FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Topení z Feldy
A co je ti platne kratsi razeni, kdyz jde ztuha a ozyvaji se kovove zvuky..... tohle zatim mely vsechny Feldy ve kterych jsem jel. Je to docela skoda. Zkus zaradit v mem Facku, ma najetych 100 tisic a razeni jak po masle, kopu tam kvalty malickem a to dost rychle. Nicmene si myslim ze Felda je dost dobre auto, ale Facko az tak moc neprevysuje (myslim Facko 93-94), Felinacka palubka je podle me nejhezci palubka co ze Skodovky vypadla, Fabia ma misto palubky hnus... -
« Re: Topení z Feldy
Diamant: ja nemam nic proti Felde, ale vem to tak, pekne Facko v plne vybave koupis dnes za 80 tisic, Feldu v lepsi vybave a ne moc starou (MR98 a novejsi) tak za 200. Ale nikde ten rozdil za 120000 nevidim...a krome toho Felda s novou tvari je pekne hnusna,aspon podle me. No a nevim jestli Fabia je opravdu ten ridicuv sen..... Feldou MPI r.v.97 jsem docela pak tisic najezdil, ale ve 40 byly uplne na sracky tlumice, a ten motor k necemu je jen s upravenou jednotkou (zadnych 61kW, ale zmizi ta odporna "dira pod plynem" pak je z toho auto aspon k necemu. S mym podvozkem ja v zatacce s usmevem pridam a seriova Felcka uz bude davno ve skarpe. Taky mam nalitano dost hodne Pick-Upem 1.9D taky 97kou, taky slusne auto, ale zadny zazrak za ty penize. A ze Felicie nerezavi? Ale jo, a to i ty nove "pozinkovane.."....... nicmene Facka primo hnijou:o(( -
« Re: Topení z Feldy
Diamante: Já vím jaký je rozdíl mezi Favo 87-94 a Feldou 94-2000 Téměř každý víkend pod nějakým ležím. A tak můžu s klidem říci, že Felda je "převlečený" a vylepšený Favorit a jejich vývoj byl podobný tomu jak se z 1000MB stala 130. viciho jsem se ptal jestli má stabilizátory, proto že má sportovní pružiny a tlumiče, kola OZ a nízkopofilový gumy. Vezl mě ve svým autě a dobře mu to sedělo. -
Diamant 27.11.01 21:02
« Re: Topení z Feldy
Felicie, ktoré majú ťažké motory (1,6 a 1,9) alebo Felicie s ABS majú stabilizátor prednej nápravy. Lenže od modelu 96 je použitá nová nápravnica a až po tejto zmene sa tieto novinky zavádzali. Takže ak by ste chceli stabilzátory, tak novú nápravnicu a samozrejme aj nové trouholníkové vzpery, ktoré sú posilnené a majú samo aj otvory pre prechod a kotvenie stablizátorov. Ale inak celkovo je tá predná náprava Felicie oproti Favoritu paráda. Zadné lôžka vzpier sa už tak skoro nevytlčú a celkovo je to také robustnejšie a lepšie to znáša nerovnosti. Ale nech mi nikto netvrdí, že Felicia je len prezlečený Favorit. To nie je pravda. Viem to z vlastnej skúsenosti. Navyše aj medzi Feliciami MR 95 a 98 je dosť výrazný rozdiel (presnejšie radenie s kratšímu dráhami, lepšie odhlučnenie, ostrejší a úspornejší MPI motor s vyšším točivým momentom a zosilnenými ojničnými ložiskami, kratšie dráhy kľučiek, a čo ja viem čo ešte všetko - je toho dosť ...). Proste tiež skok vpred. Ja by som veru Favorita netunil a kúpil rovno Feliciu od MR 98.
