FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Tlumiče pérování
mam asi rok Sachs na Formanu vepredu i vzadu, pred tim nejake buhvijake-asi Skoda. Je to hodne tvrde, na rozbite silnici nebo nerovnostech bych urcite privital "mekci". Mozna je to lepsi na suchu v zatackach, ale s timhle autem zavodit nezkousim :-). -
« Rozpostedlo usazenin
Caute, to rozpostedlo je zalozeny na tom, ze se vybpusti fridex, naleje destilka, pak se tam doleje tenhel rozpoustec a zahreje se to na provozni teplotu, pak se to necha trosku zchladnout a voda se vypusti, mozna ze je dobry to parkrat opakovat. Pak to kdyztak jeste propalchnout vodou pro uplny vyplaveni usazenin, problem je ze znamymu to aasi rozpustilo chladic, protoze mu zacal tyct... Uvidime, zkusim to az bude cas a spolu s tim vymenim ten termostat, zavad je ze mi otvira driv/zavira dyl nez by mel, takze se motor schladi uz na volnobeh v krizovatce s pustenym topenim... proste to co si preje vetsina ldii s 1000 - 125, kdyz se z pod kapoty objevuje para. Mejte se fajn -
« termostat
Tak dneska jsem se nechal autem tim autem povozit, proste me na chvili prestalo bavit ridit, tak jsem si hral s topenim... kdyz to necham na volnobehu a pustim ventilator topeni na 2 tak jsem jenom koukal jak teplota vody v okruhu (na palubovce) polau ale jiste klesa z provozni na minimum, proste se to schaldilo, takze bych opravdu tipoval ze je to termostat, ze se zavira trosku dyl. Vnetil u topeni jsem menil pred rokem, nebyl to skoda original, ale minulou zimu to skvele topilo tak tim to asi nebude, druha vec je zaneseny topeni, koupil jsem nejakou plechovku co se leje do chladici kapaliny, ze to prej rozpusti usazeniny, problem je, kdyz se ty usazeniny rozpustej, tak zas aby nekde neco neprovedly, mate s tim nekdo zkusenosti?? -
« Re: Mam stejnej problem: netopi a kdyz uz tak vlznej vzduch
fava do roku 92 topi prdlajs, maj mensi radiator tusim, 93 a 94 topi ok, pokud je vse v poradku, ale treba pickup 93 co jsem loni jezdil, se zahrival normalne ale netopil, bud mel jeste topeni ze starsiho typu a nebo bylo kaput-to spis. moje favo 93 topilo vzdycky OK, akorat tak jednou za dva roky bylo treba vymenit kohout. nicmene vrele doporucuju topeni z feldy, topi vic, skoro hned, nema kohout atd atd, proste 100% lepsi -
« Re: Mam stejnej problem: netopi a kdyz uz tak vlznej vzduch
Když to čtu, tak mne napadá jedno radikálnější řešení: Odmontovat plastový kryt nasávání topení tak, aby se odhalil výměník. Pak po zahřátí zjistíte ohmatáním, jestli se výměník jako takový vůbec zahřívá nebo v opačném případě je to někde po cestě ucpané. Jinak jak jsemuž dřív zmínil, když začně Favo vařit tak první je že přestane topit topení, protože pára jde do nejvyššího místa. Přeju mnoho úspěchu. Já jsem s topením Fáva nikdy problémy neměl (krom prolínání kohoutu). -
« Mam stejnej problem: netopi a kdyz uz tak vlznej vzduch
Mam stjenej problem, dolil jsem vodu z min na ideal, stal a zahrejval to v kopci a promackaval trubky abyse to odvzdusnilo ale stejne nic. Vypada to ze budu menit termostat, druha vec je proplachnuti topeni v nejakym rozpoustedlem usazenin, jenze to je problem delat v tehlech mrazech, takze pockam az se otepli... a pak nebudu potrebovat topeni takze... zkuste nekdo vymenit ten termostat jeslti to pomuze, kdyztak to pak zkusim taky... Mejte se -
« Netopí to,netopí to,netopí to!
