FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Kulisa-řazení
Mam Š Pickupa ´92, najeto 150tisic km - problem je řadící páka-nejen že neskutečně vrže,ale úplně chybí kulisa, rvu tam prostě kvalty naslepo, klasický "H" tam prostě není.Určitě to nebude na výměnu převodovky,ale asi jen ty kulisy.Prve jsem našel dokonce někde v ceniku,že něco takovyho existuje-až to koupím,jak se to instaluje, musí se jít do převodovky?A co děláte proti tomu vrzání? -
« Re: převodovka
Po technické stránce by to snad mělo jít. U Feldy je m.j. trochu jinak řešené vypínání spojky a reakce řazení. Pokud jde o převody tak z hlavy převody nevysypu. Pokud vím převodovky pro všechny BMM měly alespoň stálé převody stejné jako Forman 4.167. Počínaje provedením MPi (léto 96) má 50 kW kratší stálý převod 4.11x a 40 kW delší stálý převod 3.833. Od léta 97 jsou pozměněné převodovky SK14, které jsou v lecčem jiné. Rozdíly v převodech nebudou nijak dramatické. Nejčisčí by bylo sehnat převodovku z BMM 50 a Rozhodně je třeba se vyhnout převodovce z MPi 40 s těžším převodem 3.833. -
« spotreba
mam problem se spotrebou u fava 94 rok, nalitano 97tis. letos se se spotrebou nemuzu dostat pod 8,2l/100. minuly rok jsem v pohode jezdil mezi 7-7.8/100. vymenil jsem svicky, olej, filtr, ventily jsou ok.byl jsem na emisich=ok, styl jizdy je stejny, jen spotreba je vysoka!!!:-( kdo mi poradi??? predem dik -
« Re: Výměna hlavy
No, vacka je takovy nos na hrideli. To, co myslis Ty je vackova hridel. Je to hridel a na ni jsou vybrouseny ty "nosy" (pro kazdy ventil jeden). Ty nosy oteviraji ventily (zaviraji je pruziny, kdyz jim to ty nosy dovoli). Vackova hridel je ulozena bud v bloku motoru (pokud ma ten motor rozvody OHV nebo SV), nebo v hlave (pokud ma ten motor rozvod OHC). Ten motor, o ktery Ti jde, je OHV, takze ma vackovou hridel v bloku, pohanenou retezem a od ni jsou prostrednictvim zdvihatek (takove tycky asi ctvrt metru dlouhe) a vahadel ovladany ventily. -
« Re: Výměna hlavy
hm, tak to jsem to moc nevychytal, ja jsem chtel tu hlavu menit hlavne z duvodu toho, ze jsem si myslel, ze obsahuje i vacku, ktera ma mit lepsi parametry nez favoritacka. Nejsem zadnej profik, takze bych se chtel jenom ujistit o definici. Vacka je zarizeni, ktere ovlada otevirani a zavirani sacich a vyfukovych ventilu. Je to tak?
Je tedy ulozena v bloku motoru? Takze jeji vymena bude asi trochu narocnejsi co? Jaky varianty upravy bych mohl tedy pouzit, abych se dostal k parametrum motoru z felicie?
Diky -
« Výměna hlavy
Ahoj, měl jsem v plánu vyměnit hlavu na motoru 135, karburátor, LPG za hlavu z felicie 50kW. Teď tady čtu že je tam nějaký problém s ložiskem, týka se ten problém pouze verze MPi, a nebo nejde použít ani předchozí hlava? Pokud lze použít hlava z felicie, hrozí tam ještě nějaký jiný zádrhel, nebo by to mělo být ok, popř. jiné rady a tipy pro tuhle výměnu. Ta hlava z felicie co jsem chtěl měnit je osazená vč. vačky a ventilů. Pokud by to bylo pouze u MPi, jaký je rozdíl mezi těmito hlavami? Pokud nějaký je.
