NEJLEVNĚJŠÍ BENZÍN - OnLine
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Dnešní Blesk - to je perla
Asi tento: Ocenit lze leccos. Dá se tomu říkat odvaha, ale taky bezohlednost nebo drzost :-) Osobně bych to viděl na tu odvahu. Je to totiž jen hlavně jejich problém, že se drží Baťovských principů (tržby dělat nízkými cenami a velkým počtem kusů).
-
« Re: Dnešní Blesk - to je perla
DP: Tak to jsem teda, bohužel, nejel. Předpokládám, že ten Ford měl Kolínskou SPZ a byl s plachtou s reklamou na jakýsi mlýny. Pokud ano, tak vím o koho jde. Je to oproti mýmu v lepší XLT výbavě. Asi před dvěma dny mě kontaktoval, jelikož má nějaký problémy se startováním. Takovej fousatej chlápek s tím jezdí. Můj Ford spokojeně odpočívá a přes víkend dostal úplně nový stupačky z alu profilovanýho plechu. Zbývají k nim dodělat jen spodní výztuhy, zástěrky a patřičně komediantský obrysový světýlka :-))) -
« ONO
Tak ONO to zas schytalo,protože je levný!Nenapadlo vás,a hlavně profu to,že vysokou marži si ostatní pumpy nasazujou proto,že maj malou výtoč a chtěj se (na nás) zahojit? A malou výtoč maj proto,že jich je moc.Třeba v Praze na jižní spojce mezi Černym Mostem a Barandovskym mostem jedete vlastně od pumpy k pumpě.Kdo někdy zavítal do rajchu nebo esterrajchu ví,že tam nemaj zdaleka takovou hustotu pump.Nevím,jestli tam je nějaká regulace počtu pump na 1km ale u supermarketů to tam prej maj.A další věc je,že velký značkový společnosti maj i další náklady ( drahá reklama,drahej zahraniční management,úplatky stavebním úředníkům za to,že jim povolej stavět na lukrativních místech),který ONO nemá. -
« Re: Dnešní Blesk - to je perla
to diesel - nevím kam bys teda dal to "když", takle to smysl má - pravda stylisticky je to poněkud krkolomější. To co jsem popsal není jen případ dokonalé konkurence, ale i monopolistické konkurence v dlouhém období (mimochodem v případě dokonalé konkurence žádné dlouhé a krátké období není). Nevím z čeho usuzuješ na to že je tu monopol, resp. smluvní oligopol. Podle mě je tu těch firem docela dost (nevím jak moc domluvených) a křížová elesticita poptávky je docela vysoká, což by mělo ceny tlačit dolů - pravda nějak nám to moc nevunguje :o) -
« Re: Dnešní Blesk - to je perla
DP: Když slyším termín "veřejně prospěšné organizace", představuju si pod tím všechno možné, ovšem ne elektrikáře a plynaře :-)). Jinak zatím nemám moc pocit, že svůj primární cíl jaksi moc nenaplňují, ale baráčky si stavějí pěkný, jen co je pravda:-) I když zas musím říct, že chápu co to znamená dohánět zanedbanou údržbu nemovitostí. Pořád proti berňákům, Správám soc. zabezpečení a pracákům vypadají i jejich čerstvě rekonstruovaný administrativní budovy, jak chatrče z lepenky :-((. -
« Re: Dnešní Blesk - to je perla
ROMANL: Tak především, místo "čímž" a "což" by jsi měl napsat "když" a "to" (jinak tvoje poslední věta nedává smysl) a za druhé, to, co jsi popsal je hypotetický případ dokonalé konkurence v krátkém období, kdy neexistují bariery vstupu a výstupu firem do odvětví a tudíž nevzniká žádný ekonomický zisk. Prosím, pro příště, buď od té dobroty a alespoň uveď, o jakou teorii se opíráš, resp. jaké konkrétní ekonomické prostředí (ikdyž třeba hypotetické) máš namysli. A na závěr, odvětví, jako jsou průmysl paliv a energetiky, stavebnictví a těžký průmysl je situace nazývaná jako monopolní/oligoplní, resp. monopolní s dominantní firmou (tady firmy jako ONO tvoří takzvaný konkurenční lem), nebo dokonce smluvní oligopol, v žádném případě to není dokonalá konkurence, kterou tu popisuješ. Doufám, že jste to na střední brali. Když už o tom mluvíš, tak by jsi si to mohl pamatovat, ne? ;o))) -
