorábal aj ja. Fakt to nebolo zložité. Pokiaľ ale máš centrál, odporúčam radšej doplniť piate servo. Nedávno som robil na Felicii a je to omnoho lepšie neš páčka (ktorá mi je teraz nanič).


    Prepáčte! Samo, že Favo má cyklovač smerom dolu. Ja som už celkom sfeliciovaný. Inak taký cyklovač som nestretol. Ja som si myslel, že ide o klasický pamäťový. Ten bol skvelý.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  22:53

    « Re: kufor vo favorite

    Jednoduse ... v kazdym autorizovanym servise Skodovek nebo prodejne nahr. dilu na Skodovky prodavaj takovou sadu, ta stoji cca. 750Kc a pokud mas sikovny ruce, tak to mas udelany za odpoledne ...
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  22:19

    « kufor vo favorite

    Strasne ma stve na mojom Favorite, ze kufor mozem otvarat len klucom. Zakazdym, ked idem do kufra musim zhasnut motor a potom zase startovat ...
    Nevie niekto poradit, ako urobit otvaranie kufra zvnutra auta na packu ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.01.00  22:03

    « Re: diamant - Cyklovac

    No hej, ale opakujem:
    1. po stlaceni packy dolu sa stierace nehybu
    2. nieje to pamatovy cyklovac.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.01.00  20:11

    « Re: diamant - Cyklovac

    Jasne ze pametovej cyklovac se zapina dolu. Postup je stejnej, ajk to nekdo popsal, ale ta packa se proste macka dolu. Zrusi se to normalnim zapnutim steracu nahoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  11:48

    « Re: diamant - Cyklovac

    Toto je cyklovac, ktory ma kolecko - nastavovanie tempa. Nieje to pamatovy cyklovac. Aj v navode pisu, ze by sa mal aktivovat prepnutim packy do spodnej polohy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.01.00  11:44

    « Re: Studeny motor

    Kdyz jedete proti vetru a venku je dost mraz a snezi. Tak se vam to neohreje to je normalni. Dejte si na predek zevnitr nakej papundekl /treba i derovanej/ a uvidite jak se to zlepsi. Samozrejme kdyz bude tepleji tak je potreba to zas vyndat.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 23.01.00  16:40

    « Re: Koupě Formana

    Favority mali vstrekovanie od modelu '93. Dá sa to ľahko poznať aj zvon, podľa dier v diskoch. Modely '93 a '94 majú také elipsičky a mesiačiky (staršie modely mali diery obdĺžnikové-Fav a štvorcové-Form). Okrem toho je na disku aj iná rozteč skrutiek (na model 93-94 je možné osadiť disky z Felicie). Pozor treba dať na rozdiel (aj keď nepatrný) farby či lesku laku. Svedčí to o nehode a karoséria už nemusí byť úplne rovná. Zodratie pedálov tiež veľa napovie o najazdených km. U modelov 91-92 treba dať pozor na nesprávne zaskakujúci pastorok štartéra (občasné "kvílenie" pri štarte). Modely 88-91 mali ešte keramické valčekové poistky a mnoho nedokonalostí (neodporúčam). Karoséria môže byť na obvyklých miestach (rohy dverí, rohy kapoty, ...) mierne hrdzavá ale nič viac! Taktiež rozdielne hrdzavá jedna strana či blatník svedčí o možnej nehode.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 23.01.00  16:29

    « Re: Cyklovac na Favorit

    V mojom Favorite to fungovalo normálne. Bol to model '92 a použil som cyklovač, ktorý fungoval aj vo Felicii. Cyklovač by však mal fungovať tak, že páčka sa dá na chvíľu do prvej polohy a po rozbehnutí stieračov sa páčka vypne. Ak je okno zasnežené, páčka sa zapne do prvej polohy a stierače už stierajú v zvolenom cykle. Pri zmene cyklu treba postup opakovať (t.j. páčku vypnúť a pri zasnežení okna zapnúť a nechať zapnutú).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.00  12:16

    « Koupě Formana

    Bratranec chce kupovat Formana, tak mě požádal, abych se tady zeptal na co si dát pozor při nákupu. A od jakého ročníku měl Favorit/Forman vstřikování? Díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.01.00  14:37

