FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« re: co je lepsie ??? soukroma osoba...
Asi bych preferoval soukromou osobu. V bazarech jsem obvykle nasel favority za vic penez a pritom casto v horsim stavu, prece jen ten bazar musi na aute neco vydelat. Objel jsem bazaru mnoho a nevybral jsem si, u soukrome osoby pres inzerat jsem si vybral. Tento zpusob se mi libi i proto, ze soukroma osoba ma (alespon si to myslim) mene moznosti, jak kupujiciho podvest. -
"-- skrytý --" 13.03.06 20:37
« Thank you!!!
to 136L: Moc díky za objasnění vypadá to, že mám 135 s neřízeným katalyzátorem (jak si psal super vynález) Žere to absolut všechno na co si vzpomenu :-)
Když tam naleju special nebo natural 91 jezdí bez problému, to samé když tam naleju natural95... Co jsem zatím vysledoval jako nejlepší kombinaci (to zn. má dobrý zvuk, skvělý zátah, prostě jede v pohodě) je směs naturalů 91 a 95- potom je i z mého auta sporťák :)
Jsem rád že škodovka nevyráběla toho favorita s 1,1 motorem...Musela by to bejt fakt hrůza... dyť by to předjel i tráboš :) -
« Re: Re: Re: Výkony
Od začátku výroby se prodávaly motory 135 a 136 (možná tam byl malý odstup mezi typy), oba samozřejmě s karburátory, první vozy německý Pierburg, další už s karburátory Jikov. Motor 135 je slabší, udává se 43kW někde kolem 5000 otáček a cca 90nm okolo 3000 otáček, 136 má proti tomu výkon 46kW/5000 a 100nm/3000, podotýkám, že výrobcem udávané křivky průběhu točivého momentu jsou velmi ploché a prakticky neklesají více než o 10nm. Rozdíl mezi motory 135 a 136 je jen v pístech, 135 má sníženou kompresi takovými dolíky v pístu, 136 je má rovné, pak už prý je všechno stejné (po mechanické stránce, samozřejmě se liší seřízení motoru a palivo, 135 chce 91 oktanů -výrobcem doporučený Special 91, 136 si říká o 95, výrobce doporučuje Super 96, Natural 95 mu taky chutná). Dále byl plánován a v manuálech i zdokumentován typ 115S, který měl obsah 1,1l a ještě nižší výkon (méně než 40kW, přesně nevím) i točivý moment, ten se ale nikdy neprodával. Dále je zajímavá verze označovaná jako Ecotronic, v ČR se ale neprodávala, rozdíl je v tom, že je zde katalyzátor, a něco jako elektronicky řízený karburátor (či jak se tomu nadává), každopádně to prý není dobrá koupě, málo dílů a málo lidí co to umí poladit. Pak se dá ještě objevit normální karburátorový motor 135 s neřízeným katalyzátorem, taky nic moc vynález.No po těchto hybridech, které vznikly díky emisním předpisům na západě a po spojení škodovky s vw se karburátory nějak vytratily a nahradily je tzv. stříkačky. Prakticky se ve vozech vyskytují zhruba od roku 1993. První byly slabší, právě 40kW, postupem času vzrostl výkon až na 50kW (poslední favorit/forman, první felicie, ), a ještě by měla být ale asi i verze s výkonem okolo 44kW. A to je asi všecko co vím...Prosím znalce stříkaček a případně ecotroniku o podrobnější info. -
« Re: Ostrekovače
To pravda je, rodiče kdysi měli Formana Excelent a ten to měl, no po cca 40km v zimě byla nádobka prázdná, k těm světlům to teče dost. Nicméně exportní verze kamsi na sever Evropy (Finsko myslím) měli toto řešené jinak, ostřikovač světlometů se ovládal tlačítkem, tak leda by se povedlo zjistit co je potřeba na to sehnat a jak to propojit, nebo narazit na něco doveženýho ze severu. Nicméně, ty ostříkovače světel na mnoha vozech nejsou, a určitě by ses jich pořídil zbavit. -
"-- skrytý --" 12.03.06 23:48
« Ostrekovače
V blízkej dobe sa možno stanem majiteľom Formana :P
Ale k veci: Dopočul som sa, že keď pustím ostrekovače na sklo pustia sa zároveň aj ostrekovače svetiel (ak ich má samozrejme :P ).
Je to pravda? A ak ano da sa tomu nejak zabrániť?
