FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« zdochynajuci
mam problem... pocas jazdy mojim karbecovym 135 fackom .. zrazu zdochol motor ... nedarilo sa ho znovu nastartovat, a po 10 sekundach som skusil znova a uz nakopol ... tato vec sa opakovala este asi 3 krat ... porvej po cca 5 km potom po 2 a potom po 100 metroch .... vzdycky rovnako ...pozeral som zapalovanie, cievku , rozdelovac aj sviecky ... jedine co sa mi zdalo v neporiadku bola jedna sviecka, ktora bola zatecena olejom .. rozdelovac ma sice trosku odrate kontaky na hlave ..
Nuz nestretli ste sa niekto s dacim podobnym ... -
« Re: Re: Predstih
No jo, ale rozdělovač pro 135/136 se vstřikováním přeci nemá podtlakovou trubičku (nebo jak se tomu říká, měla to moje bejvalá 120ka) u rozdělovače. Tady to prej jen plní funkci rozdělení jiskry mezi válce... Máš na mysli rozdělovač pro motor s karbecem nebo se vstřikem? Nebo je to u obou stejný? -
« Re: Re: Predstih
mozna by nebylo od veci sehnat si hlavu, sani, vacku a ridici jednotku z 50kW verze....., a tu hlavu pak jeste trosku snizit. nebo jeste lepe, hlavu z Felicie MPi 50kW a vacku taky z MPicka 50ky (ale nejde pouzit kvuli tomu ze ma vetsi loziska, pouzit lze jedine kopii nabrousenou na "normalni" vacku... -
« Re: Re: Predstih
Tak já jsem taky automechanik a příští rok mi bude taky 50. Pokud snížíš hlavu o takhle málo, tak opravdu není potřeba zvyšovat předstih. A jako důkaz ti povím, že u Favoritů s karbecem byl jenom jeden rozdělovač pro 135 i 136 a ne různé rozdělovače jako u 105-120. Tam to bylo způsobeno i různými vačkami a jiným objemem a dalšími věcmi, ale komprese na to vliv nemá. Prostě když u motoru jen zvýšíš kompresi tak se předstih upravovat nemusí. Kdyby jsi měl náhodou křivou hlavu tak ji v servisu přerovnají a tím ti ji taky sníží a tím se zvýší komprese a nikdo nebude upravovat přestih. -
« Re: Re: Predstih
No já mám v příbuzenstvu automechanika (je mu 50 a vyucil se na S100/105), a ten mi řekl, že jestli chci snížit hlavu/zvednout kompresi, tak se musí upravit i předstih. U motorů s karbecem to takovej problém není, ale u BMM to nastavuje ŘJ. Tak teď nevím na čem jsem, sám tomu nerozumím.
Tu hlavu bych chtěl snížit na úroveň motoru 136, takže komp.poměr 9,7 nebo až 10. Kolik to je mm? 1,2?
A říkáš, že to bude bez problémů, když nechám původní software?
Díky. -
« Re: Predstih
Kdo ti řekl, že musíš kvůli snížení hlavy a tedy při zvýšení komprese zvětšovat předstih ? nic takového není nutné. Hlavu ti sníží každý frézař, jde jen o to o kolik ji chceš nechat snížit. To snižování má svá pravidla. Ale ono by bylo nejlepší tu hlavu upravit celkově tzn. i spalovací prostory kanálky a k tomu upravit i potrubí a k tomu i nejlépe jinou vačku a pak vyměnit ŘJ za jinou přeprogramovanou. Tohle by ti udělal MotorExcel Praha. -
« Predstih
Diky vsem za ceny Favoritu.
Mam jeste jeden dotaz ohledne zvysovani vykonu u motoru rizeneho BMM. Kdyz snizim hlavu nebo jakkoliv zvednu kompresni pomer, je nutne kvuli predstihu preprogramovat RJ? Jak bude motor behat, kdyz zvednu kompresi a RJ neupravim? Pripadne nevi nekdo, kdo takovou upravu dela? -
« Re: zvuky ze zadniho kola
Neco podobnýho se mi stalo u Fa92 (má ještě původní bubny) tam je v zadní brzdě, kromně dvou hlavní pružin stahujících k sobě čelisti, ještě třetí pružina nasazená v horní části brzdy zezadu (od štítu) na vymezovač vůle. Má tam jakousi pochybnou funkci ;-) A ta mi praskla, na funkci brzdy to nemá vliv, ale loudí to hodně nepříjemný zvuky. Při vyměňování se musí celá brzda rozebrat a tahle pružina se nasazuje vlastně úplně první.
