FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Poraďte ještě dnes!!!
Při řazení se mi stává, že rychlostní stupně jdou zasunovat ztěžka a i když řadím pomalu a s citem občas se ozve škrtnutí ozubených kol o sebe (malé). Ohnutá řadicí vidlička ?!? Jak dlouho se s tím dá ještě jezdit ? Alespoň 150 km ? Tento problém mě potkal včera večer, do té doby to bylo bez problémů. Díky za rady. -
« Facko
Jeste neco,Favorita jsem pred lety jezdil a byl jsem celkem spokojen.Dnes uz bych do neho asi nesedl.Mel jsem moznost videt par totalek s timto vozem a stacilo mi.Je to vylozene nebezpecne auto.
Zadne vyztuhy,tenke dvere...atd.Docela bych chtel videt jeho crash testy. -
« Re: Benzin
To Luhy:S tim benzinem je to nesmysl.Vyssi oktanove cislo zajisti o neco lepsi spalovani,ale nijak neovlivni vykon a kroutak motoru.Jinak s tovarnim fackem 136 Ti to 170Km/h. nikdy nemuze jet.Mozna z prudkeho kopce s vetrem do zad,ale spis ne.
Spousta favoritu prosla tuningem motoru,ktery vyrazne zvysuje vykon a toc.moment.Neni divu,kdyz to dnes stoji do 10 tis.Kc.Taky jsem se divil kdyz me se Scorpiem ve 190 predjizdel stary favorit.Holt tuning je dobra vec,ale konkretne u Facka to chce upravit i podvozek,jinak jsou rychlosti nad 150km/h smrtelne nebezpecne. -
« Re: Prekopavka
No, Formana uz nemam, ale mam brachu, ktery ma Favorita (1/91). Ma tam vse z Felicie, sedacky (12000, myslim, ze i zadni ), palubni desku (20000), calouneni dveri. I kdyz favorit nema rok vyroby > 92, kdy se zacaly vyrabet favority, ktere maji stejne uchyty jako felicie. -
« Problem
Tak jsem dneska vymenil vodu v chladici, vypustil jsem ji, vypadala jako silne zrezlá, kdyz jsem zkousel jestli je mazlava tak byla. Jo po doliti a zahrati na provozni teplotu na miste na volnobeh (teplota kdy se zapne vetrak u chladice) se vetrak nezapnul, teplota vyskocila do cerveneho pole a z nadrzky na chladici kapalinu vyvrela voda, sla z ni para (z pod vicka). jelikoz uz byl vecer, tak jsem to nechal bejt a cekam na zejtrek rano. Postupoval jsem podle navodu v knize Jak na to? od Andrew Hamlina. Momentalne nevim kde jsem udelal chybu. Jo nenamrelil jsem kolik vody jsem vypustily, ale po rysku max stacilo dolejt asi 4 a ctvrt litru vody, podle navodu se ma dolejvat asi 6 litru. Jo taky nevim co je s vetrakem, kabely jsem prohmatly a byly v poradku. Vsechny hadice jsem promackal krome ty spodni vedle motoru, na tu jsem zapomel. Dneska mam takovek pocit ze to tesneni pod hlavou a pod vanou necham vymenit v servisu, trochu se bojim. Nevite nahodou o nejakym servisu v Pardubicich a kolem Pardubic, kde by mi vymenili tesneni a kapaliny za nejakou slusnou cenu (olej prevodovy i motorovy, destlovanou vodu,tesneni mam). Za kolik Kc by to mohlo bejt? -
« Re: X:Voda v oleji + otackomer
Tak to je zásadní informace - FRIDEX to je svinstvo ! Jinak vcelku plně se ztotožňuji s tím co uvedl VlastikD, protože mě se v.r. 95 stalo to stejné. Koupil jsem tehdy Fa. 89 cca 60 tis. km. Auto jezdilo dobře a o tom co znamená emulze na víčku jsem tehdy ještě nevěděl. Měl jsem jenom problém s čistotou chl. kap. Přesto, že jsem Fridex, který tam byl, ihned vyměnil za BP (po propláchnutí motoru), tak se hned zase zkalil. A jednoho krásného dne jsem si takhle jel, při rozjezdu na křižovatce auto divně škublo a bylo to hotový. Byl jsem rád, že jsem se odbelhal 50 m na parkoviště. Jediný štěstí jsem měl, že se mi to stalo nedaleko od domova. Tehdy mě to stálo asi 1500 Kč včetně orovnání hlavy, náplní a materiálu. Když jsem si odpočítal materiál vyšlo mi za práci asi 900 Kč a myslím si, že to nebylo moc, protože práce je na tom skutečně dost. Pak jsem na tom najel 50 tis. km a dobrý. Co se tehdy stalo s těsněním ? To bylo úplně v p... . Fridex po šesti letech stačil úplně prožrat nejen hlavu, ale i kovové kroužky vlisované do těsnění u dvou válců (proto také byla ta kap. tak špinavá) a v den D došlo k tomu, že se to profouklo do válců. To co píšeš mi nepřijde nějak moc drahý a být tebou tak bych asi na nic nečekal. Je lepší si to nechat opravit v klidu, než když tě to pak někde nechá ve štychu zrovna když se ti to nehodí. A ještě jedno upřesnění nakonec - nemyslel jsem propláchnout mazací systém (tam se vlhkost časem vypálí) ale myslel jsem chladící systém. -
« Re: X:Voda v oleji + otackomer
A jeste k tvym otazkam:
Pokud sundas hlavu tak samo ze musis vse nastavit (hlavne vule, ale lepsi je vse) ale vzhledem k tvym otazkam tos asi nikdy nedelal a proto ti nedoporucuju to zkouset - stejne asi nemas potrebne zarizeni (i kdyz to neni slozite). Existuje nekolik knih, kde to je vice ci mene popsane, tak pokud si nenechavy tak je aspon v knihkupectvi prolistuj.
