FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Bez nadpisu
To není přesné, já mám favorita r.v. 1989 a nemám žádné problémy. Najeto 115 000 km. Patrně proto, že dost součástek bylo použito z dovozu (hlava - japonská, písty německé, karbec - originál Pierburg atd.). Motor v pohodě (dal jsem ho v roce 2000 upravit).Poruchy - usměrňovač, snímací cívka v rozdělovači, zarezlá prasátka v zadních brzdách, výměna manžet na kloubech a řízení, a vloni odešel pravý vnitřní kloub. To je vše! Za 13 let to jde. Jinak drobná koroze karoserie. -
Diamant 16.03.02 21:29
« Re: šroub kola
Asi by som skúsil namiesto skrutky naskrutkovať závitovanú tyčku. Pokiaľ by to šlo, tak by som tam skúsil aj voľačo pridať do závitu (nejaké kovové konope, alebo niečo také, ab tý tička už nešla von) a potom by som disk priťahoval matičkou nasadenou na závite. Určite to nebude dosahovať pevnosť pôvodného riešenia, ale to nedosahujú ani bezpečnostné skrutky, ktoré tiež nie je možné natoľko dotiahnuť, ako bežné skrutky. -
« šroub kola
Při výměně pneumatik v autoservisu na podzim 2001 na FORMANU 135L mi prasknul šroub na pravém předním kole a po jeho odvrtání a přatažení závitníkem tam zůstal závit o délce cca 4mm. Po výměně kola a šroubu (nový) to vydrželo až do současnosti, kdy bude potřeba opět to přezout. Mám obavy že tentokrát zústatek závitu nevydrží utažení. Měnit celý unašeč kola se mi moc nechce. Má někdo z vás podobnou zkušenost a radu co s tím. Všem předem děkuji za jakoukoliv odpověď. Předchozí výměnu před prasknutím šroubu dělal tentýž autoservis. Mám podezření že ten šroub zašroubovali přes závit. -
« Re: Těsnění pod hlavou
To krátky natočení jsem neudělal. To že má nejeto jen 32000 km je tím že jsem ho převzal od otce, ktrý s tím poslední 4 roky moc nenajezdil. Ještě be mně zajímalo jestli je pořeba po zarovnání hlavy seřídit přestih, chod motoru se mi zdá trochu tvrší než před výměnou těsnění pod hlavu. -
« Re: Těsnění pod hlavou
Hodnoty by odpovídaly a rozptyl mezi jednotlivými válci je v normě. Postup při měření byl správný a je jedno, jestli se měří studený, nebo teplý, na tlaky to nemá vliv, jenom je potřeba u studeného motoru ho krátce natočit aby se promazal a pak měřit. -
« Těsnění pod hlavou
Na formanu 135L roku výroby 1992 po 32000km odešlo
těsnění pod hlavou, nechla jsem ho vyměnit a po ujetí 600 km jsem změřil za studena tlaky ve válcích a toto jsem naměřil
1.válec 1,1MPa
2.válec 1,18MPa
3.válec 1,08MPa
4.válec 1,1MPa
Měřil jsem následujícím způsobem:
-vyšrouboval všechny svíčky
-do jednoho válce našrouboval tlakoměr
-protáčel motor 5s se sešlápnutým plynem až na podlahu.
Co říkáte naměřeným hodnotám, způsobu měření a jestli se měří tlak při teplém mototru a jestliže
ano pak jaký je doporučený postup měření.
Děkuji všem za odpovědi. -
« vyfuk
no tak mam uz new vyfuk :)
No a je to Laityng a je mnamozni :-)
Predtim jsem mel Soietu a ta mi prohnila :-(
No a musi rict, ze je to o doost lepsi ma super zvuk a vypada o dost solidneji vyroben (delaj to rucne ja to videl :-) ). Zaruka 30 mesicu :-) taky potesi, cena 4000 taky neni spatna to je jak reklama :-) no uvidime jestli se nepo... treba za mesic, ale vypada fakt dobre :-)
tak kdyby jste shaneli vyfuk mrknete na to
-
« Hlucna prevodovka
Caute, mam stejny problem, vetsinou s autem jezdim po ranu a dost specham a po tyhle tuhy zime me to dost stvalo, v -20°C to hnat asi 10 km. Asi se to blbe mazalo, protoze do zimy byla potichu, v zime to zacalo trosku vrzat, nejdriv jsem myslel ze je to lozisko ve vodni pumpe nebo altiku ale pak kamos mrk na motor a rikal ze je to prevodovka, jako by tam neco drelo. Nekde jsem cetl ze prevodovka u Fava ma celozivotni napln, nevim co to je celozivotni, mam najeto 157tis++, do ty doby nez jsem tam dal prevodovkovej olej Paramo (nejdrazsi co vyrabej) to bylo nadherne tichy pak asi po pulroce denniho jezdeni (tuhle zimu) to zacalo. Docela bych se na to mrk, jenze schodit prevodvku z tyhle kary je uplne "jednoduchy". Jsem rad ze nejsem sam komu to dela. Mimochodem, nezalezi na stari a probehu prevodvky, protoze jezdim jeste vikendove s Favem 1990 - 40tis km a ten to dela taky.
Na co si davat pozor pri koupi prevodvky z vrakace??
A jeste jedna vec, na 4-ku to da 150, ale kdyz pak preradim na 5 tak klesne rychlost na 130, co stim???
Cao -
« Re: Hlučná převodovka
To jo, tady šlo jenom o zvědavost, proč to dělá.
Ono vybírat převodovku na vrakáči, když do ní není vidět, taky není žádný terno. Já už jí jednou měnil, a je fakt, že ta nová je hlučnější než ta stará, ale problém s ní nemám. Mimochodem, bylo to asi před rokem, byla jediná použitelná na favo, jinak všechny převodovky co měli byly na feldy mpi nebo 1,9d a přišla mě na 2500,-. -
« Re: Hlučná převodovka
To je divne. Moje prevodovka ma najeto 110tis, z toho 50 s dost upravenym motorem a radi super, lip nez kamaradova Felda r.v. 97. Jedine co mi kdy skrcelo v prevodovce, byl asi pri 60tis, volny petkovy synchron, dotahl se a OK. Asi plati jako u vseho od Skodovky - co kus to original, nicmene vrakace jsou plne prevodovek za par supu jak uz nekdo psal, tak proc se stresovat:o)