« Re: Dnešní Blesk - to je perla
PROF: Když jsme u cen energií jako je plyn a elektrická energie, je tu jiný problém. Tyto gignaty by v ekonomice měly fungovat jako tzv. "public corporations", tedy něco jako veřejně prospěšné organizace, jejímž primárním cílem by nemělo být vytváření zisku, nýbrž poskytování těchto služeb a prostředků co nejdostupněji a zároveň si na svůj provoz vydělat (včetně inovací), nikoliv ovšem vytvářet zisk!!! -
« Re: Dnešní Blesk - to je perla
To prof a diesel - Nevim nevim - Vaše úvahy se mi zdaj poněkud mimo. Termíny jako "korektní cena" - co to jako má být? to mi připomíná uvažování pražských taxikárů. Každá cena je korektní morální a já nevím co ještě. Je úplně jedno jestli jim nepokrývá ani variabilní náklady a nebo jestli mají marži 100 Kč/litr. Čistě hypoteticky ( a jednoduše na úrovni ekonomie na střední škole) - bude-li cena nízká, firmy krachují, klesá nabídka, čímž cena roste, což má za následek příliv firem do odvětví, cena tedy opět klesá atd..... -
« Re: Dnešní Blesk - to je perla
Viados: Samozřejmě, že ti "velcí" jsou v klidu. Měl jsem na mysli obyčejné a malé zastrčené pumpy, které ničím jiným než cenami zákazníky přitáhnout nemohou. Vůči nim je to opravdu trochu krutý. Dnes jsem s kýmsi diskutoval o tom, jak je v Čechách zvykem veřejně zjišťovat kdo si na kolik svojí prací vydělá a prostřednictvím médií pak na něj uměle tlačit, aby zlevnil a vydělával méně. V médiích jsou používány termíny jako nehorázný rabat, nestoudné ceny atd. Jakoby každýmu nemělo být jedno, kolik kdo vydělává. Vždyť to jsou choulostivé soukromé údaje a po nich nikomu nic není. Pakliže to někdo přepískne s cenou, potom jediným, kdo má právo s tím něco nadělat je tržní prostředí a jeho zákazník, který to prostě nekoupí. Není to poprvé, co na to tady upozorňuju, ale trh s pohonnými hmotami není žádná idylka. Konkurence je tvrdá a neúprosná a zájem médií přehnaný. Naproti tomu situace v oblasti prodeje zemního plynu a elektřiny je zcela z jiného soudku. Je mi stále divné, že každoroční valorizaci těchto energií odbude český občan konstatováním, že je to zase v *, kde na to má brát. V těchto odvětvích nejen že neexistuje konkurence, žádné ONO, média se zmohou pouze na uvedení procenta vzrůstu cen a data, od kdy začne nová cena platit, jsou zde však jednoduché mechanizmy, které jednoduše zabezpečují a ochraňují zajištění zisku a minimalizují podnikatelské riziko, pokud se vůbec o nějakém dá hovořit. Neplatíš? Odmontujeme elektroměr, či plynoměr, zaplombujeme hlavní jistič nebo hlavní uzávěr a vlez nám na záda. Za opětovné uvedení do provozu stejně zacvakáš a ještě se budeš klanět! Jak to, že žádný novinář nešťourá do těchto gigantů a nevrtá se v jejich maržích a nákladech? Že by jen kvůli tomu, že tomu nerozumí? Tomu se mi nechce věřít. Kdo z novinářů vlastně dokonale rozumí tomu, o čem píše?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!