FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Mam stejnej problem: netopi a kdyz uz tak vlznej vzduch
Když to čtu, tak mne napadá jedno radikálnější řešení: Odmontovat plastový kryt nasávání topení tak, aby se odhalil výměník. Pak po zahřátí zjistíte ohmatáním, jestli se výměník jako takový vůbec zahřívá nebo v opačném případě je to někde po cestě ucpané. Jinak jak jsemuž dřív zmínil, když začně Favo vařit tak první je že přestane topit topení, protože pára jde do nejvyššího místa. Přeju mnoho úspěchu. Já jsem s topením Fáva nikdy problémy neměl (krom prolínání kohoutu). -
« Mam stejnej problem: netopi a kdyz uz tak vlznej vzduch
Mam stjenej problem, dolil jsem vodu z min na ideal, stal a zahrejval to v kopci a promackaval trubky abyse to odvzdusnilo ale stejne nic. Vypada to ze budu menit termostat, druha vec je proplachnuti topeni v nejakym rozpoustedlem usazenin, jenze to je problem delat v tehlech mrazech, takze pockam az se otepli... a pak nebudu potrebovat topeni takze... zkuste nekdo vymenit ten termostat jeslti to pomuze, kdyztak to pak zkusim taky... Mejte se -
« Netopí to,netopí to,netopí to!
Favorit velmi špatně topí,když dám ventilátor na dvojku,fouká z toho maximálně vlažný vzdoušek.Jedině když se foukání vypne a po drahné chvíli znova zapne,tak 15 sekund z toho fouká něco teplého,co bych ale i tak označil za poruchu topení.Zároveň mi teplota motoru neleze tam,kam by měla,je to tak většinou nad polovinu,zřídka kdy ke 3/4 nečerveného rozsahu teploměru,a to jsem odpojil ventilátor a dal před chladič karton,který ho ze 2/3 zakrývá.
V domění,že to netopí kvůli tomu,že je pokaženej termostat,jsem i ten vyměnil,ale nepomohlo.
Může to být něco jiného než zanesený výměník v topení?
Ještě jsem zpozoroval,že když zmáčknu hadici,kšíká uzávěr retenční nédržky,ale mám za to,že tím to snad taky nemůže být,ne?
-
« Tlumiče pérování
Zdravím všechny na diskusi. Řeším dilema: čeká mě na Favoritu (r.v. 1990) výměna tlumičů a nevím, pro které se mám rozhodnout. Mám si vzít klasický olejový SACHS nebo plynový MONROE GASMATIC? Rozdíl v ceně je cca 150,- Kč/kus. Který si mám vybrat? Jezdím vesměs po městě a méně kvalitních silnicích. Poraďte, prosím. Díky. -
« Re: Jasne, ale kdyby to byla hlava
Určitě vyměň termostat. Pokud nemáš úbytky kapaliny tak by pak mělo být všechno OK. Systém chlazení nemá odvzdušňovák jako třeba u 120. Odvzdušňuje se to samo. Z vlastní zkušenosti, ale doporučuju auto postavit do nějakého prudšího kopce čumákem nahoru (stačí př. koly na obrubník a nechat proběhnout do zahřátí motoru (můžeš zkusit i promačkat hadice, aby se vyhnal všechen vzduch). Jinak s tím topením: Favo má topení hodně vysoko (je to nejvyšší místo okruhu - samozřejmě hned po nádobce), takže veškeré zavzdušnění se ihned projeví na topení. Třeba když Favo začne vařit tak ještě těsně předtím přestane topit (teda pokud je zapnuté topení). Právě proto že topení je tak vysoko je dobrý postavit auto čumákem výš. Jak říkám vyměň ten termostat a pak uvidíš jestli to bude OK. Hlavně ať ti termostat dají se správnou teplotou otevírání. Mě se tehdy na Fávu zpožďoval asi o 4 stupně a dělalo to cirkus, že si to nedovedeš představit. -
« Jasne, ale kdyby to byla halva
Caute, termostat vymenim jakmile bude vic jak 0°C, protoze v tomhle mrazu se neda nic delat, hadice promackavam, vzdycky, jednou dvakrat zmcaknu a pak cejtim ze se tam uz "hejbe" voda tzn. caka to do vyrovnavaci nadrzky... ale ptal jsem se kudyma se to da odvzdusnit?? Tesneni tam mam 3 roky, hlava pri vymene byla dobra. Ted se jeste ptam co me muze pri vymene termostatu prekvapit?? Odmontuju, vumenim + tesneni a primontuju... Doufam a jeste voda, fridexx je hodne jedovatej, ale nezvyde mi nic jinyho nez cekat co vytece skrze ten termostat, protoze pod to nemam kde lehnout a do servisu se mi to davat nechce... Dikas za rady -
« Re: Hadice vymeneny, je po prvnim problemu a mame problem 2.