    « Cyklovac na Favorit

    Potreboval by som pomoct s nasledovnym problemom:
    Kupil som si cyklovac na Favorita 136L r.v. 89. Montaz je primitivna, spociva len v zasunuti do prislusnej zasuvky v poistkovom paneli.
    Napriek tomu to nefunguje. T.j. po prepnuti packy do spodnej polohy sa stierace vobec nerozbehnu. Vsetko ostatne funguje normalne. Skusal som este 2 dalsie cyklovace a nefungovalo to ani s nimi. Nepredpokladam, ze by boli vsetky 3 vadne. Okrem toho po zasunuti cyklovaca pozorujem spravny efekt a to, ze ked je cyklovac zasunuty, stierace po vypnuti z normalneho behu vratia do sakladnej polohy, ked cyklovac vyberiem, stierace nevracaju. Vsetko sa zda byt OK az na to, ze po prepnuti packy do polohy cyklovaca stierace vobec nereaguju. Skusal som aj vymenit packu za novu - ziadny efekt. Neviem si s tym rady, zrejme bude chyba niekde v elektrike vozidla. Vedeli by ste mi niekto v tomto poradit? Nie je tam nejaka finta?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.01.00  14:04

    « Re: prevodovka

    Podobný problém jsem řešil asi před 14 dny - drnčení řadičky na čtyřku od 3000 ot/min. Nakonec jsem vyměnil plastová futra na spojovacím čepu pod řadicí pákou, namísto čepu jsem dal šroub s hladkým tělem a na zajištění jsem použil dvě kontramatky. Pokud najdeš ideální utažení (tj. aby řazení šlo lehce a páka neměla vůli na drnčení), myslím, že máš po problému. Hodně štěstí, snad Ti to pomůže.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.01.00  17:53

    « prevodovka

    Poslednich 14 dni mi zacala docela hlasite rezonovat radici paka pri jizde na 2 nebo 4 rychlostni stupen a to hlavne pri plnem plynu. Na lehkou nohu je vse v poradku. Nejsem technik a jeste jsem se neodhodlal se do prevodovky podivat, muze to byt zpusobeno unikem prevodoveho oleje?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.00  06:55

    « Re: palubovka z felicie

    To som rád, že tam pasuje. Ďalej ma trápi, ako hovoríš elektrika, ale skôr otáčkomer, kedže ako predpokladám je zapojený cez čidlo do zotrvačníka a favorit s karburátorom je zapojený cez káble na cievku. Ako to vyriešiť. Vymeniť zotrvačník alebo sa to dá nejako obíjsť.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.01.00  10:32

    « Re: palubovka z felicie

    Pravdu má diamant, palubka z felicie úplně přesně pasuje na spodní díl z favorita, tedy spodní díly jsou téměř stejné. Problém je jen se zapojením přístrojovky.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 06.01.00  07:19

    « Re: Studeny motor

    Na Fav mi sále mizla voda. Ale to bolo hlavne pri nešťastnom ventile kúrenia (zlatá Felicia) a pri spojoch spodného kovového kolena pod motorom. Teraz mám Feliciu a je to OK. Len niekedy, keď sa auto mojim pričinením zohreje viac ako má mi uniká chladiaca kvapalina popri zátke vyrovnávacej nádržky. BTW: aj mne sa teraz v zime zdržiava ručička teplomeru okolo 80°C. Budem sa na to musieť mrknúť. Myslím, že na skúšku netreba termostat vyberať. Ak auto bude stáť so zohriatym motorom, chladič by mal byť studený.
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 06.01.00  07:10

    « Re: palubovka z felicie

    Nemal by to byť až taký problém. Základ je totiž zhodný s Favoritom. Teda tá časť, ktorá ostáva neodnímateľná (na boku má malé mriežky na obukovanie bočných skiel a pokračuje až dole) je až na drobné zmeny úplne totožná - len v sivom. Nemal by byť problém na to doslova položiť prístrojovku z Felície. Otázka je, ako to bude pri dverách? Asi tam bude dosť veľká škára, lebo u Felice je na dverách v mieste prístrojovky taký výstupok.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.01.00  11:57

