FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: prevodovka
Podobný problém jsem řešil asi před 14 dny - drnčení řadičky na čtyřku od 3000 ot/min. Nakonec jsem vyměnil plastová futra na spojovacím čepu pod řadicí pákou, namísto čepu jsem dal šroub s hladkým tělem a na zajištění jsem použil dvě kontramatky. Pokud najdeš ideální utažení (tj. aby řazení šlo lehce a páka neměla vůli na drnčení), myslím, že máš po problému. Hodně štěstí, snad Ti to pomůže. -
« prevodovka
Poslednich 14 dni mi zacala docela hlasite rezonovat radici paka pri jizde na 2 nebo 4 rychlostni stupen a to hlavne pri plnem plynu. Na lehkou nohu je vse v poradku. Nejsem technik a jeste jsem se neodhodlal se do prevodovky podivat, muze to byt zpusobeno unikem prevodoveho oleje? -
« Re: palubovka z felicie
To som rád, že tam pasuje. Ďalej ma trápi, ako hovoríš elektrika, ale skôr otáčkomer, kedže ako predpokladám je zapojený cez čidlo do zotrvačníka a favorit s karburátorom je zapojený cez káble na cievku. Ako to vyriešiť. Vymeniť zotrvačník alebo sa to dá nejako obíjsť. -
Diamant 06.01.00 07:19
« Re: Studeny motor
Na Fav mi sále mizla voda. Ale to bolo hlavne pri nešťastnom ventile kúrenia (zlatá Felicia) a pri spojoch spodného kovového kolena pod motorom. Teraz mám Feliciu a je to OK. Len niekedy, keď sa auto mojim pričinením zohreje viac ako má mi uniká chladiaca kvapalina popri zátke vyrovnávacej nádržky. BTW: aj mne sa teraz v zime zdržiava ručička teplomeru okolo 80°C. Budem sa na to musieť mrknúť. Myslím, že na skúšku netreba termostat vyberať. Ak auto bude stáť so zohriatym motorom, chladič by mal byť studený. -
Diamant 06.01.00 07:10
« Re: palubovka z felicie
Nemal by to byť až taký problém. Základ je totiž zhodný s Favoritom. Teda tá časť, ktorá ostáva neodnímateľná (na boku má malé mriežky na obukovanie bočných skiel a pokračuje až dole) je až na drobné zmeny úplne totožná - len v sivom. Nemal by byť problém na to doslova položiť prístrojovku z Felície. Otázka je, ako to bude pri dverách? Asi tam bude dosť veľká škára, lebo u Felice je na dverách v mieste prístrojovky taký výstupok. -
"-- skrytý --" 29.12.99 10:31
« Re:Re: hlavy motoru 136 vs 135
Diky za info! Jen mi porad neni jasne proc se delaly hlavy na 136 olovo, kdyz tou dobou uz byly k dispozici hlavy pro bezolovo. S135 (742) ma totiz, podle katalogu, stejnou hlavu jako Favorit 136 a na Fav. je pro 135 a 136 uz hlava stejna (proc ne take u rady 742?), zajimave ze? -
« Re: hlavy motoru 136 vs 135
Rozdíl mezi hlavou na olovnatý a bezolovnatý benzín je v sedlech ventilů. Rozdíl poznáš podle nálitku, který je v pravo od svíčky 4 válce. Když je vtom nálitku zavrtanej důlek je to hlava pro olovo. No a když je čistej tak pro natural.
Jinak 135-136 žádnej rozdíl.
Literatura: J. Andrt,T. Malina Údržba a opravy automobilů ŠKODA Favorit, Forman, Pick up.
-
« Re: Studeny motor
Pokud máš v pořádku čidlo teploty i ukazatel na palubce, tak máš asi špatný termostat. Ten se ti teď otevře dřív, než při těch 88 stupních a motor máš podchlazený. Teď zrovna měl stejný problém kámoš. O tom, že to je termostatem se snadno přesvědčíš tak, že dáš starý a nový do hrnce s vodou a uvedeš vodu do varu. Pokud se ti starý termostat otevře dřív, je to jasné. -
« Re: problém s Favoritem
Když jsi měnil těsnění, přeměřili jste přesah vložek válců nad blok? Kdysi jsem měl 120 s podobnou závadou - odcházelo mi těsnění. Nakonec se to vyřešilo podložením moc utopených vložek a byl klid, snad je to i tvůj případ. Projevovalo se to taky až při zahřátém motoru, jak to podfouklo byl jsem hned bez výkonu a uvařený. Ber to jako tip, třeba přijde někdo s něčím lepším. -
« Re: problém s Favoritem
Vymenil jsem tesneni pod hlavou asi 4-5krat,ani uz nevim,puvodni hlavu jsem nechal srovnat na freze,pak jsem ji vymenil za jinou.O trubkach ktery praskly nemluvim,protoze to je nasledny efekt.Kapalina mi trochu ztraci ale to muze byt tim jak je to natlakovany,tak mi nekde hadice propousti.
Dik Radek -
« Re: problém s Favoritem
To vůbec není normální!!!
Když mi praskaj hadice jako nic,když rupne i ta nejsilnější dole pod vodním čerpadlem tak není něco v pořádku.Vyměnil jsem chladič za nový,vyměnil jsem víčko od nádržky,i termostat.NIC!!!Pořád mám hadici od nádržky během pár kilometrů tvrdou jako kámen.
Dík jestli budeš něco vědět.