FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Re: Fáčko -stěrače
Stává se mi to stejné (asi 3x do roka). Mám cyklovač s pamětí a někdy se mi stane, že přestane fungovat a současně mi přestane fungovat automatické zastavení stěračů ve spodní poloze. Jak to odstraňuji ? Šáhnu na pojistokovou skříň a lehce dotlačím krabičku cyklovače do kontaktů - to je vše. Pak už zase všechno funguje. Podle mě je problém v pojistovém a reléovém panelu resp. se špatnými kontakty v některém plošném spoji. -
« Re: Voda v oleji
Samozřejmě nejde tímto způsobem udělat jasnou diagnózu. Podle toho jak si udal další doplňující informace, lze usuzovat na to, že těsnění je skutečně načaté. Ještě jsi ale neuvedl jakou chl. kapalinu tam máš. U těsnění je ten problém, že nikdo přesně neví jak dlouho to ještě vydrží. Můžeš na tom ujet ještě x tisíc a OK, nebo taky 100 m a KO. Horší je, že např. Fridex je vůči hliníku na hlavě válců velice agresivní, takže se může stát, že když tu hlavu jednou někdo sundá tak už bude natolik vyžraná, že nepůjde ani srovnat. A to už je v trochu jiných cenových relacích a to i v případě když použiješ použité díly. Pokud to chceš mít z krku a nechce se ti vrážet zbytečně peníze do auta tak bych to udělal tak, že před výměnou oleje bych nechal sundat hlavu a vyměnit všechno najednou - těsnění (příp. srovnat hlavu), chl. kapalinu, olej. Současně by bylo namístě vypláchnout motor od usazenin a příp. dle potřeby vyměnit zanesené hadice. Ještě jedna rada na závěr - dej si udělat k někomu komu věříš, protože na hlavě u favorita se dá dost zmrvit. -
« Re: sklapeni svetlometu
Zařízení pro sklon světlometů odejde většinou proto, že popraskají plastové nátrubky mezi prvky z tmavé um. hmoty a průhlednými trubičkami. ty prasklinky jsou jenom malinké, ale kapalina jimi čístečně vyprchá a uvnitř se vytvoří vzduchové bubliny. Účinnost systému je pak, v závislosti na úniku, snížena. Opravit to pokud je mi známo nejde. Díl se prodává pouze jako komplet za cca 800-1000 Kč. Výměna není problém (nejnáročnější je demontovat přístrojovku). Pokud do toho nechceš moc investovat, tak se asi vydej na nějaké vrakoviště. Při výběru si ale dobře prohlédni nátrubky a to zda v trubičkách nejsou vzduchové bubliny. Jinak bys peníze vyhodil zbytečně. -
« PZ brzda
Prosim o radu, mam problem s PZ brzdou ma snizenou ucinnost.
Oblozeni je v poradku (3-4 mm najeto asi 4000 km), odvzdusnene,
prasatko chodi, samostav taky. Uz nevim cim by to mohlo byt
napada me jeste redukcni ventil pro zadni brzdy ale nemam s
tim zkusenost diky za rady
-
« Re: Benzin
2Luhy: Mam taky 89´a 136ku takze se tam musi pouzivat nejmin 95oktanu. Bohuzel ja sem rozdil mezi 95 a 96 pocitil. Hur to tahne kdyz sem vic nalozenej. Proste to chce aspon Super96. Vez sem kamose a ten se divil jak mi to s tim skoro ctvrtmilionem najetejch km este svisti, na felicie uz my facko nema ale naky litrovy punto nebo corsu este zpraska :) -
« Fáčko -stěrače
Nevíte nekdo jak opravit cyklovac steraců u 136 r.v.1989? Funguje si jen kdy chce. Souvisí to s tím, že stěrače jsou zaplý, když je vypnu, tak se přesně v tu chvíli zastaví(abych, je vrátil do vodorovné polohy , musím je vypnout, když se v ní zrovna nacházejí). Když cyklovač funguje tak to nedělají a vše fachá tak jak má. Muze to souviset s pojistkama? -
« Re: sklapeni svetlometu
Nemáš zač děkovat, stejně to nikdo nepoužívá.
