FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.11.02  10:54

    « Re: Uz vim odkud to tece

    Pokud se nepletu tak při vlhkém vzduchu to u ryze mechanického karburátoru spíše jede líp (injekce vody a metylu u pístových leteckých motorů u stíhaček pro krátkodobé zvýšení výkonu - ve II.světový třeba).Podle toho co popisuješ už jsou ty hadice v takovém stavu že to saje víc vzduchu než benzínu a v momentě když se sytič vypne máš chudou směs.Mimochodem ten "sytič" u Pierburgu nehýbe s moc přímo s benzínem ale s množstvím vzduchu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.02  10:07

    « Páčka směrovky

    Přstalo mi na Formanu 135L fungovat automatické vypínaní směrovky vlevo, vypínání vpravo funguje bez problému. Musím vyměnit celý přepínač směrových světel nebo je to jde opravit jednodušeji? Předem díky za radu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.02  08:49

    « Re: FORMAN ´95- poslední model před

    Tak to je klasika. Dělají to snad všechny Škodovky, které nemají skla zalepená do karoserie. Teče tam na 95% okolo těsnění zadního okna (kolem gumy). Na svém Favoritu jsem se s tím setkal v obou verzích. Teklo mi tam jak mezi sklem a gumou, tak i mezi gumou a karoserií (zadními dveřmi). Při tom zatékání je docela velké nebezpečí, že budou 5té dveře pod těsnící gumou docela dost rezavé. Asi nejlepším řešením je vysklení 5tých dveří, případné odstranění koroze a zasklení s novou těsnící gumou (!!! POZOR - nutno koupit originál - hlavně ne druhovýrobu !!!). Pokud tam poteče dál, tak už jedině zatmelit - nedoporučuje se silikon, údajně je lepší střešní tmel (osobně vyzkoušeno). Snad Vám to pomůže - mě i mým kolegům s Favoritem a Felicií to "zatím" pomohlo, víc ukáže delší čas.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.02  07:39

    « Re: Presakovanie oleja

    No problém přípravku je,že ucpe nejen místa průsaku oleje,ale i mazací kanálky.Tohle bych neriskoval.Vyměň všechny těsnění a pod víko ventilů a čerpadlo benzínu použij ještě nějakej těsnící silikon (Lukopren),ale opatrně.Už jsem viděl totálně ucpanej sací koš olejovýho čerpadla přebytečným silikonem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.02  06:31

    « FORMAN ´95- poslední model před "Feldou" :

    Přeji hezký den! Prosím, týká se tato výměna zkušeností i majitelů "combi" - Konkrétně Formanů Special Line - model ´95 (=výběhový,před Felicií) ? Je naprosto perfektní a spolehlivý, ale přesto bych se rád na něco zeptal... Mám mokro v kufru,někudy tam musí téct:ale skoro kufr neotvírám ; jezdím denně, ale hlavně do práce+za hobby. Do kufru teče někudy,kudy jsem to dosudm nenašel. Stále se "rosí"zadní okno a mám zapnuté často odmlžování zad.okna, ale to snad tu podlahu kufru tolik zmáčet nemůže...Nebo se mýlím ? Díky předem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.11.02  17:27

    « Re: Spotřeba Favoritu 136L (r.v. 1990)

    v tom pripade moje spotreba po meste 11/100 zas neni tak spatna:o))
    tezko rict..... ale me karbecove facko vzdycky zralo kolem desiti po meste, BMM taky... je to asi stylem jizdy, v mem pripade:o(
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.02  15:23

    « Presakovanie oleja

    Potrebujem poradit. Presakuje mi olej snad cez vsetky tesnenia na motore u Fačka 93,Pomoze na to nejaky prípravok naliaty do oleja na utesnenie. Má s nejakým takýmto prípravkom niekto nejaké skúsenosti?
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.11.02  11:52

    « Spotřeba Favoritu 136L (r.v. 1990)

