FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« To RED
Je to V6 3500, vcera jsem se bavil s policajtama a tim i rekli ze udelat si muzu vse ale na silnici s tim nesmim... stejne tuhle prekopavku udelam, teda podle ceny.
Mozna ze by bylo lepsi udelat tuning na tom skodovackym motoru, dase z toho dostat priblizne 92kW a s lepsi smesi to bude delo, policajti potom nemuzou sebrat papiry. -
« Projekt
Chtel bych uskutecnit jednu prestavbu, jedna se o skodu pickup, jde o to vymontovan skodovacky motor, a na korbu pickupu namontovat motor 3.5 V6 Tatra. Musi se kompletne predelat zadek, protoze se musej rozsirit napravy, nejlepsi by bylo to asi odriznout a namontovat navej zdek s vestavenym motorem. Proc pisu? Potreboval bych se deozvedet kde by tuhle prestavbu zvladli (byli ochotni udelat). Piste prosim na ogre@volny.cz
-
« Re: Vysoká spotreba
Rekl bych, ze Ti asi tecou hadicky. Je to dost casta zavada, pokud majitel kasle na udrzbu. Par mych znamych melo take vysokou spotrebu a kdyz si dali nove hadicky a zkontrolovali vsechny spoje (a ze jich tam je...), tak sla spotreba na prumer 7 a fous ve meste a neco +- 5,5 mimo mesto. -
« Re: Vysoká spotreba
Pokud se týká spotřeby tak já si na Favorita nemůžu stěžovat. Mám Fav. 136L r.v. 89 karburátor bez kat. najeto přes 110 tis. a dlohodobou spotřebu mám od 5,8 - 7,0 l/100 km podle stylu jízdy. V zimně se nekdy dostanu na 7,3 l. (80% mimo město 20% město). Nejvíc jsem na jednu nádrž ujel přes 700 km a ještě nesvítilo hladový oko. Na druhou stranu je pravda, že zvláště u karburátorové verze jsou hodně znát na spotřebě četné studené starty. -
Diamant 29.05.00 19:20
« Re: Nesprávny údaj otáčkomera
Mal som model '92 a osadil som do neho novú palubovku z modelu '94. Za normálnych okolností ukazuje veľmi presne. Ale mne asi príliš zmrzol a cievka vychyľujúca ručičku sa prílišným skrátením pretrhla. Bohužiaľ som ani po rozobratí nezistil kde. Takže pomohla jedine výmena otáčkomeru. Ale chyba sa prejavovala iba v zime a to tak, že až do zohriatia sa otáčky nezobrazovali. Po prekročení teploty vo vnútri palubovky nad určitú hodnotu sa otáčkomer spamätal a zrazu ukazoval ako mal. -
« Omluva
Omlouvam se za sve pravdepodobne plky o palubnim pocitaci na formana. Jedno je spolecne - asi nejde namontovat. To co jsem tu psal,ze neni jak zjistit okamzitou rychlost, to mi rekli v servise, jak jsem koupil , tak jsem prodal. U Favoritu se vstrikovanim by ale potom nemela byt problemem zjisteni objemu paliva, protoze se stejne potory davaly do prvnich felicii. Problemem asi bude, ze cidlo otacek rychlomeru nepujde na palubku od Favoritu nainstalovat. Palubni pocitac na Favority urcite pujde namontovat, ale musite mit motor se vstrikovanim a palubovku z felicie. Znam 2 maniky, kteri si nechali namontovat do svych Favoritu palubovku z felicie a dali za to 20000 Kc -
« Nesprávny údaj otáčkomera
Zistil som ze mi otáčkomer ukazuje nižšie otáčky ako v skutočnosti sú. Tak napr. na 4. rýchl. stupni mi pri 80 km/h ukazuje otáčkomer 2000-2200 ot/min. Podla jednej literatury by to malo byt 3000 ot. Zdá sa mi , že s klesajúcou vonkajšou teplotou sa to zlepšuje napr. pri vonk. teplote okolo 0°C bol rozdiel len 500 ot. Jedná sa o Forman rok.v. 93. Poradte v com môže byť príčina. -
Diamant 27.05.00 11:27
« Palubný počítač pre karburátor
Ten počítač tam skutočne nedáte. Nemáte ako snímať množstvo vstreknutého paliva. Ale to s tým bowdenom je blbosť. Aj Felicia má bowden (nemala by predsa mechanické počítadlo kilometrov). Pri montáži počítača sa na spodnú stranu tachometra namontuje bezdotykový snímač otáčiek. Felicia má na tachometri na vrchnej strane rýchlosť 110 km/h a Favorit 90 km/h. Takže neviem, či sú tachometre zamenteľné, alebo má Felicia iný prevod už v prevodovke. Ale aj tak by sa dal spraviť prevodník pre Favorit. Hoci vypočítať rýchlosť nie je problém. Najväčší problém je sledovať ten prietok. Dlho som uvažoval.
