NEJLEVNĚJŠÍ BENZÍN - OnLine
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Teplice
Stejne jako v Ústí n.L u Carrefouru tak i u HYPERNOVY v Teplicích dále spadla cena N95 na 25,20 Kč. To je zatím nejlevnejší benzín v celé ČR (co jsem slyšel, když nepočítám nějaké pochybné noname pumpy). Co se týká kvality, tak si myslím, že tyhle velké obchoďáky nemají důvod nějakým způsobem šidit kvalitu, protože to není jejich hlavní zdroj zisků (proto si mohou dovolit jít tak nízko) a přijít o zákazníka je dražší. Co vy na to, pánové...? (pardón - i dámy, samozřejmě :-)) -
« Re: prof
to RaK. Díky za reakci. Jsem rád, že jsi se nenaštval a udržel sis nad celou věcí nadhled. Jsem stejného názoru, že máme benzín levný. Jedná se o pětinu, nebo šestinu, která nám ještě do narovnání jeho ceny s unií chybí. Příjmy jsou však stále ještě několikanásobně nižší, nez v unii. Stále je ještě třeba zdražit to, či ono, abychom se dostali na evropskou úroveň. Jak však řešit otázku platů zaměstnanců a nebo výdělků podnikatelů (obojí je totiž nutno také zvýšit), kteří by na ty platy měli někde vydělat? To zatím nikoho netrápí. Mám takový pocit, že po vstupu do unie nebude mít v Čechách kdo pracovat, jelikož všichni půjdou tam, kde jim dají víc. Rád bych dal svým zaměstnancům stodvacet tisíc měsíčně, ale to bych musel natolik zvednout ceny zboží, že by ho nikdo nekupoval. Považ jen, že takový zaměstnanec by musel na takový plat vydělat vlastní prací minimálně 160 000, a to nepočítám např. splátky budovy, která se musela postavit, stroje, který se musel zakoupit, teplo, světlo atd. Ono totiž díky nízké úrovni platů se daří v ČR stále udržovat velmi nízkou inflaci. V tomto směru jsou Češi bezkonkurenčně trpěliví, jak dlouho vydrží žít skromě.Ještě k cenám aut v poměru k výdělkům a ceně PHM. Mnohokrát jsme s přáteli diskutovali, jak jsou vlastně Češi motoristicky založený národ. Pokud by se nám v nákupu auta chtěl Němec podobat, tak by se ocitl ve velkém problému, jelikož na trhu v Německu není běžně v prodeji automobil, jehož cena by byla 2-3 miliony DEM. Navíc, kdyby Němec přijel k pumpě a nechal tam za plnou nádrž 1500 DEM, tak by to nepřežil. Kdyby byl v Čechách poměr ceny PHM k příjmům stejný, jako v Německu, tak se tady nehneme, protože by nikdo neudělal krok pěšky.Dost dobře nerozumím tomu, jak to udělat, aby měl člověk v ČR, ať již zaměstnanec, nebo soukroník, příjmy na úrovni EU. Co by to muselo být za práci, kterou by si mohl takto ocenit? Jak kvalitní by ta práce musela být? Kdo by si mohl dovolit ji zaplatit? Kolik by v takovém případě šlo státu? -
« Re: prof
Díky za názor z pohledu podnikatele. Ale:
1.- o odečítání z daní nemám přehled a ani jsem se o něm nevyjadřoval.
2.- já ze skupiny zaměstnanců si musím na benzín také nejdříve vydělat a mám ho z toho co zbyde po stržení zdrav. a soc. pojištění a daní.
3.- já považuji benzín stále za "levný" zej. oproti EU. Arabové ropu prodávají všem za stejnou cenu (neberou ohled na naše nízké platy) a u konečných spotřebitelů se nemůže tedy dlouhodobě příliš lišit. (To by ekonomické zákonitosti neplatily).
4.- je naší chybou, tedy zaměstnanců, že se necháme vykořisťovat státem i podnikateli a prodáváme se pod cenou. Jsou však již některé vyjímky s platy na evropské úrovni.
5.- Každý podnikatel opravář praček, ledniček apd. si naúčtuje náklady na dopravu (mnohdy jsou vyšší než za vlastní práci). Z vlastní zkušenosti mohu vím, že na každých takto ujetých 100km dám za benzín ani ne 200.-Kč a dostanu cca 550.-Kč, mohu naúčtovat diety, parkovné. (Navíc zaplatím jen silniční daň, pokud ji nezvedli bylo to 25.-Kč/den, kdo jezdí víc vyplatí se mu pak zaplatit roční). Přitom se projedu, po cestě ještě mohu lecos vyřídit, nakoupit. Auto jinak stárne i když stojí, pojistky, dálniční známka, garážování musíme zaplatit stejně - ještě než vyjedeme.
