FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Špatně startuje
1) filtr je vidět ( tzn. i to jestli je zanešený nebo ne) je na hadičce která jde od karbecu ke trubce na karoserii 2) v tom filtru to asi nebude, to by motor nejel hlavně ve vyšších otáčkách. Spíše to může být porušená ta plastová nádobka na karbecu nebo steřelé-prasklé ty hadičky co k ní vedou-taky dost častá závada. Tudy se benzín pomalu ztrácí, v horším případě vyteče na sací potubí a potom špatně startuje a v ještě horším případě to muže i hezky vzplát !!! Tak pozor !! po jízdě zkotrolovat jestli v motoru nesmrdí benál a není natečený na sacím potrubí !! je to i hezky vidět, to sací potrubí je jako vana na benzín. to: LeoF První fava měly taky pumpu s páčkou jako 120. -
« Re: Špatně startuje
Mám podobnou zkušenost s Fav. po výměně těsnění v servisu, ikdyž ne tak markantní. Před tím chytal studený napoprvé po předchozím sešlápnutí sytiče a teplý a horký motor také po sešlapování plynu přesně dle návodu. Nyní po výměně těsnění chytá na sytič sice také,ale většinou s několikavteřinovým škobrtnutím než se rozeběhne. Parkrát nechytil ani napoprvé. Teplý motor reaguje na sešlápnutí plynu přistartování také trochu jinak než dříve. Není to tak drastické a nezkoumal jsem to. Přičítám to jinému seřízení po montáži. Také bych rád věděl víc. -
« Špatně startuje
No ještě dodám ,že tento jev se začal projevovat po výměně těnění pod hlavou a výměně repasované hlavy.Po tomto zákroku jede auto perfektně nemohu si stěžovat.V podstatě jsem to spozoroval týden po téhle opravě před tím chytal na drc a když jsem přišel po týdnu tak chytl hned,ale za chvilku zdechl opravdu jako by mu došel benzín.Dnes ráno po týdnu jsem přišel prošlápl plyn pustil a startoval nechtěl chytit a to jsem ho chvilku točil.Pak jsem to zkusil ještě jednou a chytl v pohodě.
Nevím přijde mi to jako by tam po delším stání nebyl benzín ,ale nikde nic neteče fakt nevím.Jestli je palivovej filtr zanesen a po týdnu jde přes něj toho benzínu méně....Nevím odkud začít ,ale pokud s ním jezdím klidně obden tak pohoda. -
« Re: Špatné startování při delším stání
Jestli to nebude způsobeno odpařováním benzínu z karburátoru (obzvláště po delším stání a teplém motoru). Staré škodovky měly pro tento případ v motoru manuální čerpadlo. U Favoritu to není, protože prý je palivová část natolik těsná, že se benzín "nacucne" bez ručního dočerpání (je to ale vykoupeno delším startováním). Osobně jezdím na LPG a to denně, takže osobní zkušenost moc nemám, ale reprodukuji pouze co jsem se dočetl. -
« Špatné startování při delším stání
Dobrý den!
Chtěl jsem se zeptat zda někdo neví čím by to mohlo být ,když po týdnu stání můj Favo nechce chytit na poprvé ,ale třeba až na potřetí a to ho musím dlouho točit.
Pokud s ním jezdím každej den tak není problém ,ale při delším stání jak ,kdyby nebyl benzín.Možná je zanesen palivovej filtr nevím ...
Jinak Favorit je ještě s karburátorem. -
« Re: Co to znamená?
clovece ja nevim, jezdil jsem taky se vsema motorama co se delaly a ten ekotronik se mi zdal nejhorsi. ale treba uz nebyl v dobrem stavu. k MPI - motor je blok favo, v tom streva z fabie, nejaka vacka, a mpi vcetne cele elektriky, palubky i s budikama, packama a volantem a taky ostrikovacema, motorkem steracu, topenim a buh vi cim jeste z Feldy, sw v RJ je na zakazku... -
« Re: Co to znamená?
Zdar vici, taky bych už rád zajížděl... nu což.. možná to ještě další dva roky vydržím... Fňuk, fňuk...až ti závidím. PS pozdravuj Zdenu a že na něj myslím kudy chodím. BTW pro ostatní, Zdena je sice chlap jak jste možná pochopili, ale je to ouplně jinak než si myslíte. -
"-- skrytý --" 11.06.03 07:41
« Re: Co to znamená?
Pokud funguje !!Jinak už jsem taky viděl ten motor s Eco.. dělat zajímavé věci. Nejde ani tak o opravy elektroniky - tady se snad nějaký bastlíř chytí ale myslím že po cca 10 letech je ten el.karburátor už dost odrbaný. U obyčejného (Pierburg nebo i česká kopie) je životnost udávaná 150 kkm. A určitě je jednodušší při výměně dát klasický karbec seřízený na katalyzátor než shánět nějaké díly z novějších šrotů na vrakáči nebo předělávat na MPI (MM je nahovno). Osobně mám s klasickým ty nejlepší zkušenosti (až na spotřebu ale za to může ten "inteligentní" sytič) takže to chce ruční. -
« Re: Co to znamená?
Je fakt ze normalni karbec jede lepe, s tim BMM 40kW uz bych to netvrdil. BMM 50kW to uz je neco jineho. Mam moznost jezdit se vsemi, tak to muzu tvrdit. Odzkouseno na testovacich usecich.
Jinak si nejsem jisty, jestli bych mel s karbem stejnou spotrebu.
To MPI by se mi libilo, to mas z Fabie??? -
"-- skrytý --" 10.06.03 16:23
« Re: Výměna chladiče
Cha, cha, shodou okolnosti jsem byl svědkem toho, že výměna chladiče u Fáva je trivka. Kámoš (laik) vyměňoval chladič poprvé a navíc v noci, v zimě, na ulici, pod uliční lampou. Natuty vím, že nic speciálního neměl. Nejpíš jen kleště. Byl jsem u toho, je to už 3 roky, byli jsme tehdy ve Frankfurtu. A v pohodě jsme dojeli domů a pokud vím, od té doby chladič OK. -
« Re: Co to znamená?
kdyz tam das normalni karbec tak to aspon pojede.. s motronikem taky... Karbec ma sve vyhody, BMM jich moc nema, MPI ma taky nejake. Tezko rict. Ale ekotronik je k nicemu, i kdyz souhlasim, ze pokud funguje tak ho tam klidne nechte:o)
Mimochodem, dodelal jsem favo 1,4MPI, zajizdi se, pak by to snad i mohlo nejak slusne jet:o) -
« Výměna chladiče
Zdravim, nevíte někdo, jak je složitá výměna chladiče? Dá se to zvládnout bez nějakého speciálního nářadí? Zjistil jsem totiž, že mohu hýbat žebry chladiče cca 3cm v horizontálním směru na dolní straně rámu chladiče. Ale zatím to všechno těsní ok. Nevíte někdo, jestli to tak má být, nebo je to jenom urezlý?
Mějte se. -
« Re: Co to znamená?
Nevím proč by tam měl místo toho někdo dávat normální karbec. Pokud Ekotronik funguje, tak s tím není žádný problém. Při poruše se aspoň na rozdíl od BMM ve Fa rozsvítí kontrolka a člověk aspoň ví že je něco špatně. Myslím že kutil na tom taky má šanci něco opravit. Taky jsem na tom měl závadu, za kterou v servisu chtěli cca 1500Kč a auto celý den. Nakonec jsem si ji spravil sám za 100kč. Spousta lidí na to nadává, ale přitom to v životě neměli.
Pokud za něco předělávat tak za MPI, jinak ne.