FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Netahne
no MPicko Felda jede znatelne lip nez BMM. obe 50kW. a forman na tom mozna bude jeste trosku hur, oproti kratke verzi. ale zas maximalni zdechlina by to byl nemela. mas urcite 50kW?:o)) soucasti cisla motoru by mel byt i tym, je to druhy radek a Ty bys tam mel mit 136B to je 50kW.. -
« Netahne
Zdravim Mam Formana r.v.94 BMM 50Kw a mam takovy problem kdyz se obevi sebemensi kopec jakoby se prestalo chtit a zda se mi ze to vubec netahne a otacky klesaji podezdrele rychle. Pred fim jsem mel Filety r.v.98 a i se zapnutou klimou a provotu na LPG to do zminovanych kopecku jelo podstatne litp (Jenze tu mi nejaka ku*va ukradla :-( ) Mel jsem za to ze 50Kw BMM je na tom podobne ale opak je pravdou.
Diky za rady ppr. navrhy.
M. -
« Re: Střešní okno na Formana
Já bych se na vyprdnul. Osobně mám střešní okno na Feldě - koupil jsem ji jako starší to už s ním, ale kdyby tam nebylo tak bych byl raději. Dovnitř mi sice nezatýká (zatím), ale v závislosti na letním období okno více či méně povrzává a jediné co pomáhá - je stále promazávat gumové těsnění. Pokud jde o hvízdání tak když je dobře utažené a namazané těsnění tam mi nehvízdá ani při 180. Jinak je to tak do 140 OK - pak už to závisí na momentální náladě. -
« Re: Střešní okno na Formana
No, tchyne kdysi mela okno na favoritu, jednoho dne ho museli vyriznout a dat tam vetsi, tak to bylo kolem ohnile. Jak se to resi, kdyz uz vetsi nejni k mani, to vazne nevim. Znam par lidi, kterym tam tece, par kterym ne. Je to asi stejny, jako s tesnosti oken u Fa a Fel. Chce to mit kliku. -
« Střešní okno na Formana
Mám Formana r.v. 92 a chtěl bych si před létem nechat namontovat střešní okno. Mám z toho trochu strach, protože díra ve střeše je nevratná a taky jsem slyšel, že jsou problémy s těsností a že někomu při rychlejší jízdě okno "hvízdá". Máte prosím nějaké zkušenosti (kladné nebo záporné), popřípadě kolik to kde stojí (okno + montáž). -
« Re: Vibracie
Mám tam poloos s vybranim na ten tlmič. Ale už som to vyriešil a síce tak, že som ten dynamický tlmič zhodil dolu a jazdím bez tlmiča. Vymenil som totiž gumovú vložku za novú, tlmič sa už netočil na poloosi ale asi pri 80 km rýchlosti to strašne vibrovalo až sa to prenášalo do vibrácií karósérie. Tak som to zhodil dolu a odvtedy je auto oveľa tichšie, dokonca subjektívne je tichšie ako zo starým tlmičom. Odporúčam to zhodiť dolu každému. -
« řízení
Prosím o radu. Potřebuji vědět, jaký klíč potřebuji na povolení matic na konci tyče řízení, které drží axiální táhla na tyči. Je tam matice, v které je to pouzdro pro kloub a její kontramatka. Je to 32mm?? Chystám se opravit řízení synovcovi na favoritu a dávám si dohromady potřebné nářadí. Díky. -
« Re: Vibracie
Jde o to jakou mas tu poloosu. Jestli mas na te poloose vybrani pro dynamicky tlumic, tak protaceni neni problem a ani se to nijak neresi, protoze to v podelnem smeru drzi to vybrani na ose. Pokud to vybrani neni, tak se to na poloosu lepilo, aby to po ni nejezdilo. Urcite mas prvni pripad, protoze kdyby ti to klouzalo po ose, urcite by ti to nejak rozbilo veci kolem motoru.
Zkus si zkontrolovat tlumice a rizeni, i to muze byt problem, stejne jako volne loziska na zadni naprave. -
« Re: nenastartovani ....