Díky všem za odpověď. -
« zdochynajuci
mam problem... pocas jazdy mojim karbecovym 135 fackom .. zrazu zdochol motor ... nedarilo sa ho znovu nastartovat, a po 10 sekundach som skusil znova a uz nakopol ... tato vec sa opakovala este asi 3 krat ... porvej po cca 5 km potom po 2 a potom po 100 metroch .... vzdycky rovnako ...pozeral som zapalovanie, cievku , rozdelovac aj sviecky ... jedine co sa mi zdalo v neporiadku bola jedna sviecka, ktora bola zatecena olejom .. rozdelovac ma sice trosku odrate kontaky na hlave ..
Nuz nestretli ste sa niekto s dacim podobnym ... -
« Re: Re: Predstih
No jo, ale rozdělovač pro 135/136 se vstřikováním přeci nemá podtlakovou trubičku (nebo jak se tomu říká, měla to moje bejvalá 120ka) u rozdělovače. Tady to prej jen plní funkci rozdělení jiskry mezi válce... Máš na mysli rozdělovač pro motor s karbecem nebo se vstřikem? Nebo je to u obou stejný? -
« Re: Re: Predstih
mozna by nebylo od veci sehnat si hlavu, sani, vacku a ridici jednotku z 50kW verze....., a tu hlavu pak jeste trosku snizit. nebo jeste lepe, hlavu z Felicie MPi 50kW a vacku taky z MPicka 50ky (ale nejde pouzit kvuli tomu ze ma vetsi loziska, pouzit lze jedine kopii nabrousenou na "normalni" vacku... -
« Re: Re: Predstih
Tak já jsem taky automechanik a příští rok mi bude taky 50. Pokud snížíš hlavu o takhle málo, tak opravdu není potřeba zvyšovat předstih. A jako důkaz ti povím, že u Favoritů s karbecem byl jenom jeden rozdělovač pro 135 i 136 a ne různé rozdělovače jako u 105-120. Tam to bylo způsobeno i různými vačkami a jiným objemem a dalšími věcmi, ale komprese na to vliv nemá. Prostě když u motoru jen zvýšíš kompresi tak se předstih upravovat nemusí. Kdyby jsi měl náhodou křivou hlavu tak ji v servisu přerovnají a tím ti ji taky sníží a tím se zvýší komprese a nikdo nebude upravovat přestih. -
« Re: Re: Predstih
No já mám v příbuzenstvu automechanika (je mu 50 a vyucil se na S100/105), a ten mi řekl, že jestli chci snížit hlavu/zvednout kompresi, tak se musí upravit i předstih. U motorů s karbecem to takovej problém není, ale u BMM to nastavuje ŘJ. Tak teď nevím na čem jsem, sám tomu nerozumím.
Tu hlavu bych chtěl snížit na úroveň motoru 136, takže komp.poměr 9,7 nebo až 10. Kolik to je mm? 1,2?
A říkáš, že to bude bez problémů, když nechám původní software?
Díky. -
« Re: Predstih
Kdo ti řekl, že musíš kvůli snížení hlavy a tedy při zvýšení komprese zvětšovat předstih ? nic takového není nutné. Hlavu ti sníží každý frézař, jde jen o to o kolik ji chceš nechat snížit. To snižování má svá pravidla. Ale ono by bylo nejlepší tu hlavu upravit celkově tzn. i spalovací prostory kanálky a k tomu upravit i potrubí a k tomu i nejlépe jinou vačku a pak vyměnit ŘJ za jinou přeprogramovanou. Tohle by ti udělal MotorExcel Praha.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
jeste by mne zajimalo jestli budiky ze stareho fava jdou vymenit za feliciacky a jestli je mozne s nima rozbehat ty kontrolky u budiku.Pokud ne strasne rad bych se dozvedel jakym zpusobem jste resili zabudouvani stareho pristrojoveho stitu do palubky z feldy. Diky moc.