FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: zvuky ze zadniho kola
Neco podobnýho se mi stalo u Fa92 (má ještě původní bubny) tam je v zadní brzdě, kromně dvou hlavní pružin stahujících k sobě čelisti, ještě třetí pružina nasazená v horní části brzdy zezadu (od štítu) na vymezovač vůle. Má tam jakousi pochybnou funkci ;-) A ta mi praskla, na funkci brzdy to nemá vliv, ale loudí to hodně nepříjemný zvuky. Při vyměňování se musí celá brzda rozebrat a tahle pružina se nasazuje vlastně úplně první.
WD -
« Re: zvuky ze zadniho kola
Pokud jde o zadní kolo těžko říct. Každopádně u tohodle staršího Fáva je sranda po sundání kola sejmout i buben a juknou na brzdy. není k tomu potřeba žádný spešl nářadí jen menší a větší šroubovák. Pokud jde o benzín tak vzadu toho taky moc není. Může prolínat trubka cca 20 cm dlouhá, která spojuje plast. díl hrdla s nádrží. Ta je pod autem ale je vidět na první pohled a dobře přístupná. Dál je dobré vyměnit hadičky vedení k motoru prům. 8 mm a vratného vedení 6 mm. Délka každé je cca 50 cm. Horní konce hadiček jsou pod kruhovým plech. krytem pod sedadlem a spodní pod autem u levých zadních dveří. Po sundání plech. krytu pod sedadlem je dobré zkontrolovat jestli není uvolněné uložení držáku plováku k nádrži. Pokud se tohle vymění tak by mělo být po zápachu. ND vyjdou na pár korun a práci jde udělat svépomocí. Další benz. hadičky jsou v motoru, ale i ty jsou docela dobře přístupné takže vyměnit je není problém. Hlavně nekupovat zelené opletené hadičky - ty stojí za ho... . Nejlepší jsou tlusčí červeně opletené (na hydrauliku). -
« zvuky ze zadniho kola
Zdravicko, vy ste tu sami odbornici, tak mi urcite nekdo poradite :).
Mam Fav90 a nekde sem zastavil a za 10minut se zase rozjel a od te doby mi s kazdou otackou 'brousi' prave zadni kolo - nevim kde a s cim - jakoby zevnitr (z brzd. bubnu?). Cim vetsi zatacka doleva (vaha právě na to pravé kolo), tim vic je to slyset. Proste vzum-vzum-vzum s kazdou otackou kola. Kdyby to bylo na prednim, tak bych rek, ze se nevraci brdicka, ale vzadu se ja nevyznam :). Zkousel sem to dat na hever a navolno s kolem zatocit - toci se uplne v pohode - vubec se NIKDE nepribrzduje - dela to, jen kdyz je 'v zatizeni' (vahou auta). A dela to tak do 30km/h (pri vyssi uz se to ztraci v celkovem hluku :-) a i diky tomu, ze otacky kola sou rychle) pokazdy s jinou hlasitosti/intezitou . Myslite, ze to bude v tom bubnu? nebo je tam jeste neco jinyho co by to mohlo delat? Upadlo snad neco v zadni brzde? (jinak brzdi spravne - s ruckou na heveru). Moc dik za namety. Petr.
ps. jeste jedna otazka - v aute je za jizdy cejtit benzin - prej je to obvykla vec u tehle facek a je to nejaka pruchodka u nadrze nebo tak nejak - nevite neco blizsiho? -
« Ventilator topeni
Cau lidi, mam malej problem, kdyz je teplo tak se mi ventilator topeni rozebehne az tak po 1-2 km jizdy. Nechapu cim to je... Kdyz je chladek tak je to OK. Je to shoda nahod a spatnej kontakt nebo nejaka klasicka vec u facek, me se to ted deje prvni leto, kde mam hledat zavadu?? -
« Pukání - povolení šroubů
Děkuji Vám za tip ohledně zdroje pukání. Zkoušel jsem jet s nedovřenými dveřmi a skutečně to přestalo. Zkoušel jsem posunout protikus zámku, ale jeden šroub se nedal povolit. Mazal jsem to i olejem, ale ta bestie drží. Už jsem zničil dva šroubováky.
Prosím poraďte čím to povolit. -
« Re: 3. válec
Prosím Ťa, upresni to čo je normálka. To že na rozdiel od ostatných sviečok, ktoré sú čisté je jedna akoby spálená (ináč je to 2 valec)alebo ten úbytok chladiacej kvapaliny cez víčko nádržky?
Podotýkam že VN káble sú nové i sviečky sú nove ( asi po 2000 km) -
« Problémy
Pri kontrole sviečok som zistil, že na jednom valci je sviečka na závitovej časti úplne čierna, suchá a zapáchajúca za spáleninou (skoro ako keď horí pertinax. Na rozdiel od ostatných nešla po uvoľnení kľúčom vyskrutkovať rukou. Čo to môže znamenať. Pripájam ešte zákl. údaje: Forman, karburátor,r.v.1993, na LPG. Na jazdných vlastnostiach zatiaľ necítim žiadne zmeny.
Ďalší problém - strácajúca sa chl. kvapalina cez nalievací otvor nádržky-pritom podľa teplomera som to nikdy neupiekol - ručička teplomera je cca 3 mm od červeného poľa.
Prosím poradte! -
« divne veci v motoru....
Cau Lidi, mam Favo '90 (karburator). Kdyz zatlacim na vzduchovy filtr smerem dozadu, tak motor skoro chcipne, kdyz na nej zatlacim dopredu, tak se motor rozbehne v pomerne vysokych otackach oproti stavu kdy na nej nesmatam - co to je? Co je spatne? Je tam nejake tesneni z mekke gumy, ale to je vporadku... Co s tim? Nemuze to mit vliv na vyssi spotreba (ted mam skoro 11 litru a pred dvema roky to bylo necelych 8,5) -
« Problem so startovanim
Mam problem so startovanim mojho facka. Ked je studeny alebo ked je uplne zohriaty chyta skvele ale akonahle je zohriaty a necham ho trosku vychladnut ale nie do studena musim ho pretacat asi 5-6 sekund. To iste je ked stojim v kopci alebo ked je naklonene. Neviete mi prosim poradit?
Vdaka
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Mam jeste jeden dotaz ohledne zvysovani vykonu u motoru rizeneho BMM. Kdyz snizim hlavu nebo jakkoliv zvednu kompresni pomer, je nutne kvuli predstihu preprogramovat RJ? Jak bude motor behat, kdyz zvednu kompresi a RJ neupravim? Pripadne nevi nekdo, kdo takovou upravu dela?