FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Re: Re: Re:
Do toho moc vidět není, ale když to trochu provizorně utěsníš nějakou páskou (asi by stačil i igelitovej pytlík) nebo něčím dle fantazie tak to můžeš zkusit, předtím bych ji doma nechal v teple aby vyschla případná vlhkost a uvidíš, třeba to bude tím. Taky k tomu zapalování vedou nějaký dráty, to by mohlo stát taky za prověření. Ale možná to je ještě někde jinde, jestli máš stříkačku (a to asi jo když píšeš rok 94), je tam asi i nějaká další elektronika, tu ale neznám, mám karburátor. -
« Re: Re: Re:
No prave ze mam tu plechovou krabicku. V opravne rikali ze by to mohlo byt tim, ale ze vlastne nevedi. Ale rikam si kdyz koupim novou tak ta voda tam bude strikat porad a nikde jsem zadnou skulinku kudy by tam mohla jit nenasel a ani jsem nevidel ze by to bylo nejak mokry/navlhly. -
« Re: Re:
Nic podobného se mi nestalo, ale jestli ti to rezazí, napadlo mě, že by se mohla nějakým otvorem dostat voda do zapalovacího modulu co je přišroubovanej na podběhu, třeba to je blbost, ale jestli máš takovou tu plechovou krabičku (existuje ještě hezčí, černý modul, celý to je zalitý v umělý hmotě), tak ta zrovna dobře utěsněná není a vyrazatělá díra by mohla způsobit že se tam dostane voda. Třeba to pomůže, ale možná to je taky pěkná kravina. -
« Prsi - chcipa nestartuje
Ahojky, mam takovej problem. Kdyz necham auto stat na desti tak se mi ho nedari nastartovat. Baterka v poho, auto startuje ale nenaskoci. To same to dela kdyz jedu nejakou dobu v desti/ nebo kdyz snezi, pak zacne auto cukat - ztrati vykon az se uplne zastavi. Jednou jesm stacil zastavit a slysel jsem pod kapotou jak to hazi jiskry. To znamena ze tam musi byt nekde zkrat, ale kde ???? Vymenil jsem snad vse - kabely od rozdelovace ke svickam, palec atd.
Diky moc za radu. Rosta. -
« Re: Únik kapaliny, olej
1.Nejspíš odešlo těsnění pod hlavou(bílý kouř z výfuku, víčko na dolévání oleje - šedá mazlavá hmota, v nádržce na chladící kapalinu mastnota).
2, může souviset s 1., nebo je v háji čidlo tlaku, nebo čerpadlo oleje. Neriskuj zadření a nech to opravit. Určitě to bude levnější, než oprava zadřeného motoru.
Špatné startování může souviset s těsněním pod hlavou - při stání zvlhnou svíčky -
« Únik kapaliny, olej
Ahoj, mám formana 94. Musím říct že byl doposud celkem spolehlivý až teď se začali objevovat závady.
1. První věc je chladicí kapalina. Utíká mi z gumové hadice co je pod rezervovárem. Vyměnil jsem tu gumovou hadici, ale nepomohlo to. Dal jsem tam pro jistotu dvě spony, ale také to nepomohlo. Nechápu jak to může utíkat přes dvě spony :-) Koukal jsem že víčko na rezervováru je po uvolnění natlakované. Je to normalní ? Je možné, že ten tlak je tak velký, že chladící kapalinu vytlačí ven ??
2. Další věc mi začala nedávno blbnout. Při volnoběhu mi začne svítit kontrolka, že motor nemaže. Oleje tam bylo na pul rysky. Pro jistotu jsem nalil nad rysku, ale nepomohlo to. Čim by to mohlo být ? Může být vadný měřák pro kontrolku ? Nemůžu zadřít motor ?
3. Motor nenastartuje. Sice startuje, ale motor nenaskočí. Je pravda, že se to stává jen když prší. Nechal jsem vyměnit komplet kabely k svíčkám, palec ( rozdělovač). Na čas to pomohlo, ale do měsíce to bylo zpět. Když přestane pršet a rozeberu víko od palce a očistím to tak to jede. Ale takhle to nejde dělat donekonečna :-) Nemá někdo s tímto zkušenosti ?
(svíčky byly taky vyměněny)
Jinak mi taky už začíná pěkně reznout, s čím se asi musí počítat :-) Ale ze spodu je netknutej :-)))
Díky moc za rady. Rosta. -
« Re: taktovací relé stíračů s časovačem
Nevím zatím podrobnosti o instalaci, ale mě to ovládání funguje jinak. Na záčátku je páčka v nulové poloze, když chci nastavit cyklovač, posunu páčku dolů a vrátím ji, tím dojde k jednomu setření okna, když chci znovu setřít okno, znovu posunu páčku do dolní polohy, ale už ji nevracím. Dobu mezi pohybem páčky si to pamatuje a podle ní to cykluje. -
« taktovací relé stíračů s časovačem
Koupil jsem si do svého F136L/1990 taktovací relé stíračů s časovačem. Mělo by stačit ho jen prohodit za tu propojku a .... A nic! Prý se sepne první poloha, nechají se jednou setřít, pak se do přepne na tu dolní polohu, kde si to nastaví čas podle toho, jak dlouho to v té dolní poloze nechá a pak se to přepne zpět na první polohu, kde by to mělo podle doby v dolní poloze nadále stírat. Nefunguje to. Proč? Nevíte někdo, jak na to? Nebo se musí upravit elektroinstalace? -
« Re: Re: Re: Re: Re: převodovka
Takže v příručce se uvádí:
množství náplně v převodovce: 2,4 l
převodový olej - celoročně (SAE) 80
- ČSSR PP80
- zahraničí BP Gear Oil 80EP
Castrol: Castrol EP 80;SMX;G 728(SAE 75 až 90)
Mobil: Mobilube GX 80, HD 80
Shell: Shell Spirax EP 80 W
Výměna náplně převodovky: 40000 nebo každý pátý rok
Informace jsou z I.vydání z roku 1989 k typům 135,136 s převodovým poměrem 3,895, novější informace nemám. -
« Re: Re: Re: Re: převodovka
Pokud mě pamět neklame, dílenská příručka uvádí olej SAE 80, doporučený olej PP80, měnil jsem nedávno, použil jsem 80W-90 a netrvalo ani týden a vypustil jsem ho, řazení šlo těžko, často s divným zvukem. Pak jsem na doporučení nalil olej s viskozitou 75W (tuším paramo) a je to bezvadný, když je teplo i když bylo -20°C řadí se krásně, žádný problémy, žádný divný zvuky nebo pískání. O víkendu se můžu podívat na přesné informace a opsat je sem.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
nejdřív vůbec nechtěl naskočit, a když už se to povedlo znělo to jak když jede jenom na tři válce (tzn. nepravidelný chod+dávalo to rázy do kastle) ale jelikož jsme potřebovali odjet, vyrazili jsme na cestu.
Motor se ani během jízdy neuklidnil a zněl pořád divně. Nejdříve jsme si mysleli že to je kvůli tomu, že měl málo benzínu a dlouho stál na jednom místě, ale ani přibrání benzínu nepomohlo....
potřeboval bych poradit co s tím je, a kdyžtak jak to opravit...
Doteď to pro mne bylo fajnové auto a nebyl s ním žádný problém...(vlastním ho poslední 4 roky)
předem moc dík za radu...