FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Vibracie
Jde o to jakou mas tu poloosu. Jestli mas na te poloose vybrani pro dynamicky tlumic, tak protaceni neni problem a ani se to nijak neresi, protoze to v podelnem smeru drzi to vybrani na ose. Pokud to vybrani neni, tak se to na poloosu lepilo, aby to po ni nejezdilo. Urcite mas prvni pripad, protoze kdyby ti to klouzalo po ose, urcite by ti to nejak rozbilo veci kolem motoru.
Zkus si zkontrolovat tlumice a rizeni, i to muze byt problem, stejne jako volne loziska na zadni naprave. -
« Re: nenastartovani ....
U takových věcí jako je víčko rozdělovače a podobně bych nešetřil a koupil originální. Já mám sice stříkačku takže jiné víčko ale original mě stál 130Kč v autorizovaném servise škoda a ještě mi ho bez poplatku vyměnili a byli velmi ochotní. Stejně tak raménko a zapalovací kabely. Já myslím, že někdy těch pár ušetřených korun je kontraproduktivní. -
« Jaký motorový olej
Budu měnit těsnění motorové vany na Formanu rok výroby 1992 najeto 40000km, za rok najedu cca 8000-10000km. Jakou značku (výrobce) minerálního motorového oleje doporučujete použít? Doposud tam byl MADIT 15W/40. Nechci tam lít žádnou polosyntetiku ale kvalitní minerální olej v ceně do 500,-Kč za 4litky. Někde jsem četl že lze z usazenim v motorové vaně zjisti jak je na tom motor. Je možné někde zaslat tento vzorek a pokud ano kolik to stojí? Předem děkuji za odpověď. -
« nenastartovani ....
Radim , ale sebe som asi neporadil ...
po vymene rozdelovaca a nastaveni motora pred emiskou som zacal mat probelmy so
startovanim.. raz to islo super potom zase seria bez nastartovania ...starter
motorom toci avsak nechytne ...
mam dost pocit ze to suvisi s tym rozdelovacom.. je sice novy ale v inom servise
sa tvarili ze neni dobry ale v tom co som bol naposledy mu premeral cievku
a povedal ze je o.k.
Hmm. tak zrejme asi neni ... bol to daky divny rozdelovac bez
oznacenia vyrobcu iba so katalogovym cislom suciastky a nizkou cenou... udajne
ceskej vyroby ... nestretli ste sa niekto s tym??? A vyraba vobec PAL este
rozdelovace na Facka -karbec ???
-
« Cukání motoru u BMM
Teď jsem řešil problém cukání auta, které bylo horší čím teplejší byl motor a další problém byl v tom, že jsem nevyjel z myčky :-((. Favorit GLXi stříkačka rok výroby 1994. Řešení problému je následující:
1) Vyměnit svíčky (225 Kč)
2) Zapalovací kabely (478 Kč)
3) Raménko rozdělovače (135 Kč)
4) Víko rozdělovače (136 Kč)
5) Cívka (nová cca 3000 Kč na vrakáči 500 Kč)
Pokud máte problém po myčce tak se koukněte na cívku to byl problém u mě. Ta ochranná guma byla totálně zpuchřelá a kontakty "krásně" zelené. Problém cukání (vynechávání a to hlavně v záběru) motoru je v rozlámaných kabelech zapalování (no a protože se železo teplem roztahuje tak pochopitelně čím teplejší tím horší). No a když už v tom budete tak zjistíte, že víčko rozdělovače a raménko taky stojí za h...o no a když už to člověk všechno vymění tak tam dá i nové svíčky.
No a pak se nestačíte divit jak to zase najednou „jezdí“. :-)))
-
« Re: Vibracie
Dynamický tlumič by měl být na poloose pevně. Ale jde to i bez něj - starší Fávoše ho neměly vůbec a taky to šlo. Pokud se to ani potom nezlepší vypadá to na kloub poloosy vnitřní nebo vnější. Když chytneš za poloosu v blízkosti u kloubu tak by měla mít vakl z osy tak max.1-2 mm. Pokud je to znatelně víc je v háji ten který kloub. -
« Re: po cvili chcipne
HMM... TAK TAKA RADA BY ZAUJIMALA AJ MNA ... inak mal som podobne problemy s favom 92 .. /ako aj kopec inych este stale mam s vypadavajucou elektrikou / bud to bude rozdelovac, ak nie tak prezri pojistkovu skrinku .. ten tistak je vo favoritoch uplne nahovno a byvaju poprepalovane kontakty .. a toto mozu sposobovat ... -
« Vibracie
Potrebujem poradit v takomto probléme. Pri jazde pri určitých rýchlostiach začne celé auto (nie iba riadenie) vibrovať tak akoby som šiel po hrboľatom asfalte. Zistil som že dynamický tlmič na dlhšom klbovom hriadeli sa voľne otáča okolo osi. Môže byť to na príčine ? Teraz si neviem spomenúť či ten tlmič má byť pevne uchytený na hriadeli a či sa má takto otáčať. Prosím poradte. -
« Jakej převodovej olej
Zdravím všechny co maj tohle auto !
Řeším malej problémek.Koupil jsem Favorita a vše bylo v pohodě do doby ,než začla zima.Jde mi o to,že jakmile teploty klesnou pod nulu tak jde hodně blbě řadit dvojka,trojka.Sranda je v tom,že pokud je teplo tak v podstatě o tom nevím a dá se říct ,že je to v pohodě.Vyměnil jsem olej a dal přísadu Ekolube a trošku to pomohlo,ale furt to není ono.Myslím ,že hodně by vyřešilo dát do převodovky řídší olej,protože pokud se auto zahřeje tak v poho.Nevím zda ,ale tímto zásahem se nemůže něco stát.Poraďte jaké máte zkušenosti.Díky Tom
-
« po cvili chcipne
Ahoj,
prosim o radu. Karburatorovy Forman z 1992:normalne nastartuji, jedu tak 10-15km a potom, většinou při jizdě do dlouheho a většiho kopce motor chcipne a nejde nahodit. Tak po 10 minutach zase normalně nastartuji a pokračuji v jizde. Napada me vycistit karburator, overit zatku nadrze, ma nekdo jeste nejaky dalsi tip? Diky. -
« Re: palubka
dekuji ti, musim vymenit ridici jednotku od centralu, protoze mi dela problemy tim, ze se mi auto samo od sebe odemykalo-"vyborna vec" :-( a ces od casu mi to rozhoukavalo alarm.. nejsips rid. jedn. vysilala alarmu blbej signal, aspon si to myslim a v patek jsem to natvrdo odpojil a vcera mi nekdo behem 5 minut vybral auto.... super den, jen co je pravda -
« Re: palubka
Začneš tím, že vyndáš kastlík před spolujezdcem (povolit šrouby, který jsou vidět, když ho otevřeš a odmontovat panty na kterých se to otvírá, pak ho musíš vypáčit, je tam zacvaklej) Potom vypáčíš oba panely se spínači po stranách štítu, který kryje budíky a rozpojíš konektory. Tím se dostaneš ke šroubům, které drží štít, povolíš, odšroubuješ náhon tacha a rozpojíš konektory, vyndáš štít ven. V náký fázi ještě sundáš celou kapličku kolem toho štítu, ale už si to nepamatuju. Pak už uvidíš šrouby, kerý drží celej ten velkej výlisek, pokud tuším, tak je ještě ze dvou částí, o víkendu jsem ho likvidoval. Jde to celkem intuitivně.