FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: universalni klice
Pokud vím tak s krytem nádrže byly problémy u počátečních ročníků. Od 1/93 (možná i dříve) bylo u víčka nádrže vynecháno jedno stavítko, takže klíč do dveří už podle víčka nádrže nešel vyrobit. Další problém je u aut s zámkem pátých dveří zabudovaným v otočné páčce (myslím od podzima 90 dále), kdy tento zámek lze lehce vythrhnout a podle něho vyrobit klíč k dalším zámkům. Nejjednodušší je asi kritický zámek vyměnit za jiný (buď koupit nebo s někým vyměnit). Jinak, protože výše uvedené je mezi lidmi známo a tak si již zámky dost vyměnili postupují zloději běžně tak, že vytrhnou zámek ve dveřích u řidiče nebo spolujezdce, rozříznou ho a podle něj jsou schopni během chvíle vyrobit klíč, se který pak pasuje do spínací skříňky a bez problémů (pokud auto již není zabezpečeno jinak) odjedou. Proti tomu je asi nejlepším avšak dražším řešením mít rozdílný klíč od spínací. Tak to mám já u svého Fa. Ne ale proto, že bych byl takový nadšenec, ale proto že ho v roce 93 minulému majiteli ukradli a jenom proto že tam měl málo benzínu, tak nedojeli moc daleko. Po té co mu bylo auto vráceno musel vyměnit spínací skříňku. -
« Re: universalni klice
Nevim, kup si novy uzaver nadrze. Spis nez o uzaveru nadrze jsem slysel o zamku v patych dverich, ktery pry zlodeji vyhlidnuteho auta ulomi, vezmou si jej a podle nej si udelaji klice, kterymi otevrou cele auto. Takze pozor, kdyz zjistite, ze vam chybi zamek v patych dverich, vetsinou vam to auto pak v nejblizsi dobe mohou ukrast. -
« Re: Koroze
Jeste dodatek, jestli nekomu zhnijou prahy na aute, tak to vetsinou zhnije zevnitr. Je proto dobre osetrovat hlavne vnitrky dutin prahu. Jinak pokud jde o vnejsi casti prahu, pokud je chcete chranit, tak neco presne pro tento ucel ma v nabidce tusim Soudal. Na netu snad maji stranku. -
« Re: Sytie....
Favorit v podstate veci nema sytic, ale priveru. Ta je ovladana termostatem, podtlakovou komorou a take proudem vzduchu, ktery jde difuzorem.
Takhle na dalku je to dost slozite vysvetlovat, ale da se rucne "vypnout", chce to jen trochu cviku. Provadi se to "zlomenym" prstem zleva karburatoru u komory termostatu privery (pri pohledu zpredu na motor).
Pro studium doporucuju budto dilenskou prirucku nebo knihu Muller/Muller - Automobilove karburatory, tam je to popsane asi nejlip. -
« hlučná řadící páka
Zdravím všechny. Mám problém u Formana r.v. 1993, najeto 144000, kdy se mi pravidelně stává, že na 3 a 4 převodový stupeň většinou do kopce zhruba při 3000 - 3700 otáčkách začne vydávat řadící páka pazvuky. Když jí podržím tak se klepe. Na jiný stupeň je vše OK a do otáček jde motor dobře. Nemáte s tímto nějaké zkušenosti? Díky. msa@centrum.cz -
« Cukani motoru v zaberu
Tak jsem se tady kdysi prezentoval, ze mi muj 136L z roku 89, najeto 100 000 slusne cuka, a nema vubec zadnou silu. Zacalo to v zime a stupnovalo se to velmi pozvolna, nejsem prilis technicky typ a do servisu chci jit az na podzim pred STK. Vetsinou jezdim sam s nezatizenym autem, takze to celkem slo az do minuleho tydne, kdy jsem zjistil, ze neuvezu 4 lidi a dva kufry. Takze pricinou byl rozdelovac, kterej byl tak straslive zanesenej uhlikovym prachem, ze nemohl vubec fungovat. Takze stacilo ho ocistit, promazat a kontakty vzit jemnym smirkovym papirem a auto jezdi jako nikdy, alespon mi to tedy tak prijde. Motor se krasne vytaci a tahne, taky se velmi podstatne zlepsil jeho zvuk. Na spotrebu to nemelo vliv. Mam pocit, ze ten rozdelovac nebyl za dobu existence meho auta snad ani jednou promazan a vycisten. Takze to tady uvadim pro inspiraci, pokud by mel nekdo stejny problem a zaroven jako ukazku, jaky jsem prase... -
