FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Únik kapaliny, olej
1.Nejspíš odešlo těsnění pod hlavou(bílý kouř z výfuku, víčko na dolévání oleje - šedá mazlavá hmota, v nádržce na chladící kapalinu mastnota).
2, může souviset s 1., nebo je v háji čidlo tlaku, nebo čerpadlo oleje. Neriskuj zadření a nech to opravit. Určitě to bude levnější, než oprava zadřeného motoru.
Špatné startování může souviset s těsněním pod hlavou - při stání zvlhnou svíčky -
« Únik kapaliny, olej
Ahoj, mám formana 94. Musím říct že byl doposud celkem spolehlivý až teď se začali objevovat závady.
1. První věc je chladicí kapalina. Utíká mi z gumové hadice co je pod rezervovárem. Vyměnil jsem tu gumovou hadici, ale nepomohlo to. Dal jsem tam pro jistotu dvě spony, ale také to nepomohlo. Nechápu jak to může utíkat přes dvě spony :-) Koukal jsem že víčko na rezervováru je po uvolnění natlakované. Je to normalní ? Je možné, že ten tlak je tak velký, že chladící kapalinu vytlačí ven ??
2. Další věc mi začala nedávno blbnout. Při volnoběhu mi začne svítit kontrolka, že motor nemaže. Oleje tam bylo na pul rysky. Pro jistotu jsem nalil nad rysku, ale nepomohlo to. Čim by to mohlo být ? Může být vadný měřák pro kontrolku ? Nemůžu zadřít motor ?
3. Motor nenastartuje. Sice startuje, ale motor nenaskočí. Je pravda, že se to stává jen když prší. Nechal jsem vyměnit komplet kabely k svíčkám, palec ( rozdělovač). Na čas to pomohlo, ale do měsíce to bylo zpět. Když přestane pršet a rozeberu víko od palce a očistím to tak to jede. Ale takhle to nejde dělat donekonečna :-) Nemá někdo s tímto zkušenosti ?
(svíčky byly taky vyměněny)
Jinak mi taky už začíná pěkně reznout, s čím se asi musí počítat :-) Ale ze spodu je netknutej :-)))
Díky moc za rady. Rosta. -
« Re: taktovací relé stíračů s časovačem
Nevím zatím podrobnosti o instalaci, ale mě to ovládání funguje jinak. Na záčátku je páčka v nulové poloze, když chci nastavit cyklovač, posunu páčku dolů a vrátím ji, tím dojde k jednomu setření okna, když chci znovu setřít okno, znovu posunu páčku do dolní polohy, ale už ji nevracím. Dobu mezi pohybem páčky si to pamatuje a podle ní to cykluje. -
« taktovací relé stíračů s časovačem
Koupil jsem si do svého F136L/1990 taktovací relé stíračů s časovačem. Mělo by stačit ho jen prohodit za tu propojku a .... A nic! Prý se sepne první poloha, nechají se jednou setřít, pak se do přepne na tu dolní polohu, kde si to nastaví čas podle toho, jak dlouho to v té dolní poloze nechá a pak se to přepne zpět na první polohu, kde by to mělo podle doby v dolní poloze nadále stírat. Nefunguje to. Proč? Nevíte někdo, jak na to? Nebo se musí upravit elektroinstalace? -
« Re: Re: Re: Re: Re: převodovka
Takže v příručce se uvádí:
množství náplně v převodovce: 2,4 l
převodový olej - celoročně (SAE) 80
- ČSSR PP80
- zahraničí BP Gear Oil 80EP
Castrol: Castrol EP 80;SMX;G 728(SAE 75 až 90)
Mobil: Mobilube GX 80, HD 80
Shell: Shell Spirax EP 80 W
Výměna náplně převodovky: 40000 nebo každý pátý rok
Informace jsou z I.vydání z roku 1989 k typům 135,136 s převodovým poměrem 3,895, novější informace nemám. -
« Re: Re: Re: Re: převodovka
Pokud mě pamět neklame, dílenská příručka uvádí olej SAE 80, doporučený olej PP80, měnil jsem nedávno, použil jsem 80W-90 a netrvalo ani týden a vypustil jsem ho, řazení šlo těžko, často s divným zvukem. Pak jsem na doporučení nalil olej s viskozitou 75W (tuším paramo) a je to bezvadný, když je teplo i když bylo -20°C řadí se krásně, žádný problémy, žádný divný zvuky nebo pískání. O víkendu se můžu podívat na přesné informace a opsat je sem. -
"-- skrytý --" 05.02.06 17:51
« 136-135
Nevím jestli se ptáš vážně nebo z recese, ale 136- byly ty první modely poháněné motorem o výkonu 46 kw, později přišla verze 135 - s výkonem 43 kw, ale jinak odstupnovanou převodovkou, takže se dala použít i 5-ka, jo a ta jezdila už na speciál, kdežto 136-chtěla jen super, konec historického filmu ;-) -
« Autorádio Favorit
Zdravím
Vyměnil jsem u favorita staré rádio za nové Sony MP30, kabely sedí, červený je dohromady s červeným a žlutým(paměť) a černý je na kostře, během 15 ti sekund to odpálilo pojistku, tak jsem si vyměnil, detto. První pojistka byla 3A, druhá 2A. Nějaká rada? Můžu použít napr. 5A pojistku? 5A se mi zdá dost na rádio. -
"-- skrytý --" 04.02.06 18:05
« Re: Gyrol 75W ve Fa
Ahoj, taky jsem vymenoval olej v predovoce a tim Gyrolem 80W-90 se napalil..tytez problemy. Pak jsem na doporuceni dal 75W a po pul roce pouzivani (30 000km) jsem plne spokojen. I ted v tech nejvetsich mrazech to radilo spickove lehounce. Vymen to co nejdriv nebo si ty synchrony odrovnas...
Mam Formana 94 BMM. -
« re: palubka z felicie
Cau nechci to tady rozebirat uz je to tady vomlety dost, ale ja ji tet vymenil a problem s teplomerem je jasnej, ale ta nadrz pry ji vymenit za feldackou? Ja mam favo z 94, takze prechod mezi favem a feldou. Podival jsem se na to a nejak jsem to zapojil a kupodivu mi ta nadrz chodi. Nemam to overeny, ale podle mne staci koupit novy plovak na favo a stim to snad bude chodit. -
« Gyrol 75W ve Fa
Ahoj, chci vyměnit olej ve Favoritu. V převodovce nyní mám Gyrol 80W-90, ale když je auto studené, tak jde řadit velmi ztuha, dokonce mám problém se synchronizací dvojky. Když se ohřeje je všechno ok. Chtěl bych tam dát nějaký řidčí - třeba Gyrol 75W. Četl jsem návod k favoritu a je olej 75W je uváděný jako jeden z doporučovaných. Zároveň jsem četl, že tenhle olej je určený spíše pro celoživotní náplně novějších typů (Felicia, Fabia). Má někdo s tímto olejem ve Fa zkušenosti. Jedná se o syntetiku, polosyntetiku, nebo minerál - nikde jsem to nevyčetl. Prosím o Vaše názory. Díky