Jednou se mi něco podobného stalo taky, cyklicky se mi za jízdy něco zavzdušňovalo, chvíli foukalo topení studeně a zároveň teplota lezla nahoru a pak najednou spadla a začalo to topit a tak pořád dokola. Výměna termostatu nepomohla, zkusil jsem ty hadice promačkat aby vybublal vzduch a bylo to lepší. Pak to časem přestalo samo. Někdo mě tenkrát strašil, že to může být těsnění pod hlavou, nebo v horším případě hlava, pak že profukuje do chlad. kapaliny a dělá v ní bubliny. -
« Hadice vymeneny, je po prvnim problemu a mame problem 2.
Caute, hadice byly obe KO, kdyz jsem je sundaval tak jsem je rozdrolil, proste uz to nebyla guma... krom toho se trhaly...
Ale ted mam druhej problem, prestalo to topit, resp kdyz zapnu vetrak tak nedriv fouka vlahej vzduch a pak zchladne az na studenej, to stojim na volnobeh. Pri jizde to docela jeste topi... Kdyz vypnu motor tak slysim probublavani udnekud z motoru... takze par dotazu... muze tam byt bublina > kudy se to odvzdusnuje?? muze to byt vadnym termostatem (to mi rika plno znamejch) krom toho motor se zahreje do provozni teploty tak po 3-5-10 km (ted bylo
-10°C takze se to zahralo tak po 12 minutach jizdy po meste, to se zahral jen motor, ne topeni, to az o trosku dyl), jeste tady byla jedna moznost a to vadna pumpa... jak to poznam?? kapaliny je dost a neubejva... Co stim, poradte... -
"-- skrytý --" 05.12.02 00:00
« Re: 3. brzdove z felicie
Už je to sice dávno a forman je už pryč ale - 1.světlo nesedí úplně přesně u skla jako ve Feldě - ty úhly jsou trochu jiné - to ale nevadí.
2.je třeba přiměřit světlo ke dveřím, označit a vyvrtat dvě díry do plechu pro uchycení(samořezky) - felda už má předlisované otvory -jen se to tam zacvakne a dotáhne.(nevím jak Favorit novější než 93 ale je asi taky bez děr.
3.plusový drát (je to stejně jedno- svítí to vždy protože jsou tam žárovky) takže ten delší se připojí nejlépe lisovací plastovou svorkou v levém zadním světle na drát od brzd.Mohlo by to být i v pravém sloupku ale k tomu levému bylo blíž od gumového vlnovce který spojoval zadní dveře s autem - průchod kabelů k SPZ,stěrač atd.
Pozor na protržení.Jinak samozřejmě to jde jakkoliv jinak ale mně osobně se líbí když dráty moc nečouhají kolem.
4.a to je nejdůležitější.AŽ TO VŠECHNO UDĚLÁŠ A ZAVRĚŠ DVEŘE TAK ZJISTÍŠ ŽE dveře na fačku mají užší rám než na feldě a protože ty packy jsou na feldu tak se zavírají mezi gumové těsnění dveří a plech.Asi to není dobré ale někomu to nevadí - mně to vadilo a nakonec jsem jezdil s jiným světlem.Fakt že to z Feldy svítí moc pěkně. Takže záleží....... -
« Re: Páčka směrovky
Samozrejme že to ide i bez demontáže volantu aspoň na Fave r.v.93. Stačí odskrutkovať jednu skrutku a uvolniť spodný kryt, potom dvoma skrutkami uvolniť horný kryt stlpika volantu. Ďalšou skrutkou uvolniť celý prepínač. Ďalšími dvoma skrutkami uvolniť kryt prepínača a už si pri jazýčkoch. Je tam iba jedna pružina - pružný drôt ktorý spája obidva jazýčky. Ten vyberieš, nasadíš nový jazýček a založíš naspäť pružninu. Nič sa ti nemôže rozletieť. Postup montáže je opačný. Robil som to už 4 krát. Musí to zvládnuť každý. Nabudúce to dám robiť môjmu 11 ročnému synovi. -
« Re: Páčka směrovky
Nejlepší je srovnat kola a příčku volantu do vodorovné polohy. Pak už se nespleteš při opětné montáži. Jinak, jak už psali jiní je to opravdu snůška pružinek s jiných hejblátek, co se rozeskáčou jak blechy. Spíš bych se poptal v nějaký autoelektrikářský dílně, co by to stálo. Pokud nějak rozumně, tak bych zbytečně neriskoval. Je fakt, že ale vlastním přičiněním se to zas můžeš naučit. -
« Re: Páčka směrovky
Da sa kúpiť iba samotný jazýček - taká plastová sranda za 10 Sk. Ale pozor, smotanovobiely je nanič- vydrží jedno prepnutie a je v háji - krehký plast. Treba hľadať svetlobiely, skoro až priesvitný -ten je plastickejší. (Vlastná skusenosť s asi 5 kusmi)