FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
"-- skrytý --" 05.12.02 00:00
« Re: 3. brzdove z felicie
Už je to sice dávno a forman je už pryč ale - 1.světlo nesedí úplně přesně u skla jako ve Feldě - ty úhly jsou trochu jiné - to ale nevadí.
2.je třeba přiměřit světlo ke dveřím, označit a vyvrtat dvě díry do plechu pro uchycení(samořezky) - felda už má předlisované otvory -jen se to tam zacvakne a dotáhne.(nevím jak Favorit novější než 93 ale je asi taky bez děr.
3.plusový drát (je to stejně jedno- svítí to vždy protože jsou tam žárovky) takže ten delší se připojí nejlépe lisovací plastovou svorkou v levém zadním světle na drát od brzd.Mohlo by to být i v pravém sloupku ale k tomu levému bylo blíž od gumového vlnovce který spojoval zadní dveře s autem - průchod kabelů k SPZ,stěrač atd.
Pozor na protržení.Jinak samozřejmě to jde jakkoliv jinak ale mně osobně se líbí když dráty moc nečouhají kolem.
4.a to je nejdůležitější.AŽ TO VŠECHNO UDĚLÁŠ A ZAVRĚŠ DVEŘE TAK ZJISTÍŠ ŽE dveře na fačku mají užší rám než na feldě a protože ty packy jsou na feldu tak se zavírají mezi gumové těsnění dveří a plech.Asi to není dobré ale někomu to nevadí - mně to vadilo a nakonec jsem jezdil s jiným světlem.Fakt že to z Feldy svítí moc pěkně. Takže záleží....... -
« Re: Páčka směrovky
Samozrejme že to ide i bez demontáže volantu aspoň na Fave r.v.93. Stačí odskrutkovať jednu skrutku a uvolniť spodný kryt, potom dvoma skrutkami uvolniť horný kryt stlpika volantu. Ďalšou skrutkou uvolniť celý prepínač. Ďalšími dvoma skrutkami uvolniť kryt prepínača a už si pri jazýčkoch. Je tam iba jedna pružina - pružný drôt ktorý spája obidva jazýčky. Ten vyberieš, nasadíš nový jazýček a založíš naspäť pružninu. Nič sa ti nemôže rozletieť. Postup montáže je opačný. Robil som to už 4 krát. Musí to zvládnuť každý. Nabudúce to dám robiť môjmu 11 ročnému synovi. -
« Re: Páčka směrovky
Nejlepší je srovnat kola a příčku volantu do vodorovné polohy. Pak už se nespleteš při opětné montáži. Jinak, jak už psali jiní je to opravdu snůška pružinek s jiných hejblátek, co se rozeskáčou jak blechy. Spíš bych se poptal v nějaký autoelektrikářský dílně, co by to stálo. Pokud nějak rozumně, tak bych zbytečně neriskoval. Je fakt, že ale vlastním přičiněním se to zas můžeš naučit. -
« Re: Páčka směrovky
Da sa kúpiť iba samotný jazýček - taká plastová sranda za 10 Sk. Ale pozor, smotanovobiely je nanič- vydrží jedno prepnutie a je v háji - krehký plast. Treba hľadať svetlobiely, skoro až priesvitný -ten je plastickejší. (Vlastná skusenosť s asi 5 kusmi) -
« Re: Páčka směrovky
Stačí pouze výměna takového umělohmotného jazýčku. Kdysi to měli v servisní dílně PAL ve Kbelích a i u různých autoelektrikářských dílen. Celá ta sranda mě i s prací přišla kdysi (rok 90) na 29,-Kč. Teď už to asi bude víc. Ale výměna nutná není. Případně lze zkusit vrakáč. -
"-- skrytý --" 29.11.02 11:00
« Re: Presakovanie oleja
Určitě bych tam nic takového nenalíval. Sice to pomáhá, ale je nebezpečí že to ucpe i ty kanálky co mají zustat funkční a jsou moc malé.No a potom....? Raději silikon (motorový) na těsnění. Svého času jsem měl dobré zkušenosti i s Chemoprénem ale blbě se to pak rozebírá.Na AC pumpu u Š105 ale nic jiného nefungovalo a silikony tehdy soudruzi neprodávali. -
"-- skrytý --" 29.11.02 10:54
« Re: Uz vim odkud to tece
Pokud se nepletu tak při vlhkém vzduchu to u ryze mechanického karburátoru spíše jede líp (injekce vody a metylu u pístových leteckých motorů u stíhaček pro krátkodobé zvýšení výkonu - ve II.světový třeba).Podle toho co popisuješ už jsou ty hadice v takovém stavu že to saje víc vzduchu než benzínu a v momentě když se sytič vypne máš chudou směs.Mimochodem ten "sytič" u Pierburgu nehýbe s moc přímo s benzínem ale s množstvím vzduchu. -
« Re: FORMAN ´95- poslední model před
