FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Voda v oleji
Pokud se tvori emulze na vicku, tak se skutecne s nejvetsi pravdepodobnosti dostava chlad. kapalina do motoru, a to bud pres tesnenei pod hlavou nebo pres vlozku valce. Kazdopadne doporucuji zbytecne nevyhazovat penize za opravy pokud vse funguje. Problemy nastanou az:
-auto spatne startuje (hlavne v zime)
-voda vyvre za jizdy
Pak doporucuju opravu. Sejmout hlavu, zkontrolovat presah vlozek valcu a vymenit tesneni.
VD -
« Voda v oleji + otackomer
Emulze pod vickem se mi udela jakmile s tim jedu, staci 2 denne, olej jsem meni nekdy v prosinci a najel na nej asi 1500-2000 km, chladici kapalina vypada jako zkorodovana, mirne narezla, ve skodovackym servisu pri mereni to technikovi ucpalo merak, po doliti se to trosku rozredilo, jo jinak ta emulze je i v nekterejch hadickach smerem od vicka k filtru, momentalne nevim co delat. Plan: 1.vymenit chladici kapalinu
2. vytistit vechny hadicky
dalsi moznost je vymenit chlad. kapalinu a olej v motoru a cekat, jenze kdyz to znovu udela emulzi pak to znamena dalsi 200 kc do oleje 100 za filtr + vymena tesneni........to se mi zda docela financne nevyhodne
nevim co dal? -
« Re: Voda v oleji + otackomer
Emulze, která se vytvoří na víčku pro dolévání oleje svědčí o poškozeném těsnění pod hlavou, ale nemusí to být vždy. V zimmním období uvnitř motoru kondenzuje voda (i v oleji), která pak vytvoří emulzi na víčku. Z tohoto důvodu není možné v současné době udělat jednoznačnou diagnózu. Další podstatná zjištění jsou následující? 1. Zda ti ubývá chl. kapalina či ne? 2. Zda máš chl. kapalinu čistou nebo znečištěnou (jakoby zkorodovanou)? 3. Jaký druh chl. kapaliny používáš? Ad 1): Pokud kapalina ubývá a nejsou nikde jinde jiné úniky je to na 90% těsnění pod hlavou. Ad 2): Máš-li znečištěnou chl. kap. a i po vypláchnutí a výměně se rychle znečistí je to s největší pravděpodobností těsnění pod hlavou. Ad 3): Používáš-li Fridex tak se ani nedivým, že ti odešlo těsnění - to je na favoritácký motor pěkný svinstvo.
Otáčkoměr : Výměna otáčkoměru za hodiny není žádný problém. (Jestli si dobře pamatuji) Po rozebrání přístrojovky oba přístroje zaměníš. Otáčkoměr se připojuje jedním vodičem ke kostře a druhým vodičem k cívce, odkud snímá impulsy. Pokud chceš mít výsledek dokonalý tak je třeba vyměnit krycí sklo přístrojové desky za provedení pro otáčkoměr (nemá v sobě otvor pro nutný k ovládání hodin), jinak stačí otvor přelepit, aby se ti dovnitř neprášilo. -
« Voda v oleji + otackomer
Minulý pátek jsem byl na servisni prohlidce s Favoritem a po prohlidce mi mechanik rekl, ze mam v oleji vodu (na kdytu otvoru pro nalevani oleje se vytvorila bila srazenina) a ze duvod je praske tesneni pod hlavou, kdyz jsem se ho zeptal kolik by stala ooprava rekl mii ze 1500 (tesneni 120 + prace), coz je docela dost, tak jsem se stavil u par kluku co jdou automechnici a ty mi rekli abych spis hledal jinou pricinu, protoze jinak z toho budou jenom problemy (prebrusovani atd..). No a ted k veci: prolez jsem skoro vsechno a kromne nalezu ty bily srazeniny i v jinejch trubickach jsem nic nenasel, kde mam jeste hledat?
Jo taky jsem na sel malou prasklinu---dirku v krytu na vzduchovy filtr, bouze za filtrem u jednoho ze sroubu, co stim, staci to nojek prelepit, zatmelit (podle kamose) nebo to jinak izolovat, co byste delali?
Dalsi vec je ze bych si chtel nemontovat otackomer, ale nevim jak, mam 136L, a misto otackomeru jsou tam hodiny. Jak na to? Kam pripojit cidlo?
Jo nemate nekdo na prodej original otackomer (funkci bez zavady) pro Favorit 136L (1988-89 nevim presne kdy byl vyroben)? (PS: Co nejlevnejc)
Jo jeste jeden dotaz, utahne mi alternator 80W zarovky misto 55W v potkavackach? -
« Re: Vymena telesa kurenia vo favorite
Co se tyce ventilu, vyresil jsem to najednou a natrvalo tak, ze jsem si z plechu 1,5 mm vyrizl takovy ctverec s vnitrni ctvercovou dirou a 4 dirkami v rozich a zohybal jsem ho tak, aby tlacil na kryt ventilu presne v polovine vzdalenosti mezi srouby. Tim se narovnalo ohnuti toho krytu a guma zacala tesnit. Jednoduche. Co jsem ale nezvladl, byly ty hovadske kontakty na zadnim viku. Trpi tim spousta favoritu - za jizdy jim blikaji svetla a nebo vubec nesviti. Favorita uz nemam (mam novou Astru), ale vzpominam na nej v dobrem - nenechal nas nikdy na silnici. -
« Vymena telesa kurenia vo favorite
Chcel by som sa zbaviť toho nešťastného ventilu kurenia vo favotite (aj po výmene gumičky stále tečie). Nemá niekto skusenosti ci sa da vymeniť celé teleso kurenia z felicie do favorita. Pokiaľ viem vo felicii uz ventil nie je a teda ani problémy s netesnosťou. -
« Re: divny zvuky - odpověď
Případ, který popisuješ se mi také stával u mého Favorita a vzhledem k tomu, kolik má ten tvůj najeto se domnívám, že to bude skutečně to stejné. Dost dlouho jsem pátral co by to mohlo být a pak jsem na to konečně přišel. Nejhorší na tom je že se to stává pouze občas a tak se to špatně hledá. Na autě máš jistě již starší kotouče, které jsou z vnější obvodové části povrchově zkorodované. A to je právě ono. Jak se brzdí dochází k tomu, že šupinky koroze odlétávají od kotoučů. Když auto jede rychle tak proděním hned odlétnou a není nic slyšet. Zato při malých rychlostech (asi rychlejší chůze) dojde někdy k tomu, že se odlomí větší šupinka, která se dostane mezi kotouč a plechový kryt náboje a zde s vzpříčí. Samozřejmě se hned rozpadne ale právě to vzpříčení způsobí ten podivný zvuk (brnknutí do plechu), který je slyšet z předního podběhu.Přišel jsem na to tak, že jsem měl jednou kvůli něčemu sundané př. kolo a všiml jsem si , že kotouč je po vnější obvodové části dost povrchově zkorodovaný. Tak jsem ty kousky lehce oškrábal šroubovákem a kartáčem a jak jsem točil s nábojem tak jsem uslyšel ten zvuk, po jehož původu jsem dosud marně pátral. Odstranění je jak jsem výše uvedl, ale nevydrží to moc dlouho. Nejlepší by bylo koupit nové kotouče.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Dekuju za vsechny.
VD