Hlava se zbrusuje pokud neni rovna. To se pozna az ji sundas. Pokud problem nemas tak to nedelej. Muze byt bud deformovana, nebo vyzrana. Existuji firmy, ktere hlavy opravuji - ne jen deformace ale i sedla. Na tyto firmy zase maji kontakt dobri opravari motoru.
Uzazeniny od oleje ti taky nedoporucuju odstranovat pokud nemas motor rozdelany. Prodava se spousta pripravku ktere je rozpusti a tim uvolni do obehu. Ve filtru neco zustane, ale proc to delat? Uzazeniny (karbony) jsou na mistech kde nicemu nevadi. Jedna se spis o obchod.
-
« Re: Benzin
Říkáš to dobře, nějáký litrový Punto se na naší 136 ani neuprdne. Máš pravdu, že to jede na vyšší oktanový číslo líp. Výkon hraje velkou roli. Zajisté požaduješ od svého miláčka sportovní charakter - to jsme dva. Jakmile jede jen jeden člověk, tak to lítá. Zkoušel jsem i natural 95, na který to nejede špatně, je v průměru o 40 halířů na litr dražší. Co jsem se ptal automechaniků ze servisů ŠKODA, tak říkali, že můžeme klidně píďo na natural jezdit. Jinak mezi náma, když tam dáš do tý 136 super98 plus (nebo nějáké takové označení to má - stojí jistě přes 30 Kč/l), tak z toho vymáčkneš podle tacháče až 170 km/h. Já jsem to moc nezkoušel, protože to prej nedělá moc dobře motoru co se životnosti týče (vytahovat z toho takový rychlosti). Ale už se mi několikrát stalo, že jsem jel s Feldou 150 a najednou mě předjelo Fáčko. A to ne nějak pomalu, přímo mě předlítlo. -
« Re: X:Voda v oleji + otackomer
Tak to mam pratele za sebou. Tesneni pod hlavou bylo totalne prozrane. Auto jsem koupil pred 2 lety. Bylo 8 let stare a porad tam byl puvodni fridex - Stabil ktery zere hlinik. Hned po koupi jsem tam dal ten novejsi fidex co je na hlinikove motory a motor jsem dukladne vyplachl (chlazeni). Presto se na podzim na vicku zacal delat bily film. Vedel jsem co asi hrozi, ale cekal jsem. Asi pred mesicem jsem zacal pozorovat rano spatne starty (resp. start byl ok ale pak motor bezel na tri valce - ale ne dlouho asi minutu). (Jezdim kazdy den.) Posledni tyden ty tri valce trvaly dele a tak jsem tusil ze uz se cekat neda. Domluvil jsem si opravu u znameho (asi 100 km od Brna, kde nyni ziju). Bohuzel vcera se situace rapidne zhorsila, voda poprve mirne vrela, ale jen chvili. No a pak to melo rychly spad. Dnes jsem jiz do prace temer nedojel. Motor jel celou dobu na tri valce a z vyfuku se valil kour - voda se ve vetsi mire dostavala do valce a ten ji vytlacoval do vyfuku, kde se vyparovala. Domluvil jsem si tedy opravu tu v Brne. V 9.00 jsem auto predal a v 16:00 bylo hotovo - ale musel jsem prosit ze jedu na velikonoce k rodicum. Cena 2300 - 1000 prace + nove svicky, olej, chladici kapalina, tesneni, atd. Tak ted se zase vse zda byt ok. Mel jsem obavu, aby nebyly "utopene vlozky", to by bylo horsi. Co se tyka vyberu opravny doporucuju nejakeho soukromnika, ktery se specializuje na motory, tedy generalky, ti umi motor rozhodit rychle a hlavne to delaji kazdy den. Pokud je pouze povlak na vicku a zadne dalsi priznaky, tak bych nedelal nic muze jit jen o vysrazenou vodu - zvlast v zime. Motor - olej take neni nutno nejak proplachovat. Staci pouzivat dobry olej. Znacka nerika jestli je olej dobry, dulezite jsou parametry! Ja pouzival Mogul Forte GX, je to mineral ale neni drahy a pro tak nedokonaly motor jako je Skoda -staci. Navic je tento olej prvni plneni Skody a.s.