Tak to je klasika. Dělají to snad všechny Škodovky, které nemají skla zalepená do karoserie. Teče tam na 95% okolo těsnění zadního okna (kolem gumy). Na svém Favoritu jsem se s tím setkal v obou verzích. Teklo mi tam jak mezi sklem a gumou, tak i mezi gumou a karoserií (zadními dveřmi). Při tom zatékání je docela velké nebezpečí, že budou 5té dveře pod těsnící gumou docela dost rezavé. Asi nejlepším řešením je vysklení 5tých dveří, případné odstranění koroze a zasklení s novou těsnící gumou (!!! POZOR - nutno koupit originál - hlavně ne druhovýrobu !!!). Pokud tam poteče dál, tak už jedině zatmelit - nedoporučuje se silikon, údajně je lepší střešní tmel (osobně vyzkoušeno). Snad Vám to pomůže - mě i mým kolegům s Favoritem a Felicií to "zatím" pomohlo, víc ukáže delší čas. -
« Re: Presakovanie oleja
No problém přípravku je,že ucpe nejen místa průsaku oleje,ale i mazací kanálky.Tohle bych neriskoval.Vyměň všechny těsnění a pod víko ventilů a čerpadlo benzínu použij ještě nějakej těsnící silikon (Lukopren),ale opatrně.Už jsem viděl totálně ucpanej sací koš olejovýho čerpadla přebytečným silikonem. -
« FORMAN ´95- poslední model před "Feldou" :
Přeji hezký den! Prosím, týká se tato výměna zkušeností i majitelů "combi" - Konkrétně Formanů Special Line - model ´95 (=výběhový,před Felicií) ? Je naprosto perfektní a spolehlivý, ale přesto bych se rád na něco zeptal... Mám mokro v kufru,někudy tam musí téct:ale skoro kufr neotvírám ; jezdím denně, ale hlavně do práce+za hobby. Do kufru teče někudy,kudy jsem to dosudm nenašel. Stále se "rosí"zadní okno a mám zapnuté často odmlžování zad.okna, ale to snad tu podlahu kufru tolik zmáčet nemůže...Nebo se mýlím ? Díky předem. -
« Spotřeba Favoritu 136L (r.v. 1990)
Zdravím všechny na této diskusi. Prosím o radu ohledně spotřeby mého Favorita (viz titulek). V poslední době mám podle mého šílenou spotřebu - v městském provozu od 9,5 do 10,5 l/100km. Motor jsem nechal seřizovat, při jízdě zacházím s plynovým pedálem velice opatrně. Sytič mám na ruční ovládání a používám ho velice krátce a i přes to všechno se prostě níž nedostanu. Neřešil jste někdo něco podobného?
Díky. -
« Uz vim odkud to tece
Caute, predem dikas za odpovedi
Jedna z tech hadic, presneji vraceci zpatky do nadrze je proste prerizla vejpul, konci hned za kovovou trubickou, ta druha, saci z nadrze je snad OK, ale budu menit obedve, jsou to jeste ty zeleny, spis ted uz cerny od bordelu..., jo co se tyce rucniho sytice, tak se mi pomalejc zahrejva motor (asi termostat KO) a timpadem bych jezdil vzime za neco kolem 15-16 l/100 (staci zapomenout vypnout rucni a je v nadrzi vejr). Co me ale ted sere, kdyz uz se to zahreje na provozni teplotu tak klesa vykon (max tocaku se posouva niz, coz je vyhovujici, ale motoru se nechce moc do otacek a prevodovka, spojka a vejfuk pak vydava i vetsi kraval... olej tam je, mam strach jestli neprokluzuje... jo to nasavani vzduchu skrze ty spukrely hadicky muze vest k poklesu vykonu?? resp kdyz se bude sat vlhko do nadrze pres tu prerizlou hadicku... projde pak i to vlhko do motoru tzn. pak klesne vykon??
Ale ted mam druhej problem, prestalo to topit, resp kdyz zapnu vetrak tak nedriv fouka vlahej vzduch a pak zchladne az na studenej, to stojim na volnobeh. Pri jizde to docela jeste topi... Kdyz vypnu motor tak slysim probublavani udnekud z motoru... takze par dotazu... muze tam byt bublina > kudy se to odvzdusnuje?? muze to byt vadnym termostatem (to mi rika plno znamejch) krom toho motor se zahreje do provozni teploty tak po 3-5-10 km (ted bylo
-10°C takze se to zahralo tak po 12 minutach jizdy po meste, to se zahral jen motor, ne topeni, to az o trosku dyl), jeste tady byla jedna moznost a to vadna pumpa... jak to poznam?? kapaliny je dost a neubejva... Co stim, poradte...