NEJLEVNĚJŠÍ BENZÍN - OnLine
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Agip u CCM
V sobotu tajhle jedu z Liberce a povidam si, ze natankuju u Agipu na Cernym Moste, meli tam N95 za 25,90, coz bylo nejlevnejsi, co jsem kdy na mojich cestach videl, prijedu tam a oni ho zlevnili na 25,60, tak jsem se zaradoval, vzal plnou a radostne odjel... :-))) 21,90 to sice neni, ale lepsi nez za beznou cenu 27,70! -
« Re: Ono Plzen
Tuto debatu o oktanovych cislech jsem zapocal ja se svym udivem, ze skopcaci berou N91.
A divil jsem se, ze ji bere do mazdy 626. Prave
u tehle japoncu (a jeste vice u hondy) bych se divil, ze
jezdi na N91. U Skodovek je to jasne, tam to bylo
zamysleno jiz pri konstrukci a motor se tak jiz
udelel (nizsi komprese, aby to N91 vydrzela). Ale
divim se, ze by se specialne pro nemecky trh
japonci takhle upravovali. U Nemeckych aut bych se tomu nedivil -
vzhledem k jejich dani "z vykonu" to asi u nich
neni to hlavni.
No asi ten nemec byl holt prase... -
« Re: Ono Plzen
Používáním benzínu s vyšším OČ než je předepsáno se motoru určitě neškodí,jen se u pumpy víc platí.Teda když je rozdíl několik oktanů.V případě hodně velkýho rozdílu by to neplechu dělat mohlo.Slyšel jsem,že když se do neupravenýho auta použije vysokooktanovej leteckej Avgas,tak uplně shořej elektrody na svíčkách a hrozí i podpálení ventilů.
Tahle debata ale vznikla z podivu nad tím že Němci berou N91,inu oni jsou šetřílci a výrobci se tomu podřídili a většinu aut dělají na nejlevnější benzín.Však vzpomeňte na první Favority,ty byly na Super96 a po čase se začali dělat 135 se sníženou kompresí na Speciál91,protože ta koruna nebo dvě na litru byly pro dost lidí zajímavý.Ale u naturálu se to moc nerozlišuje,možná to dělá malej cenovej rozdíl,možná je to tím,že 91 všude není. -
« Re: Ono Plzen
U karburatoru a MPI se vykon zmeni nepatrne ,MPI se umi prispusobit, ta ma cidlo klepani ale BMM ten si neumi prispusobit predstih nema jak zjistit okt.cislo.Ale neni to tak zase az dramaticke, jen je lepe pozivat benzin co ma byt (hlavne u BMM). Prechod s 91 na 95 treba zvetsit predstih skoro o 3 stupne. -
« Re: Ono Plzen
Zrovna s tou Felcií 1.6 to nebyl dobrej příklad. I když motor ve Felicii vychází z Golfa III. tak to ještě neznamená, že jsou zcela stejné. Tohodle motoru jsou nejméně tři modifikace (ABU, AEA a AEE) a každý z nich je jiný. ABU a AEA mají předepsaný BA 91 a nižší kopresi, AEE osazený mimo jiné i ve Felici a Octavii má předepsaný BA 95. Jinak se ty motory liší m.j. stupněm komprese a vstřikováním. A nakonec ještě poznámka - vyšší oč. než předepsané rozhodně neznamená automaticky nižší výkon a vyšší spotřeba. -
« Re: Ono Plzen
Ja si take mislim ze tam kde patri 91 je lepe ji tam dat proto ze kdyz pozijete 95 musi klesnout vykon a zvetsit se spotreba.U karburatorovych motoru to tolik nevadi tam se da predstih zvednout ale u Fav/Fel 40Kw BMM ta moznost neni.Na vic benzin 95 ma mensi energetickou hodnotu nez 91. -
« Re: Ono Plzen
to bob: malej příklad-Felicie 1,6 má předepsanej N95 ale Golf s tím samým motorem (ale pravda ,má nepatrně nižší kompresi ale udávanej stejnej výkon i točák) má Normal 91.Jinej příklad offroad Toyota Runner 3,0 V6 (dotažená z Německa)má na dvířkách u nádrže taky Normal 91.
Ta obliba N95 je u nás daná asi tím,že to byl první a v některejch krajích i dlouho jedinej bezolovnatej benzín.Spousta lidí to tankuje i do slabších Favoritů a Felicií (40-43kW)i když ty maj předepsanej N91.Tak přede dvěma lety bys N91 v Praze a okolí těžko sháněl .Ten začaly mít skoro všechny pumpy až teď,co zrušili olovnatej Super a uvolnili tím stojany. -
« Re: Ono Plzen
Jak muze v D vetsina aut brat benzin s oktanovym ciselem 91?? Zeby se k nim vozily nejaka spesl auta s nizsimi max otackami a nizsi kompresi? To se mi nejak nezda... Vzdyt se ty nove motory (jak japonci tak i nemecke koncerny) musi s tou 91 trapit... Joo ledaze by meli tak kvalitni 91, ze by to byla treba 93, 94 a jejich 95 by byla treba az 98 a ne jako u nas, kdy se u nekde prodavane 95 nameri 91-92 oktanu (nechci pak videt co je to ta 91 :-)) -
« Re: Ono Plzen
Tak jsem si vcera vystal 1/2 hod. frontu u ONO.No 22.90 nekupte to!.Lidi docela silej,natankuje plnou a jeste vytahnou 6 kanystru.Skoda,ze neni lepe vyreseny prijezd,aby se auta mohli radit alespon do 2 pruhu,chtelo by to vic stojanu..Taky jsem se utvrdil v tom,jaky sou Helmuti trubky.Prede mnou stala Mazda 626 asi 6 roku stara a veproun si nacepoval N 91,no nevim,jak mu to jelo,zrejme ho zaujala vyhodna cena 21.90 :o).Nicmene jsem zazil nekolikrat(u jine pumpy),jak nemci bloudili pri vyjezdu nebo naopak vjel do zakazu ci nevedel jaky benzin natankovat atd zmatkujou silene.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!