V hrubých črtách by to mohla byť nejaká pomerne úzka a vysoká valcová nádobka (aby ju neovplyvňoval sklon vozidla) so známym objemom. V nádržke by bol plaváčik, ktorý by bezdotykovo snímal hladinu (najlepšie opticky). Plaváčik by určoval maximálnu a minumálnu hranicu. Nádržka by sa naplnila po maximálnu hranicu. Plaváčik by ju zaregistroval a zastavil by prívod benzínu povedzme elektromagnetickým ventilom. Benzín sa bude z nádržky spotrebúvavať až kým nedosiahne spodnú hranicu. Vtedy sa ventil otvorí a nádržka sa zase napustí po maximum. Predpokladom je elektrické podávacie čerpadlo pri nádrži, ktoré by sa taktiež vypínalo. Najlepšie ponorné z Felicie. Samotné zisťovanie prietoku by bolo buď z počtu cyklov (objem paliva pri jednom naplnení nádržky vypočítame alebo ešte lepšie zmeriame), alebo ešte lepšie z doby, po ktorú bolo elektrické podávacie čerpadlo v prevádzke. Jeho prietok tiež možno zmerať (povedzme za 1 minútu) a prepočítať na sekundy. Je už len na vás, akú veľkú nádržku zvolíte - tak často bude údaj o "okamžitej" spotrebe obnovovaný. -
« Re: Vysoká spotreba
No a je to jasne. Ved ten motor sa nestihne ani zohriat a uz ho vypinas. Pri studenom motore je spotreba o 2 az 3 litriky vyssia. Hlavne ak pouzivas sitic. Na palubnom pocitaci vo Felde mi to pri 90km/h pri studenom motore pise 6,7 litra a ked sa to zohreje tak okolo 4,6. este ma napadla jedna vec, ak mas ten automaticky sitic, co tam byval namontovany a ludia si ho prerabali na manualny, tak moze byt chyba v nom. On by sa totizto mal pri zohriati motora vypnut. -
« Re: Palubni pocitac do formana ?
Jestli jde jen o spotrebomer, tak sveho casu (nekdy kolem roku '90) neco vyrabel PAL. Dalo se to namontovat skoro do cehokoliv, ale stalo to tenkrat strasny penize.
Takze si to kupovaly spise fimry, aby hlidaly sve ridice, zda si tu spotrebu moc nevymysli ... -
« Re: Palubni pocitac do formana ?
No vlastnim Feliciu '95 BMM 40Kw s palubnym pocitacom a nahon tachometra je bowdenom. Tak isto palubny pocitac je pripojeny na tento bowden. Stav paliva je pripojeny na palubnu dosku a tepelne cidlo je pod naraznikom na soferovej strane a dokonca v tej knizke pisu ze je tam aj prietokomer na palivo. Ale kde, to sa mi nepodarilo objavit. Ale v knizke je napisane, ze na tom prietokomery musi byt uvedeny typ motora a ze pre 40kw a 50kw motory su rozdielne. -
« Re: Palubni pocitac do formana ?