6.- na rozdíl od podnikatelů nepočítáme řádově v milionech, ale jen v tisícovkách.
7.- Je zajímavé jak nás obě skupiny zajímají změny ceny benzínu v řádově korunách (nebo dokonce desetníkách?), když jsme ochotni dát při koupi auta mezi 1/4-1/2 milionem Kč a někteří ještě víc.
8.- k druhotné platební neschopnosti - my zaměstnanci musíme platit hned, někdy i předem - když kupuji auto, tak mi ho také nepředá dealer (také podnikatel) dřív než mu dám peníze do ruky, nebo než mu nanaběhnou na účtu!
PS: Nedaří se mi udělat tak hezké odstavce - i kyž při psaní je dělám. -
« N 95 - 25,..Kč
Včera jsem v Ústí n.L u Carrefouru viděl Natural 95 dokonce za 25,...40 či 20 Kč, k této pumpě se však špatně zajíždí - musí se přes celé parkoviště a teď je tam provoz na stupni č.4-5. Je také "neznačková"- není poznat od jaké společnosti benzín pochází. Raději bych tam viděl třeba Elf. -
« Re: Re:
No, ono to taky neni presne tak, jak jsem rikal - to byl jenom priklad. Proste nejake notebooky jsou jenom nepodstatna kravina na kterou se ale prehnane poukazuje. To je to same, jako s platy poslancu, ap. Jo, je to svinarna, ale jedna se o prkotiny, ktere nedokresluji celkovou zlodejinu (jak by to mohlo vypadat), ale jenom odvadeji pozornost od podstatnych veci. -
"-- skrytý --" 14.12.00 10:09
« Re: Re: PROF
Lide bdete. Je to presne tak, PROF je profik a ja mu jen preji, aby u podnikani vydrzel nebo nas vsechny za chvili nebude mit kdo zivit. "Drobni" podnikatele jako jedini budou vzdy platit dane. Velke podniky jsou ve ztrate nebo se prodaji do ciziny a zisk vytvareji jinde (obvykle v materske zemi). -
« Re: Re:
Vsechno je jinak. :-) Ty notebooky si nekoupili poslanci proto, aby meli notebooky a jejich deti na nich hraly hry nebo co. To je velmi pruhledna finta, na kterou se ale nachyta drtiva vetsina obcanu vsude na svete. :-)
Vysvetlim pointu: Prijima se zakon o vyhlazeni obyvatel, jejichz prijmeni ma sudy pocet pismen. Banda zaplacenych novinaru se poflakuje okolo parlamentu a nema do ceho pichnout, sem tam do parlamentu prijde ocumovat nejaky duchodce nebo nedejboze nejaky nadsenec zakonum opravdu rozumi a sleduje tu frasku treba na Internetu. Tj. hrozi, ze si nejaky blb uvedomi, ze by mohl prijit o krk treba i on, a ackoliv jsou sdelovaci prostredky zkorumpovane az hruza, cenzura za Stalina v Rusku hadr, duchodce muze jit mavat holi kam chce a nadsenec si cintat pentli treba na chat, tak preci jen neni dobre, aby se do toho moc stouralo. Tak se vytahne osvedcene a proverene tema, jak si poslanci nakoupili notebooky. :-) Ono neni od veci takhle mlzit ani kdyz se nic nedeje. :-)
BTW: Koho jste vlastne kdo volil? Komunisty z ODS, komunisty z CSSD, komunisty z jine strany nebo primo komunisty? :-) Nejvetsi hlina je, ze dokonce i tzv. Nezavisli jsou podchyceni mafii. :-))) To je proste sranda, pane Janda - skoro jeste vetsi, nez to, ze by lide meli chodit volit aby byla vysoka usast. :-))) -
« Re:
Tak na druhej odstavec ti odpovím úplně přesně a stejně tak RaKovi, kterej blábolí o benzínu odečteným ze základu daně. Jedinej rozdíl je v tom, že ta * podnikatel, jak jej prezentují média za silné podpory státních úředníků, si na ten drahej benzín musí vydělat vlastním přičiněním a taky ho zaplatit. Co to znamená, ví každý, kdo něco podobného dělal, nebo ještě s pomocí boží dělá. Vážený pan poslanec (i mezi ministry jsou takoví), kterej v mnoha případech sotva vylezl ze školy, na který do něj prachy pumpovali rodiče, jen dělá všechno proto, aby naplnil státní rozpočet, ze kterýho dostává svojí výplatu a spousta dalších nepochopitelnejch výhod (levnější kořalka v poslanecký kantýně - proč kořalka - a když teda kořalka, tak z jakýho titulu levnější ?) Při způsobu vládnutí vlády a rozhodování parlamentu není