Diky moc ;-) -
"-- skrytý --" 12.03.06 13:29
« Re: Re: Výkony
tak dik, ale furt mi neni jasny proč zrovna ja musim mít jenom 40kW. :'-(
tyjo měl bych zajet do tý Mladý Boleslavi abych se na toho formana šel podivat, když si představim, že bych měl takový "žihadlo" :-!
S tou zbraní máš recht myslím, že kolem dvouset by to docela mělo problém udržet se na silnici... :)
A nevíte v kterejch letech se co montovalo??? (myslim motory) -
« Re: Výkony
přesně tak a navíc můžu dodat, že v muzeu v Mladé Boleslavi je vystavený zajímavý forman s motorem Škoda 1,6 a pokud mě paměť neklame s uvdávaným výkonem 90 koní, udávaná rychlost asi 200, bohužel se ale nedostal do sériové výroby-i když možná to je dobře, byla by to už asi zbraň -
« Re: Re: Prsi - chcipa nestartuje
to zednar: Souhlasím s možným řešením problému ohledně izolace vodičů (nečistoty na povrchu - i mikroskopického charakteru a nežádoucí příměsi v materiálu izolace mohou skutečně změnit izolant na vodič, byť mizerný), to je možné, ale Rosta píše, že kabely měnil. Spíš mě zajímá co myslíš tím, že nemáš žádný modul? Asi to není správný název toho zařízení (pole dílenské příručky se to jmenuje spínač elektronického zapalování, tak promiň), ale to tam určitě musí být, jak na stříkačce, tak na karburátoru, je to ta krabička na podběhu vedle zapalovací cívky. Jestli to tam není, zajímalo by mě co máš za verzi favorita. Dodávám že můj Favorit 136L z roku 1990 to má, kamarádova 135L z roku 89 to má, dědova 135LS z 92 to má, , kamarádova 135L z roku 92 to má taky, všecko to jsou karburátory. -
"-- skrytý --" 11.03.06 18:59
« Bez nadpisu
Jo moc dík za rady....
Na ten termostat se budu ještě muset podívat, teď chci totiž s autem jezdit, tak je to nutnost :-)
Ještě bych se chtěl zeptat jaký měli výkony favority v různých letech??? (objevují se totiž různé údaje 40kW, 43kW atd.) -
« Re: Prsi - chcipa nestartuje
za deště a vlhka mi to také , ale jen občas nastartuje až po usilovném točení startérem, z toho to ale jiný den chytne za toho samého počasí na drc. Když už to ale nastartuje, tak to nikdy nemá snahu chcípnout. Čili příznaky podobné až na jeden detail - mam 92-43 kW-karburátor,žádný modul!!! Co jsem konzultoval s elektrikářem, tak se údajně nekvalitní izolace vodičů (stává se prý i na vozech ze současné produkce) stává časem částečně vodivou (!) a při vlhku se výkon oslabuje a místo na svíčce se vybíjí na kostře - nedovedu to tak přesně popsat,jak on to řekl, ale princip zůstává. -
"-- skrytý --" 10.03.06 16:41
« Oki, ale mam další problém
Jo byla to svíčka...
nevim, že mě takováhle blbost nenapadla předtim :-)
Svíčku jsem vyměnil nastartoval napoprvý, prostě krása...Projel jsem se i kousek po dálnici, táhne absolutně krásně (zastavil jsem se až na 150 km/h, škoda že jsou jenom tachometrový :-) )
Ale teď ten problém ta potvora mi uprostřed jízdy přestala topit!!! a co víc začala klesat i teplota... zahřálo se to až potom co jsem chvíli stál na místě se zapnutým motorem. Osobně bych neřek, že je taková zima aby se to tolik chladilo... nevim jestli je v čudu termostat či co, ale teď vidím, že stání tomuhle autu moc neprospělo :D -
"-- skrytý --" 10.03.06 14:27
« Bez nadpisu
A nepovolilo ti těsnění pod hlavou? Motor pak někdy jede jakoby na 3 válce, protože se do jednoho dostala voda-třeba, mrkni do nádržky na vodu ,jestli neubyla a není v ní cítit olej, pokud ne je to jiný problém- svíčka- kabely rozdělovač atd. atd. ;-)
Když jsem chtěl v roce 2002 kupovat auto nejdřív jsem taky chodil po bazarech, ale skoro nic se mi tam nelíbilo (bylo to drahý), potom jsem si vybral Citroen 1.9BX (odradila mne az spotřeba-byla něco kolem 12 litrů)
Nakonec jsem si vybral přes inzerát Škodu forman 135 (93) a jsem s ní spokojený dodnes :)