Mozna jsi mne nepochopil, to co jsem psal se tykalo pouze namontovani konkretniho palubniho pocitace z felicie ( vyrabi se extra pro felicii) do Favorita. Musel by se najit prevodnik mezi bowdenem a pocitacem, protoze ten konkretni pocitac ma vstup pro elektronicke snimani otacek prevodovky a ne mechanicke. -
« Re: Palubni pocitac do formana ?
To je omyl. Zjisteni okamzite rychlosti je to nejmensi... problem je zjisteni spotreby benzinu. U vstrikovani je znamy objem benzinu na jeden vstrik a podle frekvence impulsu se da spocitat mnozstvi paliva. U karburatoroveho motoru to lze zjistit jen prutokomerem, ale pro tak nizke prutoky benzinu jsou bezne merice nevhodne. Vlastni palubni pocitac je bezproblemovy... na toto tema vyslo v AR v minulosti nekolik konstrukci, ale nestaly za moc. Pro majitele strikacek bude mozna zajimava adresa [odkaz] kde pripravuji palubni pocitac pro Favority i. -
« Palubni pocitac do formana ?
Nejde, protoze neni jak zjistit okamzitou rychlost. U Favoritu je prevod bowdenem u filcek je prenos pry elektronicky. Ptal jsem se v 11 servisech a vsude mi rekli to same - zkouseli jsme to, ale nejde. Teda pokud se bavime o palubnim pocitaci z felicie -
« Re: Vysoká spotreba
Ja mam Formana 92, karb. 43 kW a spotrebu merim dotankovanim nadrze aspon po 500 km, tj. cca 1000Kc (ted uz vic :(( V kombinovanem provozu (mesto, okoli, dalkove trasy) jedu za 7.2l, ale nemam tedy porad plyn na podlaze... kdyz ridi moje draha polovicka tak jezdi i za 6.8l. P.S. zrovna premyslim, jak udelat palubni pocitac s merenim spotreby pro karburatorovy motor, aby to merilo okamzitou a prumernou spotrebu. -
« Vysoká spotreba
Mám Formana rok v.93, karburátor, 50 kW, asi 4 mesiace. Odsledoval som viackrát spotrebu(plná nádrž, odjazdene cca 200 km, znovu plná nádrž, prevažne krátke jazdy do 10 km každý den, rovinatý terén, sem tam kopec) a zistil som priemernú spotrebu okolo 10l/100 km.
Myslim si ze by mala byť nižšia. Prosím poraďte , v čom môže byť najpravdepodobnejšia príčina vysokej spotreby, prípadne privítam i vase skusenosti zo spotrebou . -
« Re: Kamil
Zkus si nekdy, az budes mit moznost, u toho podle tebe neupravenyho modelovyho rocniku 93, sundat vyplne dveri a budes prekvapeny, ze tam ty vyztuhy jsou. Jestli je ovsem poznas. Strikacka byla montovana jiz od jara 93, v lete 93 uz byli karburatory celekem vyjimkou (a byli, to mas pravdu). -
« Re: Kamil
Pokud vim, tak podvozek (zadni naprava, brzdy..) se u Favorita zmenil uz od ledna 1993. Stejne tak interier, palubka. Vyztuhy byly montovany taky od ledna 1993. Ackoliv mam Formana, necitim se oproti ostatnim "motoristum" jako ubozak. Auto mam, protoze ho potrebuju k praci a ne na paradu. A zrovna Oktavka je takovy velice prakticky a prostorny vuz, ze ano... :)))
BTW: mozna si vzpomenete na reklamni kampan skodovky prave koncem roku 1992: 542 zlepseni(nebojanevimkolikpresne) u noveho modelu 1993. -
JTF 23.05.00 09:40
« Re: Kamil
Až budeš u nějakého dealera Škody, zeptej se ho na toho Favorita, budeš překvapený co se dozvíš, popřípadě si nalistuj nějaký motoristický časopis z té doby. Ve favoritu nejezdím, vlastním AR 156 2,5V6 24V, ale to není důležité. Musíš tedy litovat spoustu lidí, protože Favorit stále patří mezi velmi rozšířené vozy. -
« Re: Kamil
Ne Jarousi,neni to tak jak pises.Favorit a Forman se od ledna 1993 vyrabel s novym provedenim palubni desky a designove lepsim calounenim dveri.