divu, že je ve státní kase stále míň peněz. Příčiny toho se hledají všude jinde, jen ne ve vlastním svědomí těch, kteří jsou za daný stav zodpovědní.Z parlamentu je po neúspěšných volbách a rezignacích neúspěšných cesta jediná: Senát, jakýsi zaopatřovací ústav a odtud opět zní hlasy, jenž nabádají k potrestání neplatičů daní.Veřejnost se však již nedoví - že druhotná platební neschopnost je zapříčiněna nekvalitní prací těch, jenž měli za úkol vytvořit prostředí, kde platit je normální a dlužit je nejen nenormální, ale i nemorální a trestné. -že osmdesát procent dluhů na daních a povinných poplatcích mají státní podniky, tedy paradoxně stát dluží sám sobě. (Je tedy pochopitelné, kde stát tlačí na vymáhání zanedbatelných dlužných částek a kde je nechává jaksi bez povšimnutí).- že nekvalitní práce státních úředníků přišla stát na 260 miliard korun, na což přišel NKÚ a dokonce to bylo zveřejněno.Neptejte se mně jen, kde jsou ty peníze. Neztratili se, jsou, ale úplně jinde než mají být. Kde chybí, to vidíme všichni.Na závěr snad jen jedno velmi obecné vysvětlení omylu, který je mezi lidmi hluboce zakořeněn: Jestliže někdo podniká, například nakupuje a prodává, a podaří se mu nakoupit za 5 milionů a prodat za 6 milionů zboží, vydělá si tak za jeden rok milion korun ročně. Z něj musí zaplatit zhruba 40% daní, to jest 400 tis Kč. Pakli že si tedy "dá do nákladů" podle RaKa, nebo "odepíše z daní" podle Keyser_Sozea 200 000 Kč za benzín, tak neplatí o 200 tis menší daně, ale jejich výše se vypočítá z 1 milionu jeho zisku mínus těch 200 tisíc, což je 800 tis Kč. ( kterým se říká daňový základ, v tomto případě snížený o náklady na PHM ve výši 200 tis. Kč) Vidíme tedy, že zaplatí namísto 400 tis daně "pouhých" 320 tisíc Kč O osmdesát tisíc méně, než kdyby si benzín „nedal do nákladů“. Ale ten benzín stál ve skutečnosti 200 tisíc, který musel podnikající zaplatit. Celkem ho tedy jeho "podnikání“ přišlo na 520 tisíc korun, které utratil za benzín a za odvod státu ! Již mu tedy nezbývá příjemných 600 tis, ale již méně příjemných 480 tis. za jeden rok jeho práce. To je však stále iluze, jelikož si někde musel peníze na nákup zboží sehnat, nejobvykleji půjčit, a musí je tedy také vrátit. Samozřejmě již nebude vracet 5 mil, ale 5650 tis Kč, pokud se mu to podaří do jednoho roku (obvyklá úroková sazba). Jak vidíme z předešlých počtů, tak se mu to nikdy nemůže za jeden rok podařit. Potom stačí dva zaměstnanci s platem mizerných 5000 čistého a je to zase o 150 tisíc ročně méně. Kde je elektřina, plyn, voda, reklama, opravy a tisíce dalších nákladů, které bylo třeba fyzicky zaplatit z onoho vydělaného milionu? Z toho plyne, že je bezpochyby výhodnější nakupovat tak za jeden a prodávat alespoň za šest milionů, aby vaše obchodní bilance dostala trochu šťávy. Problém je však v tom, že v takovém případě chybí kupci, kterých v Čechách stále více ubývá a kteří se bláhově domnívají, že dá li si obchodník do nákladů benzín za 200 tis. Kč, tak bude platit daní o stejnou částku nižší daně! A víte, že je to úplně stejné i s jakoukoliv charitativní i humanitární pomocí? Dary na vzdělání, sport, kulturu i zdravotnictví jsou našim milým státem omezeny na zanedbatelné procento daňového základu, aby ti zlí a nepoctiví podnikatelé nevěnovali peníze naschvál tam, kde vidí, že to je potřeba, namísto státu, který tam, na rozdíl od nich, spravedlivě po spolknutí celého krajíce utrousí možná pár drobků. Až, pánové poslanci, přijdete na to, na co jsou notebooky, které jste všichni povinně vyfasovali, tak si na nich taky zkuste spočítat, jak dlouho byste si na ně museli vlastní prací vydělávat. A nezapomeňte, že musíte platit daně a žádné slevy, či výhody pro vás neexistují !!!* to jsem se zas rozčílil, omlouvám se všem.