U takových věcí jako je víčko rozdělovače a podobně bych nešetřil a koupil originální. Já mám sice stříkačku takže jiné víčko ale original mě stál 130Kč v autorizovaném servise škoda a ještě mi ho bez poplatku vyměnili a byli velmi ochotní. Stejně tak raménko a zapalovací kabely. Já myslím, že někdy těch pár ušetřených korun je kontraproduktivní. -
« Jaký motorový olej
Budu měnit těsnění motorové vany na Formanu rok výroby 1992 najeto 40000km, za rok najedu cca 8000-10000km. Jakou značku (výrobce) minerálního motorového oleje doporučujete použít? Doposud tam byl MADIT 15W/40. Nechci tam lít žádnou polosyntetiku ale kvalitní minerální olej v ceně do 500,-Kč za 4litky. Někde jsem četl že lze z usazenim v motorové vaně zjisti jak je na tom motor. Je možné někde zaslat tento vzorek a pokud ano kolik to stojí? Předem děkuji za odpověď. -
« nenastartovani ....
Radim , ale sebe som asi neporadil ...
po vymene rozdelovaca a nastaveni motora pred emiskou som zacal mat probelmy so
startovanim.. raz to islo super potom zase seria bez nastartovania ...starter
motorom toci avsak nechytne ...
mam dost pocit ze to suvisi s tym rozdelovacom.. je sice novy ale v inom servise
sa tvarili ze neni dobry ale v tom co som bol naposledy mu premeral cievku
a povedal ze je o.k.
Hmm. tak zrejme asi neni ... bol to daky divny rozdelovac bez
oznacenia vyrobcu iba so katalogovym cislom suciastky a nizkou cenou... udajne
ceskej vyroby ... nestretli ste sa niekto s tym??? A vyraba vobec PAL este
rozdelovace na Facka -karbec ???
-
« Cukání motoru u BMM
Teď jsem řešil problém cukání auta, které bylo horší čím teplejší byl motor a další problém byl v tom, že jsem nevyjel z myčky :-((. Favorit GLXi stříkačka rok výroby 1994. Řešení problému je následující:
1) Vyměnit svíčky (225 Kč)
2) Zapalovací kabely (478 Kč)
3) Raménko rozdělovače (135 Kč)
4) Víko rozdělovače (136 Kč)
5) Cívka (nová cca 3000 Kč na vrakáči 500 Kč)
Pokud máte problém po myčce tak se koukněte na cívku to byl problém u mě. Ta ochranná guma byla totálně zpuchřelá a kontakty "krásně" zelené. Problém cukání (vynechávání a to hlavně v záběru) motoru je v rozlámaných kabelech zapalování (no a protože se železo teplem roztahuje tak pochopitelně čím teplejší tím horší). No a když už v tom budete tak zjistíte, že víčko rozdělovače a raménko taky stojí za h...o no a když už to člověk všechno vymění tak tam dá i nové svíčky.
No a pak se nestačíte divit jak to zase najednou „jezdí“. :-)))
-
« Re: Vibracie
Dynamický tlumič by měl být na poloose pevně. Ale jde to i bez něj - starší Fávoše ho neměly vůbec a taky to šlo. Pokud se to ani potom nezlepší vypadá to na kloub poloosy vnitřní nebo vnější. Když chytneš za poloosu v blízkosti u kloubu tak by měla mít vakl z osy tak max.1-2 mm. Pokud je to znatelně víc je v háji ten který kloub. -
« Re: po cvili chcipne
HMM... TAK TAKA RADA BY ZAUJIMALA AJ MNA ... inak mal som podobne problemy s favom 92 .. /ako aj kopec inych este stale mam s vypadavajucou elektrikou / bud to bude rozdelovac, ak nie tak prezri pojistkovu skrinku .. ten tistak je vo favoritoch uplne nahovno a byvaju poprepalovane kontakty .. a toto mozu sposobovat ...
Jak říkám je to kus od kusu a otom jak se kdo o auto stará tj. výměna oleje ,čistej vzduchovej filtr,svíčky a např. naturál98 je také dost znát.