WD -
« Re: zvuky ze zadniho kola
Pokud jde o zadní kolo těžko říct. Každopádně u tohodle staršího Fáva je sranda po sundání kola sejmout i buben a juknou na brzdy. není k tomu potřeba žádný spešl nářadí jen menší a větší šroubovák. Pokud jde o benzín tak vzadu toho taky moc není. Může prolínat trubka cca 20 cm dlouhá, která spojuje plast. díl hrdla s nádrží. Ta je pod autem ale je vidět na první pohled a dobře přístupná. Dál je dobré vyměnit hadičky vedení k motoru prům. 8 mm a vratného vedení 6 mm. Délka každé je cca 50 cm. Horní konce hadiček jsou pod kruhovým plech. krytem pod sedadlem a spodní pod autem u levých zadních dveří. Po sundání plech. krytu pod sedadlem je dobré zkontrolovat jestli není uvolněné uložení držáku plováku k nádrži. Pokud se tohle vymění tak by mělo být po zápachu. ND vyjdou na pár korun a práci jde udělat svépomocí. Další benz. hadičky jsou v motoru, ale i ty jsou docela dobře přístupné takže vyměnit je není problém. Hlavně nekupovat zelené opletené hadičky - ty stojí za ho... . Nejlepší jsou tlusčí červeně opletené (na hydrauliku). -
« zvuky ze zadniho kola
Zdravicko, vy ste tu sami odbornici, tak mi urcite nekdo poradite :).
Mam Fav90 a nekde sem zastavil a za 10minut se zase rozjel a od te doby mi s kazdou otackou 'brousi' prave zadni kolo - nevim kde a s cim - jakoby zevnitr (z brzd. bubnu?). Cim vetsi zatacka doleva (vaha právě na to pravé kolo), tim vic je to slyset. Proste vzum-vzum-vzum s kazdou otackou kola. Kdyby to bylo na prednim, tak bych rek, ze se nevraci brdicka, ale vzadu se ja nevyznam :). Zkousel sem to dat na hever a navolno s kolem zatocit - toci se uplne v pohode - vubec se NIKDE nepribrzduje - dela to, jen kdyz je 'v zatizeni' (vahou auta). A dela to tak do 30km/h (pri vyssi uz se to ztraci v celkovem hluku :-) a i diky tomu, ze otacky kola sou rychle) pokazdy s jinou hlasitosti/intezitou . Myslite, ze to bude v tom bubnu? nebo je tam jeste neco jinyho co by to mohlo delat? Upadlo snad neco v zadni brzde? (jinak brzdi spravne - s ruckou na heveru). Moc dik za namety. Petr.
ps. jeste jedna otazka - v aute je za jizdy cejtit benzin - prej je to obvykla vec u tehle facek a je to nejaka pruchodka u nadrze nebo tak nejak - nevite neco blizsiho? -
« Ventilator topeni
Cau lidi, mam malej problem, kdyz je teplo tak se mi ventilator topeni rozebehne az tak po 1-2 km jizdy. Nechapu cim to je... Kdyz je chladek tak je to OK. Je to shoda nahod a spatnej kontakt nebo nejaka klasicka vec u facek, me se to ted deje prvni leto, kde mam hledat zavadu?? -
« Pukání - povolení šroubů
Děkuji Vám za tip ohledně zdroje pukání. Zkoušel jsem jet s nedovřenými dveřmi a skutečně to přestalo. Zkoušel jsem posunout protikus zámku, ale jeden šroub se nedal povolit. Mazal jsem to i olejem, ale ta bestie drží. Už jsem zničil dva šroubováky.
Prosím poraďte čím to povolit. -
« Re: 3. válec
Prosím Ťa, upresni to čo je normálka. To že na rozdiel od ostatných sviečok, ktoré sú čisté je jedna akoby spálená (ináč je to 2 valec)alebo ten úbytok chladiacej kvapaliny cez víčko nádržky?
Podotýkam že VN káble sú nové i sviečky sú nove ( asi po 2000 km) -
« Problémy
Pri kontrole sviečok som zistil, že na jednom valci je sviečka na závitovej časti úplne čierna, suchá a zapáchajúca za spáleninou (skoro ako keď horí pertinax. Na rozdiel od ostatných nešla po uvoľnení kľúčom vyskrutkovať rukou. Čo to môže znamenať. Pripájam ešte zákl. údaje: Forman, karburátor,r.v.1993, na LPG. Na jazdných vlastnostiach zatiaľ necítim žiadne zmeny.
Ďalší problém - strácajúca sa chl. kvapalina cez nalievací otvor nádržky-pritom podľa teplomera som to nikdy neupiekol - ručička teplomera je cca 3 mm od červeného poľa.
Prosím poradte! -
« divne veci v motoru....
Cau Lidi, mam Favo '90 (karburator). Kdyz zatlacim na vzduchovy filtr smerem dozadu, tak motor skoro chcipne, kdyz na nej zatlacim dopredu, tak se motor rozbehne v pomerne vysokych otackach oproti stavu kdy na nej nesmatam - co to je? Co je spatne? Je tam nejake tesneni z mekke gumy, ale to je vporadku... Co s tim? Nemuze to mit vliv na vyssi spotreba (ted mam skoro 11 litru a pred dvema roky to bylo necelych 8,5)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!