« Re: koroze
Neviem sice co za gumoasfalt daval moj otec na moju 105ku ale je tam uz dobrych 10 rokov a furt nani naznak po hrdzi. Tak neviem co s tym robite. Tu farbu (gumoasfalt)zistim a dam vediet. Jednu pixlu mam este furt v pivnici, minule som s nou natieral podlahu a je to O.K. -
Diamant 15.06.00 23:51
« Re: koroze
Ja som nechal striekať celé auto. Spodok mi spravili tiež s niečím ako gumoasfalt. Ale stačila jedna cesta, ktorú posypali kameňmi okolo 1 cm a bolo po ochrane. Nakoľko som sa ponáhľal (predné zásterky som pritom mal), dopadlo to veľmi zle. Auto začalo neskôr korodovať aj na iných klasických miestach (dutiny boli správne ošetrené). Tak som to presne kvoli tomu predal. Teraz mám Feliciu Combi model 98 a zatiaľ našťastie nič nekoroduje. Som spokojný. Mám v podstate nové auto a mám pokoj. -
« Re: Elektro schéma otáekomera
Takovym nekjakym zpusobem se projevovaly odchazejici spinace zapalovani (ta krabicka na podbehu), ktery vynechaval nejake impulsy. V kazdem pripade bych ale zkontroloval konektorove spoje v pristrojovce, zda je spravne ukostrena apod. V tom pripade by ale mely ukazovat lehce sejdrem i teplomer a benzinomer. -
« Kdy odejde spojka?
Prosim napiste mi pri kolika tisicich km vam odesla spojka. Mam F135Lx r.v. 1993 a najeto 97000Km a jeste nebyla menena. U me predchozi S105 odesla jiz po 60000Km, protoze chci podnikou velkou cestu do Francie mam strach ze mi tam muze spojka odejit, ale menit ji preventivne nechci kdyz zatim slape OK.
Dekuji
borisp@volny.cz -
« Re: koroze
Doporucuji Konkor 500, ale nevim jestli je i na "venkovni" pouziti. Mam s nim nastrikany spodek, podbehy, cast prahu a je super. Gumoasfalt ztvrdne, pak se odloupne a jsi zase na plechu. Konkor 500 je furt elasticky a mekky. Borec, co mi auto strikal rikal, ze to vydrzi takovych 5-6 let. Zima nezima. Byl mi sympaticky tim, ze ze svych zkusenosti vi, ze Felicie rezavi stejne jako Favority. -
« Projekt
Ten motor sjem si spletl, bude to neco 3.5 litru typ econom. Jinak na silnici to stejne nebude smet, jakmile s tim vyjedu a chytel me cajti tak mi seberou na miste ridicak (je to jeden z 12 radku pravidel odebireni ridicaku, jinak je tam taky prekroceni rychlosti o 30 km/h, jizda bez technicaku, sj inymi SPZtkami atd.) -
« Re: jízda na technický benzín
Protoze Toluen ma slusne OC. Tyhle veci kolem paliv se daji najit skoro v kazde knize o motorech.
Pomery tezko odhadnout, protoze byt se zkousky na toto tema obcas delaji, tak se z pochopitelnych duvodu nepublikuji.
Matne si vzpominam (ale jiste to nevim), ze za hlubokeho socialismu se pridanim myslim 5% delal ze specialu super. -
« Re: Projekt
Me by taky zajimalo, ze ktere Tatry ten motor pochazi.
Standardne mela T603 2.5 V8, T613 3.5 V8, T700 bud 3.5 V8 nebo 4.2 V8. Ruzne tuningy se potom v objemu lisily, ale osmivalce to byly porad. Jediny sestivalec byl special pro autokros, ale ten mel jen 3000 ccm.