    Zdravím všechny na této diskusi. Prosím o radu ohledně spotřeby mého Favorita (viz titulek). V poslední době mám podle mého šílenou spotřebu - v městském provozu od 9,5 do 10,5 l/100km. Motor jsem nechal seřizovat, při jízdě zacházím s plynovým pedálem velice opatrně. Sytič mám na ruční ovládání a používám ho velice krátce a i přes to všechno se prostě níž nedostanu. Neřešil jste někdo něco podobného?
    Díky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.11.02  13:25

    « Uz vim odkud to tece

    Caute, predem dikas za odpovedi
    Jedna z tech hadic, presneji vraceci zpatky do nadrze je proste prerizla vejpul, konci hned za kovovou trubickou, ta druha, saci z nadrze je snad OK, ale budu menit obedve, jsou to jeste ty zeleny, spis ted uz cerny od bordelu..., jo co se tyce rucniho sytice, tak se mi pomalejc zahrejva motor (asi termostat KO) a timpadem bych jezdil vzime za neco kolem 15-16 l/100 (staci zapomenout vypnout rucni a je v nadrzi vejr). Co me ale ted sere, kdyz uz se to zahreje na provozni teplotu tak klesa vykon (max tocaku se posouva niz, coz je vyhovujici, ale motoru se nechce moc do otacek a prevodovka, spojka a vejfuk pak vydava i vetsi kraval... olej tam je, mam strach jestli neprokluzuje... jo to nasavani vzduchu skrze ty spukrely hadicky muze vest k poklesu vykonu?? resp kdyz se bude sat vlhko do nadrze pres tu prerizlou hadicku... projde pak i to vlhko do motoru tzn. pak klesne vykon??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.11.02  15:43

    « Re: Odkud proboha ten benzin muze tyct

    cau, ten rucni sytic bych i vzal - kdyztak napis a domluvime se vici@centrum.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  11:01

    « Re: Klepani z predni napravy

    To lozisko jsem nemenil, tak se na nej hned zitra podivam a dam vedet jak to dopadlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.02  10:03

    « Re: Klepani z predni napravy

    Vyměnil jsi jenom přední tlumiče nebo i horní axiální ložiska? Jestli ne tak je to určitě lepší vyměnit všechno(80000km!).No a potom co třeba silentbloky na předních ramenech - hlavně ten zadní dostává zabrat.Ty klouby spíš prskají při zatáčení ale vrtal bych do nich až na posledním místě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.11.02  09:51

    « Re: Odkud proboha ten benzin muze tyct

    Já jsem měl problém mezi vyrovnávací nádobkou na karburátoru (končí v ní obtok)a karbcem - za mechanickým čerpadlem. Jak jsem jel a byl odběr tak jenom smrad ale nic nebylo vidět.Jak jsem zastavil a byl trochu menší odběr tak se najednou hadička orosila(i na volnoběh).Přišel jsem na to náhodou při otevřené haubně a zapnutém motoru.Byla úplně pórovitá.Asi by to chtělo při tomhle stáří auto vyměni všechny tyhle trubice automaticky a byl by klid.Je to jenom pár korun - než čekat kde to třeba zahoří.No a jestli máš ještě zelené hadice tak bych neuvažoval ani vteřinu. Ten sytič jsem si taky koupil ale jak jsem zjistil jak složitě se montuje a ještě hůř ovládá tak jsem se na něj vykašlal.Jakékoliv starty byly vždy bezproblémové. Mám ho nepoužitej ve skříni kdyby byl zájem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  22:42

    « Re: Klepani z predni napravy

    Muzou to delat dvere ,skus otevrit devere(nate strane odkud to slisis) a jet po nerovnem terenu melo byto prestat.
    Pokud to prestane pri otevreni dveri tak se toho auta rychle zbav, mas shnilou karoseri :)) to byl jenom for.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  15:26

