FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Kúrenie z feldy
Tak už to mám za sebou. V sobotu som do môjho Fáva namontoval kúrenie z Feldy. Poviem Vám je to poriadny rozdiel. Robota na cca 3 hodiny a je po problémoch. Zo starým kúrením sa to nedá ani porovnať. A sedí úplne presne. Žiadne hrubšie hadice ako to tu niekto popisoval. Akurát treba do prepážky medzi pravým a ľavým otvorom vedúcim k horným prieduchom vyrezať asi 3 cm otvor - proste ju skrátiť pretože klapka na novom kúrení sa otvára hore. No a samozrejme prehodiť napájací konektor. Odporúčam každému kto má problémy s kúrením. -
« Poprvy jsem varil
Dneska jsem to vezl do servisu, asi po 5 km mi to uvarilo, z pod vicka sla para, chvili jsem pockal, znovu nastartoval, rozjel se a teplota zase klesla do normalu a zacalo to topit, v dobe kdy to vrelo to netopilo. Si tak rikam ze tam je snad nejaka bublina, ktera se tu a tam nekde zarazi. Tesneni pod hlavou je meneny pred 3 roky. Jsem docela zvedavej co to nakonec bude... -
« Asi topi ale skoro nejede
Caute lidi, predevcirem jsem asi pul hodky promckaval vsechny hadice a co se udalo, asi to zacalo topit, i kdyz mirne ale uz mi nenamrza dech na prednim okne, zavada pokracuje, jen uz se s tim da jezdit, ono tedy da, mam dalsi problem od dnesniho rana to jede jen 50, netahne to na 3-4-5, ze spojky se ozyva takovy divny treci zvuk, ktery po chvili ustane (kdyz se to zahreje). Auto pak proste nereaguje na seslapnuti akceleratoru a nebo jen s cukanim, v nizkych otackach se chova normalne. Mimoto to mi pri seslapnuti brzdy motor skoro zhasne a nebo zhasne... Co se v tom zase porouchalo?? -
« Re: Dobra rada...
jo to topeni je tu popsane nekde v historii, taky jsem ho tu nasel, ale jeste jsem se k tomu neodhodlal... i kdyz ted se mi nekdo snazil ukrast auto (evidentne nestaci opilovat cudliky na dverich, ale je potreba zrusit cely zamek na zadnich dverich, protoze jak jsem zjistil, tak se da bez klice odemknout sroubovakem a hrubou silou) a znicil tu spodni cast palubky a protoze pri vymene se to musi dat pryc skoro vsecko, tak uvazuju o tom, ze bych v tom servisu o tu vymenu topeni rovnou pozadal... -
« Re: Nasavac z felicie
Pokud by to byla značková páska (nejen 3M), tak by to na tý ochranný fólii bylo natištěný. Já bych navrhoval tu původní pásku sundat a koupit si nějakou značkovou. Není sice nejlevnější, ale za tu jistotu to stojí (3M udrží i plastovou desku 3x5 metrů přímo na zdi). -
« Re: Nasavac z felicie
Podívej se na tu pásku, pokud to je oboustranka 3M, bude to držet dýl, než to auto bude jezdit. Pokud je to no-name, radši bych si ještě něčim pomohl. Podotýkám, nejsem dýler 3M, ale mám s nima dobrý zkušenosti. Napiš kdyžtak, co je to za pásku (značka), pokusím se ti poradit, troufám si říct, že se v nich vyznám... -
« Nasavac z felicie
Kupil som na favorita nasavac z felicie (na starsi typ) od fy. ELLRI na prednu kapotu (kryt kurenia-SPORT). Odspodu ma po obvode nalapenu obojstrannu pasku, ktorou sa to lepi na kapotu. Nemate s tym nejake skusenosti ci sa mi to po case nezacne odlepovat, ci nie je lepsie to prilepit napr. silikonom (lepil som s nim mracitka a drzi to ako slak) alebo je ta paska dostatocne kvalitna a cosi vydrzi.
Vdaka -
« Prodej Autodilu Metolicky Pardubice vs topeni z feliny
Topeni z udajne z feliny mi ukazovali a trubka je sirsi a nebo to popletli, verim spis tobe kdyz jsi ho menil, na kolik to topeni vyjde?? V sobotu s tim jedu do servisu a necham udelat i toto, jinak vcera jsem promackaval zase hadice a ta co jde od chladice dole do motoru byla podle me bez vody... nevim, moc se v tom nevyznam, nejsem mechanik, umim vymenit motor atd. ale do tehlech zavad jako je ucpani, tesneni atd proste nevidim a tak schanim rady nez do toho vlezu (ted uz nevlez, protoze je -10 a proste nechci k tomu autu primrznout).
Cao -
« Re: Dobra rada...
topeni z feldy - uz jsem to nekolikrat detailne popisova, tipuju to bude nekde ve starsich prispevcich. pasuje 100% do kastle (2 srouby z motor. prostoru), hadice pasuji 100%, redukce jsou nesmylsl, ovladaci panel je soucasti celeho topeni, a pasuje presne na misto favoritackeho. jedine co je treba, na tom feldackem ustrihnout konektor elektriky, a dat tam fackovy konektor s tim ze se zapoji podle stareho, akorat kostru je treba vest zvlastnim dratem, radeji tlustsim a nekde dobre ukostrit. favo ma topeni ukostrene jinde a kdyby se feldacke pripojilo na ukostreni v favo konektoru tak bude pripojene na kostru podsviceni tlacitek a draty by mohly casem zhoret (jsou tenke). prace max. na tri hodiny:o) ale radsi v teple garaze -
« Re: Hlinikove rozvodove tycky
Ja som ich menil. Nespozoroval som žiadnu zmenu. Iba sú s tým problémy. To aby si pri každom nastavovaní ventilovej vôle vysvetľoval mechanikovi,že sacie ventily treba nastaviť na inú hodnotu ako výfukové(tuším 0,2 a 0,25). Aj tak potom ten magor(ak pri ňom nestojíš)nastaví všetky ventily na rovnakú hodnotu. -
« Dobra rada...
