FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka

  • 00 Reagovat !

    foto

    13.09.02  13:11

    « Kulisa-řazení

    Mam Š Pickupa ´92, najeto 150tisic km - problem je řadící páka-nejen že neskutečně vrže,ale úplně chybí kulisa, rvu tam prostě kvalty naslepo, klasický "H" tam prostě není.Určitě to nebude na výměnu převodovky,ale asi jen ty kulisy.Prve jsem našel dokonce někde v ceniku,že něco takovyho existuje-až to koupím,jak se to instaluje, musí se jít do převodovky?A co děláte proti tomu vrzání?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.02  00:00

    « Re: převodovka

    Po technické stránce by to snad mělo jít. U Feldy je m.j. trochu jinak řešené vypínání spojky a reakce řazení. Pokud jde o převody tak z hlavy převody nevysypu. Pokud vím převodovky pro všechny BMM měly alespoň stálé převody stejné jako Forman 4.167. Počínaje provedením MPi (léto 96) má 50 kW kratší stálý převod 4.11x a 40 kW delší stálý převod 3.833. Od léta 97 jsou pozměněné převodovky SK14, které jsou v lecčem jiné. Rozdíly v převodech nebudou nijak dramatické. Nejčisčí by bylo sehnat převodovku z BMM 50 a Rozhodně je třeba se vyhnout převodovce z MPi 40 s těžším převodem 3.833.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.09.02  22:24

    « převodovka

    Poradí mi někdo, zda mohu namontovat do svého Formana Solitaire,r.v.94 , 50 kw převodovku z Felicie? Slyšel jsem a podle tabulek je udáváno, že převodovka ve felicii je nastavena do pomala oproti převodovce z favoritu, bude to znát na max.rychlosti?
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.09.02  21:46

    « spotreba

    mam problem se spotrebou u fava 94 rok, nalitano 97tis. letos se se spotrebou nemuzu dostat pod 8,2l/100. minuly rok jsem v pohode jezdil mezi 7-7.8/100. vymenil jsem svicky, olej, filtr, ventily jsou ok.byl jsem na emisich=ok, styl jizdy je stejny, jen spotreba je vysoka!!!:-( kdo mi poradi??? predem dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.02  05:32

    « Re: ručička teploměru

    To vypada na uzemneni! Tenhle problem jsem mel se S120 a byla to fakt lahudka. Ze 40 st. kdyz jsem pustil svetla jsem mel 80 a kdyz jsem pridal sterace, uz jsem "varil"... GOOD LUCK!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.08.02  05:30

    « Re: Problem so startovanim

    Ja osobne mam stejny problem s Formanem (r.v. 93, karburator). Pomaha behem startovani seslapnout plyn az na podlahu. Tezko rict, jestli ale u kazdyho...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  13:47

    « Re: Výměna hlavy

    No, vacka je takovy nos na hrideli. To, co myslis Ty je vackova hridel. Je to hridel a na ni jsou vybrouseny ty "nosy" (pro kazdy ventil jeden). Ty nosy oteviraji ventily (zaviraji je pruziny, kdyz jim to ty nosy dovoli). Vackova hridel je ulozena bud v bloku motoru (pokud ma ten motor rozvody OHV nebo SV), nebo v hlave (pokud ma ten motor rozvod OHC). Ten motor, o ktery Ti jde, je OHV, takze ma vackovou hridel v bloku, pohanenou retezem a od ni jsou prostrednictvim zdvihatek (takove tycky asi ctvrt metru dlouhe) a vahadel ovladany ventily.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.08.02  08:51

    « Re: Výměna hlavy

    hm, tak to jsem to moc nevychytal, ja jsem chtel tu hlavu menit hlavne z duvodu toho, ze jsem si myslel, ze obsahuje i vacku, ktera ma mit lepsi parametry nez favoritacka. Nejsem zadnej profik, takze bych se chtel jenom ujistit o definici. Vacka je zarizeni, ktere ovlada otevirani a zavirani sacich a vyfukovych ventilu. Je to tak?
    Je tedy ulozena v bloku motoru? Takze jeji vymena bude asi trochu narocnejsi co? Jaky varianty upravy bych mohl tedy pouzit, abych se dostal k parametrum motoru z felicie?
    Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.08.02  20:49

    « Re: Výměna hlavy

    cus!
    jestli sem to dobre pochopil tak lozisko co mas na mysli je na vacce. pokud mas hlavu i svackou tak asi nemas tu pravou. pokud se nepletu tak na hlave z feldy 1.3 50kW vacku nenajdes.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.08.02  10:56

    « Výměna hlavy

    Ahoj, měl jsem v plánu vyměnit hlavu na motoru 135, karburátor, LPG za hlavu z felicie 50kW. Teď tady čtu že je tam nějaký problém s ložiskem, týka se ten problém pouze verze MPi, a nebo nejde použít ani předchozí hlava? Pokud lze použít hlava z felicie, hrozí tam ještě nějaký jiný zádrhel, nebo by to mělo být ok, popř. jiné rady a tipy pro tuhle výměnu. Ta hlava z felicie co jsem chtěl měnit je osazená vč. vačky a ventilů. Pokud by to bylo pouze u MPi, jaký je rozdíl mezi těmito hlavami? Pokud nějaký je.
    Díky všem za odpověď.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.08.02  08:09