Cau -
« X:Voda v oleji + otackomer
Pouzivam Fridex, ale ten tam je asi 2 a vice roku, to nevim, ja to auto vazal od táty a v tý dobe kdy jsem ho prebiral jsem o tom moc nevedel a ridila jenom mama, ted kdyz v tom jezdim sam a vetsina z kamosu ma tohle vzdelani do toho taky zacianm pronikat.
Jo dneska jsem koukal pod vicko a po 10 dnech, jel jsem v tom 3 krat, je pod vickem takovej pekne bilej film, emilze tak 0.5 mm vysoka, moc to nechpu, auto chyta perfektne, chladici kapalina neubyva, a atu jede a necha se tocit, ma perfekt akceleraci a na 3 stupen jede bez problemu 110 km/h a neřve. Ta emulze mi fakt dela starosti. Jo jak se vubez zbrusuje ta hlava, jak poznam ze se ma zbrousit, jo kdyz ji sundam tak pak musim vsechno znovu nastavit?(vule ventilu, predstih atd?). Jo co je nejlepsi na proplachnuti motoru (kdyz jsem se na to ptal v Paramu Pardubice, tak mi rekli ze to neni treba, protoze kdyz se puzivaj kvalitni oleje (ARAL) tak se to nedoporucuje proplachovat. My jsem v tom vzdycky meli ARAL. Nevim jak na to? Jo kde je kolem Pardubic servis kterymu se da verit, a kde to moc nestoji (potreboval bych tam vymenit apon to tesneni pod hlavou) do toho se s kamosema trochu bojim, i kdyz oni rikaj no problem, ale strach je strach. Jo ve Skodovackym servisu si rekli za vymenu 1500 Kc (120 tesneni a 1300 za praci a to je dost). Diky za odpoved -
« Re: Fáčko -stěrače
Stává se mi to stejné (asi 3x do roka). Mám cyklovač s pamětí a někdy se mi stane, že přestane fungovat a současně mi přestane fungovat automatické zastavení stěračů ve spodní poloze. Jak to odstraňuji ? Šáhnu na pojistokovou skříň a lehce dotlačím krabičku cyklovače do kontaktů - to je vše. Pak už zase všechno funguje. Podle mě je problém v pojistovém a reléovém panelu resp. se špatnými kontakty v některém plošném spoji. -
« Re: Voda v oleji
Samozřejmě nejde tímto způsobem udělat jasnou diagnózu. Podle toho jak si udal další doplňující informace, lze usuzovat na to, že těsnění je skutečně načaté. Ještě jsi ale neuvedl jakou chl. kapalinu tam máš. U těsnění je ten problém, že nikdo přesně neví jak dlouho to ještě vydrží. Můžeš na tom ujet ještě x tisíc a OK, nebo taky 100 m a KO. Horší je, že např. Fridex je vůči hliníku na hlavě válců velice agresivní, takže se může stát, že když tu hlavu jednou někdo sundá tak už bude natolik vyžraná, že nepůjde ani srovnat. A to už je v trochu jiných cenových relacích a to i v případě když použiješ použité díly. Pokud to chceš mít z krku a nechce se ti vrážet zbytečně peníze do auta tak bych to udělal tak, že před výměnou oleje bych nechal sundat hlavu a vyměnit všechno najednou - těsnění (příp. srovnat hlavu), chl. kapalinu, olej. Současně by bylo namístě vypláchnout motor od usazenin a příp. dle potřeby vyměnit zanesené hadice. Ještě jedna rada na závěr - dej si udělat k někomu komu věříš, protože na hlavě u favorita se dá dost zmrvit.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!