FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Re: převodovka
->Mitsi: Jaktože tam patří? Mockrát jsem četl, že do převodovek do Škodovek patří W80, W90 nebo 80W90, tuším, že i v manuálu byl uváděn jako doporučený olej. Co myslíš, že to bylo za olej? Je pravda, že když jsem ho vypouštěl, tak mi připadal řidčí než klasický motorový. Je možné, že to byla nějaká syntetika?
Tu pětku bych ještě překous, ale co ten divný zvuk, když je auto studené? Je zajímavý, že tenhle zvuk se začal projevovat až když jsem olej vyměnil za 80W90. Taky je dost divný to křupnutí "přes zuby" když řadím dvojku. Že by odcházel synchron?
Jo ještě jeden postřeh. Když jsem vypouštěl ten řídký olej, tak když jsem s ním míchal, tak tam byly takové lesklé stříbrné mapy, takový "perleťový" lesk. Myslel jsem, že to byly šupinky z vydřených kol nebo ložisek. Když jsem v něm "vyráchal" magnet, tak se na něj nic neusadilo. Jeden známý mi radil, že je to zbytek cínoolověné kompozice uložení kol, nebo ložisek, už nevím. Ale pořád mi nějak nejde do hlavy, co by v převodovce dělala cínoolověná kompozice (asi dos měkký materiál). Je to možné?
dík za názor. -
"-- skrytý --" 31.12.05 14:09
« Re: převodovka
Ten řídký olej tam ale patří!
Pokud jde o "pískající pětku", jde o problém letmého uložení soukolí pátého stupně (je "naroubováno" vně hlavní skříně převodovky - jejíž základ je pouze čtyřstupňový - pod samostatným krytem, tj. "pětka" je nikoli "mezi dvěma", ale pouze "za jedním z ložisek"), které nadměrně namáhá "koncová" ložiska obou hřídelů, což vede k předčasnému opotřebení provázenému zvukovými projevy.
Kromě toho se stávalo, že se na konci jednoho z hřídelů povolila pojistná matice, a jelikož kolečka nejsou nasazena na tisícihranu hřídele (jak bývá obvyklé), ale pouze stažena touto maticí, celé ústrojí ze začalo na některých kvaltech protáčet. Možná je to prvotní náznak právě tohoto problému... -
« převodovka
Ahoj všichni. Prosím o radu týkající se převodovky ve Favoritu. Mám ročník 93, přivezen z německa najeto 60tis. V poslední době mám problémy s řazením, především dvojky. Když řadím dvojku z trojky, tak je slyšet krátké "křupnutí" ozubených kol. Když jsem navíc na podzim vyměnil původní dle mého názoru překvapivě řídký olej a nahradil klasikou 80W90, je ještě navíc při zažazené trojce nebo čtyřce slyšet podivný zvuk (chrčení, dření) z převodovky. Tento zvuk zmizí po několika kilometrech až se auto zahřeje, nebo když žařadím zpátky dvojku (ozve se krátké křupnutí zubů a zvuk zmizí). Obecně ještě musím poznamenat, že dvojka a pětka jsou poměrně hlučné, je slyšet pískání v případě pětky hlavně z řadící páky. Četl jsem, že se tento je vyskytoval častěji díky špatnému zpracování, ale spíš si myslím, že převodovka je "vydřená" díky předchozímu velmi řídkému oleji. Prosím o Vaše rady a zkušenosti. Díky -
« Bez nadpisu
Mal som tiez Favorita s tym istym problemom (je to seriova chyba) tiekla mi voda do oleja. Hlavu rozozieral Fridex potom sa zacal pouzivat Alykol. Prebrusenie hlavy+nove tesnenie+Alykol+poctiva robota to vyriesili. Ta voda ti vyteka stale len na horucom motore sa to stiha odparit. Tych tvojich dvoch "mechanikov" by som asi nakopal do... asi tolko. Zdravim Vlado. -
« Únik chladiacej kvapaliny
Mám takýto problémom na mojom Favorite: Pred 1 mesiacom som dal vymeniť tesnenie pod hlavou a zarovnať hlavu - o 0,8 mm - bola vyžratá (tlakoval sa chl. systém a strácala sa chl. kvapalina). Odvtedy mi už dvakrát znova menili tesnenie pod hlavou ale problém sa stále nevyriešil a to taký že pri studenom motore vyteká chl. kvapalina popod hlavu na blok motora (zozadu od výfukového potrubia - na viacerých miestach kvapky chl kvapaliny na tesnení pod hlavou a mokrý blok motora). Po zahriati motora sa vytekanie chl . kvapaliny zastaví. Ale do rána po vychladnutí motora je na bloku motora zase voda. Je to normálne že i po vychladnutí motora je stále mierny tlak v nádržke chl. kvapaliny?
V oleji som únik chl. kvapaliny nezistil. Obidvaja mechanici tvrdia že hlava je rovná, i presahy vložiek valcov sú v poriadku. Prosím poradťe. -
« Klempíř
Neznáte někdo nějaké dobré autoklempířství v Praze (osobní reference). Předchozí majitel s mým favoritem boural na předek a teď to tam po dvou letech začalo velmi silně korodovat. Teď upadlo (urezlo) kus předního podběhu (jak je úchyt u nárazníku), takže věc už nesnese odkladu. Asi to bude chtít vyvařit či co. -
« Re: Posilovač řízení do favorita felicie
Zapomen. servo mely 1,6ky od modeloveho riku tusim 97 a diesely. pak se delaly i 1,3 se servem za priplatek. ale nic z toho do fava nepujde..... a pokud jo tak to z 1,3 ale je k tomu treba tolik veci ze se nedoplatis......
ve favu s normalnima kolam ajde tocit i na miste v pohode jednou rukou. maximalne si kup nejaky poradny volant........
Co by mohlo být původem oněch "neželezných map" ve vypuštěném oleji, to tedy opravdu netuším. Ale zhoršení řazení podle mého názoru rozhodně souvisí s použitím hustšího oleje.