Inak to kúrenie na Felicii je skutočne super. Radiátor je neustále teplý a aj keď stojíte s vypnutým motorom, tak ventilátor na I. stupni vie stále dodávať do interiéru teplý vzduch. Klapky sa ovládajú veľmi ľahko. Navyše aj ten otrasný stáletečúci ventil je preč. Pár vecí však u Felicie nedoriešili. V riadení sa stále ozýva také kovové buchnutie pri prejazde väčších nerovností, ako to bolo u Favoritu. Dúfam však, če čoskoro pokročím zase o veľký skok vpred a budem mať Fabiu. No a potom tie výduchy vo výške kolien stále ktovie ako nefúkajú. Ale inak si Feliciu oproti Favoritu skutočne veľmi chválim. -
« Re: Topení z Feldy > vici
Jo jo Felda je v dusledku kulate a mene hezke Facko:o))) Stabilizator mam nachystany dozadu, jen jeste neni na aute, predni je na Fackodost problem a za dalsi nevim jestli by to potom nebylo moc pretacive. No uvidime. Jinak za topeni a dalsi veci diky moc panu Trpisovskemu, ktery mi je nezjistne obstaral a jako neznamemu cloveku privezl pres pul republiky az domu, to se v dnesni * dobe celkem ani neda od nikoho cekat, sem moc rad ze takovi lide jeste nevymreli:o) Dik moc a at Felda dobre jede, mimochodem doufam ze sem na MC o tom neco napises!! :o) -
« Re: Topení z Feldy > vici
Jo presne tak, spodek palubovky, topeni+ovladani a pristrojovy stit je puvodni - Facko 93. Novy je jen vrch z Feldy. Vsecko na 100% pasuje. Mi to skoro pripadalo jako by ve Skodovce mysleli na to ze jednou nekdo bude davat palubku z Feldy do Facka:o) -
« Re: Topení z Feldy > vici
No jeste to nemam, topeni mi tak za hodinu dorazi z Prahy:o) Pry to tam pasuje uplne presne, a ovladaci panel pouziju original z Feldy, a protoze Felda ma stejny spodek palubky jako Facko tak by nemel byt zadny problem. Zbavim se toho pitomeho ventilu, budu mit vykonnejsi vetrak a ona Felda vubec tak nejak vic topi. Druhe dam do auta brachovi, ma ted Facko r.v.89 to netopi vubec. -
« dobijeni
Mam v aute 2 roky starou baterku, pred tim nez jsem ji dal do svyho byla v jinym facku, kdyz jsem ji prendal do svyho tak startovala jak blazen, ted po tejdnu je total KO a uz neotoci ani motorem, po otoceni klicku na 2 pozici (rozsviceni 2 policek na palubovce) klesne voltaz na 6V. Hledal jsem zavadu v dobijeni, protoze se mi zdalo ze trosku piska klinak, jenze dobijeni, 1000 otacek po 2-3 minutach 13.85V, po zapnuti vseho v aute a volnobehu 12.5V, po zvyseni otacek na 1000-1200 to vylitne na 13.3V, kdyz budu mit zapnuty jenom svetla tak to ma 13.7V. Kdyz chvipnu motor tak klesne voltaz na 12.9 a klesa dolu (tohle jsem meril s 6 let starou baterkou Akuma 12 V 40 Ah). Proste to nechapu, nejdriv to staruje a po tejdnu je to v haji, normalne to dobiji, jedine ze by to nekdy dobijelo a nekdy ne. Co mam jeste promerit a nebo kde hledat zavadu?? -
« Re: gshock-serizeni sklonu svetel
Já měl u Favorita (r.v. 1990) tu kapalinu bezbarvou - nešlo určit, jestli v tech hadičkách je. Zvedání světel mi nefungovalo (vyhodili mě z technické), ale když jsem vyndal z reflektoru ovládací pístek (to co je na konci té hadičky), tak fungoval OK = při otáčení ovladačem na jednu stranu vyjížděl a opačně zajížděl. Ten pístek byl jen krátký a nedosáhl uvnitř reflektoru na mechanismus zvedání světla. Jednoduše jsem ho prodloužil (tenkrát jakousi trubičkou) a vše bylo OK. Nechápu, jak to mohlo někdy předtím fungovat?