    « Re: Odkud proboha ten benzin muze tyct

    Ten sytič může mít problém i s nedostatkem paliva, pokud jsou hadičky zpuchřelé a přisává se vzduch. Jinak, pokud jsou tam ještě původní (zelené) hadičky, tak navrhuji okamžitě vyměnit za nové oboustranně pogumované. Ten sajrajt na nich svědčí, že prolínají. Mechanický sytič jsem měl taky a nakonec zkončil v popelnici. Úsporu paliva jsem nezaznamenal, spíš problém s ovládáním sytiče po určité době.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  15:03

    « Klepani z predni napravy

    Mel by tu na Vas odborniky jeden dotazek. Mam Formana z 93 najeto 80000km. Posledni dobou se obcas od prednich kol,kdyz se vjede na nejakou nerovnost, ozyva takovy kovovy klepani, ktery neni zavisly na rychlosti ani natoceni kol a pochvili zase prestane. Tlumice a spodni cepy jsou uplne novy. Mam podezreni ze to delaji ty homokineticky klouby u kol, ale to by se to klepani asi menilo s rychlosti nebo s natocenim kol??? Ono to dela at je zarazena rychlost nebo neutral. JInak je to uplne potichu, zadny huceni nebo tak. Diky Martin.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.02  04:29

    « Re: Odkud proboha ten benzin muze tyct

    Zkus vyměnit obě hadičky (prdlajs vydrží), zkontrolovat těsnost plováku a spol. v nádrži a zkouknout gumovou hadici z hrdla do nádrže. Pokud je tohle všechno OK, tak to nemůže týct (pokud tedy není díra v nádrži). Ohledně toho chcípání těžko říct, ale není to právě v tom man. sytiči. Kdysi jsem ho měl taky. Byl namontován a zkonstruhován tak nějak divně a dělalo to neplechu. Tak jsem ho vyhodil a celých 6 let nebyl problém. Fávo startovalo studený za každýho počasí jako hodinky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.11.02  23:25

    « Odkud proboha ten benzin muze tyct

    Caute lidi, ma mmalej problem, v nedeli jsem byl sousedem upozornen na to ze mi neco tece z auta, kuknu a vidim asi 70cm louzi benzinu pod nadrzi, problem je ze nevim odkud to tece, tece to z mista u vejfuku, ale ty dve hadicky nahode jsou OK (hadicka saci a vraceci). To auto bylo v patek na STK a proslo bez vyhrad, na hadicky jsem upozornoval a vsechny byly OK, v nedeli jsem to mel na prezuti na novy gumy a ty hadicky byly vlhky jako svina, predtim to prave udelalo tu 70cm kanku... Dneska jsem byl v tom servisu co mi delali STK a koukali jsme na to a hadicky byly OK, na nich byl benzin s bordelem (jako takova mazlava vrstvicka), ale jinak zadny roztrepeni za stahovaci objimkou... Proste jsem z toho vedle, nejsou na nadrzi jeste nejaky jiny hadicky krom tech u otvoru na plovak, kterym by se daly zkontrolovat bez sundani nadrze?? Jeste jedna vec, auto kdyz je studeny chcipe, tak po druhym, tretim nastartovani je to OK, mam manualni sytic..., kde muze bejt zavada??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.02  09:20

    « Re: Řazení

    No, on to mozna myslel tak, ze Favo po tech X letech a nalitanych Y km UZ nema tu jednicku synchronizovanou, ne ? ;-)).
    Jinak ta rada s vyslapnutim spojky je OK. Plyn se pridavat nemusi. Druha (mozna rychlejsi a pri opravdu spatnych synchronech i setrnejsi) metoda je dat tam napred dvojku a z ni pak jednicku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.11.02  08:52

    « výkon za deště

    Za deště můj Favorit ztrací výkon a roste spotřeba. Nejspíš to bude něco v elektrice. Mají Favority nějaké "choulostivé místo", které pravděpodobně tu závadu způsobuje?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…