FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Vymena telesa kurenia vo favorite
Co se tyce ventilu, vyresil jsem to najednou a natrvalo tak, ze jsem si z plechu 1,5 mm vyrizl takovy ctverec s vnitrni ctvercovou dirou a 4 dirkami v rozich a zohybal jsem ho tak, aby tlacil na kryt ventilu presne v polovine vzdalenosti mezi srouby. Tim se narovnalo ohnuti toho krytu a guma zacala tesnit. Jednoduche. Co jsem ale nezvladl, byly ty hovadske kontakty na zadnim viku. Trpi tim spousta favoritu - za jizdy jim blikaji svetla a nebo vubec nesviti. Favorita uz nemam (mam novou Astru), ale vzpominam na nej v dobrem - nenechal nas nikdy na silnici. -
« Vymena telesa kurenia vo favorite
Chcel by som sa zbaviť toho nešťastného ventilu kurenia vo favotite (aj po výmene gumičky stále tečie). Nemá niekto skusenosti ci sa da vymeniť celé teleso kurenia z felicie do favorita. Pokiaľ viem vo felicii uz ventil nie je a teda ani problémy s netesnosťou. -
« Re: divny zvuky - odpověď
Případ, který popisuješ se mi také stával u mého Favorita a vzhledem k tomu, kolik má ten tvůj najeto se domnívám, že to bude skutečně to stejné. Dost dlouho jsem pátral co by to mohlo být a pak jsem na to konečně přišel. Nejhorší na tom je že se to stává pouze občas a tak se to špatně hledá. Na autě máš jistě již starší kotouče, které jsou z vnější obvodové části povrchově zkorodované. A to je právě ono. Jak se brzdí dochází k tomu, že šupinky koroze odlétávají od kotoučů. Když auto jede rychle tak proděním hned odlétnou a není nic slyšet. Zato při malých rychlostech (asi rychlejší chůze) dojde někdy k tomu, že se odlomí větší šupinka, která se dostane mezi kotouč a plechový kryt náboje a zde s vzpříčí. Samozřejmě se hned rozpadne ale právě to vzpříčení způsobí ten podivný zvuk (brnknutí do plechu), který je slyšet z předního podběhu.Přišel jsem na to tak, že jsem měl jednou kvůli něčemu sundané př. kolo a všiml jsem si , že kotouč je po vnější obvodové části dost povrchově zkorodovaný. Tak jsem ty kousky lehce oškrábal šroubovákem a kartáčem a jak jsem točil s nábojem tak jsem uslyšel ten zvuk, po jehož původu jsem dosud marně pátral. Odstranění je jak jsem výše uvedl, ale nevydrží to moc dlouho. Nejlepší by bylo koupit nové kotouče. -
« Re: Benzin
Mam starou 136ku a ted jezdim na super ale hrozim se toho az ho prestanou delat.Ne ze by tam natural nesel ale muj motor trosku protestuje(nekdy to cuka-hlavne po studenym startu).Na druhou stranu je fakt ze ma natoceno 245.000km.Nevite nekdo jestli ty prisady do benzinu co se budou prodavat budou jenom nahrazovat olovo nebo budou fungovat i jinak pozitivne.Fakt nevim na co pak budu jezdit jestli se mi este zvedne spotreba(uz ted je to skoro 9 litru):( -
« Re: Benzin
Pro Favorit 136 bez katalyzátoru je předepsán benzín s oktanovým číslem alespoň 95 a to jak olovnatý tak i bezolovnatý. Je pravdou, že jsou dva druhy hlav. První montovaná 88-89 se sedly s dovozu (vývrt v nálitku na hlavě) a druhá se sedly tuzemské výroby montovaná 89-a dále (bez vývrtu). V obou případech lze používat benzín jak je výše uvedeno. Osobně ale doporučuji super 96. O něco lépe to jede, přičemž samozřejmě nejde o nějaký rapidní nárůst výkonu, ale spíš o to, že to poznáš v kopcích nebo když jsi víc naložený - není třeba tolik šlapat na plyn. Vzhledem k tomu, že výsledná spotřeba je při použití 96 nižší než u 95 tak to nakonec v přepočtu na peníze vyjde buď nastejno nebo ještě lépe pro super 96. Záleží samozřejmě také na tom jaký je cenový rozdíl mezi oběma druhy benzínů - u nás je to 20 hal. -
« cukani u favorita
No, ja presne netusim co s tim ten clovek delal, ale kdz to bylo hotovy, tak rikal, ze to bylo prevodovkou - u otcoveho to bylo to same. Jinak to muze mit taky jine priciny (podle moudreknihy):
nečistoty - vyčistit karburator
netěsná osička škrtící klapky - vyměnit karburátor :o)
špatné osazení karburátoru - kontrola osazení podle osazovacích tabulek
neseřízené otáčka běhu naprázdno - seřídít
znečistena emulsni trubice behu naprazdno - vycistit, vymenit
neserizeny nastrik akceleracni pumpicky - zkontrolovat a seridit
nefunguje obohacovac castecneho zatizeni - zkontrolovat nebo vymenit
netesnici priruba karburatoru - zkontrolovat nebo vymenit
neserizena skrtici klapka 2. stupne - seridit
neptejte se me jak neco seridit - musel bych to moc dlouho hledat a navic nejsem mechanik -
« Re: Benzin
Z vlastní zkušenosti vím, že Škodovka dělala motory na vývoz bez katalyzátoru . U těchto motorů jsou ventily nastaveny k použití paliva , jak Natural 95, tak i super 96.
Takto jezdím již několik let a bez problémů.
Tyto motory jsou označeny ve znaku na přední straně pod kapotou barvou zelenou .. Bílé označení tomuto nevyhovuje.. toto pouze pro typ 136. Odkaz na odborníka, který toto zveřejnil v ZN novinách před dněma lety. Po odzkoušení toto funguje. ( vlastní zkušenost )
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!