FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
"-- skrytý --" 23.06.06 08:15
« Bez nadpisu
Ja mam ten stejny typ LX rok výroby 93 a emise jsem splnil jen díky tomu, že jsem ho nechal seřídit :-)
No s tim práskáním je to nějaký divný tohle mi dělal jenom když jsem měl prasklej vejfuk.... No ale můžeš bejt rád máš čtyřtaktní-dvojtakt >:D
No jestli je to jenom povrchová rez tak je to v pohodě, ale kdyby to bylo prorezlý celý, tak bych se docela začínal bát.... -
"-- skrytý --" 22.06.06 16:24
« Bez nadpisu
Ano, je karburatorovy, co sa tyka kontrol tak papiere ma v poriadku, aj ked ten karburator zrejme ho nema celkom dobre nastaveny, lebo pri zaradenej rychlosti bez plynu steka a praska ako wartburg :)
Co ma ale viac trapi je ze na lavej strane - vnutorny blatnik, okolo zavesenia tlmicov a pod... - je zhrdzaveny viac ako je zdrave, az sa bojim ze sa tam nieco utrhne.... Mate s takymi opravami skusenosti? Co stym? vymenit? vyvarit???
Inac to nie je auto na dennodenne vozenie ale na pracu, takze nemusi byt vybliskane.... -
« těsnění táhla řazení
Dobrý den,
může někdo poradit? Teče mi olej okolo táhla řazení v převodovce. V minulosti jsem už několikrát to Gufero měnil, a vždycky to tak na dva roky pomohlo. Tentokrát jsem měnil znovu, nejdřív druhovýrobu, potom originál, kontroloval jsem množství oleje v převodovce, dokonce vyměnil i boční gufera v převodovce na hnací hřídele, všechno marně. Možná by pomohlo přesoustružit vyčnívající část kulisy řazení (tuhle zimu jsem dost jezdil, a možná není ideálně hladká), ale do toho se mi tedy vůbec nechce . Nezná někdo nějaký fígl, jak to utěsnit?
Díky. -
« Chcípání
Zdravím, mám následující problém: Favorit 135 LS, r.92, karburator - auto po ujetí několika kilometrů (obvykle vždy na stejném místě na cestě do práce po asi 15km) po vyřazení na volnoběh na křižovatce se rozsvítí kontrolka oleje a auto chcípá. Pokud ho podržím v otáčkách,tak s ním dojedu, ale problém se na volnoběhu opakuje. Oleje je tam dost.
Nedávno jsem řešil problém s odvzdušněním nádrže, byla ucpaná hadička a úplně se mi ohnula sací trubička v nádrži, takže sála jen do půlky nádrže (ale to by mělo už být v pořádku).
Poraďte někdo.
Díky... -
« Letní pneu
Zdravím, můžete nědko poradit s výběrem letních pneu na favorita? Rozhoduju se mezi Matador MP 15 a Barum Brilantis, samozřejmě v rozměru 165/70 R13, cenově vychází nastejno (cca 800 za kus), tak by mě zajímalo která je lepší. Nechci kupovat nic dražšího, myslím že každá současná pneumatika má limity dál než podvozek favoritu, navíc jezdím klidně, opatrně a s lehkou nohou, takže high-tech pneu opravdu nepotřebuju. Spíš se mě jedná a o hluk, spotřebu, výdrž, a další případné dojmy. A pokud někdo můžete, napiště mi třeba i srovnání s pneumatikami Barum OR 37 a OR 52, ty jsem dojížděl vloni (plus něco co se jmenovalo MABOR) Díky. -
"-- skrytý --" 28.03.06 19:10
« co je lepsie ??? soukroma osoba...
Souhlasim se 136L
Když jsem chtěl v roce 2002 kupovat auto nejdřív jsem taky chodil po bazarech, ale skoro nic se mi tam nelíbilo (bylo to drahý), potom jsem si vybral Citroen 1.9BX (odradila mne az spotřeba-byla něco kolem 12 litrů)
Nakonec jsem si vybral přes inzerát Škodu forman 135 (93) a jsem s ní spokojený dodnes :) -
« re: co je lepsie ??? soukroma osoba...
Asi bych preferoval soukromou osobu. V bazarech jsem obvykle nasel favority za vic penez a pritom casto v horsim stavu, prece jen ten bazar musi na aute neco vydelat. Objel jsem bazaru mnoho a nevybral jsem si, u soukrome osoby pres inzerat jsem si vybral. Tento zpusob se mi libi i proto, ze soukroma osoba ma (alespon si to myslim) mene moznosti, jak kupujiciho podvest. -
"-- skrytý --" 13.03.06 20:37
« Thank you!!!
to 136L: Moc díky za objasnění vypadá to, že mám 135 s neřízeným katalyzátorem (jak si psal super vynález) Žere to absolut všechno na co si vzpomenu :-)
Když tam naleju special nebo natural 91 jezdí bez problému, to samé když tam naleju natural95... Co jsem zatím vysledoval jako nejlepší kombinaci (to zn. má dobrý zvuk, skvělý zátah, prostě jede v pohodě) je směs naturalů 91 a 95- potom je i z mého auta sporťák :)
Jsem rád že škodovka nevyráběla toho favorita s 1,1 motorem...Musela by to bejt fakt hrůza... dyť by to předjel i tráboš :) -
« Re: Re: Re: Výkony
Od začátku výroby se prodávaly motory 135 a 136 (možná tam byl malý odstup mezi typy), oba samozřejmě s karburátory, první vozy německý Pierburg, další už s karburátory Jikov. Motor 135 je slabší, udává se 43kW někde kolem 5000 otáček a cca 90nm okolo 3000 otáček, 136 má proti tomu výkon 46kW/5000 a 100nm/3000, podotýkám, že výrobcem udávané křivky průběhu točivého momentu jsou velmi ploché a prakticky neklesají více než o 10nm. Rozdíl mezi motory 135 a 136 je jen v pístech, 135 má sníženou kompresi takovými dolíky v pístu, 136 je má rovné, pak už prý je všechno stejné (po mechanické stránce, samozřejmě se liší seřízení motoru a palivo, 135 chce 91 oktanů -výrobcem doporučený Special 91, 136 si říká o 95, výrobce doporučuje Super 96, Natural 95 mu taky chutná). Dále byl plánován a v manuálech i zdokumentován typ 115S, který měl obsah 1,1l a ještě nižší výkon (méně než 40kW, přesně nevím) i točivý moment, ten se ale nikdy neprodával. Dále je zajímavá verze označovaná jako Ecotronic, v ČR se ale neprodávala, rozdíl je v tom, že je zde katalyzátor, a něco jako elektronicky řízený karburátor (či jak se tomu nadává), každopádně to prý není dobrá koupě, málo dílů a málo lidí co to umí poladit. Pak se dá ještě objevit normální karburátorový motor 135 s neřízeným katalyzátorem, taky nic moc vynález.No po těchto hybridech, které vznikly díky emisním předpisům na západě a po spojení škodovky s vw se karburátory nějak vytratily a nahradily je tzv. stříkačky. Prakticky se ve vozech vyskytují zhruba od roku 1993. První byly slabší, právě 40kW, postupem času vzrostl výkon až na 50kW (poslední favorit/forman, první felicie, ), a ještě by měla být ale asi i verze s výkonem okolo 44kW. A to je asi všecko co vím...Prosím znalce stříkaček a případně ecotroniku o podrobnější info.