No tak jsem zkousel mackat ty hadice, dneska za chodu motoru jsem hadici co jde od termostatu k chladici mohl uplne zmacknout a necejtil jsem zadnej tlak, driv to bylo za chodu uplne tvrdy a kdyz jsem je mackal pripadalo mi ze v nich mackam penu. Kouri to studeny i teply, ale to moc neresim, spis bych byl rad kdyz to uz v tehlech zimnich mesicich nastaruje tak aby to i topilo, mimoto jsem koukal ze mi teplota lita i pri prujezdu zatackou, ale to muze bejt promrzlejma kontaktama. Momentalne mam strach primo o hlavu, protoze to auto je i po zahrati takovy syrovy, nejako se mu vubec nechce do otacek (trosku mi to nasava i zpod tesneni sani). V sobotu to vezu do servisu ke znamymu, kdyztak mu reknu at mi udela ten odvzdusnovak kdyz to nepujde jinak. Jsem sam zvedavej, protoze jezdit v aute tak aby mi namrzal dech na prednim okne je o nicem a o hubu. Mejte se fajn a diky za rady
Ale prece jenom se optam, nekdo psal at tam dam topeni ze Felicie, jak se to pak resi s ovladanim a s redukci hadice, u Metoldy v pce mi rekli ze to ma jinej rozmer hadic, daj se nekde sehant redukce... prece jenom teplo v aute po 2 minutach by se mi taky libilo -
« TOPENI U FAVORITA - 100% funkcni
Sama voda panove, sama voda... Aj ja som problem s kurenim, ale uz nemam. kuri/topi/ mi to ako vo Felicii na vsetkych stupnoch. Ak ste si vsimli, hadice od motora idu do radiatora topeni zo spodu. Ani v najidealnejsom pripade sa to neda odvzdusnit len za chodu motora.Naskor vyberte radiator a dobre ho preplachnite prudom vody a ked sa da, tak na rebra, kde prudi vzduch pouzite vapku, ci jiny silny tlak vody. A pouzite napr vonavy sampon, spoznate to za chodu. Na hornej strane v plaste nad ventilom v privode urobte dierku a zavit na sroub M3 na odvzdusnovanie. Idealni by bolo tam napojit velmi tenku trubicku a ventil, ale staci aj toto. Po naplneni chladiciho systemu a ohrati vody, staci /systen je mirne pod tlakem/ povolit sroub a vypustit vzduch. Budete velmi prijemne prekvapeni ucinnosti topeni. Odvzdusneni je mozne i za pomoci jine osoby, kdyz bude foukat /pres papir, nebo hadr/ do vyrovnavaci nadrzky. Po nekolika km, nebo chodu na vyssi otacky odvzdusneni opakujeme. Vzduch z hadic od topeni neni mozne nikdy dostat ven beznym chodem motoru. Motor nema tak silne cerpadlo, aby dokazalo vzduch protlacit smerem dolu. Toto je jediny spusob, jak to na 99% odvzdusnit. Predchozi kutilove zkouseli ruzne finty, ale nic nepomuze, jen tento spusob. Predem dekuji za pochvaly .... Napiste vysledek.
PS: Rychle odvzdusneni se da provest take bez toho sroubku, jen vytahnout radiator z topeni, sklopit dolu, aby byli hadice nahore a jednu z nich jemne povytahnout od ventilu. Dobry kamarad pritom fouka do vyrovnavaci nadrzky pokud unika vzduch. Neni to na 100% odvzdusneno, ale zarucene to zacne topit. Take treba skusit odpojit hadici od karburatoru je jeste vys, nez topeni a pak to vsechno slozit.
Doporucuji ale vybrat cely radiator a proplachnout, je v nem husty svinstvo. -
« Topeni u Favorita ...
Este jednu poznamku. Skontrolujte si nastavenie otvorenia ventilu kurenia na vymenniku. Na vacsine tychto aut nieje dobre nastaveny, v lete to kuri /topi/ a v zime chladi. Pred zaciatkom je potrebne vybrat akumulator.
Vase podakovanie posielajte prosim na advan@orangemail.sk
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Mám takovej malej problém a ještě než povezu auto do servisu se chci zeptat čím by tenhle problém mohl býti.Včera jsem se chtěl setřít přední okno u mého Favorita a společně se spuštění stěraču mi začal stříkat i ostříkovač předního skla.
No byl jsem z toho překvapen,Protože se mi to ještě nestalo a bylo to ze dne na den.
V praxi to vypadá asi tak ,že pokud je páčka ve vodorovné poloze a zmáčknu jí tak se ostříkne přední sklo to je v pořádku,ale jakmile dám páčku nahoru ať už na první ,nebo na druhý stupeň tak se společně se stíráním předního skla spustí i ostřikovač a sťříká tak dlouho jak jsou stěrače zaplé.Po dání ovl.páčky opět do vodorovné polohy vypnou se stěrače i ostřikovač.
No napadlo mě ,že problém může být v ovládacím zařízení spuštění stěraču mam na mysli tu páčku na pravo od řidiče.Poraďte pokud víte.Díky
Jinak je to Fačko r.v93.