Stale vsak byl zachovan karburatorovy motor a podvozkove partie byly shodne se starsimi modely.
Od roku 1994 byl podstatnym zpusobem upraven podvozek/tentyz pouzivany pozdeji pro Feldy 1995-96/ a zacal se pouzivat motor 1,3 s jednobodovym vstrikem 50 KW,taktez pouzivany pozdeji u Felicii do konce roku 1996.Od roku 1997 se u Feldy pouziva motor 1,3 MPI,ktery je tam dodnes.
Taktez s vyztuhami nemas pravdu,prvni vyztuhy se zacaly montovat az do Felicii od roku 1995.
Jezdil jsem oba typy Favoritu/1993 i 1994/cca 60 000 Km,jezdil jsem Feldu 1,3 MPI i 1,6 cca 90 000 Km, jezdil jsem Ford Escort,Scorpio cca 150 000 Km.Nyni jezdim Octavii 1,9 TDI 81 KW a uz nic jineho nechci.
Nevim v cem jezdis,ale pokud je to Favorit,tak te docela lituji... -
JTF 17.05.00 11:08
« Re: Kamil
Samozřejmě že Favorit procházel průběžnou modernizací po celou dobu výroby(to snad každý auto), ale zásadní modernizace(facelift) proběhla v roce 93(nevím přesně, který měsíc) - vyztužení karoserie, jiná přístrojová deska, výplně dveří, výrazně lepší zpracování. To co jsi psal, že dostal Favorit v roce 94 měl už v roce 93, ale to je jedno. Na to, že se v jiných rubrikách prezentuješ jako motoristický novinář měl bys tohle vědět. -
« Facko
to Jarous:Modernizace Favoritu probihala po celou dobu jejich vyroby,nejen v roce 1993/nove calouneni a prisrojovka/.V roce 1994 vsak doslo k vyraznejsimu posunu v kvalite,zacal se pouzivat 50Kw motor,podvozek prodelal vyrazne zmeny a i zpracovani se kapanek zlepsilo.Jezdil jsem sveho casu s 93 i 94 a reknu Ti byl to postatny rozdil.
Nechapu proc me napadas,ja taky tvoje misty chaoticke prispevky neoznacuji jako bludy.Nevim v cem jezdis,ale srovnej si to v hlave a bud vice kreativni.
Kamil -
« Re: Benzin
Viš Kamile, nesmysl - je to možný, ale je to asi takhle. 170 na tachometru neznamená, že to 170 jede ve skutečnosti. jak známo tachometr zajisté o něco přeměřuje. Na druhý straně máš pravdu, že když s Fávoslavem jedeš přes 150, tak se to docela dost klepe. Oproti takové Felicii se to nedá vůbec srovnat (táké ji vlastním). -
« Re: Kamil*
Presne tak.Facko s tou presnosti neni az zas tak hrozny.Moje prevodovka ma na triku 250tkm a radi to jak po masle(akorat nekdy zaskripe paka)-teda krome zpatecky-tam pak opravdu pomuze vyradit neutral a znovu zmacknout spojku.Dokonce musim rict ze dyz sem sednul do vectry kde jde razeni hrozne lehce a paka ma kratsi chod a mensi rozestupy mezi rychlostma, tak se mi ze zacatku podarilo jednou misto trojky hodit petku....ale obavam se ze to nebude autem :) -
« Re: Kamil*
Ak sa ti nepaci presnost radenia vo Fabaku skus si obstaroznejsiu 120ku a potom budes hovorit inac. Apropo foter ma Fabaka 92ku a v nom to ide ako po masle. Moznoze by nezaskodilo nastavit kulisu /konzolu / radenia. Zaradit jednotku uvolnit trochu tym v tej jednotke pocukat dotiahnut a skusit ostatne rychlosti. Pri neuspechu skusat znova. Tento postup som odskusal na mojej 105ke a fungovalo ale do Fabakov macher niesom takze brat s rezervou.