FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
"-- skrytý --" 09.06.03 09:57
« Re: Co to znamená?
Elektronicky řízený karbec (Pierburg) - vlastně jakýsi předchůdce Bosch MM. ŘÍZENÝ ! katalyzátor - má to Lambda sondu - motor je mechanicky dost podobný motoru pro MM - hliníkové tyčky atd. Pouze pro vývoz v době kdy Škoda začala s VW.Moc bych na to nekoukal je to dost složitý systém viz bedna s elektronikou za baterkou. Opravy jsou údajně velmi veselé a taky se "výborně" shánějí součástky. -
« Brzdy
Mám jeden dotaz: včera jsem si byl na Formanu změřit tlumiče a při té příležitosti jsem nechal změřit i brzdy. Tlumiče kupodivu prošly (přední jsem už chtěl měnit), ale u brzd mi naměřili na předku "Pasivní brzdnou sílu / ovalita" vlevo delta 31% a vpravo delta 32% což prý je špatné. Co to vůbec znamená (brzdná síla je v pořádku = 75%) a jak se to projeví? Po měření řekli, že to dělají zvlněné kotouče a že o tom musím vědět, protože při brždění se mi musí třepat volant. To však asi nebude ono, protože kotouče jsou rok nové a brzdí naprosto plynule bez vibrací. Spíš si myslím, jestli de do měření nepromítlo něco jiného – geometrie (auto táhne trochu doprava), vyvážení nebo posun kordů v pneumatikách (pneu jsou již staré a při určité rychlosti se mi zdá, že auto trochu vibruje). Děkuji za reakce. -
« Otáčkoměr
Zdravíčko, nedávno jsem byl se svým Formanem r.v.92 v servise a tam mi seřizovali otáčky. Když jsem do něj sedl, tak otáčkoměr ukazoval kolem 500 otáček. Na můj dotaz jsem se dozvěděl, že otáčkoměr ukazuje trochu méně, než je skutečnost a že je volnoběh nastaven na 800 otáček (těch 800 jsem skutečně viděl i na jejich měřiči). Protože jsem puntičkář a chci, aby vše fungovalo tak jak má, tak jsem rozebral přístrojovou desku a otáčkoměr trochu pošteloval, jenomže teď nevím, jestli ukazuje přesně, nebo je tam nějaká odchylka. Zkoušel jsem to přepočítávat na převody a obvod kola, ale nějak jsem se nedopočítal. Kolik vám to ukazuje u stejného typu vozu při určité rychlosti (já mám např. při 5 a rychlosti 80km/h otáčky 2500). Děkuji Leo. -
« Re: vrzani v oblasti predni napravy
V 90% tohle vrzání dělá kulový čep spodního ramene. Většinou stačí propíchnut manžetu čepu (ale opatrně aby tam nebyla velká díra kudy by tam potom do čepu tekla voda a sajrajt)a prostříknout WD s hadičkou, při tom zkontrolovat vůli v tom čepu, pokud by byla velká tak rovnou vyměnit čep, jelikož tohle odstranění vrzání je jen na kratší dobu a potom stejně čep odejde. -
« vrzani v oblasti predni napravy
zdravim vsechny, u sveho Formana '92 mi (asi v souvislosti s velice dukladnym mytim spodku vozu) zacalo daleko vic "vrzat" v oblasti naprav-tlumicu...? Prostriknul jsem WD kriticka mista (podle meho laickeho nazoru) v oblasti opreni tlumice o karoserii a trosku i zespodu vozu, malo se to zlepsilo. Mate nekdo zkusenost co s tim? V manualu se nic nepise. Dekuji.
Branislav Trnkocy -
"-- skrytý --" 19.05.03 07:36
« Re: Jaký motorový olej
To jo však taky fo Favo - vlastně Forman byl z roku 93 - poslední karbec.Ve své době to stačilo.Jak se objevil u Feldy motor 1,6 tak už to upravovat ztratilo význam.No ale jak tak koukám na ty dnešní "vynálezy" typu Junior 37kw apod. tak si myslím že to nejezdí špatně i na dnešní dobu. Nevím ale podle všeho vačka byla vyměněna taky -
"-- skrytý --" 16.05.03 10:36
« Re: Jaký motorový olej
Doporučuji pořádně vyčistit vanu( přál bych Ti vidět jak vypadala po "kvalitním" Castrol GTX3 + 44kkm + pravidelná "údržba" ve značkovém servisu Škoda). Přešel jsem tehdy na polosyntetiku 10W40 FINA Excel - v pohodě jsem se vešel do 500.-/4L.
Doporučuji ještě vypouštět olej z dobře!!! zahřátého motoru a dlouho nechat vykapat.No a další výměnu pak udělat o polovinu dříve kvůli usazeninám.Žádné vyplachovátko jsem nezkoušel.Jezdil jsem ještě jeden rok na Castrol RS 10W60 - úplná balada ale ta cena!! Fina First 5w něco už byla pro ten motor řídká - hlavně v létě. Když šlo auto asi ve 140 kkm pryč tak byla spotřeba oleje minimální prakticky od výměny do výměny. Jinak to byl Sprint karburátor 58kW poctivý železný tuning - žádné prasárny v software - kdo to zná ví jak ten Fabiožrout jezdí (pokud ho někdo nesedře)
-
« Re: Favorit Felicia
no jasne ze to neni propastny rodil. to ani nahodou. ale znat to je... taky jsem odjezdil par felicii a fovoritu vcetne ruznych stupnu uprav a BMM nejelo nic moc, MPI lip a svete div se MPIs RJ od Motor-excelu jelo na pocit jeste lip. ale je to kus od kusu s tim +- souhlasim