    « Re: palubovka z felicie

    Já to taky viděl, ale jak to udělali, to fakt nevím.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.01.00  10:57

    « palubovka z felicie

    Ako sa dá zameniť palubovka s prístrojovým panelom vo Favorite za palubovku z felicie. Videl som takú úpravu na jednom favorite.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.12.99  11:16

    « Re: Studeny motor

    Dneska stoji u nas v Kosiciach 120Sk.Viem lebo som teraz menil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.12.99  10:31

    « Re:Re: hlavy motoru 136 vs 135

    Diky za info! Jen mi porad neni jasne proc se delaly hlavy na 136 olovo, kdyz tou dobou uz byly k dispozici hlavy pro bezolovo. S135 (742) ma totiz, podle katalogu, stejnou hlavu jako Favorit 136 a na Fav. je pro 135 a 136 uz hlava stejna (proc ne take u rady 742?), zajimave ze?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.12.99  02:45

    « Re: hlavy motoru 136 vs 135

    Rozdíl mezi hlavou na olovnatý a bezolovnatý benzín je v sedlech ventilů. Rozdíl poznáš podle nálitku, který je v pravo od svíčky 4 válce. Když je vtom nálitku zavrtanej důlek je to hlava pro olovo. No a když je čistej tak pro natural.
    Jinak 135-136 žádnej rozdíl.
    Literatura: J. Andrt,T. Malina Údržba a opravy automobilů ŠKODA Favorit, Forman, Pick up.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.99  11:37

    « Re: Studeny motor

    Termostat stal sveho casu 150,-, ale doby se trochu zmenily, takze dneska nevim.
    Vymenu zvladne i cvicena opice, chce to desitku klic a 15 minut casu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.99  14:51

    « Re: Studeny motor

    Je to mozny. Kolik ten termostat stoji? Jde vymena zvladnout i bez nejakeho mimoradneho vybaveni? Predpokladam ze jo!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.12.99  10:24

    « Re: Studeny motor

    Pokud máš v pořádku čidlo teploty i ukazatel na palubce, tak máš asi špatný termostat. Ten se ti teď otevře dřív, než při těch 88 stupních a motor máš podchlazený. Teď zrovna měl stejný problém kámoš. O tom, že to je termostatem se snadno přesvědčíš tak, že dáš starý a nový do hrnce s vodou a uvedeš vodu do varu. Pokud se ti starý termostat otevře dřív, je to jasné.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.12.99  08:38

    « Studeny motor

    Mam takovej problemek. Ted v zime mi teplomer stale ukazuje strasne studenej motor. I pri hodinovy jizde se rucicka sotva doplazi do dolni casti prostredniho pole teplomeru. Coz se mi nezda moc normalni. Nevite vo co go?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.99  13:35

    « Re: problém s Favoritem

    Díky za odpověd.
    Zdá se , že to je už jediná možnost,co by to mohlo být.To ale znamená rozhodit celý motor.A to vzhledem k počtu ujetých km asi nemá cenu.Takže bud GO nebo jiný motor!Kolik by asi stálo udělat GO.Asi jiný motor bude levnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  11:00

    « Re: problém s Favoritem

    Když jsi měnil těsnění, přeměřili jste přesah vložek válců nad blok? Kdysi jsem měl 120 s podobnou závadou - odcházelo mi těsnění. Nakonec se to vyřešilo podložením moc utopených vložek a byl klid, snad je to i tvůj případ. Projevovalo se to taky až při zahřátém motoru, jak to podfouklo byl jsem hned bez výkonu a uvařený. Ber to jako tip, třeba přijde někdo s něčím lepším.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  08:37

    « Re: problém s Favoritem

    Vymenil jsem tesneni pod hlavou asi 4-5krat,ani uz nevim,puvodni hlavu jsem nechal srovnat na freze,pak jsem ji vymenil za jinou.O trubkach ktery praskly nemluvim,protoze to je nasledny efekt.Kapalina mi trochu ztraci ale to muze byt tim jak je to natlakovany,tak mi nekde hadice propousti.
    Dik Radek
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…