Víc než já, který jezdí v autě sám tě oslní
spousta řidičů se špatně seřízenými světlomety
nebo otočenými H4 o 180 stupňů.A takový malý poznatek - čím dražší auto (starší a dotáhnuté za pár šupů ) tím horší seřízené světlomety.Takže teď rozumné řešení mého problému - dá se to spravit?
-
« Re: Benzin
Nevím co más za r.v. a jaký más vztah k autům.
Katalyzátor zrejmě nemás? Já mám r.v.1989 , najeto 175000 km - na Special. Zdá se mi, že to vůbec nejede hůř oproti Superu 96. Super 98 je fakt super. Navíc Special je v průměru o 2Kč levnější (za litr) - a při dnešní ceně benzinu?
Co myslíš? -
« Re: Voda v oleji
Pokud se tvori emulze na vicku, tak se skutecne s nejvetsi pravdepodobnosti dostava chlad. kapalina do motoru, a to bud pres tesnenei pod hlavou nebo pres vlozku valce. Kazdopadne doporucuji zbytecne nevyhazovat penize za opravy pokud vse funguje. Problemy nastanou az:
-auto spatne startuje (hlavne v zime)
-voda vyvre za jizdy
Pak doporucuju opravu. Sejmout hlavu, zkontrolovat presah vlozek valcu a vymenit tesneni.
VD -
« Voda v oleji + otackomer
Emulze pod vickem se mi udela jakmile s tim jedu, staci 2 denne, olej jsem meni nekdy v prosinci a najel na nej asi 1500-2000 km, chladici kapalina vypada jako zkorodovana, mirne narezla, ve skodovackym servisu pri mereni to technikovi ucpalo merak, po doliti se to trosku rozredilo, jo jinak ta emulze je i v nekterejch hadickach smerem od vicka k filtru, momentalne nevim co delat. Plan: 1.vymenit chladici kapalinu
2. vytistit vechny hadicky
dalsi moznost je vymenit chlad. kapalinu a olej v motoru a cekat, jenze kdyz to znovu udela emulzi pak to znamena dalsi 200 kc do oleje 100 za filtr + vymena tesneni........to se mi zda docela financne nevyhodne
nevim co dal? -
« Re: Voda v oleji + otackomer
Emulze, která se vytvoří na víčku pro dolévání oleje svědčí o poškozeném těsnění pod hlavou, ale nemusí to být vždy. V zimmním období uvnitř motoru kondenzuje voda (i v oleji), která pak vytvoří emulzi na víčku. Z tohoto důvodu není možné v současné době udělat jednoznačnou diagnózu. Další podstatná zjištění jsou následující? 1. Zda ti ubývá chl. kapalina či ne? 2. Zda máš chl. kapalinu čistou nebo znečištěnou (jakoby zkorodovanou)? 3. Jaký druh chl. kapaliny používáš? Ad 1): Pokud kapalina ubývá a nejsou nikde jinde jiné úniky je to na 90% těsnění pod hlavou. Ad 2): Máš-li znečištěnou chl. kap. a i po vypláchnutí a výměně se rychle znečistí je to s největší pravděpodobností těsnění pod hlavou. Ad 3): Používáš-li Fridex tak se ani nedivým, že ti odešlo těsnění - to je na favoritácký motor pěkný svinstvo.
Otáčkoměr : Výměna otáčkoměru za hodiny není žádný problém. (Jestli si dobře pamatuji) Po rozebrání přístrojovky oba přístroje zaměníš. Otáčkoměr se připojuje jedním vodičem ke kostře a druhým vodičem k cívce, odkud snímá impulsy. Pokud chceš mít výsledek dokonalý tak je třeba vyměnit krycí sklo přístrojové desky za provedení pro otáčkoměr (nemá v sobě otvor pro nutný k ovládání hodin), jinak stačí otvor přelepit, aby se ti dovnitř neprášilo.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!