Favorit velmi špatně topí,když dám ventilátor na dvojku,fouká z toho maximálně vlažný vzdoušek.Jedině když se foukání vypne a po drahné chvíli znova zapne,tak 15 sekund z toho fouká něco teplého,co bych ale i tak označil za poruchu topení.Zároveň mi teplota motoru neleze tam,kam by měla,je to tak většinou nad polovinu,zřídka kdy ke 3/4 nečerveného rozsahu teploměru,a to jsem odpojil ventilátor a dal před chladič karton,který ho ze 2/3 zakrývá.
V domění,že to netopí kvůli tomu,že je pokaženej termostat,jsem i ten vyměnil,ale nepomohlo.
Může to být něco jiného než zanesený výměník v topení?
Ještě jsem zpozoroval,že když zmáčknu hadici,kšíká uzávěr retenční nédržky,ale mám za to,že tím to snad taky nemůže být,ne?
-
« Tlumiče pérování
Zdravím všechny na diskusi. Řeším dilema: čeká mě na Favoritu (r.v. 1990) výměna tlumičů a nevím, pro které se mám rozhodnout. Mám si vzít klasický olejový SACHS nebo plynový MONROE GASMATIC? Rozdíl v ceně je cca 150,- Kč/kus. Který si mám vybrat? Jezdím vesměs po městě a méně kvalitních silnicích. Poraďte, prosím. Díky. -
« Re: Jasne, ale kdyby to byla hlava
Určitě vyměň termostat. Pokud nemáš úbytky kapaliny tak by pak mělo být všechno OK. Systém chlazení nemá odvzdušňovák jako třeba u 120. Odvzdušňuje se to samo. Z vlastní zkušenosti, ale doporučuju auto postavit do nějakého prudšího kopce čumákem nahoru (stačí př. koly na obrubník a nechat proběhnout do zahřátí motoru (můžeš zkusit i promačkat hadice, aby se vyhnal všechen vzduch). Jinak s tím topením: Favo má topení hodně vysoko (je to nejvyšší místo okruhu - samozřejmě hned po nádobce), takže veškeré zavzdušnění se ihned projeví na topení. Třeba když Favo začne vařit tak ještě těsně předtím přestane topit (teda pokud je zapnuté topení). Právě proto že topení je tak vysoko je dobrý postavit auto čumákem výš. Jak říkám vyměň ten termostat a pak uvidíš jestli to bude OK. Hlavně ať ti termostat dají se správnou teplotou otevírání. Mě se tehdy na Fávu zpožďoval asi o 4 stupně a dělalo to cirkus, že si to nedovedeš představit. -
« Jasne, ale kdyby to byla halva
Caute, termostat vymenim jakmile bude vic jak 0°C, protoze v tomhle mrazu se neda nic delat, hadice promackavam, vzdycky, jednou dvakrat zmcaknu a pak cejtim ze se tam uz "hejbe" voda tzn. caka to do vyrovnavaci nadrzky... ale ptal jsem se kudyma se to da odvzdusnit?? Tesneni tam mam 3 roky, hlava pri vymene byla dobra. Ted se jeste ptam co me muze pri vymene termostatu prekvapit?? Odmontuju, vumenim + tesneni a primontuju... Doufam a jeste voda, fridexx je hodne jedovatej, ale nezvyde mi nic jinyho nez cekat co vytece skrze ten termostat, protoze pod to nemam kde lehnout a do servisu se mi to davat nechce... Dikas za rady -
« Re: Hadice vymeneny, je po prvnim problemu a mame problem 2.
Jednou se mi něco podobného stalo taky, cyklicky se mi za jízdy něco zavzdušňovalo, chvíli foukalo topení studeně a zároveň teplota lezla nahoru a pak najednou spadla a začalo to topit a tak pořád dokola. Výměna termostatu nepomohla, zkusil jsem ty hadice promačkat aby vybublal vzduch a bylo to lepší. Pak to časem přestalo samo. Někdo mě tenkrát strašil, že to může být těsnění pod hlavou, nebo v horším případě hlava, pak že profukuje do chlad. kapaliny a dělá v ní bubliny.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!