FAVORIT - úplně všechno, co Vás o něm napadá
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA - naše značka
-
« Klinovy remen
Strasne mi zacal "spievat" klinovy remen na Fa'92. Dal som ho dole, kontroloval som loziska alternatora a vodnej pumpy. Tie su v poriadku. Skusal som menit napnutie remena, ale nepomaha. V servise mi ho otocili a premastili, ale po case sa to opakuje. Je to Barum s vnutornym "ozubenim". Poradte, ake remene pouzivate ? Najhorsie je, ze to nehluci, nesumi stale. Len ked sa poriadne zohreje motor. Vdaka za kazde info. -
« Chladici kapalina
Máte pravdu, že Fridexů je více druhů a asi nejméně vhodný je fakt Stabil, který je určen pro starší motory a stavební stroje. Pro celohliníkové motory jsou pak myslím Fridex Super a D Extra (ten pro motory s prodlouženou životností), ale raději se zeptejte. Jsou pak i kapaliny Valvoline, kde říkají, že už jí nemusíte ředit destilovanou vodou, ale jen stačí vodou z vodovodu. No, ale podle mne sicher je sicher. -
« Bez nadpisu
Pokud chcete oddálit nebo se vyhnout brzké GO motoru, tak kolem 80000-90000 km vyměňte rozvody, které už jsou při těchto kilometrech dost hlučné a opotřebované. Nestačí vyměnit pouze rozvodový řetěz, ale i rozvodová kola. Domnívám se, že důležité je také včas měnit olej
( jednou za rok nebo co 10000 km a to i u Favoritů od 1.1. 93, kde výrobce předepisuje výměnu až po 15000 km ). A samozřejmě nepoužívat Fridex, který rozežírá těsnění pod hlavou. Mám Favorita r.v.93, najeto 101000 a kromě výměny těsnění pod hlavou při 90000 km zatím OK. -
« Favorit - otáčkoměr
Ahoj! U Favoritů od r. v. 93 si dejte pozor při instalaci otáčkoměru místo hodin v přístrojové desce. Je totiľ rozdíl mezi otáčkoměrem ve voze vybaveném vstřikováním a karburátorovým motorem, který se jeątě vyráběl v průběhu roku 93. Oba otáčkoměry od sebe rozeznáte tak, ľe v pravém spodním rohu na vnějąí stravě je pro otáčkoměr k motoru se vstřikováním vyznačeno červenou barvou písmeno M,u karburátorové verze tam není vyznačeno nic. Z toho také usuzuji, ľe při výměně starąí("hnědé") přístrojové desky za "černou" lze
pouľít jen takovou s otáčkoměrem pro karburátorový motor. To ale nemám vyzkouąené.
Jisté vąak je, ľe mezi oběma otáčkoměry je rozdíl, který mi potvrdili i v servise.
-
« GO motoru
Tak už mám za sebou GO motoru!Je to úplně jiné auto (svižnější,vytáčivější) a to to zatím nepřetáčím nad 3000 ot. Táhne to i na 5. stupeň.Když jsem viděl rozebraný motor,tak Vám mohu řící,že motor na 90 - 100 000 Km je totálně kaput.Vložky ještě ujdou, ale pístní kroužky totálně sjeté a s ostrou vymlácenou hranou, písty mají příliš velkou vůli.Klika, ta je jak nejetá. Těsnění pod hlavou totálně prožrané, jak se také dalo čekat. Tak kdo máte najeto okolo 100 000 Km, tak si nechte udělat aspoň kroužky, určitě se to vyplatí!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!