    « Re: zdochynajuci

    To by mohlo být ulomeným kontaktem v zapalování, když zapalování odmontuješ a sundáš plechový kryt, pod ním je tištěný spoj a na něm velmi nekvalitně připájené ploché kontakty.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.08.02  11:51

    « zdochynajuci

    mam problem... pocas jazdy mojim karbecovym 135 fackom .. zrazu zdochol motor ... nedarilo sa ho znovu nastartovat, a po 10 sekundach som skusil znova a uz nakopol ... tato vec sa opakovala este asi 3 krat ... porvej po cca 5 km potom po 2 a potom po 100 metroch .... vzdycky rovnako ...

    pozeral som zapalovanie, cievku , rozdelovac aj sviecky ... jedine co sa mi zdalo v neporiadku bola jedna sviecka, ktora bola zatecena olejom .. rozdelovac ma sice trosku odrate kontaky na hlave ..


    Nuz nestretli ste sa niekto s dacim podobnym ...

  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.08.02  15:13

    « Re: zvuky ze zadniho kola

    Ta pružina tam je snad jenom kvůli vymezení nějaké vůle aby to za jízdy neklepalo, nepamatuju se přesně, ale já jí tam už nedal a problém s tím nebyl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.08.02  00:00

    « Re: Re: Predstih

    No jo, ale rozdělovač pro 135/136 se vstřikováním přeci nemá podtlakovou trubičku (nebo jak se tomu říká, měla to moje bejvalá 120ka) u rozdělovače. Tady to prej jen plní funkci rozdělení jiskry mezi válce... Máš na mysli rozdělovač pro motor s karbecem nebo se vstřikem? Nebo je to u obou stejný?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.02  08:05

    « Re: Re: Predstih

    mozna by nebylo od veci sehnat si hlavu, sani, vacku a ridici jednotku z 50kW verze....., a tu hlavu pak jeste trosku snizit. nebo jeste lepe, hlavu z Felicie MPi 50kW a vacku taky z MPicka 50ky (ale nejde pouzit kvuli tomu ze ma vetsi loziska, pouzit lze jedine kopii nabrousenou na "normalni" vacku...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.08.02  06:37

    « Re: Re: Predstih

    Tak já jsem taky automechanik a příští rok mi bude taky 50. Pokud snížíš hlavu o takhle málo, tak opravdu není potřeba zvyšovat předstih. A jako důkaz ti povím, že u Favoritů s karbecem byl jenom jeden rozdělovač pro 135 i 136 a ne různé rozdělovače jako u 105-120. Tam to bylo způsobeno i různými vačkami a jiným objemem a dalšími věcmi, ale komprese na to vliv nemá. Prostě když u motoru jen zvýšíš kompresi tak se předstih upravovat nemusí. Kdyby jsi měl náhodou křivou hlavu tak ji v servisu přerovnají a tím ti ji taky sníží a tím se zvýší komprese a nikdo nebude upravovat přestih.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.02  22:42

    « Re: Re: Predstih

    No já mám v příbuzenstvu automechanika (je mu 50 a vyucil se na S100/105), a ten mi řekl, že jestli chci snížit hlavu/zvednout kompresi, tak se musí upravit i předstih. U motorů s karbecem to takovej problém není, ale u BMM to nastavuje ŘJ. Tak teď nevím na čem jsem, sám tomu nerozumím.
    Tu hlavu bych chtěl snížit na úroveň motoru 136, takže komp.poměr 9,7 nebo až 10. Kolik to je mm? 1,2?
    A říkáš, že to bude bez problémů, když nechám původní software?
    Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.08.02  06:55

    « Re: Predstih

    Kdo ti řekl, že musíš kvůli snížení hlavy a tedy při zvýšení komprese zvětšovat předstih ? nic takového není nutné. Hlavu ti sníží každý frézař, jde jen o to o kolik ji chceš nechat snížit. To snižování má svá pravidla. Ale ono by bylo nejlepší tu hlavu upravit celkově tzn. i spalovací prostory kanálky a k tomu upravit i potrubí a k tomu i nejlépe jinou vačku a pak vyměnit ŘJ za jinou přeprogramovanou. Tohle by ti udělal MotorExcel Praha.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.08.02  23:31

    « Predstih

    Diky vsem za ceny Favoritu.
    Mam jeste jeden dotaz ohledne zvysovani vykonu u motoru rizeneho BMM. Kdyz snizim hlavu nebo jakkoliv zvednu kompresni pomer, je nutne kvuli predstihu preprogramovat RJ? Jak bude motor behat, kdyz zvednu kompresi a RJ neupravim? Pripadne nevi nekdo, kdo takovou upravu dela?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.02  10:50

    « Re: zvuky ze zadniho kola

    Neco podobnýho se mi stalo u Fa92 (má ještě původní bubny) tam je v zadní brzdě, kromně dvou hlavní pružin stahujících k sobě čelisti, ještě třetí pružina nasazená v horní části brzdy zezadu (od štítu) na vymezovač vůle. Má tam jakousi pochybnou funkci ;-) A ta mi praskla, na funkci brzdy to nemá vliv, ale loudí to hodně nepříjemný zvuky. Při vyměňování se musí celá brzda rozebrat a tahle pružina se nasazuje vlastně úplně první.
    WD
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…